Kuinka monta % sinä hoidat kaikesta vastuusta lapsien osalta?
Kuinka monta % sinä hoidat kaikesta lapseen / lapsiin liittyvästä verrattuna puolisoosi? Siis esim. ruokinta (imetystä ei lasketa), vaipanvaihto, vaatteet, nukutus, viihdytys, leikkiminen, päiväkotijutut jne.
Onko teillä jonkinlainen jako, mitä kumpikin tekee? Oletko tyytyväinen tilanteeseen? Ottaako miehesi mielestäsi tarpeeksi vastuuta lapsesta?
Kommentit (33)
Vuorot päiväkodista hakemisiin, nukuttamisiin ja vapaailtoihin (vanhempien omat menot). Mies leikkii ehkä hitusen enemmän lapsien kanssa, koska minä pääasiassa hoidan ruuanlaiton meillä ja siihen vaan menee aikaa. Minä hoidan kyllä yksin lasten vaatehankinnat, mutta mies harrastusvälineet. Eli tasoihin menee ja olen tyytyväinen!
Ainoa, mitä voisi enemmän olla on koko perheen yhteinen aika. Meillä usein toinen vanhemmista juoksee jossain asioilla/harrastamassa/menoissa toisen ollessa lasten kanssa. Onneksi saadaan kuitenkin pitkät lomat samaan aikaan, jolloin ollaan ihan koko perheen voimin pidempään.
kannettavana. Oliskohan niin, että mies 70 prossaa ja minä loput. Joskus tietysti vaihdellen..
lapsi nyt ekalla ja aina kaiken lapseen liittyvän olen minä hoitanut. Ruokinta,vaatetus,tarha,neuvola,lääkärikäynnit,hammastarkastukset,harrastuksiinvieminen,nukkumaan laittaminen,hammaspesun tarkistus,yms.
kaiken hoidan minä.
Jos mieheltä kysyttäisiin esim. minkä kokoisia vatteita tyttö käyttää ei hällä olisia asiasta hajuakkaan saati sitten opettajan nimestä.
Eipä miehellä ole ollut paljon valinnanvaraa siinä, montako prosenttia haluaisi asioista hoidella :-) Kyllä sitä on hommaa riittänyt ihan molemmille tasapuolisesti.
Viikonloppuisin mies kyllä hoitaa melkein enemmän kuin minä. Tavallaan on tietynlainen jako, ei kyllä olla mitenkään erityisesti sovittu mutta näin se vaan on mennyt aina. Eli syöttää lapselle päivällisen ja iltapalan, leikkii/vahtii iltapäivisin, useimmiten hoitaa kylevettämisen ja nukuttamisen.
Elävän elämää, jossa pankkia ei tarvita mihinkään. Varsinkaan asuntolainaan.
Jos mies lopettaisi työt työpaikallaan, keneltäkään ei menisi asuntoa alta? Pian tämän jälkeen.
Olette ihmeellisiä naisia, niin ihmeellisiä, ettei sitä hölmömpi edes ymmärrä.
Koska sillä on lyhyempi työmatka ja ehtii viedä ja hakea lapsia hoidosta päivittäin. Illalla ja viikonloppuisin puuhaillaan ihan yhtä paljon lasten kanssa, eikä meillä ole mitään jakoa mitä kumpikin tekee.
Edelliselle kirjoittajalle. Kuulkas, kyllä sitä naisenkin työpanosta tarvitaan yhtä lailla. Ja useimmiten se on juuri nainen, joka TYÖPÄIVÄNSÄ lisäksi aloittaa toisen työpäivän kotona...mutta lapset ovat ihania, eikä sitä työksi voi kutsua. On heistä iloa niin paljon.
Itseäni kypsyttää se, että joudun tekemään suurimman osan kotitöistä yksin, miehellä vuorotyö. Lasten kanssa on mukavaa olla.
Ensimmäisenä vuonna 99.5 %.
En ole todellakaan tyytyväinen. Asiasta puhutaan jatkuvasti ja koko ajan.
Lähden itse kohta takaisin töihin ja mieheni jää kotihoidontuelle kotiin. Silloin asetelma muuttuu mielenkiintoiseksi. Siihen saakka kyllä jaksan odotella.
98%, koska olen kotona hoitovapaalla. Mies on päivät töissä, illat ja viikonloput raksalla, ehtii ehkä 30min päivässä näkemään lapsia. Ei siinä ajassa viiti toista hätyyttää lapsille jotain iltapesuja tekemään, riittää kun muuten on lasten kanssa sen ajan.
Vuosi sitten minä olin töissä ja mies hoitovapaalla, silloin homma meni toisinpäin.
mies oikeastaan muut. Oikein hyvä näin on.
koska mies avoimesti kertoo kaikille, miten paljon hän joutuu lapsista vastaamaan. Suomennos: ei tee mitään muuta kuin katsoo kanssaan telkkaria, ja silloinkin miehen itsensä valitsemaa kanavaa.
minä 35%, mies 35%.