tässä yksi viimeisten päivien tunnusmerkki
2. pietarinkirje.3:3,4 -sillä te tiedätte ensiksikin sen, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheineen pilkkaajia, jotka kulkevat omien halujensa mukaan ja sanovat: " missä on se hänen luvattu läsnäolonsa? Onhan siitä päivästä asti, jona esi-isämme nukahtivat ppois, kaikki pysynyt juuri sellaisena kuin luomakunnan alusta asti."
Kommentit (55)
Et voi ottaa vain yhtä lausetta ja sanoa että siinä se. Jumala ei toimi niin. Tekisit kaikki muut raamatun kohdat tyhjiksi. Yksikään tekosi tai ajatuksesi ei ole Herralta piilossa. Ne tuodaan esiin halusit tai et, vain Jumalan armo on lohdutuksesi. Jumala tuomitsee jokaisen luotunsa oikeudenmukaisesti, myöskin sinut. Sinut tuomitaan tekojesi mukaan et pääse kuin koira veräjästä. Jeesus opetti sinulle tavan elää. Seuraamalla Jeesuksen esimerkkiä rakstamalla Jumalaa ja lähimmäisiään kuin itseään on hyvä alku. Kyllä sinulta kysytään elitkö niin kuin sinulle opetettiin... mitä vastaat?
Jeesus on verellään pessyt koko maailman synnit. Se on uuden testamentin sanoma. Se on kristinuskon ydin. Joka uskoo, hän pelastuu.
Ikinä emme omin voimin tule Jumalalle kelpaaviksi. Olemme syntisiä. Joka ainoa. Vaan siksi Jumala antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään Häneen uskovista joutusi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
Sinä itse vääristät raamatun väittämällä, että Jeesuksen kautta ei pelastu.
Joh 14:6 " Jeesus vastasi: " Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."
1. Joh 2:22 " Kuka sitten on valehtelija, ellei se, joka kieltää Jeesuksen olevan Kristus? Sellainen ihminen on antikristus, niin Isän kuin Pojan kieltäjä. "
Sinä olet siis antikristus, kun väität ettei Jeesus ole Kristus, maailman pelastaja!!!
Luuk. 13: 22-30
Jeesus vaelsi kohti Jerusalemia. Hän kulki kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja opetti. Joku kysyi häneltä: " Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?"
Jeesus vastasi:
" Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: ' Herra, avaa meille!' , hän vastaa: ' Keitä te olette? En tunne teitä.' Silloin te alatte selittää: ' Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.' Mutta hän sanoo: ' Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos. Idästä ja lännestä, pohjoisesta ja etelästä tulee ihmisiä, jotka käyvät aterialle Jumalan valtakunnassa. Monet viimeiset ovat silloin ensimmäisiä, monet ensimmäiset viimeisiä."
ja lainaukset niin ristiin, että otapa selvää, mikä on se ainoa totuus ;D Uskovatkin ovat keskenään eri mieltä asioista. Niin, kuka sitten lopulta on oikeassa vai onko kukaan?
On yksinkertaista soveltaa raamattua omien mieltymysten mukaan. Nämä mieltymykset helpottavat elämää, mutta estävät näkemästä totuutta.
Saan hiukan sellaisen käsityksen, että pakenet vastuuta Jeesuksen helmoihin. Jeesus osasi olla myös ankara hän nuhteli myöskin opetuslapsia.
Marian evankeliumi esimerkiksi. Maria oli merkittävä saarnaaja Jeesuksen kuoleman jälkeen ja hänen ympärillään oli laaja seurakunta, joka seurasi häntä. Hän olisi ehdottomasti ansainnut pitää paikkansa osana uutta testamenttia, mutta ei, vallanhimoisten miesten piti kastroida tämäkin hieno kirja omaksi kuvakseen.
Äkkiseltään löysin tällaisen opetuksen ko. kohdasta. Löytyy varmasti enmmänkin, mutta nyt ei ole aikaa etsiä...
" Mutta miksi sitten kaikki halukkaat eivät pääse sisälle? Siihen antaa vastausta seuraava vertaus.
25-28. Ovesta on mentävä silloin, kun se vielä on auki, kun armo käy oikeuden edellä. Vain Jumala voi avata ja sulkea, ei ihminen. - Hammasten kiristys on sekä epätoivon että raivon ilmaisu ja osoittaa, että näillä pyrkijöillä on väärä asenne, oppositio isäntää vastaan. Tuo vääryys ilmenee täällä laittomuutena (Ps. 6:9) ja kitsautena toisten pelastumiseen nähden. Kärki on erityisesti suunnattu juutalaisten ajatuksiin omasta erikoisasemastaan muihin nähden.
29-30. Mutta Messiaan valtakunnassa ei ole erivapauksia, ristin juurella maa on tasaista. Portti taivasten valtakuntaan on ahdas varmasti useastakin syystä. Ensiksi siksi, että ihmisellä ei ole mahdol-lisuuksia omin avuin päästä sisälle. Meidän on tosissamme pyrittävä, mutta Jumala yksin oven avaa. Ei Jumala ole kitsas, vaan vastahakoisuus ja Jumalan vastainen taipumus on meissä. " Katso, nyt on otollinen aika, katso nyt on pelastuksen päivä." - Mutta te ette ole tahtoneet." (j. 34b). " http://www.sley.fi/luennot/Raamattu/UT/Luukas/12-14ER.htm
Vierailija:
Luuk. 13: 22-30
Jeesus vaelsi kohti Jerusalemia. Hän kulki kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja opetti. Joku kysyi häneltä: " Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?"
Jeesus vastasi:
" Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: ' Herra, avaa meille!' , hän vastaa: ' Keitä te olette? En tunne teitä.' Silloin te alatte selittää: ' Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.' Mutta hän sanoo: ' Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos. Idästä ja lännestä, pohjoisesta ja etelästä tulee ihmisiä, jotka käyvät aterialle Jumalan valtakunnassa. Monet viimeiset ovat silloin ensimmäisiä, monet ensimmäiset viimeisiä."
Minä olen kristitty ja tämä toinen ilmeisesti jehovantodistaja tai mikä lie vääräoppinen.
Vierailija:
ja lainaukset niin ristiin, että otapa selvää, mikä on se ainoa totuus ;D Uskovatkin ovat keskenään eri mieltä asioista. Niin, kuka sitten lopulta on oikeassa vai onko kukaan?
Kenen jumala on oikea? Onko oikein, että joku väittää toiselle, että hänen uskonsa on väärä ja omansa vain oikea? Mistä hän voi sen tietää? Onko oikein " teilata" se, mihin muut uskovat?
Sinä se taidat pakoilla armoa? Luuletko, että voi pelastua ilman Jeesuksen verta? Et voi, ei kukaan voi.
Minä teen väärin joka päivä, vaikka kuinka yritän elää Jumalan tahdon mukaan. En ikinä tule täydelliseksi. Tunnustan vajavuuteni ja sen, että omilla ansioillani saisin helvetin tuomion. Mutta. Minä saan uskoa Jeesuksen Kristuksen veressä saavani kaikki syntini anteeksi. Jumala armahtaa minua Poikansa ristinkuoleman tähden.
Näin se vaan on. Ikävää, ettet ole vielä armoa löytänyt. Rukoilen puolestasi!
Vierailija:
On yksinkertaista soveltaa raamattua omien mieltymysten mukaan. Nämä mieltymykset helpottavat elämää, mutta estävät näkemästä totuutta.Saan hiukan sellaisen käsityksen, että pakenet vastuuta Jeesuksen helmoihin. Jeesus osasi olla myös ankara hän nuhteli myöskin opetuslapsia.
Minä rehellisesti tunnustan, mikä olen. Olen kristitty, uskon Isään, Poikaan ja Pyhään henkeen. Enkä esitä muuta. Tämä väittelykaveri taas ilmoitti oman uskonsa vasta useiden kyselyjen jälkeen (että on jehovantoidistaja) ja sen jälkeenkin antaa ymmärtää, että uskoisimme näennäisesti samoin.
Tässä on kaksi eri uskontoa, joista jehovantodistajat ovat nimen omaan niitä, jotka ovat kristiuskosta vääntäneet oman versionsa, joka ei tosiaan perustu raamattuun. Ja kuitenkin väittävät silmät kirkkaina, että juu ihan sama raamattu ja käyvät ovien takana puhumassa uskostaan niin, että ns. tapakristityt luulevat heidän olevan oikeita kristittyjä. Ei siinä mitään, jos jehovantod. myöntäisivät, että ovat jehovnatodistajia eivätkä kristittyjä!!! Vaan kun kiertävät ja kaaratavat ja antavan ymmärtää jne.
Vierailija:
Kenen jumala on oikea? Onko oikein, että joku väittää toiselle, että hänen uskonsa on väärä ja omansa vain oikea? Mistä hän voi sen tietää? Onko oikein " teilata" se, mihin muut uskovat?
Jeesus sanoi että on mahdollista tulla Jumalan kaltaiseksi. Hän sanoi tulkaa Isäni kaltaisiksi joka taivaassa on. Ei Jeesus turhia puhunut, mutta ihmiset eivät halua, he ovat liian laiskoja. Sorrutaan voivotteluun omasta syntisyydestä ja jeesustellaan kuinka meistä ilman mitään yritystä tehdään Jumalan lapsia ja taivaskelpoisia armon avulla. Helppo on ihmisen uskoa, mutta tekoja joita Jumala odottaa lähimmäisiään kohtaan on uskomattoman vaikeaa. Nälkäänäkevät maailmassa, ei heitä olisi jos kristityt hyvinvointi maat olisivat toimineet niin kuin Jeesus opetti. Oletko ihan vakavissasi sitä mieltä että Jumala taputtelee sinua päälaelle ja sanoo: Mene sinä vain taivaan iloon tanssimaan ja juomaan. Ei haittaa vaikka et vaivautunut näkemään maailman nälkäänäkeviä ja kärsiviä, noo kyllähän sinä näit mutta et tehnyt mitään. Ei se mitään sinä uskoit minuun, se riittää. Niin ja se muutama kolikko jonka annoit hyväntekeväisyyteen. Se riittää.
Sinun Jeesuksesi opettaa välinpitämättömyytä...Jeesus kehoittaa tulemaan Jumalan kaltaiseksi. Mitä teet asian eteen?
Vierailija:
Sinä se taidat pakoilla armoa? Luuletko, että voi pelastua ilman Jeesuksen verta? Et voi, ei kukaan voi.Minä teen väärin joka päivä, vaikka kuinka yritän elää Jumalan tahdon mukaan. En ikinä tule täydelliseksi. Tunnustan vajavuuteni ja sen, että omilla ansioillani saisin helvetin tuomion. Mutta. Minä saan uskoa Jeesuksen Kristuksen veressä saavani kaikki syntini anteeksi. Jumala armahtaa minua Poikansa ristinkuoleman tähden.
Näin se vaan on. Ikävää, ettet ole vielä armoa löytänyt. Rukoilen puolestasi!
Vierailija:
On yksinkertaista soveltaa raamattua omien mieltymysten mukaan. Nämä mieltymykset helpottavat elämää, mutta estävät näkemästä totuutta.Saan hiukan sellaisen käsityksen, että pakenet vastuuta Jeesuksen helmoihin. Jeesus osasi olla myös ankara hän nuhteli myöskin opetuslapsia.
En oikein tiedä, mitä sinulle sanoisin. Muuta kuin sen, että kristinuskosta sinun ajattelusi on todella kaukana. Pelottavan kaukana.
Totta kai kristityn pitää _yrittää_ elää Jumalan sanan mukaisesti. Toteuttaa rakkauden kaksoiskäskyä ja antaa omastaan vähäosasille. Ja kyllä minäkin parhaani yritän! Mistä sinä voit minun elämääni tietää, miten elän ja toteutan uskoani? Et mistään. Enkä tosiaan ala tässä luettelemaan, että mitä kaikkea " hyvää" teen ja miten noudatan Jeesuksen opetuksia. Ei tässä siitä ole kyse.
Tässä on kyse siitä, että se minun parhaanikaan ei ikinä ole kyllin hyvä! Ei minusta tule täydellistä, ei ikinä. Ei kenestäkään ihmisestä tule.
Sinä koko ajan väität, että minä valitsen raamatusta minua miellyttäviä kohtia, mutta etkö itse tee juuri samoin? Vai miksi jätät huomiotta jokaisen raamatunkohdan, missä kerrotaan Jeesuksen olevan tie taivaseen? Vain Jeesus. Miten voit jättää sen pois ja syyttää minua ymmärtämättömyydestä?
Vierailija:
Jeesus sanoi että on mahdollista tulla Jumalan kaltaiseksi. Hän sanoi tulkaa Isäni kaltaisiksi joka taivaassa on. Ei Jeesus turhia puhunut, mutta ihmiset eivät halua, he ovat liian laiskoja. Sorrutaan voivotteluun omasta syntisyydestä ja jeesustellaan kuinka meistä ilman mitään yritystä tehdään Jumalan lapsia ja taivaskelpoisia armon avulla. Helppo on ihmisen uskoa, mutta tekoja joita Jumala odottaa lähimmäisiään kohtaan on uskomattoman vaikeaa. Nälkäänäkevät maailmassa, ei heitä olisi jos kristityt hyvinvointi maat olisivat toimineet niin kuin Jeesus opetti. Oletko ihan vakavissasi sitä mieltä että Jumala taputtelee sinua päälaelle ja sanoo: Mene sinä vain taivaan iloon tanssimaan ja juomaan. Ei haittaa vaikka et vaivautunut näkemään maailman nälkäänäkeviä ja kärsiviä, noo kyllähän sinä näit mutta et tehnyt mitään. Ei se mitään sinä uskoit minuun, se riittää. Niin ja se muutama kolikko jonka annoit hyväntekeväisyyteen. Se riittää.
Sinun Jeesuksesi opettaa välinpitämättömyytä...Jeesus kehoittaa tulemaan Jumalan kaltaiseksi. Mitä teet asian eteen?
olen lukenut vihkiraamattuani ( eli tavallinen ev.lut) ja tutkinut jehovantodistajien kanssa he käytttivät omaa käännöstään ja minä omaani eli sitä vihkiraamattuani ja samat asiat löytyy. eli sinä joka olet aidosti kiinnostunut niin avaa oma raamtattusi ja katso nuo kohdat jotka ap laittoi tähän ketjuun, tulet yllättymään ja silmäsi aukeavat!
Vastaus: ei missään.