Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatiin 1000e ja määräyksen lomailla niillä rahoilla,MISSÄ JA MINNE??

Vierailija
10.08.2010 |

Ei olla IKINÄ lomailtu muuta kuin ihan vaan lähikaupungeissa lasten kanssa.

Meitä on äiti,isä,7v ja 2v. Pienin on hyvin allerginen joten majapaikka ei voi olla hotelli,vaan jokin huoneistohotelli,huoneisto tmv.

Aika olisi joskus syyskuu-marraskuu välillä.

Aivan sama onko kyseessä mikä maa,voidaan lomailla Suomessakin,kunhan se olisi jotain uutta :D ja jotain luxusta!!

Vinkkejä?! Mitään himourheilijoita emme ole,joten mikään vaellus tai liikuntajuttu ei ole meidän juttu ja laskettelukaan ei nappaa.

Muuten olemme avoimin mielin!?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kaikki ruoat on tehtävä itse,on siis todella vaikeasti allerginen,noh,voi sanoa melkein kaikelle.. Ei ole lahjoittajana järjestö vaan huolestunut isomummo ;D varsinainen instituutio kyllä ihan omana itsenään :D Ja tosiaan,meillä ei ole omaa rahaa laittaa senttiäkään :/ Legoland taitaa olla liian kallis. Onko kellään kokemuksia Virossa,Ruotsissa tai ihan vaikka täällä Suomessa jostain erityisen kivasta kohteesta lapsiperheelle?? ap

tarvinnu sanoa...Siis en tiedä onko hän lapsen vai sun isomummu ;)

Vierailija
22/46 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme lähdössä reiluksi viikoksi Saksaan ja majoitukset + lennot + vuokra-auto maksavat 4 hlölle 1100 €. Osassa majoituksista on täysihoito, joten halvemmallakin pääsee. Suosittelen lämpimästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

merinäköalalla. Lisäksi aikuisille kuohuviiniä ja virvokkeita. Luksusaamiaset sisältyvät hintaan yms.

Vierailija
24/46 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa halpalento esim Riikaan tai Gdanskiin. Pääsetti kaikki on on kivoja kohteita

Joo, Gdansk on varmaan ihan kiva kaupungi - lukuunottamatta gdanskilaisia. Missään muualla en ole törmäänyt niin töykeisiin, häikeäilemättömiin ja tylyihin ihmisiin kuin siellä. Mm. poliisi keksiaisi syyn sakottaa kun huomasi että olemme turisteja, ja "sakko" meni tietysti lyhentämättömänä poliisin omaan taskuun. Minä en menisin Gdanskiin vaikka saisin siitä 1000 e.

Vierailija
25/46 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnilla pääsee jo vaikka minne viikoksi tai vajaaksi! Tässä vaihtoehtoja mitä itselleni tuli mieleen:

- Laivalla yli Ruotsiin, oma auto mukaan. Suuntana Kolmården ja sieltä hotelli pariksi päiväksi. Voi toteuttaa myös lentämällä tai ottamalla valmiin paketin.

- Laivamatka + pari yötä Tukholmassa. Tukholmassa on vaikka mitä tekemistä!

- Tallinnassa saa tonnilla jo hienon loman. Kylpylöitä on vaikka kuinka, kaupungissa kiva kävellä, äiti voi tosiaan nauttia kasvohoidoista ja hintataso on halpa.

- Lento Riikaan tai Milanoon tai Frankfurtiin Ryanairilla. Riikassa ei tarvitse omaa autoa, kaupunki on kiva ja hintataso halpa. Milanossa ja Frankfurtissa voi vuokrata auton ja huoneiston. Italiassa voisi vuokrata vaikka talon viikoksi ja nauttia perinteisen kylän normaalista elämänmenosta, tarvittaessa sitten päräyttää autolla kauemmas nähtävyyksiä katselemaan. Frankfurtista taas on lyhyt matka kaikkialle autolla ja Saksan moottoriteillä on todella helppo ajaa ja suunnistaa. Kun vähän katsoo päiviä, niin kaikki nämä vaihtoehdot löytyvät halvalla.

- Muita halpoja lentoyhtiöitä ovat: EasyJet, Blue1, BlaticAir, BerlinAir, WizzAir.

- Hyviä nettisivuja ovat: booking.com, hotels.com, ebookers, supersaver, interhome.fi

- Suomessa hyviä kohteita ovat Turku, Helsinki, Tampere, niistä löytyy tutkittavaa useammaksikin päiväksi. Jos on auto käytössä, niin mikään ei estä tekemästä turneeta sen kanssa. Jos aikoo yöpyä hotelleissa, niin kannattaa katsoa millä ketjulla on parhaat tarjoukset. Itse yövyn paljon Restel -ketjun hotelleissa työn puolesta ja minulla on YkkösBonus -kortissani jokin HotelBonus -lisäke. Sen saa kuka vaan 25 eurolla, ja sitä näyttämällä saa noin 12 euron kupongin, joka käy esim. Huviretki -ravintoloissa, ja Iltasanomat. Monilla muillakin hotelliketjuilla on tällaisia tarjouksia.

- Kylpylöissä on myös loppusyksystä hyviä tarjouksia, kannattaa katsoa. Itse tykkään Flamingosta ja kuusamon Tropiikista.

Allergioista: itse olen aikuisiällä ollut puoli vuotta sairauden vuoksi dieetillä, jolloin sain syödä vain 8 ruoka-ainetta. Reissasin tuolloin työn puolesta ympäriinsä Suomen maata ja kävin lisäksi Brysselissä, Riikassa ja Lontoossa. Hyvin selvisin. Sanot vain, että näitä ja näitä ruoka-aineita lapsi pystyy syömään ja ne pitää valmistaa erikseen ja puhtaasti. Kokit kyllä ymmärtävät. Kannattaa tosin ottaa mukaan paikallisen kielen sanasto,jossa on noiden sallittujen ruoka-aineiden nimet, se helpottaa. Englannilla kyllä yleensä pärjää, mutta tuo vielä varmuuden vuoksi.

Vierailija
26/46 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANIA vinkkejä on sadellut ja rohkaisua matkustamiseen allergisen kanssa!!

Sen verran lisään,että meillä ei siis todellakaan ole sentin senttiä lisätä tähän matkabudjettiin,eikä jätetä pienimmäistä kotiin :) tajuan kyllä mitä ehdottaja tällä meinasi ja sinällään siinä on järkeäkin,varmasti olisi ihanaa 7v:lle saada olla kolmistaan ja 2v ei tosiaan tajua vielä paljoa missä mennään,mutta meillä ei ole hoitajaa lapselle ja lisäksi noh,minä itse en varmaan osaisi nauttia jos ei olisi molemmat lapset mukana ;D

Meillä tosiaan on mega-allergikko 2v,ruokina on Neocate,Teff-jauhosta veteen tehty puuro,kylmäpuristettu rypsiöly,US lammas ja pakastekukkakaali. Ravintoloissa ei näitä yleensä ole ;D joten ihan todella sen majoituksen on oltava keittiöllinen :)

Vaikka kyllähän se pelkällä NC-teff-puurollakin elää pari päivää... JOS niikseen menisi,mutta sitten olisi vähän inhaa istua ravintoloissa kun toinen mössöttää kolmatta päivää samaa mössöä...

Kuitenkin näistä ehdotuksista mieleen olivat erityisesti tuo Flamingo,kuulosti tosi kivalta,en olekaan tutustunut tarkemmin,pitää alkaa katsoon nettisivuja yms,olisimme varmaan n. 3 vrk matkassa joten jos sitten kävisi samalla jossain Helsingin kohteissa,esim jossain museoissa jne

Tässä tuo majoitus vähän mietityttää,mut sitä pitää vielä katsoa tarkemmin..

Ja sitten Tukholma olisi varmasti kiva,sitä mietinkin jo itsekkin.

Mitäs muita niitä olikaan... Ihan kauemmas ulkomaille emme edes himoitse,ei se budjetti kuitenkaan riitä. Ja kyseessä on mun mummo ja lasten isomummo joka on hyvin huolissaan meidän jaksamisesta ja omista vähistä rahoistaan tämän meille antaa.

ap

Vierailija
27/46 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi en sitä itse ollut ajatellut! Se ja Flamingo (kunhan katselen netistä enemmän) kuulostaa eniten nyt hyvältä! Ja joo,saamme siis shoppailla ja syödäkin sillä rahalla :D mutta emme saa siis käyttää tätä muuhun kuin siihen rentoutumiseen :):)

ap

Vierailija
28/46 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauemmas ulkomaille emme edes himoitse,ei se budjetti kuitenkaan riitä. Ja kyseessä on mun mummo ja lasten isomummo joka on hyvin huolissaan meidän jaksamisesta ja omista vähistä rahoistaan tämän meille antaa.

ap

Älä nyt. Viikko Turkissa on kuitenkin ihan oikea lomamatka verrattuna pariin päivään sateisella Vantaalla. En älynnytkään, että Turkkiin todella pääsee noin halvalla kun valkkaa hyvän tarjouksen.

Itse painelisin sinne. Varsinkin jos 7-vuotias ei ole vielä ikinä päässyt oikealla lomalle.

Vierailija
29/46 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se "oikea loma" sitten on?! En ole minäkään,äiti 32v,sitten ilmeisesti ollut koskaan oikealla lomalla?

Mun matkustamiset kun rajoittuu töiden puolesta ennen lapsia käytyihin Keski-Euroopan reissuihin x4 ja sitten olen reissannut Ruotissa ja Virossa jonkin verran.

Mutta joo,ymmärsin sunkin pointin kyllä. Mun pitää varmaan katsella noitakin esim just Finnmatkojen sivuja tarkemmin,en todellakaan ajatellut,että tonni edes riittäisi "kunnolla ulkomaille"

ap

Vierailija
30/46 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vaan en oikein pidä näitä kotimaan reissuja varsinaisesti kovin rentouttavina tapauksina (on kyllä kokeiltu). Tietysti riippuu paljon omista toiveista ja odotuksista. Ajattelin vaan että kun tuo tonni näkyy venyvän paljon pitemmällä kuin itse olin ajatellut, niin ehkä kannattaisi käyttää hyväksi ja lähteä syksyllä lämpimään, ja kyllä kai Turkissakin olisi paljon mielenkiintoista tekemistä uimisenkin lisäksi. Onhan etelänmatkatkin tavallaan yleissivistystä ja lapsille siinä mielessä isompi juttu, että pääsisivät lentokoneeseen ja näkisivät vähän erilaisen kulttuurin kuin tämä pohjoismainen.

Jos et itsekään ole käynyt etelässä ikinä, eikö tämä olisi hyvä tilaisuus kokeilla?

Toki tonnilla voi tehdä pitkän viikonlopun esim. Lontooseen, joka sekin on upea elämys jos ei ole paljon matkustellut. Ja lapsille siellä on vaikka mitä kivaa. Itse olimme jonkin aikaa sitten Lontoossa 3 yötä hotellissa n. 100 euroa yö, lennot maksoivat neljältä 270 euroa, ja siinä jäisi vielä reilu satanen päivässä huvituksiin.

Vierailija
31/46 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osaa netin kautta oikein näitä katsella kun en ole tosiaan ikinä lomaillut ;D

Itse tykkään paljonkin ihan näistä kotimaan ja lähimaiden reissuista mutta olen kyllä haaveillut Lontoon,New Yorkin yms vastaavista reissuista,olen vain ajatellut,että ne jäävät sitten siihen kun lapset ovat niin isoja,että ymmärtävät nauttia näistä tällaisista...

Mutta joku Turkki olisi ehkä ihan hauska lastenkin kanssa ihan lämmön puolesta,Espanjakin voisi ehkä olla....? JOS siis raha riittäisi... Kannattaisikohan mun mennä johonkin matkatoimistoon koska ei tää yksin onnistu :) mun suunnittelulla tonni riittää Flamingoon ;D

ap

Vierailija
32/46 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai pitääkö ton riittää kohteessa olemiseenkin? Ehdottaisin Tanskan Legolandia, jos isompi lapsista tykkää legoista (ja ehkä pienempikin). Mutta tonni tuskin riittää ihan kaikkineen. Meillä meni matkoihin tonni ja sit lisäks paikanpäällä jonkin verran.

Vierailija
33/46 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä syksynä. :) Onko teillä lahjoittajana jokin järjestö?

Vierailija
34/46 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kaikki ruoat on tehtävä itse,on siis todella vaikeasti allerginen,noh,voi sanoa melkein kaikelle..

Ei ole lahjoittajana järjestö vaan huolestunut isomummo ;D varsinainen instituutio kyllä ihan omana itsenään :D

Ja tosiaan,meillä ei ole omaa rahaa laittaa senttiäkään :/

Legoland taitaa olla liian kallis.

Onko kellään kokemuksia Virossa,Ruotsissa tai ihan vaikka täällä Suomessa jostain erityisen kivasta kohteesta lapsiperheelle??

ap

Vierailija
35/46 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta kyselen. Ihanaa lomaa! t. #14

Vierailija
36/46 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saatte" yhtäkkiä tonnin ihan noin vain ja "määräyksen" lomailla? Mistä oikein on kyse? Ei mulle vaan ole ikinä tuollaista käynyt...

Vierailija
37/46 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuat voi siis tehdä itse, ja tietysti siinä vieressä on eläinpuisto ja "kylpylä/kuntosali"

sitten on aavemainen "suljettu"0käytöstä poitettu (harmi kyllä) minisuomi, missä seikkailimme ilta hämärässä, laskettii liukumäistä ja tutkittiin mitä siellä oli. oli jännään.. ja kivaa

Vierailija
38/46 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomakeskus Huhmari, Polvijärvi. Siellä on mökkimajoitusta perheen koon mukaan. Ruokailu ja vesimaailma päärakennuksessa. On järvimaisema ja kaunis luonto. Terveisin perhe Pöhnäs, joka on lomaillut jo kolmesti Huhmarissa

Vierailija
39/46 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin omat ruokatarvikkeet pienelle mukaan ja luottaisin siihen, että hotellin ravintolassa ne paistetaan puhtaalla pannulla.

Tekisin pikkumatkoja kauemmas Viroon ja tutkisin Tallinnan läpikotaisin.

Ja iltaisin vanhankaupungin ravintoloihin herkuttelemaan. ;o)

Vierailija
40/46 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamia öitä. Laivamatka on lapsille aina elämys.Voin suositella Tukholmassa Rica hotell Kungsgatania. Sen sijainti on vallan erinomainen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän