Muita, jotka eivät aijo laitattaa tyttärelleen korvista ennen "rippikouluikää"?
Kommentit (27)
reiät noin 7-vuotiaana. He ovat saaneet ne siinä vaiheessa kun ovat ymmärtäneet, että rei'ittäminen tekee jonkin verran kipeää, mutta ovat halunneet ne silti.
Kaksi vanhinta ei juurikaan korviksia edes käytä. Joskus laitetaan jotain, ettei reiät menee umpeen.
Ja kyllä vaan on korvalehteenkin tehtävä reikä lävistys. Siinä ei vaan rikota limakalvoja.
Ennen on turha odottaa korvareikiä, ennen kun pystyy täysin itse niiden puhdistamisesta ja hoidosta huolehtimaan.
On ollut meillä vanhemman tyttären kanssa, ja tulee olemaan myös nuoremman kanssa. Vanhempi sai korvikset kun oli 14v. Piti hetken aikaa, sitten toinen tulehtui pahasti ja korviksista piti luopua. Nyt 18v hän otti uudelleen reiät, ainakaan vielä ei ole ollut ongelmia.
Nuorempi on nyt 9v ja haluaisi korvikset, mutta joutuu kyllä vielä muutaman vuoden odottamaan.
reiät noin 7-vuotiaana. He ovat saaneet ne siinä vaiheessa kun ovat ymmärtäneet, että rei'ittäminen tekee jonkin verran kipeää, mutta ovat halunneet ne silti. Kaksi vanhinta ei juurikaan korviksia edes käytä. Joskus laitetaan jotain, ettei reiät menee umpeen. Ja kyllä vaan on korvalehteenkin tehtävä reikä lävistys. Siinä ei vaan rikota limakalvoja.
Keskimmäisellä seiskalle menevällä tytölläni on paras kaveri, jolla on todellinen tiukkis landemutsi. Ei mitään meikkiä ikinä, korvikset vasta riparin jälkeen ja kahdeksalta kotiin aina. Tyttö on tosi kaunis ja ihana, kiltti ja rauhallinen ja kärsii ihan hirveästi, kun ei saa "tyttöillä" muiden kavereiden tapaan.
Ei meilläkään meikattu ennen 6- lk ja tuolloinkin vaan puuteria ja ripsaria. Yläasteelle mentäessä saa meikata ihan miten paljon vaan. Tosin olen opettanut tytöilleni meikkausta, joten ylilyönteijä ei ole tullut :-)
juuri tuota mieltä ja kun sitten itsenäistyin, niin lävistinkin korvaani oikein kunnolla eli mikäli lapsesi ne korvikset aiemmin haluaa, niin älä toista minun vanhempieni virheitä. Alle kouluikäiselle en laittaisi, ihan käytännön syistä (leikit, hoitaminen jne), mutta muuten kyllä saa ne koska vain haluaa. On nyt 5-vuotias, eikä ole toistaiseksi hinkunut.
Ikää tytöllä nyt 6v., mielestäni ei lävistyksiä vielä tarvitse, tosin ei ole niitä juuri pyydellytkään. Katsotaan muutaman vuoden kuluttua sitten, jos korvareikiä alkaa kinuamaan.
Itse sain noin 11 vuotiaana ja nyt joudun aika ajoin väkisin laittamaan korvikset, kun en arkisin käytä ollenkaan. Meinaa välillä umpeutua noi reiät. Eli nyt aikuisena en tuommoisia lävistyksiä ottaisi ollenkaan, minusta ihan turhaa, vaikka juhliin laitankin korvikset (siksi koska mies on ostanut kalliit timanttikorvikset:).
Ekana kesälomapäivänä käytiin ne hankkimassa. Olin siis hieman alle 13 tuolloin. Muutaman vuoden kinusin lisäreikiä, mutta äiti ei suostunut. Niinpä kävin omin lupineni ne hankkimassa, eihän äiti niitä voinut pois repiä. Mulla oli jossain vaiheessa 4 reikää kummassakin korvassa. Sekä toisessa vielä tuolla rustossa lävistys. Nyt on vaan yksi reikä per korva ja tuo rustolävistys.
Eli saa ne reiät hankittua ilman sitä lupaakin.. Mulla on vaan poikia, joten en osaa ajatella minkä ikäisenä antaisin heidän ottaa reiät.