Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeastikoulutetut! Eikö teitä ärsytä ja harmita tuo työttömyytenne?

Vierailija
11.08.2010 |

Eikö teitä harmita laisinkaan?

Olette kouluttaneet itsenne monia vuosia ja kovalla työllä, sitten ette saakaan töitä. Kulutitte elämästänne aikaa kouluihin, vaikka olisitte voineet käyttää ajan järkevämminkin.

Eikö teitä harmita nyt kun ette sitten saa töitä. Kyllä minua harmittaisi, mutta valitsin toisin.

T: kouluttamaton.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnot ovat vielä kesken ja silti töitä riittää enemmän kuin jaksaa tehdä.

En tosiaan vaihtaisi opiskeluaikaa pois mistään hinnasta, koska se on antanut minulle ammattitaidon ja kontaktien lisäksi paljon henkistä pääomaa, itseluottamusta ja kokemuksia. Minä olen ammattini valinnut ja sitä ei voi muulla tavalla saavuttaa kuin yliopistokoulutuksella.

Jos nyt tosiaan yhtäkkiä kaikki alan työt maagisesti loppuu, niin sitten lukaisen jonkun ammattikoulututkinnon tämän nykyisen päälle.

Vierailija
22/66 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tänne kirjottelee. eivät osaa edes suomen kieltä kirjottaa. vituttaa lukea ja todeta miten heikko taso yliopistolla on ku tuottaa huonoja akateemisii.

oon tavallaa apn puolella. laitokselta saa vaan todistukse ja sillä pyyhitää vittu.

taidoista ja tiedosta se ei välttämättä kerro helvettiäkää. kyl mua harmittaa maisterina vitusti.

T: punKkari äITI

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kouluttaneet itsenne monia vuosia ja kovalla työllä, sitten ette saakaan töitä. Kulutitte elämästänne aikaa kouluihin, vaikka olisitte voineet käyttää ajan järkevämminkin.

Eikö teitä harmita nyt kun ette sitten saa töitä. Kyllä minua harmittaisi, mutta valitsin toisin.

En minäkään.

Eikö sinua harmita, että olet meitä akateemisia sivistymättömämpi ja sinulla on esim. lyhyempi elinajanodote?

T: Oikeustieteen ylioppilas

Halpa katkera provo.

Ap, ei provonnut vaan hän on omaan tilanteeseensa tyytyväinen. Te ette ilmeisesti ole, vastauksista päätellen :D

Minua ei haittaa. Olen oppinut työttömyyden ilon, eli joutenolon. Jos nyt saisin työpaikan niin se harmittaisi!

Vierailija
24/66 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään.

Eikö sinua harmita, että olet meitä akateemisia sivistymättömämpi ja sinulla on esim. lyhyempi elinajanodote?

Halpa katkera provo.

Ap, ei provonnut vaan hän on omaan tilanteeseensa tyytyväinen. Te ette ilmeisesti ole, vastauksista päätellen :D

Minua ei haittaa. Olen oppinut työttömyyden ilon, eli joutenolon. Jos nyt saisin työpaikan niin se harmittaisi!

Vierailija
25/66 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tällä hetkellä olen työttömänä. Pari kertaa aiemminkin olen ollut, max.6 kk kerrallaan, ja luottavainen olen työn löytymisestä tälläkin kertaa. En ymmärrä miksi korkeakoulutetut erityisesti kärsisivät työttömydestä, paitsi jos kyse on siitä, että ei pääse siihen tärkeään ensimmäiseen koulutusta vastaavaan työhön (jonka jälkeen töitä löytyy jatkossa paljon helpommin).

Oma alani ja koko opiskeluaikani on lähellä sydäntäni, ja lisäksi se on tuonut ison määrän yleissivistystä. Työ ei silti ole minulle ykkösasia elämässä.

Vierailija
26/66 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä ehtii paiskoa vuositolkulla ja viivyttelen vakityöhön menoa opiskelemalla niin pitkään kuin pystyy taloudellisesti. Opiskeluaika on elämänmuoto, eikä mikään työhön verrattava juttu lainkaan. :)

Vierailija
27/66 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei harmita. Kyllä tekevälle töitä löytyy jos on avoimin mielin liikenteessä.

Enemmän mua ottais päähän maata kotona sosiaalituloilla.

Vierailija
28/66 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei yo-koulutus kaduttaisi, vaikka olisinkin. Yliopistovuodet olivat nimittäin elämäni parasta aikaa. Aivan mahtava opinahjo, jota on yhäkin ikävä.

Vierailija
29/66 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan vaihtaisi opintojani mihinkään. Se miten paljon yliopisto-opinnot on vienyt mua elämässä eteenpäin, on aivan uskomatonta. Rakastan opiskelua, uuden oppimista, sitä, että joku oikeasti älykäs ihminen pitää uskomattoman hyviä luentoja/kursseja... ja niitä keskusteluja oman alan Suomen (ja itseassa myös maailman) huippututkijoiden kanssa. Eipä tätä kyllä yksikään työpaikka korvaisi.

Toisaalta olen tehnyt töitä tauotta opiskeluajoista lähtien, niin etten tiedä millaista työttömänä olisi :). Tällä luonteella en jäisi kuitenkaan kotiin ihmettelemään vaan yllätysyllätys opiskelisen lisää - en tosin netistä, kuten ap :))))))))

Vierailija
30/66 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu oli hauskaa :). Minä pidän uusien asioiden oppimisesta ja oman alani opinnot olivat nautittavia. Eivät siis kauheaa kovaa työtä, vaan kivaa ja mukavaa uuden oppimista.

Tosin en ole ollut työttömänäkään, vaan suoraan opinnoista töihin (IT-buumin aikaan) ja siitä lähtien töissä. Seitsemissä yt:eissä olen kyllä ollut eikä se nyt suurta herkkua ole.

Vierailija
31/66 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin ranskaa opettajan johdolla. Nyt osaan opiskella kieltä ja soveltaa opiskelutaitoja itsenäisesti. En siis tarvitse opettajaa italian kielen opinnoissa.

Opiskelu on opiskelua vaikkei koulussa kävisikään.

Vierailija
32/66 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opinnot ovat vieläkin kesken, enkä ole katunut valintaani, vaikka tulot ovatkin romahtaneet. Ajattelin kuitenkin pitkälle tulevaisuuteen; työni olisi ollut raskasta ja työajat epäsäännöllisiä. Tämä olisi haitannut omaa jaksamista ja nykyistä perhe-elämää.

Olen tykännyt opiskella ja uskon, että opiskelu kannattaa monelta kantilta katsottuna. Ei haittaa, vaikka olisin pari kuukautta työttämänä valmistumisen jälkeen. Se kun on aika tavallista. Aloittaa vähän huonommista hommista, ei heti voi saada johtajan paikkaa ilman alan kokemusta.

Vierailija
33/66 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan töitä riittää free lancena juuri sen verran kun haluan tehdäkin.

JA miten mun elämäni yksi antoisimmista ajoista mua voisi harmittaa? Se oli antoisaa ja kivaa, opin valtavasti, oli lopputulos sitten hyvä liksa tai työttömyystuki.

Sulla on sivistymättömän ihmisen elämänarvot, ap.

Vierailija
34/66 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkea koulutus on PARAS keino välttää työttömyyttä. Ts. mitä matalampi koulutus, sitä enemmän työttömiä.

Minusta on aika hassua verrata vaikka yliopistossa poliittista maantiedettä lukenutta sähköasentajaan. Tottakai sähkäri työllistyy varmemmin. Toisaalta miksei verrata sitä pol.maant. lukenutta vaikka ompelijalinjan käyneeseen ja vastaavasti sähkäriä vaikka lääkäriin. Jokaisella kouluasteella on työllistävät ja vähemmän työllistävät linjat. Silti keskinmäärin yliopistosta valmistuneet työllistyvät paljon paremmin kuin ammattikoulun käyneet.

t: DI ja töissä jo opiskeluaikana

Vierailija
35/66 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap: n miehen työttömyys vaikuttanut katkeroittavasti? Pakkohan sen on olla kokenut työttömyyttä kun on korkeakoulutettu...

Opiskeluaika oli aivan ihanaa ja nytkin on kivaa työelämässä. Opiskelin huonosti työllistävää alaa ja olen ollut uran alkuvaiheessa pari kertaa muutaman kuukauden työttömänä. Ei ottanut päähän silloinkaan.

Vierailija
36/66 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään.

Halpa katkera provo.

Kertoisitko millä logiikalla faktojen luetteleminen on katkeraa provoilua? Et myöskään vastannut kysymykseeni: montako työtöntä ja köyhää lakimiestä tunnet?

P.s: Lakimiehillä on terveydenhuoltoalan jälkeen pienin työttömyys ;>

Vierailija
37/66 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ei harmittaisi kouluttautumiseni, vaikka olisinkin.

Elämän parasta aikaa, kiinnostavaa opiskelua, mahtavaa pohdintaa ja UPEITA ihmisiä. Parhaat ystäväni ovat opiskelukaveritani. Edelleen pyrin sivistämään itseäni ihan huvikseni, vaikka se ei tuokaan mulle sentin senttiä.

En ikinä olisi se mitä olen, ellen olisi opiskellut kuutta vuotta maisteriksi.

Mutta siis, mulla on myös kiva työ.

Kysymyksesi on vähän hölmö: ikään kuin sivistys ei olisi fiksua per se (se on kieliä).

Vierailija
38/66 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään.

Halpa katkera provo.

Kertoisitko millä logiikalla faktojen luetteleminen on katkeraa provoilua? Et myöskään vastannut kysymykseeni: montako työtöntä ja köyhää lakimiestä tunnet?

P.s: Lakimiehillä on terveydenhuoltoalan jälkeen pienin työttömyys ;>

Nyt jo toinen kerta, kun sinua huomautetaan asiasta. Kirjoitat uskomattoman kylmää tekstiä. Vähän tunnetta mukaan. Julma ja hyökkäävä kirjoitustyyli on rumaa.

Vierailija
39/66 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena uskoin vanhempia ja kouluttauduin sokeasti. Elin heidän elämäänsä enkä uskaltanut tai edes tajunnut panna hanttiin.

Maksoivat koko hoidon. Olivat säästäneet koko pitkän elämänsä lapsensa koulurahastoa.

Nyt kuitenkin olen opiskellut jo 12 vuotta. Työnteko ei minua houkuta. Olen pettänyt vanhempani, mutta he eivät edes kysyneet minulta. Enkä minä sanonut. En tiennyt ettei minua kiinnosta mikään.

Vierailija
40/66 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti sanottu! Olen itse monille sanonut ihan sama teksti. Opiskelu on mahtavaa! Olen 34v nainen, kiinnostunut kielistä. Puhun 5 kieltä ja kun kolmas lapsi aloittaa hoidon ajattelin jatkaa opiskelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän