Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka eivät aijo laitattaa tyttärelleen korvista ennen "rippikouluikää"?

Vierailija
11.08.2010 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi se sen ottaa ilman lupaasikin, ei kannata noin tarkkaan elämää suunnitella, tulee vaan pettymyksiä..

Mun puolesta ottakoon just millon haluaa..

Vierailija
2/27 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nyt 12 v eikä ole pitkään aikaan asiasta enää puhuttu. Tyytynyt odottelemaan nähtävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä edelleenkään ymmärrä sille perusteita. Eikä se muuten toiminutkaan. Serkkuni kävi laitattamassa reiät 3. luokkalaisena, omin luvin ja omin rahoin. Eikä hänestä mitään ongelmanuorta tullut :D

Mistä moinen pintyymä siis? vanhanaikaista minusta. Oma tyttäreni sain reiät kun halusi, oli 1. luokkalainen silloin.

Vierailija
4/27 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi se sen ottaa ilman lupaasikin, ei kannata noin tarkkaan elämää suunnitella, tulee vaan pettymyksiä.. Mun puolesta ottakoon just millon haluaa..

Koska en tajua, miksi pitää lävistää lapsensa. Vaikka lapsi haluaisikin. Järkyintä on, kun 5.v tytölle laitettiin reiät jotka sitten tulehtuivat pahasti. Itse olisin vastaavassa tilanteessa kyllä itsesyytöstä täynnä.

Ennen on turha odottaa korvareikiä, ennen kun pystyy täysin itse niiden puhdistamisesta ja hoidosta huolehtimaan.

Vierailija
5/27 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen taipuvainen esm. 12-vuoden ikään. Siinä vaiheessa jo pystyvät itse hoitamaan korvansa.

Alle kouluikäisten lävistyksiin (joita korvienkin reijät ovat) suhtaudun kyllä kielteisesti

Vierailija
6/27 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi se sen ottaa ilman lupaasikin, ei kannata noin tarkkaan elämää suunnitella, tulee vaan pettymyksiä.. Mun puolesta ottakoon just millon haluaa..

Koska en tajua, miksi pitää lävistää lapsensa. Vaikka lapsi haluaisikin. Järkyintä on, kun 5.v tytölle laitettiin reiät jotka sitten tulehtuivat pahasti. Itse olisin vastaavassa tilanteessa kyllä itsesyytöstä täynnä. Ennen on turha odottaa korvareikiä, ennen kun pystyy täysin itse niiden puhdistamisesta ja hoidosta huolehtimaan.

pyyhitkö perseenkin siihen saakka? Ja korvakoru ei ole lävistys.

Vierailija
7/27 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika kului ja korvakorut yleistyi ja sainkin ne "jo" 12 vuotiaana. Näin pohjanmaalla körttiperheessä 80-luvulla. En minäkään vauvalle laittaisi, mutta kun tyttöni ne haluaa ja on valmis "nipistykseen" hän ne saa.

Jotenkin hassua, että rippi-ikä on vielä jollekin se ikä.

Vierailija
8/27 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ja olen pärjännyt oikein hyvin ilmankin. Tyttö saa ottaa itse korvikset sitten kun on 18 v jos haluaa. Koruja on muitakin joita käyttää ihan mielin määrin. Outoa, että korvista pitäisi roikkua jotakin hiljua. Kyllä kaulakorut riittävät.

Vierailija
9/27 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nyt 9, eikä hän kuulemma ole vielä valmis ottamaan reikiä. Tämä on mulle ihan ok, oma asiansahan se on, mutta jännästi vaan ihmiset kuvittelee, että syy on se, että minä en antaisi lupaa.

Vierailija
10/27 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan hyvin niitä äidin kanssa osasin hoitaa.

Vierailija
11/27 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"laitateta" mitään...

Puhumattakaan tuosta, että 18-vuotiaana saa ottaa, jos haluaa...

Huokaus teitä, mistä teitä oikein tulee.

En minäkään kannata pienten lasten korviksia. Mutta ennemmin antaisin laittaa asiallisessa paikassa niin että reikiä voi hoitaa hyvin kotona, kuin että tyttö tekisi reiät itse tai joku kaveri tekisi... Tiedän muutaman tytön, joka on tehnyt itse, kun ei ole saanut lupaa.

Tiedän yhdenkin tytön (15 v), jolla on venytyskorut korvissa ilman vanhempien lupaa, vanhemmat eivät tiedä mitään, kun tyttö pitää aina

tukkaa edessä.

Vierailija
12/27 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt 3,5v ja 2vuotiaana sai ne synttärilahjaksi kummiltansa. Rakastaa korviksiaan ja halusi ne itse! Mitään häikkää niistä ei ole ollut.

Ei tarvitse mennä kun ruotsiin niin kaikilla pikkutytöillä on korvikset korvissa eikä se ole mikään kummallinen juttu. Täällä takapaju suomessa kaikki on niin kamalaa!! voi kääk!

itse sain korvikset 4vuotiaana ja hyvät on edelleen.

Vierailija
13/27 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hetken mielijohteesta , vaan mietitty ensin: toinen tyttäreni sai heti 4täytettyään, esikoinen 11-vuotiaana, 3. ja 4. sillä ja välillä, nyt on ja kaikilla paitsi kolmannella toiset reiät, kaikki ovat pitkälti toisella kymmenellä.

Puhtaana on pidetty, eikä kellään ole tulehduksia ollut.

Vierailija
14/27 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhasta nipottamisen sijasta.

Vierailija
15/27 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/27 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/27 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita, jotka eivät aijo laitattaa tyttärelleen korvista ennen "rippikouluikää"?

Minun tyttäret ei poikien kanssa saa jutellakaan ennen rippikoulua! Ja tuskin sen jälkeenkään, kunhan ovat aikuisia. Enkä aiJo antaa niiden meikata tippaakaan, päättäköön sitten kun ovat aikuisia. Eikä tarvitse mihinkään tansseihin tai kylille lähteä, siellä sitä joutuu synnin teille!

AiJon päättää lapseni ulkonäöstä just siihen asti kun asuvat minun kattoni alla!

Ja sitten vingun loppuikäni kun lapset häipyvät kotoa 18-vuotiaina eivätkä kauheasti viitsi pitää yhteyttä äitiparkaan, joka on ikänsä raatanut niiden vuoksi.

Vierailija
18/27 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/27 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/27 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tyttö saa kun haluaa. Ja se sitten tehtiin 7 vee päivän kunniaksi.

Tosin faija osaa kirjoittaa, toisin kun ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi