tässä yksi viimeisten päivien tunnusmerkki
2. pietarinkirje.3:3,4 -sillä te tiedätte ensiksikin sen, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheineen pilkkaajia, jotka kulkevat omien halujensa mukaan ja sanovat: " missä on se hänen luvattu läsnäolonsa? Onhan siitä päivästä asti, jona esi-isämme nukahtivat ppois, kaikki pysynyt juuri sellaisena kuin luomakunnan alusta asti."
Kommentit (55)
Ei ole mitään täydellistä maanpäällä ei edes raamatun sana.
Vierailija:
ja Jumala on pitänyt kyllä huolen, ettei sen asia ole muuttunut. Kieliasu on varmasti muuttunut monesti. ihmiset kirjoittivat siis raamatun Jumalan pyhänhengen opastamana.
Jumalan valtakunta ei ole siellä eikä tuolla, ei menneisyydessä, eikä tulevaisuudessa, jos ottaa Jumalan rakkauden vastaan, se on täällä, tässä ja nyt. Yksikään Jumalan sieluista ei joudu hukkaan, kaikki pelastuvat, koska Jumala on täydellinen Rakkaus ja Armo. Kristinuskon jumala johtaa harhaan, pimeyteen ja sen mukaisiin tekoihin. Jos te olisitte jo Jumalan lapsia, ette kiistelisi tällaisista asioista! Rauha kaikille olennoille.
Ihmisen oma mieli on vaikuttanut tulkintoihin. Ut. on erinomainen todistus siitä. Ihmiset eivät voineet elää vt.n mukaan se tehtiin tyhjäksi. Omat pahuudet laitettiin Jeesuksen harteille ja vips oli paljon helpompi elää. Nyt saatiin kaikki anteeksi. Pahuus sai anteeksiannon.
On ihan eri asia, jos käytössä on Jehovantodistajien käännös verrattuna kristittyjen raamattuun. Niissä on paljon eroa. Ja juuri niissä opillisesti merkittävissä asioissa.
Joten jos ap lukee epäilemääni jehovantod. käännöstä, niin kenekään kristityn on ihan turha lähteä hänen kanssaan keskustelemaan asiasta.
" tunnusmerkki" on monista todisteista koostuva yhteismerkki; siiten sen täyttymys vaatii sitä, että kaikki tunnusmerkin piirteet ovat selvästi nähtävissä yhden historian ajanjakson aikana. Tunnusmerkin eri piirteet on merkitty muistiin Matteuksen 24. ja 25. lukuun, Markuksen 13. lukuun ja Luukkaan 21. lukuun; lisää yksityiskohtia esittävät 2. Timoteuksen kirjeen. 3:1-5, 2.Pietarinkirjeeen.3:3,4 ja Ilmestyksen.6:1-8 ap
Vai etkö ymmärrä kysymystä? No muotoilen toisin, oletko jehovantodistaja?
Nimittäin Jumala hakee omansa eli häneen uskovat ja turvaavat ihmiset pois. Tuo Jumalan toinen tuleminen tulee sekoittamaan tämän sekavan maailman entisestään. Monet ihmiset vain katoavat jättämättä jälkeäkään ja se tapahtuu silmän räpäyksessä!!! Kukaan ei sitä hetkeä tiedä, mutta uskovat osaa sitä odottaa , koska merkeistä kerrotaan ilmestyskirjassa. Ihmisten katoaminen tulee herättämään paljon pelkoa ja ihmetystä jne... Moni tietää mitä se merkitsee, mutta ei siltikään halua seurata Jeesusta. Tuolloin on vielä mahdollisuus pelastua turvaamalla Herraan seuraavat seitsemän tuhon vuotta jonka aikana myös Antikristus tulee hallitsemaan maailmaan ja eksyttämään ihmisiä. Se joka ottaa pedonmerkin otsaansa tai käteensä... ei tule pelastumaan vaan on Saatanan oma. Pedonmerkki on asia jota ilman ei noiden kauhun vuosien aikana saa ostettua mitään!!! Eli ellet omista valtavia ruokavarastoja, et pysy hengissä.
niin paljon ettei alettu päivämäärää lopulle kirjoittamaan. Kristinuskon ideologia tuli vanhoista myyteistä kun odottettiin Jumalan astuvan maanpäälle. No eihän sitä koskaan tapahtunut . Toki joidenkin luultiin olevan jumalia maanpäällisessä elämässä. Niin kävi Jeesuksenkin vaikka hän kielisi sen. Kun Jeesus oli kuollut kehitteli eräs pappi kolminaisuuden ja Jeesuksesta tehtiin lopulta Jumala. Ihmiset osaavat kehitellä uskottavia tarinoita joilla ei ole mitään todellisuuden kanssa tekemistä. Uskoon vetoaminen on ainoa keino ja jos ei uskota niin joutuu sarvipään ruuaksi. Kuka nyt sellaista haluaisi? Helpompi on uskoa puppua. Uskonto on aina vallankäytön väline.
mutta jehovantodistaja kylläkin ja omistan ihan tavallisen kirkkoraamatun. Samat asiat siellä on kuin todistajien tekemässä käännöksessä... mutta ihan hölmöä keskustella näistä asioista täällä. Olin jo päättänyt etten kommentoi näitä uskontokeskusteluja mitenkään kun eivät johda mihinkään täällä netissä....
Toivon, että ap sinäkin saat vielä löytää pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa. Siunausta.
Se kuka on Jeesuksen oma, sen ei tarvitse pelätä maailman loppua tai seurata ennusmerkkejä. Hän saa ikuisen elämän, kunhan vain turvaa ristin vereen. Siksi minun ei uskovana kristittynä tarvitse pelätä mitään pahaa tai odottaa ja kytätä ennusmerkkejä. Olen saanut sovittaa syntini Pojan kautta.
Olen ihan omin silmin lukenut ja verrannut jehovien käännöstä kristittyjen raamattuun ja kyllä sieltä kuule löytyy eroavaisuuksia ja vaikka miten paljon. Ehkä joku tapakristitty uskookin teitä " todistajia" , mutta jos on asiaan perehtynyt niin hieman eri kantilta katsoo tätäkin asiaa...
Vierailija:
mutta jehovantodistaja kylläkin ja omistan ihan tavallisen kirkkoraamatun. Samat asiat siellä on kuin todistajien tekemässä käännöksessä... i]
että hänen sanansa pysyy muuttumattomana. On totta, että jotkin raamatunkäännökset noudattavat tarkemmin alkukielen ilmauksia kuin toiset. Jotkin nykyaikaiset mukaillut Raamatut ovat ottaneet vapauksia, jotka toisinaan muuttavat alkuperäistä merkitystä. Jotkut kääntäjät ovat antaneet henkilökohtaisen uskomustensa värittää käännöksiään. Nämä heikkoudet voidaan kuitenkin havaita vertaamalla erilaisia käännöksiä keskenään.
Raamatun sisäinen sopusointu on huomiota herättävä.
Tämän tekee erityisen huomattavaksi se, että Raamatun kirjojen 40 kirjoittajan joukossa oli niin erilaisia miehiä kuin kuningas, profeetta, paimen, veronkantaja ja lääkäri. Se kirjoitettiin 1610 vuoden kuluessa; he eivät siis voineet tehdä mitään salaista sopimusta. Siitä huolimatta heidän kirjoituksensa ovat yhtäpitäviä pienimpiäkin yksityiskohtia myöten. Ymmärtääksesi, missä määrin raamatun eri osat ovat punoutuneet sopusointuisesti yhteen, sinun täytyy itse lukea ja tutkia sitä.
raamattuakin. Ihmisen aika on Jumalan ajassa silmänräpäys.
vertaile joskus eri raamatunkäännöksiä niin huomaat
Se ei ole kaunista katseltavaa. Siinä oikeasti taivas repeää ja se on verenpunainen....
filminauha. Kaikki sinulle näytetään. Tunnet jokaisen tunteen myöskin niiden joiden mielen pahoitit. Tunnet heidän surunsa minkä käytöksesi aiheutti. Jeesus ei ota vastuuta pahoista teoista ei edes ajatuksista. Sinut tuomitaan ansiosi mukaan. Joudut tuonelaan, sinne meni Jeesuskin ennen kuin hän pääsi ylösnusemuksen kautta Jumalan luo. Ei paha uskova kristitty muutu hyväksi kuolemansa jälkeen. Ei hyvä uskova kristitty muutu pahaksi. Kaikilla on oma paikkansa. Jumalan luona on monta kotia eikä yksikään niistä ole samanlainen.
Mitä järkeä olisi syntyä maailmaan ilman vastuuta omista teoistaan. Ei yhtään mitään.
" Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. "
Siinä. Siinä kaikki, mitä tarvitsen. Minä uskon Jeesukseen, siihen, että Hän ristin kuolemallaan sovitti maailman synnit. Joka uskoo, Hän pelastuu. Aamen.
Ja minulle tuli tämä Herran sana:
5 Jos mies on vanhurskas ja tekee oikeuden ja vanhurskauden:
6 ei syö uhrivuorilla, ei luo silmiänsä Israelin heimon kivijumaliin, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa, ei ryhdy naiseen, joka on kuukautistilassa,
7 ei sorra toista, vaan antaa takaisin velanpantin, ei riistä eikä raasta, vaan antaa leipäänsä nälkäiselle, verhoaa vaatteella alastonta,
8 ei anna rahaansa korolle, ei ota voittoa, vaan pidättää kätensä vääryydestä, tekee oikean tuomion miesten välillä,
9 vaeltaa minun käskyjeni mukaan ja noudattaa minun oikeuksiani, niin että tekee sitä, mikä oikein on - hän on vanhurskas, hän totisesti saa elää, sanoo Herra, Herra.
10 Mutta jos hänelle on syntynyt poika, väkivaltainen, verenvuodattaja, joka tekee yhtäkin näistä,
11 mitä hän itse ei ole tehnyt: syö uhrivuorilla, saastuttaa lähimmäisensä vaimon,
12 sortaa kurjaa ja köyhää, riistää ja raastaa, ei anna takaisin panttia, luo silmänsä kivijumaliin, tekee kauhistuksia,
13 antaa rahansa korolle ja ottaa voittoa - saisiko tämä elää? Ei hän saa elää: kaikkia näitä kauhistuksia hän on tehnyt, hänet on kuolemalla rangaistava; hän on verivelan alainen.
14 Mutta katso, jos tälle on syntynyt poika ja hän näkee kaikki isänsä synnit, jotka tämä on tehnyt - näkee ne eikä tee sellaisia:
15 ei syö uhrivuorilla, ei luo silmiänsä Israelin heimon kivijumaliin, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa,
16 ei sorra toista, ei ota panttia, ei riistä eikä raasta, vaan antaa leipäänsä nälkäiselle, verhoaa vaatteella alastonta,
17 pidättää kätensä kurjasta, ei ota korkoa eikä voittoa, vaan tekee minun oikeuksieni mukaan, vaeltaa käskyjeni mukaan - hänen ei ole kuoltava isänsä syntivelan tähden, hän totisesti saa elää.
18 Hänen isänsä taas kun teki väkivallan töitä, riisti ja raastoi veljeltänsä ja teki kansansa keskuudessa sitä, mikä ei ole hyvää, niin katso, hänen oli kuoltava syntivelkansa tähden.
19 Ja vielä te kysytte: `Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?` Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.
20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
21 Ja jos jumalaton kääntyy pois kaikesta synnistänsä, mitä hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun käskyjäni ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.
22 Ei yhtäkään hänen synneistänsä, jotka hän on tehnyt, muisteta; vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut, hän saa elää.
23 Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?
24 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, tekee kaikkien niiden kauhistusten kaltaisia, joita jumalaton tekee - saisiko hän tehdä niin ja elää? Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt, muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota on tehnyt, niiden tähden hänen on kuoltava.
25 Ja vielä te sanotte: `Herran tie ei ole oikea`. Kuulkaa siis, te Israelin heimo! Minunko tieni ei olisi oikea? Eikö niin: teidän omat tienne eivät ole oikeat!
26 Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, sentähden hänen on kuoltava; vääryytensä tähden, jota on tehnyt, hänen on kuoltava.
27 Ja jos jumalaton kääntyy pois jumalattomuudestaan, jota on harjoittanut, ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän säilyttää sielunsa elossa.
28 Koska hän näki ja kääntyi pois kaikista synneistänsä, joita oli tehnyt, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.
29 Mutta Israelin heimo sanoo: `Herran tie ei ole oikea`. Minunko tieni eivät olisi oikeat, te Israelin heimo? Eikö niin: teidän omat tienne eivät ole oikeat!
30 Niinpä minä tuomitsen teidät, te Israelin heimo, itsekunkin hänen teittensä mukaan, sanoo Herra, Herra. Kääntykää, palatkaa pois kaikista synneistänne, ja älköön syntivelka tulko teille lankeemukseksi.
31 Heittäkää pois päältänne kaikki syntinne, joilla te olette rikkoneet, ja tehkää itsellenne uusi sydän ja uusi henki. Ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo?
32 Sillä ei ole minulle mieleen kuolevan kuolema, sanoo Herra, Herra. Siis kääntykää, niin te saatte elää."
Vierailija: