Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö kenenkään ekaluokkalainen tule kotiin suoraan koulusta?

Vierailija
10.08.2010 |

Siis kaikki menevät nykyään iltapäiväkerhoon jos koti on tyhjä?

Onko lapseni ainoa, joka tulee kotiin koulun jälkeen? Tai näin on suunniteltu.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ja nuorten yksinäisyys iltapäivisin näkyy Mannerheimin Lastensuojeluliitolle tulevissa puheluissa. Pienimmät koululaiset soittavat vapaaehtoisille kaikkein eniten, ja suurin osa heistä haluaa vain kertoa päivittäisiä kuulumisiaan jollekin aikuiselle.

"Lapsen kokemus yksinäisistä iltapäivistä jää helposti aikuiselta huomaamatta, koska lapsi oppii tyytymään olosuhteisiin", sanoo Lasten ja nuorten puhelimen ja netin päällikkö Anne Ryhänen.

Vierailija
22/22 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta näkee suomen nuorisosta just sen mentaliteetin täällä, että kyllä pienen ihmisen täytyy jo pärjätä... En voisi kuvitellakkaan antavani ekaluokkalaisen olla edes muutamaa tuntia kotona yksin. Pahinta vielä, jos olisi netissä/telkkaria katsomassa yksin sen ajan...

tarkoitus on itse joustaa ja järjestellä, että sitä yksinoloa tulisi mahdollisimman vähän.

Helpompihan se olisi vain laittaa viiteen saakka kerhoon hälinään.

Minä olisin myös lapsena halunnut lueskella kotona enkä olla osa isoa lapsilaumaa viiteen saakka. onneksi sain tulla kotiin. nautin kun sain olla rauhassa kun meitä oli monta sisarusta.

Äitini teki järjestelyjä, mm. meillä oli kerran viikossa lupa mennä syömään laskkuun erääseen ravintolaan

oli mahdollisiman paljon kotona itse ja pyyteli myös mummoa joskus käymään ja katsomaan. Mutta tosiaan helpompi olisi vain tulla töistä rauhassa ja pitää lapsi joka päivä viiteen, shoppailla ym.

Onhan nykyään kuitenkin paljon työttömiä, vuorotyöläisiä jne. ja silti lähes kaikki lapset iltapäiväkerhossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi