Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkutyttöjen lakatut kynnet!

Vierailija
13.08.2010 |

Kertokaas nyt mammat että mikä idea siinä noin kaksivuotiaiden tyttöjen meikkaamisessa oikein on? (Kyllä, kynsilakka ON meikkiä) Etenkin, kun joissain tapauksissa ne kynnet sitten ovat ylipitkät ja lohkeilleet, mutta sitä lakkaa vain on pakko olla!!! Samoin nämä ko lapset voivat muutoin olla todella tuhruisia jne.

Mitä niin hienoa siinä pikkulapsen kynsilakassa on? Kun minusta se on vain typerän näköistä. Haluavatko ne pienetkin laittaa sitä vai mikä juttu tämä on?

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani ei ole koskaan osannut kynsilakkaa pyytää, mutta huulipunaa laitetaan melkein päivittäin. Tosin sanottakoon, että käytän hylsyä huulilla niin, ettei niihin jää väriä käytännössä ollenkaan, mutta hienoa se pojan mielestä silti on. Eikä olisi lakassakaan mitään pahaa.

Vierailija
2/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on kirkkaanpunaiset lohkeilleet kynsilakat kynsissä. Nuo lakat ovat melkoisia myrkkyjä ja poistoaineet varsinkin. Ehtii sitä lakkailla myöhemminkin. Eikä se prinsessaleikki kynsilakasta jää kiinni, vaikka tässäkin ketjussa jotkut mammat niin luulevat. Värjäätte varmaan myös lastenne hiuksia? Eivätkö lapsenne kelpaa teille sellaisina kuin ovat? Saavatko he muutenkin tehdä kaiken mitä keksivät pyytää?

Ja kyllä, minulla on itselläkin kaksi tytärtä, joille ei ole aiheutunut pahoja traumoja, vaikka en antanutkaan lakata kynsiä 2-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaaleanpunaista kynsilakkaa n. 5-vuotiaasta asti. Ja ihan olemme korkeasti koulutettu perhe, jossa lapsilla on melko tiukat rajat. Tiukkapipoja emme kuitenkaan ole, emmekä halua olla. Omassa lapsuudessani sain tarpeeksi kuulla "kynsilakka on syntiä" -tyyppisiä juttuja.

Vierailija
4/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäätte varmaan myös lastenne hiuksia? Eivätkö lapsenne kelpaa teille sellaisina kuin ovat? Saavatko he muutenkin tehdä kaiken mitä keksivät pyytää?

En värjää. Värjätä saa meillä noin 8.-9. luokalla peruskoulusa.

Kelpaavat sellaisina kuin ovat.

Eivät saa tehdä kaikkea, mitä keksivät pyytää.

Ja vedänpä taas "mulla on täysi-ikäisiä" korttini: minulla on kaksi lapsista saavuttanut täysi-ikäisyyden. Huolimatta siitä, että saivat (gasp) kynsilakkaa sormiinsa pieninä, heistä on kasvanut ihan tasapainoisia ihmisiä. Myös pojasta.

Joten näillä mennään myös nuorempien kanssa ja kas: kuusivuotiaani onkin saanut lakkaa kynsiinsä, niin sormien kuin varpaiden, monta kertaa tänä kesänä. Tosin meillä myös poistetaan lakka säännöllisesti ja uusitaan se samalla kuin äidiltä.

Vierailija
5/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani ei ole koskaan osannut kynsilakkaa pyytää, mutta huulipunaa laitetaan melkein päivittäin. Tosin sanottakoon, että käytän hylsyä huulilla niin, ettei niihin jää väriä käytännössä ollenkaan, mutta hienoa se pojan mielestä silti on. Eikä olisi lakassakaan mitään pahaa.

Meillä sai huulipunaa äidiltä suukolla :). Tämä 70-luvulla. Äiti käytti huulipunaa lähinnä juhlissa. Tosin kävi aika usein cocktail-kutsuilla plus muissa riennoissa, koska isäni työhön kuului melko paljon edustamista. Joten lapsuudenmuistoihini, peräti ihan hyviin sellaisiin, kuuluu iltapukuun sonnustautunut äiti, joka hajuveden tuoksuisena antaa huulipunasuukon, kun haluamme huulipunaa. Meillä oli näinä iltamenoina apulaisemme lapsenvahtina, ja se oli minusta ihan mukavaa.

Vierailija
6/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v leikkii jo roolileikkejä.

kynsilakkaa oli joku nainen laittanut kun tyttö oli isällään. (KIVA! >:/)

Vierailija
7/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynsiään, koska musta on niin törkeän näköistä.

Vierailija
8/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v tyttö haluaa lakata kynsiään, vaikken minä lakkakaan. Olen ostanut sitten tytölle omia lakkoja. 5vuotiaana aloitti.Eikä ole törkeän näköistä vaan nätin.

Korvakorut vauvalla ja taaperolla on karseat. Esim. Martinan tyttö olisi paljon söpömpi ilman niitä korviksia.

Vierailija
9/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siis mulla on 2,5-vuotias tyttö, joka on puolisen vuotta leikkinyt roolileikkejä. Varmaan johtuu siitä, että on päiväkodissa, jossa saa huonoja vaikutteita ja on prinsessakirjojakin.

Meikkaaminen, rintaliivit, korkokengät jne. alkoivat kiinnostaa siinä 1v 10 kk iässä. Keekoilee tosiaan mun kengissä, hiplaa meikkejä ja rintaliivejä sekä yrittää sovittaa omiani itsellensä.

Minä olen antanut tehdä kaikkea näitä, koska matkiminen on tosiana ihan yksi kehitysvaihe. Ja kyllä: minä olen saanut tehdä ihan samoja juttuja lapsena 1970-luvulla.

Meillä mummut tekevät kynsilakkauksen lapsenlapsillensa, sukupuoli ei ole kriteeri siinä . Mä en ole lähtenyt poistamaan lakkoja, koska ne kuluu aika vikkelään hiekkalaatikolla pois.

Vierailija
10/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin samalla voisi myös opettaa miten niitä lakattuja kynsiä huolletaan. Täällä jaksetaan vouhottaa lasten rumista vaatteista ja rumista kampauksista ja ties mistä, mutta sitten näiden samojen äitien mielestä on vaan ihqua kun tytöllä on hiekkalaatikolla kulahtaneet lakat kynsissä.

Juhliin on ihan ok jos kyseessä on jokin vaalea lakka.

Vierailija
11/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ja heillä on omat lakat, lahjaksi saadut. Niitä kimalteita on sitten joskus laitettu, enkä tunne siitä syyllisyyttä.

Tiedätkö, että maailmassa tapahtuu jatkuvasti paljon pahempiakin asioita, joista kannattaa olla huolissaan? ;)

Vierailija
12/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen pitäis mennä niin, että jos 2-v haluaa ja saa kynsilakkaa, niin se on yhtäkuin saa sitten kaiken haluamansa???

Meillä tytöt on alle 2-vuotiaasta halunneet satunnaisesti lakkaa varpaankynsiin, varsinkin kesällä sandaalien kanssa näyttää nätiltä. Voisinhan minä sen kieltää, eiväthän he tietenkään saa kaikkea haluamaansa. En vain keksi yhtään syytä, miksi pitäisi. Se on kiva "tyttöjen juttu", kun saa jotain "aikuisten tyylistä" kaunistusta laittaa. Mun mielestä ei todellakaan rinnastettavissa meikkaamiseen. Ja aivan helkutin sama, kuluuko ne pois. jos satun kulumisen huomaamaan ja aikaa on hetken kauneudenhoitotuokiolle, niin otan vanhat lakat pois ja laitetaan uudet. Ja pinkkiä.Varpaiden kynsissä musta ihan söpöä 2-vuotiaalla pikkuprinsessalla.

Ja joo, kyllä osaa 2-vuotias leikkiä roolileikkejä. Meillä on ainakin prinsessat (pinsessa, koska r ei vielä tule) ja tuhkimot ja lumikit kehissä päivittäin.

Vierailija
13/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ja heillä on omat lakat, lahjaksi saadut. Niitä kimalteita on sitten joskus laitettu, enkä tunne siitä syyllisyyttä.

Tiedätkö, että maailmassa tapahtuu jatkuvasti paljon pahempiakin asioita, joista kannattaa olla huolissaan? ;)

Vierailija
14/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neiti täyttää 3 ja itse sitä osaa pyytää ja haluaa myös lakata mun kynnet.en laittamalla laita.tämä on harvoin tapahtuvaa huvia/pelleilyä meidän kesken.itse en koe sitä meikkaamiseksi.

Vierailija
16/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää mun täyttävä 3 vuotias ainakin osaa sanoa kyseisen sanan eli prinsessa.

Vierailija
17/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynsilakkaa tyttöjen varpaassa ja siks miks sitä on ollu niin ei olla välissä poistettu, kun on aika myrkkyä ne poistoaineet, ei olla lisätty mut on pysyneet koko kesän!!!siks niitä on AINA...

ja meillä tytöt 3 ja 1.5v ja joo pikkusiskolla kans kun isompi halus!!

Joo ja en ite ole mikään megabebe vaan ihan normi mamma!!

Ja taas teiltä karkaa käsistä tämä juttu... :D Kyse oli nimenomaan siitä, että näillä lapsilla sitä lakkaa on joka päivä. Aina. Ymmärrättekö? Ei siis että saa joskus leikkeihin, vaan aina. Ja mitä se kynsilakka on ellei meikkiä? Vai eikö ole meikkiä siksi ettei sitä naamaan laiteta?

ap

[

Vierailija
18/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja näköjään vähemmistöä edustan täällä).

Kyllä minustakin kynsilakka on meikkiä ja etenkin kirkkaat/tummat värit näyttävät kamalalta pienellä tytöllä. Itse liitän meikkaamisen aikuisen naisen seksuaalisuuteen, ehkä siksi aio antaa omien tyttöjeni kynsilakkaa käyttää, vaikka pyytäisivätkin. Eivät tosin ole vielä pyytäneet, kun en itsekään kynsilakkaa käytä. Muuten kyllä meikkaan, mutta en halua hengitellä kynsilakan kemikaalihuuruja.

Vierailija
19/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla 2-vuotiaalla on pinkit varpaankynnet ja ajattelin, että pitää ottaa sen jaloista kuva ja kehystää, kun näyttää niin söpöltä:)

Ja hassu ap olet kun rinnastat kasvojen meikkaamiseen. Huono päivä sinulla kenties, tai ehkä vuosi? ;)

Vierailija
20/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kaikilla ei näin ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän