Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KISSANKULMAN naiset:))

11.08.2010 |

Avasin nyt meille tälläsen pinon... en osaa linkittää jäseniä, mutta tässä kuitenkin tällänen!

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa tuntuu kyllä että taitaa olla hb lskenu ja kunnolla:( sellanen vetämätön ja huimaava olo kun vähän aikaa seisoo paikallaan... ylämäessä jalat painaa tonnin. Saas nähä mille viikoille jaksaa jumppia vetää:) muuten mulla kyllä olo on oikein hyvä, liitoskipuja ei ole koskaan ollu, mutta kuullut olen että ne on ihan kamalia, joten tsemppiä niistä kärsiville!!

Andrea, niinhän ne sanoo että tytöllä korkeammat sykkeet, tämän tiettävästi pojan kohdalla ei pidä paikkaansa, koko ajan ollu 140-155. Kiinalainen kalenteri pitäny nyt sitten aina paikkansa, sormus petti tällä kertaa;)

Koululaisista olitte puhuneet: Meillä on koululaiset olleet aina tosi "Motivoituneita" koululaisia, yhtään turhaa poissaoloa ei ole ollut, eikä yritystäkään sellaiseen ole (vielä) ilmentynyt! Kipeenäkään ei nuo tytöt ole olleet kuin pari kertaa kaikkien näitten kouluvuosien aikana:) Eikä muutenkaan ole ylimäärästä huolta tarvinnu ottaa, hoitaneet aina läksynsä, kokeista tullut kiitettäviä ja kaksi vanhinta on mukana kainelaisissa luottamustehtävissä ja on tullut stipendeitä ja hymytyttöpalkintojakin:)) mutta vielähän sitä ehtii kolttosiakin tekemään... meillä tuo toiseksi vanhin tyttö on sellanen älykkö:) haaveilee lääkärin tai kirurgn ammatista, enkä yhtään epäile etteikö siihen myös pyrkisi... en tiedä kehen on tullut, ei ainakaan äitiinsä eikä isäänsä kun on sellanen lahjakas ilman pänttäämistä ja lukemista, todistus pelkkää 9 ja 10 aina... eikä kuitenkaan sen enempää lue tai opiskele kuin kukaan muukaan... on myös voittanut lukuisia kirjotuspalkintoja:)

hankinnoista olitte myös jotakin... meillä on hankittuna pienet ensivaatteet pojalle, myös ostin tutit ja pullot jo:) myöhemmin sitten vaunut, sitteri, amme jne... turvakaukalo hankittiin jo. Ainiin, mammi, olit vastannu tohon mun imetystyynykyselyyn, kiitos:) sain hyvinkäältä vastauksen että kahvio myy mollavauvan tyynyjä, joten se sitten sieltä. mulla sama maku kuin sulla kaima, emmaljungan duo edget ja ruskeana kiitos:D

nyt kahvia keittää ja omenaviinereitä nassuun, saa sitten th ihmetellä painon nousua, taas...

mami ja veikko 21+6

Vierailija
2/66 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten huomenia vaan kaikille ihanille äiteille..

Onpas täälläkin ollut sen verran härdelliä, ettei kerkee kun viestit lukea, muttei ite jouda kommentoimaan.

Mami@6, mites teidän talokaupat edistyy?? Alatteko saman tien rakentamaan, vai joko olette aloittaneet? Käytkö muuten perjantaisin siellä Nallentuvalla äiti-lapsi kerhossa? Minä olen siellä ravannut kun olen ollut kotiäitinä, nyt on ollut muutaman vuoden tauko!

Onhan tuo koulun aloitus oma ponnistuksensa, lippua ja lappua tulee ikkunoista ja ovista. Vanhempainiltoja jne..

Meilläkään kop kop ei ole ollut mitään hankaluuksia koulun suhteen, tyttäret on kans aikaslailla mallioppilaita, hoitavat läksyt ite ja kiitettäviä enimmäkseen. Ujoja kyllä ovat, se on varmaan vähän haittana heille itelleen, mutta meitähän on moneks, onneks!

Kolmospoika on syntynyt joulukuussa ja se aloitti koulun sellaisessa mukautetussa ryhmässä, eskari-2 luokat käydään jokaisen omalla tasolla, sitten siirrytään kolmoselle kun on valmis. Me kyllä mennään ihan aikataulussa, ens vuonna varmaan normaalisti kolmoselle. Oli poika jotenkin vielä raakile tuossa eskarin alkaessa. Tämä on muuten uusi kokeilu, joka toimii vain täällä, siitä on tehty lehtijuttuja ympäri suomea.

Tulin just neuvolasta ja poijjan sykkeet 150 luokkaa, hyvin on kasvanu maha, tissit ja muutkin kurvit. Painoa tullut 5kg! Mutta jos kesän aikana syö ainaskin 3 jäätelöä päivässä plus kaikki muut herkut niin kuis muuten. Karistellaan sitten taas kun vaavi syntyy. Aion ruveta pelaamaan jalkapalloa itsekkin ihan seurassa, joten eiköhän ne jäätelöt siellä kentän laidalla sitten sula!

Mulla oli hg 117, ihmeen hyvä. Olo on mainio, ei kipuja, supistuksia yms..

Vauvalle ei ole hankittuna just mitään, apuva. Ei vielä viittis kun meillä on tämän talon laajennus vielä vaiheessa, pitäs olla jouluks valmis. Taidan nyt reippaana tyttönä alkaa pikkusen panostamaan mun tulevaan taidenäyttelyyn, joka on jo kahden kuukauden päästä ja minä vaan vouhotan vauva-asioita. Sitten kun avajaiset on pidetty, voin riemurinnoin alkaa laittamaan vauvan kamoja.

Mutta nyt kahavelle ja jos jotain känttyä löytys...

Voekee!!

DolceVita ja mammanpoika rv 21+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/66 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkohan mä nyt käsittänyt jotain väärin, kun eikös pahoinvointi ala aika aikasin ja kun helpottaa se myös helpottaa EIKÄ SAAKELI PAHENE YHTÄKKIÄ IHAN KAUHEEKSI!!!

Mulla oli aluks välillä tosi huonoja päiviäki mut se helpotti ja ainoot tuskaset hetket oli ne hellepäivät aina, no nyt on ihanasti viilennyt mut mulla on alkanu tuntuun siltä ku sisuskalut heittäs volttia ja olo on mitä kauhein :( Harmittaa sekin kun ei oikein kykene tekeen mitää.

Menispä pian ohi!

Mahakin on kasvanut yhtäkkiä ihan selvästi, saas nähä miten valtavaksi vaan kasvaakaan :)

Mä oon ostellut vaatteita aika paljon, kaverilta ihan just ison laatikollisen ne on kyl enempikin pojalle sopivia mut eiköhän niille käyttäjä löydy lähipiiristä jos ei meille poikaa tule. Tytöllekin on ja sit ihan sellasia molemmille sopivia. Meillähän ei ole tallessa kun pinnasänky.

Mieli tekis ostella kaikenlaista ja oon kyllä kovasti miettinyt ja pohtinut et millasia mut ootellaan nyt se ensviikon ultra ensi niin tietää et aletaanko ostaan yhelle vai kahelle. Jotenki kyllä jopa itsekin uskon et kyllä se toinenkin sielä hyvin voi kun minä voin niin super huonosti.

Sykkeistä piti sanoo sen verta et en luota niihin yhtään, mulla on enempikin mahasta ollu helppo päätellä pojista oli iso ja edessä, tytöstä pienempi ja levee. Sykkeet on noilla niin vaihellu et ei niistä oo selvää ottanu.

wattu rv 11+5

Vierailija
4/66 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein just itelleni ihan sika hyvää thai ruokaa:)) nam, me veikon kanssa tykätään mausteisesta ja tulisesta ruuasta, vaikka sit kyllä närästää! tai mua närästää kyllä kaikki, ilkeä vaiva:((( ikinä mua ei muuten närästä mutta raskaana aina.

Dolcevita: Mun tytöt on kyllä kanssa ujoja:) Esikoinen oli pienenä ihan h-i-r-v-e-ä-n ujo, myöhemmin hiukan rohkaistunut, ja ylläriksi otti valinnaisena ilmaisutaitoakin:o! Ei ujous ole huono piirre ollenkaan, itsekkin olin pienenä todella ujo äitintyttö ja ihan yläasteelle saakka!! Tosi moni oli yllättynyt ja epäilikin mahdanko onnistua kun opiskelin jumppaohjaajaksi ja olen siis paljonkin esillä ja ihmisten edessä... aikuisena sitä ujoutta oppii suodattamaan, mutta täytyy myöntää että vieläkin, nyt jo monta vuotta toisten edessä töitä tehneenä, vähän perhoset meinaa pörrätä mahassa joka kerta kun astelen täyteen jumppasaliin;)

wattu: kyllä siellä kaksi pientä vadelman poikasta on:)) niinhän se kuulemma on, että kaksosista kahdenveroset oireet!! jännittää muakin sun puolesta ensi viikon ultra!!!!! sulla on sitten toisen pinniksen osto kanssa edessä? ja kaikkea kaks:D noista sykkeistä kanssa piti sanomani, että mun tytöill kanssa kyllä heittäny ihan 125-160 välillä miten sattuu!! maha on tytöistä ollu aina saman näköinen, tästä pojasta on selkeesti näillä viikoilla jo paljon isompi kuin tytöistä!! mun mielestä liikkuneet myös ihan eri tavalla, tytöt hyppi mun pissarakon päällä ja veivas joko pyllyä tai päätä silleen rauhakseen, tää sohii jokka paikkaan ja pelaa vissiin jotain pallolajia siellä:o!

Mites LEANNAN vauva-arki menee??

missä MAALAISOMENA??

nyt virittää ittensä tohon sohvan nurkaan, kohta alkaa vatsasta maailmaan ja sitten pitää hakea rinsenssa hoidosta! Ihanaa viikonloppua kaikille, palaan ma neukun jälkeen kertoo tulokset!

mami ja pikku-veikko rv 22!!!!!!!!!!!!

5/66 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jänskätään huomista ultraa:)

Saa nähdä selviääkö sukupuoli, mies sitä mieltä, että kyllä tyttö on tulossa, itse en oikein tiedä;) Joku vaisto yrittää mulle sanoa, että tyttö vois olla, mutta en nyt siihen luottas pätkääkään, viimeksikin olin niin tyttö oloinen ym. ja poika tuli;)

Jospa huomenna olisi viisaampi sitten:) Perhosia vatsassa..pääasia, että ois kaikki hyvin. Kamalaa unta näin, että tyttö juu tulossa mutta pahaa sydänvikaa epäilivät.

Watulle jaksuja huonon olon kanssa! Varmasti tuplasti nyt oireita pukkaa;) Masukin taatusti pullahtaa pian jo komiaksi! Tutulla oli rv 20 jo iiiso masu kaksosista:) Peukkuja ens viikon ultraan:)

Täällä menny viikonloppu siivoten urakalla jälleen (ti se kuntotarkastus..) sitten grillailtiin ja nautittiin vielä ehkä viimeisistä kesäpäivistä tällä pihalla. Näinhän se on, kerta asunto myynnissä. Haikeana luovutaan pihan rauhasta ja kauniista maisemasta. No, nyt pitää nautiskella niin kauan ku tässä ollaan:)

Uudessa tontissa ja alueessa sitten kaikki muut asiat enempi kuin hyvin ja kohdallaan:)

Kohta lähetään kohti uimahallia:)

Huomenna sitten tuun kertomaan jatkuuko poika voittonen kissankulma vai ei;)

mami@6 ja 7. 19+6 (ihaaa, kun nää viikot paukkuu;)

6/66 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin sit kipeeksinkin kaikenpäälle, meni viikonloppu sairastaessa enkä vieläkään ihan ok ole.

Huomenna olis aamu 9 sisustussunnittelijan luo meno pari tuntia käski varata aikaa siihen, toivottavasti huomenna olis vähä parempi olo.

Keskiviikon sokerirasituksen meen yrittään jos siel annetaan joku paikka mis voi maata, istuen en lähe ees kokeileen. Ja torstai olis sit SE päivä :)

mamia@ hyvästelee kotiaan, meillä oli toi kans ja välillä oli kieltämättä olo et voi ei perutaanko :D mut sit ku kaupat oli varmat ja muuttoa sai ihan tosissaan alkaa touhuamaan ei sitä enää miettinyt, ei ollut meille toimiva talo jne yhtään ei sit kuitenkaan tullu/jääny ikävä, aika mennyt niin uutta miettiessä ja katellessa kun valmistuu. Nyt asutaan kerrostalossa ja ei todellakaan ole meiän juttu, kovasti ootan et päästään muuttamaan pois+ et tääl ei oo tiskikonetta ja pyykinpesukoneki otti ja hajos ja juostaan pyykkituvassa...noh ei kauaa enää toivottavasti!

Tulehan kertoon sit ultrakuulumiset, hyvin siellä kaikki varmasti on :)

mamiofin luo voisin tulla syömään jos asuisit lähempänä :D torstai on myös mun synttäripäivä ja taidanki hakee kiinalaisesta ruokaa, on kans ihan sikahyvää ja voisin syödä sitä vaikka joka päivä! Oonki ainoo meiän perheessä joka siitä tykkää.

Joo toinen pinnasänky olis sit ostoslistalla ja kaikkee tosiaan kaks.

Nyt takas lepäileen.

wattu 12+1

Vierailija
7/66 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Watulle jaksamista. varmasti oireita on nyt tuplasti :) Hyvä niin, ja toivottavasti ultrassa olisi kaikki sitten kuten pitääkin :)

Kotiaan hyvästeleville myös tsemppiä muuttoon, ja samoin remonttiin niille jotka sitä tekevät :)

Tällä suunnalla ei ole havaittavissa mitään kodinrakennusviettiä, tai muutakaan. Johtuu varmaan tilanteen pitkittymisestä, mehän ollaan elämäntaparemontoitu jo vuodesta 2006.. Nyt mies on ollut reilun kuukauden raksalla kiireapulaisena, mikä siis suomeksi tarkoittaa pitkiä päiviä eikä kotona tapahdu sitäkään mitä joskus ajateltiin tehtävän kesän aikana. Mä en oikeasti jaksa enää stressata, muutenhan en muuta ehtisi tekemäänkään. Annetaan anteeksi puuttuvat eristeet ja lattiat. Suljetaan sitten vaan osa huoneista talveksi..taas. Ja vasta kesällä kun saatiin esikoisen huone johonkin käyttökuntoon, niin nyt hän on alkanut puhumaan pois kotoa muutosta. Hiukan olen koittanut vielä toppuutella, koulunkäyntijuttujen ja toimeentulon vuoksi. Mutta eihän tuon ikäinen (17) oikeasti toimeentulosta vielä mitään ymmärrä.

(.) sen veran että liikkietä on alkanut tuntumaan vihdoin vähän selkeämmin, ja useammin. Ei ihan joka päivä tosin vieläkään, mutta kuitnekin. Ja puolivälikin tuli ylitettyä ihan vahingossa ja salakavalasti. Ultraan on vieä reilu viikko aikaa.. musta tuo rakenneulta on minulla suunniteltu kauhean myöhäiseksi, mutta ei kai sille mitään mahda. Kärsivällisyyttä vaan pitää harjoitella :) rakenneultran jälkeen olen antanut itselleni luvan alkaa oikeasti miettimään vauvatavaroiden hankintaa. Liitos- ja issias (tms) vaivaa kun vähänkään koitan mitään raskaampaa tehdä. Saapi nähdä miten töiden teon kanssa käy..

Andrea 20+3

8/66 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa käyty ja kaikki oli niinkun pitääkin:)

Kaveri koitti pitää jalat mahdollisimman ristissä, mutta sen mitä kätilö 3 eri suunnasta koitti katella, niin TYTTÖÄ veikkasi!!Mitään ulokkeita ei näkyny ja tasaselta jalkoväli näytti. Nyt oon vähä, et uskaltaako tässä alkaa vaaleanpunaieen maailmaan vielä heittäytyä=) Jotain pientä jos hankkis ja sit vasta kun on oikeesti syntyny ja asia varmistunu, ni kunnolla niitä tytön vaatteita sitten;) Ihana juttuhan tää nyt sit on, jos 10v. jälkeen tyttö meille tulee:) Ihan uutta ja outoa taas, ehtiny niin tottua noihin kikuli kalleihin;)

Hyvällä mielellä nyt sitten jokatapauksessa loppuraskaus, kun kaverilla tuntuisi kaikki olevan okei:)

Jee, 3 viikon päästä pitäisi olla liikkeissä uudet emmaljungan värit, niin pääsee hypistelemään(ja ehkä pakkomielle saa mut heti vaunut tilaamaan;) Sit hölmönä keikuttelen niitä tyhjillään täällä 4kk..;) aina voi 2veellä testata niitä sitten;)

Meilläkin väliaikas kämppä sitte ties mistä löytyy, varmaan kans joku kerrostalo ja kauhulla ootan. Ei olla 12 vuoteen asuttu niin, viimiset 7v. omakotitaloissa ja sitä ennn pari ja rivitalossa, että erilaistahan se sitte on. aikeempaa arki ison perheen kanssa luultavammin, kun omaan pihaan tottunu, mutta eiköhän se mene sitten jotnkuten päin:)

Onnea ultraan Watulle:)

Pian se torstai jo on:)

Ja andrea, äkkiä se viikko tässä vierähtää, sitte pääset pikuista kurkkimaan:)

Nyt kamala kasa pyykkiä viikattavana..yöks.

Mukavaa viikkoa kaikille:)

mami@6 ja "neitonen" rv 20 (puoliväli saavutettu, jee:)

ps. ajattelin nyt sittenkin mennä hyvinkäälle synnyttämään, niin paljon kivempi pesueelle, kun hurauttavat reilu vartissa sinne sitten mun luo:) Kätilö sai mut vakuuttuneeks, kun lupas, että hoitavat käynnistyksen tismalleen niinku nkl:) Omasta huoneesta viis, ei siel kuitenkaan saa nukutuks;)

Vierailija
9/66 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaimaanille TYTÖSTÄ!!!! ihanaa:))) tytöt on niiiin ihania!!!! ja tottakai, pääasia, että kaikki oli niinku olla pitää!! ties vaikka samaan aikaan sun kanssa sitten hyvinkäällä ährättäs ja jaettas huone, olis ainakin sitten hyvää seuraa kenen kanssa valvoa:D

Wattu: teretulemast syömään:)) kohta on torstai ja toivoa täynnä;)

mullakin nyt vähän kiirus, huomenna paremmin lukemaan ja kommentoimaan...

aamulla oli neuvola, kaikki oikein hienosti:) paineet matalat ja hyvät, hb oli loistava (!!), liikkeet kahella plussalla ja kavei tohotti menemään 145 sykkeillä eteenpäin:D yläkäyrällä mennään, taas, kuten mun kaikki lapset. Juteltiin jo siitäkin että synnytystapa-arvioon pääsen/joudun sitten taas... kelan laput täytettäväksi sain.

mami ja veikko vauva 22+3

10/66 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea mami@6 tyttölupauksesta! Meillähän on sama juttu, pari mekkoa oon uskaltautunut ostamaan ku ei niitä pojan värkkejä vauvan haaruksista löytäyt :)

Watulle pikaista paranemista ja toivotaan ettei tuo pahaolo äidy tuosta enää pahemmaksi! Ja onnea torstaille kaksin kappalein!

Täytyy kyllä nostaa hattua Andrean kärsivällisyydelle! Voi olla ettei täältä sitä noin paljoa löydy..

Mamiof4: täällä kans maha menee yläkäyrillä...sf 26cm tänään...

Kopioin osittain tähän tuon kirjoitukseni Neliapiloista, jos ei haittaa..

Nyt se sitte myrkyn mulle lykkäs! Olin tänään toisessa virallisessa neuvolalääkärissä ja siellä ei ollu mitään muuta hyvää uutista tuotavana ku se ettei kohdunsuulla ollu tapahtunu mitään sitte viime tarkastuksen vaikka noita suppareita tulee ihan tarpeeksi! Oli muuten niin kivulias alakertatutkimus että huhhuijaa! Nuori naisimmeinen ja niin kovakourainen että! Tais olla vaan niin kokematon ettei osannut ees varoa, mutta kyllä tuo värkki on nyt sikakipeä jos ei se sitä vielä ennen tuota tutkimusta ollu :/

Niin ja sitte ne ei niin hyvät uutiset:

Pissan protskut sen sijaan oli meneet plussalle (onneksi vain yhdelle!), verenpaineet yläkantissa (140/80, ku viimes ne oli jotain 105/65), nakit on niin turvoksissa että sormukset ei enää mee vaikka viime viikolla hyvin vielä pysty käyttään..ja painoahan oli taas tullu ihan tarpeeksi (ihan ku sitä ei ennestään ois!)

Nyt alkaa siis tän vuoksi kahden viikon välein kontrollit ja verenpaineen päivittäiset mittailut, ku mullahan on yks ärhäkkä toksemiaraskaus (keskimmäinen) takana ja siitähän poika synty jo 32viikolla. Ja nää tällaset tulokset ei oo oikein hyviä ku viime raskaudessa ei kertaakaan tullu tuommoisia..Potuttaa ja pelottaa niin kauhisti, voi ku noita viikkoja ois enemmän jo kasassa!!

Lapsi onneksi voi hyvin ja poikittain potkii joka paikkaan, ekaa kertaa joku muu kuin oma lekuri sanoi että koon puolesta viikon eellä menee, eli vastas viikkoja 28, näinhän mun oma lekuri mittaili jo 10+ viikolla...mutteivat alkaneet päksisää muutteleen ku eivät niitten koneella tuollaisia mittoja saaneet...

nani ja Junnu jolla viikot poksuu 27

11/66 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli jo ihan pakko tulla "ilmoittautumaan" "kulmille", en edes tajua, miten aika onkin livahtanut kuin huomaamatta, ettei ole käynyt edes lukemassa juttuja. No lohtuna se, että jotain on saanut aikaiseksikin eli marjat on kerätty, mehut, suolakurkut ja hyytelöt on tehty ja edes osa kaikista likaisista matoista on pesty! Voiko joku kirjoittaa diplomin?

Viimeiset pari viikkoa olen hullun raivolla mielessäni siirrellyt huonekaluja ja kakaroita huoneesta toiseen, ja käynyt sen tiimoilta "ostoksilla" tälläsen persaukisen paratiisissa eli huutonetissä :) Ens viikonlopuks on isäntä vuokrannu sitten kuorma-auton, jolla lähdetään heittämään Etelä-Suomessa kierros ja hakemaan kaikki tavarat. Minä en ole siis hankkinut kuin esikoiselle sängyn ja vaatekaapin (yht. 100,-) ja kakkoselle legokaapin (30,-), mutta kävipä tuuri, kun löydettiin samasta paikasta tuonne keskeneräiselle tulevalle vuokramökille älyttömän siisti ja nykyaikainen keittiö koneineen kaikkineen. Isäntä oli oikein mielissään ja sanoi, ettei ollut tullut ajatelleeksikaan, että tuolta voisi löytyä, tuskitellut vaan, kuinka kauheasti sekin tulee maksamaan. Tuo mökki on siis hänen isänsä aloittama talo, joka jäi apen kuoltua kesken ja se on nyt tarkoitus tehdä loppuun ja vuokrata sitten, kun on aivan ihanalla paikalla tuolla niemen notkelmassa ja siis järven rannassa, kuten tämäkin asumus. Tuo ukko haaveilee vissiin sinne sitten muuttavansa vanhoilla päivillään kalastelemaan... Minä vastaavasti haluan Saaristokaupunkiin osakkeeseen, jossa lumet lakaistaan rapuilta ja katuvalot loistaa... Lupasin kyllä tulla silloin tällöin käymään ;)

Koulut on joo täälläkin vihdoin alkaneet, toista viikkoa nyt viedään. Viidesluokkalainen esikoinen on tavoilleen uskollisena tuonut kasan ryppyisiä papereita kotiin ja näkyy tekevän läksyjään, silloin kun tekee, sängyssään (koulupöytä niin täynnä tavaraa ettei siinä mahdu)! Neiti esiluokkalaisen tärkein prioriteetti, vaatteiden lisäksi, on ne kauan kaivatut kaverit ja ylipäätään se, että pääsee sinne eskariin. On tosi innoissaan ja lähtee mielellään, vaikka aamulla joutuukin tosi aikaisin heräämään. Taksi tulee jo 7:25 hakemaan. Muusta en sitten tiedäkään... Oma huoneensa on ihan hujan hajan ja eilen oli reppukin unohtunut kouluun, että sama ihana hutilus yhä vaan :)

Tuo minun erikoispoikani sen sijaan aiheuttaa vähän huolta. On aloittanut kakkosluokan ja jo kesällä murehti pääsyään kolmannelle, kun ei osaa kertolaskuja. Stressaa ihan joka asiasta älyttömällä tavalla ja ruoskii itseään koko ajan. Ihan kokonaan hävinnyt se iloinen poika minulta :( Ajattelin ottaa yhteyttä nyt ensin kouluterveyteen, kun jotain kautta tässä on liikkeelle vaan lähdettävä. Pakko jonkun on kuunneltava ja tutkittava uudelleen, kun se aspi-epäily edelleen minulla on, ja viimevuotinen koulunkäyntiavustajakin samaa heitteli ilmaan.

välilähetys...

12/66 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankinnoista oli taasen pohdintaa, ja voin vattuli kertoa, että ainakin tuolla huutiksessa on tosi paljon erittäin hyväkuntoisia tuplia ihan sopuhintaan. Tässähän itsekin sellaisia katselen, mutta taikauskoisena en niitä vielä ole hankkinut. Emmaljungan Twin Cerox tai Twin City Crosseja olen pällistellyt, kun tuo edellinen pakettikin oli E:n ja voin sanoa, että ensimmäiset kiesit, joista en ole löytänyt moitittavaa. Meillä on ollut monenlaisia kärryjä, ja kaikista suurin pettymys oli uutena ostetut kakkosen yhdistelmävaunut, jotka hajos vajaan vuoden käytön jälkeen niin, ettei niitä saanut missään eikä mitenkään korjattua! Huutiksesta nuo nelosen kärryt hommasin ja mukana tuli koppa ja ratasosa ja auton tuoli ja adapteri, ja vertailu uutena ostettuun oli 1/3 hinnasta, joten ihan jo senkin takia sinne taas :) Auton tuoli on varmaan hankittava myös, koska tuon E-paketin ajattelin myydä pois. Ennen kuin tämä viides mahdollinen rattaita tarvii, on jo maku ja mieli varmaan toiset...

Vaatteita en ole (vielä) sieltä huudellut, kun kaikki on tuon nelosen jäljiltä tallessa. Sieltä kirpparilta silloin ostin sen "oman" pienen puvun r-ultran jälkeen, ja kirpparilinjaa aion jatkaakin. Olkoon se minun ekotekoni, kun en kestoja käytä, enkä aio käyttää. Tuota lasten tavaraa on niin paljon myynnissä käytettynä ja ihan priimaa, että tuntuis tosiaan haaskaukselta mennä uutena edes ostamaan.

Pojista ja tytöistä meillä on ero kyllä ollut ihan selkeä. Pojat on olleet tosi tyytyväisiä vauvoja, uteliaita ja vilkkaita toki, mutta tosiaan kuivalla vaipalla ja täydellä mahalla ei ole paljon huolia ollut :) Likatkin ihan kilttejä joo, mutta enemmän heräilleet yöllä (pojat nukkuneet yöt kokonaan parikuisina, 1 vee nelonen herää vieläkin kerran yössä pällistelemään). Sit noilla pimuilla on noita ihme vinkumisia ja kitinöitä, just sellasia keskushermostoon käyviä, ihan riittävästi! Sykkeissä odotusaikana mulle sanottiin kakkosesta, että tyttösyke, kun oli 150 ennen puoltä väliä. Tytöiltä siis olis korkeampi. Sit loppuajasta tasaantu sinne 140 tuntumaan, ja mullahan itellä oli ihan poikaolo koko ajan. Kolmoselta oli taas tämä "tyttösyke", mutta kun itse ei uskonut, että kahden pojan jälkeen tulis tyttö, niin ajattelin, että kunhan taas puhuvat. Neloselta sitten oli kyllä selvästi korkeampi jo alussa, jotain 160, mutta tällä hiljaisella vitosella sit taas on ollut alle 150... Pöh! Ota noistakin sit selvää, aina kuitenkin sanovat, että sen pitää heitellä noin 120-170 välillä niin on normaali, joten luotan siihen, jälkoväli kertokoon lopun :D

ja taas välilähetystä...

13/66 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko lähetellä välillä, kun ei jaksa ruveta taas kopsailemaan, kun tuo kirjoitus kuitenkin "vanhenee" tällasta romaania sepustaessa...

Miehiäkin oli kehuttu kovasti, ja samaan yhdyn kyllä minäkin! Kyllä niin taas meinaa hermo mennä koko äijään, kun ei vaan tunnu käsittävän, mikä sirkus tää huusholli on mulle. On töissä tietysti tuolla yrityksessään kaiket päivät, mutta sitten voi näppärästi sopia illoille jotain ylimääräisiä sähkökeikkoja sinne ja tänne, ja jos siinäkään ei vielä kalenteri täyty, niin jo on metsästysseuran asioita ja tietysti itse metsästystä, kyyhkyjä, sorsia, jäniksiä ja kohta saa istua viikonloput passissa hirvijahdissa. Niin ja kiva olis naapurin ukon kanssa käydä verkoillakin, kun on vielä keliä... ARGGHH! Ei muuten mitään, mutta kun kerettiin 10 vuotta olla porukoissa ilman, että kävi metällä kertaakaan, niin kas kummaa kun kolmas mukula syntyi, niin sit piti vanha rakas harrastus aloittaa uudestaan! Saatan olla tietysti kohtuuton, mutta hyvä esimerkki oli, kun alko se pirun sorsanmetsästys perjantaina, ja minä olen ollut tosi kipeenä nyt, kauhea yskä kestäny jo kohta kolme viikkoa ja siihen päälle muuten tukkonen olo ja kiva alilämpö jo reilun viikon. Ymmärsin kyllä hyvin, että se aloitus oli tärkeä, ja oli työnsäkin järjestänyt niin, että pääsi silloin puolilta päivin mukaan, mutta sit napsahti, kun alkoi sit iltapäivästä pois tultuaan puhumaan, että lähtee sitten iltalennolle seitsemän jälkeen... Annoin kyllä tulla ihan täydeltä laidalta tekstiä, kyllä niin ...tutti suoraan sanoen moinen itsekkyys! Ilta on aina se kaikista "ihanin" aika kun odotat hulluna, että saat lauman petiin, puuhaat iltapesuja ja -paloja, luet satuja, katselet vaatteita aamuksi ym ym ja aika monta kertaa olen se, joka yksin senkin lystin tekee, ja kohta sit vielä yksi tunnoton tässä lisää... No hän päätti sitten loukkaantua verisesti tästä "purkauksesta". Omista harrastuksistani en sitten viitsinyt mainita mitään, käynhän minä herranen aika kirjastossa kerran tai kaks kuussa!!! Pahoittelut kauheasta vuodatuksesta, mutta ehkä te kestätte...

Remontteja, laajennuksia, talon rakennusta... Ihanaa kuunnella! Meillä on rakenteilla se em. mökki ja siinä on rakentamista varmaan nyt vähäksi aikaa. Remppaa tehtiin tässä silloin vuos sitten kun muutettiin, laitettiin uus keittiö ja tehtiin varastosta khh. Haaveissa olis, että nyt kun noita huonejärjestyksiä muutetaan, sais taas edes yhden huoneen maaliin (tää talo on TÄYNNÄ ihanaa puupanelia!!!), kun silloin vuos sitten maalattiin eteinen, pukuhuone ja esikoisen huone. Ehkä jossain vaiheessa mulla on täällä valkoiset seinät... Tarkoitus olis tehdä vähän eteisen suhteenkin muutoksia, kun viime talvena sukat pyöri suunnilleen jalassa, kun on niin hatara tuo ulko-ovi. Jos tosta kuistista tehtäis eteinen, niin sitten sais vähän tilaa senkin tiimoilta. Mutta koskaanhan ei tiedä, kun tuosta meidän kiireisestä isännästä on kyse, voi olla, että havahdun jouluna siihen, että edelleen ollaan samassa pisteessä...

Kaikille "vetämättömille" tsemitystä väsymyksen kanssa! Ei ole kivaa ei. Mulla tää väsyminen on varmaan nyt ihan tän sairastamisen piikissä, koska hb oli verikokeissa 132... Huomenna olis neuvola, ja nyt joutuu sen pissan viemään purkissa, kun on se täti vissiin kyllästyny mun "jännäilyyn" siellä pöntöllä :) Aion kyllä myös kysyä, että oikeastiko tän taudin pitäis pelkällä yskänlääkkeellä lähteä, kun jatkuu nyt siis kohta jo kolmatta viikkoa? Liikkeitäkin on alkanut vähän useammin tuntumaan, mutta edelleen tosi hiljainen tapaus. Muita "oireita" ei myöskään juurikaan ole; ennen niin tuttuja ennakoivia supistuksia: ei, liitoskipuja: ei, turvotuksia: ei... Yritän ajatella, että luontoäiti tajuaa, ettei tästä tulis mitään sellaisten kanssa. Pakko on tuota yhtä kanniskella ja hommia touhuta, joten ehkä vaan armahtaa nyt vähäsen... Huomatkaa positiivinen ajattelu :D

vielä lähetän...

Vierailija
14/66 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla NANIsta ja OMPUSTA:))

Nani, onko sun lapset kasvaneet aina yläkäyrällä? onko olleet minkä kokoisia syntyessään? Mulla on nuo muut kasvaneet siinä keskikäyrän ja yläkäyrän välillä, mutta sitten tuo kakkonen joka oli 4,5 kiloinen oli heti alusta ihan yläkäyrillä ja niin menee tämäkin...

Maalaisomppu, kiva oli kuulla sustakin:) kovasti voimia teidän erikoispojan kanssa, toivottavasti saatte apuja tilanteeseen, ja selkeyttä! kirpparilinjaa jatkan minäkin, se olkoon tosiaa myös mun ekotekoni:) mistä oikeastaa pääsee aasinsillalla siihen että otan sittenkin pakkuksen tilalla rahan. Olen jo hankkinut vauvalle ne kamat, mitä mä siinä pakkauksessa arvostan ja mua ÄRSYTTÄÄ kun siellä on vaan kestoja ja nyt sitten liivinsuojatkin kestona!! hrrr..... onhan siinä liberopaketissa jonka synnäriltä saa kertiksiä joo, mutta silti, pakkauksessa joka kuuluu kaikille PITÄISI ehdottomasti olla sekä ettää. Kiva oli lukea sun kokemuksia pojista ja tytöistä, niiden eroista! Meillä tytöt on olleet kyllä todella ihania ja helppoja vauvoja. Nukkuneet läpi yöt aina, siis syöneet 1kk vanhaksi kerran, mutta ei mitään yövalvomisia eikä itkuja ole ollut, mutta muuten kyllä just tollasta " ihmevinkumista " ja muuta naisellista kiukuttelua on kyllä:D mielenkiintosta on se, että millane tämä herra sitten on... tällä pojalla kanssa on kyllä tähän asti tyttösykkeet, joten ehkäpä se tosiaan on siitä vauvan viretasosta kiinni ne lukemat:)

Ainiin, eilisestä neuvolasta piti se vielä sanoa että mun yllätykseksi painoa on tullut nyt tähän asti vaan 3 kiloa, oli ihan varma että saan hirveen saarnan, että painoa on tullut liikaa... toi meidän nla täti on sellanen "painonvartija" luonteeltaan...

jotain mun piti vielä... ärsyttää kun ei muista!

ainiin, nanille paljon tsemppiä! uskon että huolettaa ja pelottaa kun on takana yksi toksemia... toivotaan että kaikki menisi nyt mallikkaasti loppuun asti:))

Omena olitohon väliin tullut "ihanista" miehistä jutustamaan:) työnarkomaani on munkin mies. Kuten olen sanonutkin... ei pysty yhtään lomaa pitämään kun muuten ollaan kuulemma konkurssissa, kun minä koko ajan sijoitan ja ostan:D noo, totta sekin tietysti... mä oon meidän perheen sijoitusneuvoja ja hän talousneuvoja kuulemma. Totta taitaa olla sekin että jos mun näpeissä olisi meidän perheen raha-asiat niin katuojassa oltaisiin!! Mutta kyllä se tosiaan ottaa päähän että työ työ ja työ on kaikki kaikessa, sitten on juurikin noita vapaa-ajan rientoja jotka on nekin niin tärkeitä ja pakollisia!! miehet...

no, nyt menen tekemää jotain syötävää ja surffailemaan nettiin!

voikaa paksusti siskot!

mami ja veikkoliini

mami

15/66 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mami@6: tere tulemast "neitiklubiin", hyvä, jos saatais vähän tasoitusta "ukkovaltaan" ;)Onnea myös talokaupoille. Me kerettiin täällä asustella ihan pari kuukautta, kun saatiin yllättäen tarjous silloin siitä edellisestä talosta ja pakko sanoa, että se on oikeastaan ainut asia, mitä entiseltä kotipaikalta kaipaan. Vuodenvaihteessa se sitten käytiin tyhjäämässä ja nyt aina ohi ajaessa katselen, kun on niin siistit pihat ja istutuksia tullut (on vissiin astetta enemmän puutarhaimmeisiä nämä uudet asukkaat :/ ) ja välillä on ikävä, mutta vain taloa.

Watulle kaikki peukut ja potut pystyssä torstaita ajatellen, mutta "hyvältähän" tuo pahoinvointi kuulostaa :)

Andrea: Ikiremonttia, kuten meilläkin siis...*huokaus*, mutta kaikkeenhan tottuu. Mullakin oli r-ultra vasta 21+ jotain viikolla ja sanoivat vaan sillon ku antoivat, että varmasti sitten kaikki näkyy. Äkkiä aika kuluu...välillä liiankin.

Ja nanin mahaan sellasia terveisiä, että en ole ruukannut synttärilahjoja liian aikaisin availemaan, että koitahan nyt vaan malttaa mielesi siellä :) Onneksi ovat ottaneet teidät nyt heti seurantaan, vaikka varmaan tuo ravaaminen rassaa, mutta ajattele, että pian ne viikot täyttyy.

Muillekin terkkuja, en nyt muista, pitikö vielä jollekin jotain sanoa... Täytyy koittaa nyt hieman aiemmin palailla langoille, no jos huomenna jo vaikka neuvolan jälkeen. Pientä kakkua ajattelin tänään väsätä, minun pieni vauva täyttää ensimmäisen vuoden...niisk! Mihin tämä aika oikein juoksee?!?! Bileitä pidetään vasta reilun viikon päästä, kun on ihan mahdoton tämä viikko ja viikonloppu menee varmasti ihan täysin nurkkia raivatessa, kun saadaan ne "uudet" kamat.

Ollaan yhteyksissä :)

-maalaisoo ja Neiti Yllis rv. 24+2:ko se jo on?-

ps. KAIKISTA pyhistä vannomisista huolimatta, minut äänestettiin 15.8.2010 äänin 5-1 kumoon ja taloon saapui uusi asukas...

16/66 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mami@6: tere tulemast "neitiklubiin", hyvä, jos saatais vähän tasoitusta "ukkovaltaan" ;)Onnea myös talokaupoille. Me kerettiin täällä asustella ihan pari kuukautta, kun saatiin yllättäen tarjous silloin siitä edellisestä talosta ja pakko sanoa, että se on oikeastaan ainut asia, mitä entiseltä kotipaikalta kaipaan. Vuodenvaihteessa se sitten käytiin tyhjäämässä ja nyt aina ohi ajaessa katselen, kun on niin siistit pihat ja istutuksia tullut (on vissiin astetta enemmän puutarhaimmeisiä nämä uudet asukkaat :/ ) ja välillä on ikävä, mutta vain taloa.

Watulle kaikki peukut ja potut pystyssä torstaita ajatellen, mutta "hyvältähän" tuo pahoinvointi kuulostaa :)

Andrea: Ikiremonttia, kuten meilläkin siis...*huokaus*, mutta kaikkeenhan tottuu. Mullakin oli r-ultra vasta 21+ jotain viikolla ja sanoivat vaan sillon ku antoivat, että varmasti sitten kaikki näkyy. Äkkiä aika kuluu...välillä liiankin.

Ja nanin mahaan sellasia terveisiä, että en ole ruukannut synttärilahjoja liian aikaisin availemaan, että koitahan nyt vaan malttaa mielesi siellä :) Onneksi ovat ottaneet teidät nyt heti seurantaan, vaikka varmaan tuo ravaaminen rassaa, mutta ajattele, että pian ne viikot täyttyy.

Muillekin terkkuja, en nyt muista, pitikö vielä jollekin jotain sanoa... Täytyy koittaa nyt hieman aiemmin palailla langoille, no jos huomenna jo vaikka neuvolan jälkeen. Pientä kakkua ajattelin tänään väsätä, minun pieni vauva täyttää ensimmäisen vuoden...niisk! Mihin tämä aika oikein juoksee?!?! Bileitä pidetään vasta reilun viikon päästä, kun on ihan mahdoton tämä viikko ja viikonloppu menee varmasti ihan täysin nurkkia raivatessa, kun saadaan ne "uudet" kamat.

ps. KAIKISTA pyhistä vannomisista huolimatta, minut äänestettiin 15.8.2010 äänin 5-1 kumoon ja taloon saapui uusi asukas...

17/66 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

18/66 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitti, että on huoltotöitä...ja otti sit viestin tänne useempaan kertaan!!! Mä niin välillä rakastan näitä vehkeitä!

19/66 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa nyt kuitenkin ehättänyt pohtimaan sitä pakkausta (huomennahan ne laput sit saa), kun oli niin kovin enemmän pojan oloinen... Lähinnä sen vuoksi sen olen aina ottanut, että on sit jokaisella "oma" pussi ja peitot sun muut, mutta saa nyt nähdä. Se rahahan ei kuitenkaan vastaa pakkauksen arvoa, että sikäli ei kannattais, mutta tuleeko sitten käyttöä niille kamppeille? Kolmosella oli aikanaan kanssa tosi poikamainen toppis, eikä sit käytetty ollenkaan, käytti kakkosen ihanaa unisex-pukua... En kyllä ole mitenkään "natsi" mielestäni noissa vaateasioissa, mutta on se kiva, että jostain näkyy kumpi siellä kärryissä köllöttää ;)

-omppu vielä-

20/66 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla ompustakin pitkästä aikaa:)

Teille iiihanuus koiruli tullu:)! Pääsee ilmeisesti isännän mukana metälle siten;) Onnea kovasti uudesta asukista!

Ahkerana oot ollu siellä, kyllä diplomin paikka olisi:) Aina ihanaa järkkäilä huoneita ja ihailla sitten lopputulosta:)

Meillä talon kuntotarkastus nyt ohi ja hyvin meni,eli kait tässä kaupat pian tehdään:) Kauhee paniikki löytää väliaikas kämppä nyt sitten..

Nani: toivotaan, että tällä kertaa kaikki menee hyvin loppuun asti:)! Kurjaa moiset oireet kyllä on:/ Jaksuja!

Mami kaiman kns voitas joo hyvinkäällä nähdä sitten samaan aikaan:) Mites sulla yleensä syntyneet? Mullahan käynnistetään rv39 paikkeilla, joskus pariapvä ennen tai jälkeen.

Täällä ollaan tosi innoissaan tyttöä oottamassa ja keräsin jo tulevan muuton alta 2v.pojan pieneksi jääneitä vaatteita pois;) Huutikseen pitäsi laitaa myös iiso kasa ihania pojan 56-62cmvaatteita, joita oon ostellu, kun attelin, että kuiteski poika;) Oisko kellään tarvetta ostaa? Säästyis ilmotelu;) Pidän itellä kaikki neutraalit ja enempi niitä mahd. vaaleenpunasia sitten vaikka vauvan synnyttyä;)

Pakkauksen tähän asti aatellu ottaa, mut en tiiä vielä. Makuupussi turhan pojan on, harmaaseen pukuun vois vaaleenpunasta myssyä hyvin yhistää, mut kattoo ny sit. Vaatetta toisaalta ihan hyvin jo nyt ja vois sitterin ja pienen kivemman puvun hattuineen tolla rahalla jo melkeen ostaa. Aina kyl ollu ihana saada se pakkaus.. vaikeeta;)

Nyt teinille luovutettava kone;)

Jakselkaahan!

mami@6 ja "neiti" 20+1