Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen 1 v kanssa kotona ja kaveri sanoi että olen mieheni elätti ov

Vierailija
09.08.2010 |

Olen 1.5 v lapsen kotiäitinä enkä aio mennä töihin vielä pitkään aikaan. Kaverini jolla ei ole lapsia, sanoi että ei voisi tällä tavalla kun minä, olla miehen elätettävänä. Hän sanoi että tuntisi olevansa rahaton reppana.

vihjasi siis erittäin suoraan että hänen mielestään olen reppana joka on miehen elätettävänä.

Teen päivät töitä, hoidan lapsen ja kodin hyvin. Miksi kaverini on noin ilkeä? Kateuttako vai mitä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat on priorisoitava ja lapsen etu menee kaiken edelle; jomman kumman on oltava kotona hoitamassa lasta (varsinkin kun se on teille mahdollista) vai olisiko parempi, että kaikki pienet laitettaisiin laitoshoitoihin, ettei vaan kukaan tuntisi olevansa toisen elätti? Tai oikeastaan ettei kenenkään tarvitsisi olla kade?

Vierailija
2/25 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta mistä?

Ei kaikki halua olla kotona saamatta rahaa jostain muuten kuin yhteiskunnalta tai että elää ukon varoilla.

T. kotiäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa antaa mennä vaan toisesta korvasta ulos. Jos toi sopii sulle ja sun miehelle niin se ei hittoakaan kuulu sun kaverille!

Sen sanon että kaverillasi ei taida olla tapoja tai sitten on oikeesti ilkeä, ehkä molempia?

Vierailija
4/25 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellänikin oli kyllä oli orpo olo ne muutamat kuukaudet, jotka olin vanhempainvapaiden päälle hoitovapaalla.

Kun on tottunut elättämään itsensä (itse asiassa tienaan vähän miestäni paremmin), ei tuntunut yhtää kivalta olla toisen tulojen varassa.

Vierailija
5/25 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se sitten ole niin? Että miehesi elättää sekä sinut, että lapsesenne?

Vai tuletko kaikissa omissa menoissasi (asuminen, ruoka, vaatteet, vapaa-aika) toimeen vain saamallasi palkalla eli kotihoidontuella?

Näinhän se menee, ihan faktahomma. Mutta hienoa, että pystytte tähän järjestelyyn! :) Moni ei pysty juurikin taloudellisista syistä.

Vierailija
6/25 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää.

Vierailija
7/25 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma mutta jos nainen hoitaa pientä lasta kotona ja samalla kotia, niin heti on elätti. Mutta jos nainen on töissä ja mies työttömänä, niin ei kukaan sille miehelle mene aukomaan että "oot elätti".

Vierailija
8/25 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma mutta jos nainen hoitaa pientä lasta kotona ja samalla kotia, niin heti on elätti. Mutta jos nainen on töissä ja mies työttömänä, niin ei kukaan sille miehelle mene aukomaan että "oot elätti".

Mutta työttömyyskorvaus on usein aika paljonkin kotihoidontukea parempi, joten sillä pystyy paremmin kattamaan kuluja.

Vierailija
9/25 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat on priorisoitava ja lapsen etu menee kaiken edelle; jomman kumman on oltava kotona hoitamassa lasta (varsinkin kun se on teille mahdollista) vai olisiko parempi, että kaikki pienet laitettaisiin laitoshoitoihin, ettei vaan kukaan tuntisi olevansa toisen elätti? Tai oikeastaan ettei kenenkään tarvitsisi olla kade?

Vierailija
10/25 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on yhteinen koti, yhteiset lapset ja yhteiset rahat. Mua ainakin nolottais jaella jotain laskuja tms. Kummankin palkat menee samalle tilille. Koskaan ei ole tarvinnut ainakaan rahasta riidellä. Jos toinen on ollut työelämästä syystä tai toisesta poissa niin tietenkin vuorotellen autetaan toista. Siitähän perheessä on kysymys.

Vierailija
11/25 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin näin tärkeässä asiassa kuin pienen lapsen hoitamisessa kotona?

Itse teette siitä jotenkin hävettävän asian, jos tällaisia asioita pitää puida täällä ja muualla ja tehdä siitä hirveä haloo.

Reilusti vaan, että minä hoidan lasta kotona ja teen näin ollen tärkeää työtä lapsen kasvun ja kehityksen tukemiseksi. Mies tuo rahan taloon.

So simple is that!

Vierailija
12/25 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihjaapas sinäkin sille kaverillesi, että hän puolestaan on lapseton, KATEELLINEN reppana, joka näyttää olevan todella katkera, kun ei itsellään ole lasta. Ei muuten olisi noin törkeä sinua kohtaan.

Itse pidin aikanaan itsestään selvänä asiana, että hoidan lapseni ensimmäiset 3 vuotta itse ja niin myös tein. Tuohan on aivan normaali käytäntö lapsestaan välittävillä ihmisillä, ei todellakaan äiti loisi kenenkään kustannuksella, vaan tekee MAAILMAN TÄRKEINTÄ TYÖTÄ eli hoitaa itse pientä lastaan ja siten takaa tälle perusturvallisuuden tunteen.

Vierailija
13/25 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on aivan normaali käytäntö lapsestaan välittävillä ihmisillä, ei todellakaan äiti loisi kenenkään kustannuksella, vaan tekee MAAILMAN TÄRKEINTÄ TYÖTÄ eli hoitaa itse pientä lastaan ja siten takaa tälle perusturvallisuuden tunteen.

omaa kantaansa työtä tekevien äitien kustannuksella. :D

Vierailija
14/25 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi ajatella noin? Mä en ajatellut edes silloin kun mulla ei ollut lapsia. Kyllä mä tiesin että kotihoidontuki on pieni jne. kun lapselliset kaverit kertoivat, mutta en mä ikinä ajatellut niin että äiti joka hoitaa lastaan kotona on elätti.

Törkea kaveri sulla. Kysy siltä ihan suoraan että "mikä sua vaivaa"?

Vierailija
15/25 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulle mitä muut ajattelee ja vaikka kuinka halveksisi niin noin pientä lasta hoitoon en vie, mies on samaa mieltä. Rikkaita ei olla, mutta pärjätään ihan hyvin pari vuotta pienemmilläkin tuloilla.

Vierailija
16/25 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne 3v saakka. Voin silti ymmärtää, että joku tuntisi tilanteessani eri tavalla. Ehkä kaikkea ei kannata kaikille kertoa, mutta mielestäni myöskään kaikkia sanomisia ei kannata ottaa vihjailuina.

Vierailija
17/25 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis number 13.

Tuohan on aivan normaali käytäntö lapsestaan välittävillä ihmisillä, ei todellakaan äiti loisi kenenkään kustannuksella, vaan tekee MAAILMAN TÄRKEINTÄ TYÖTÄ eli hoitaa itse pientä lastaan ja siten takaa tälle perusturvallisuuden tunteen.

omaa kantaansa työtä tekevien äitien kustannuksella. :D

Vierailija
18/25 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten tapa ilmaista omaa kitkeryyttään ja katkeruuttaan. Sano sinäkin, ettet voisi elää tuollatavoin ilman miestä ja lasta - tosi säääääälittävää elää niin. Ihan sama asia.

Vierailija
19/25 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatu aikaan, että jonkun mielestä lapsen kanssa oleminen ja sen aikaa miehen tuloilla eläminen olisi hänen itsensä mielestä huono ratkaisu (hänelle itselleen)

Hei ap, luepa tekstisi: kaverisi sanoi, että HÄN tuntisi olevansa reppana jos tekisi niin. Miksi susta tuntuu, että hän oli ilkeä?

Se on kyllä fakta, että kun hänellä ei vielä lapsia ole, niin hänellä ei myöskään ole sitä oikeaa perspektiiviä asiaan. Luulen, että aika monet ihmiset ovat olleet sitä mieltä, että lapsi ei muuta elämää mitenkään. Kyllä ne omat lapset sitten opettaa...

Vierailija
20/25 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa sille ensi kerralla että toisten parisuhteissa ei lasketa euroja ja että kuka makselee mitä. Kerro myös, että se joka lapsia jaksa tehdä se myös ne itse hoitaa ja kasvattaa...minusta on jotenkin säälittävää jos parisuhteessa pitää itse elättää itsensä.Meillä ainakin kaikki yhteistä ja myös minä olen kotiäiti. Tämä oli ihan selviö silloin kun alettiin lapsia tehdä...selviö meille molemmille. Tässä ei kukaan ole toisen elätti vaan elämme yhteisessä perheessä.