Olinko outo, kun purskahdin itkuun anopin käytöksen takia?
Meillä on pieni vauva ja oltiin miehen vanhempien mökillä käymässä muutaman päivän ajan. Anoppi tahtoi omia vauvaa kovasti itselleen ja hän ei tykännyt, kun lapsi tahtoi aina minun syliini kun olin paikalla. Tästä johtuen jouduin usein olemaan eri tilassa, että anoppi sai sylitellä vauvaa rauhassa. Joka kerta kuitenkin, kun tulin takaisin, anoppi alkoi paasaamaan: "tuolta se pahanilman lintu taas tulee, kylläpä äiti on ikävä kun tulee keskeyttämään, mitä se nyt tuolla lailla" En enää kestänyt, vaan aloin itkemään anopin silmien alla. Olenko jotenkin yliherkkä?
Kommentit (24)
anoppisi on empatiakyvytön kusipää, siltä vähän vaikuttais.. Mites se eukko sitten reagoi, kun aloit itkeä?
ikäinen vauva? Oisko kyse vielä hormooneista? Ja ei oo kivaa käytöstä anopilta, anoppi se pahanilmanlintu on!
Sorry, olet uskomattoman lapsellinen nainen tai sitten olet aika hormonihöyryissä. Voi anoppi parkaasi.
mitä anoppi itkusi jälkeen teki/sanoi??
Itsekin olisin varmasti pillahtanut itkuun, tai vaihtoehtoisesti alkanut räyhätä anopille (ja mun anoppini vois ihan hyvin tehdä samoin).
täälläkin pätemässä ja kiusaamassa nuoria naisia. Raukka ämmä.
sinua ei siis haittaisi, jos anoppisi nimittelisi sinua pahanilman linnuksi tai ikäväksi ihmiseksi?
Apua, toihan oli takuulla tuollaista huumoria, ei kai tuosta nyt nokkiinsa noin kovasti pidä ottaa??Ei käsitä ei..
ja myöhemmin oli puhunut mieheni kanssa, että "suututinkohan minä nyt sen x:n". Eihän se anopin käytös tietenkään kauhean mukavaa ollut, mutta mietin, että pitävätkö minua nyt jotenkin epävakaana? Jos voisi ottaa tilanteen uudestaan, olisin vaan sanonut jotain nasevaa takaisin.
ap
herkkä. Anoppikin halusi nauttia lapsesta ja leikkimielisesti sanoi juttuja. Sukupolvien väliset erot, hormonit ja väsymys saaneet itkusi aikaan.
Ja sinustakin tulee vanha ja ehkä anoppikin, muista sitten käyttäytyä hyvin ja moitteettomasti aina, vaikka miniäsi olisi yliherkkä ääliö :)
täälläkin pätemässä ja kiusaamassa nuoria naisia. Raukka ämmä.
Mutta minua ei se haittaisi. Tietäisin aikuisena ihmisenä, että luuli sen olevan pientä huumoria. Toisille sanonta ja vitsi.
sinua ei siis haittaisi, jos anoppisi nimittelisi sinua pahanilman linnuksi tai ikäväksi ihmiseksi?
jos itse joskus saan noin huumorintajuttoman miniän, voi kauhun päivää. Eihän sitä voi sanoa mitään, kun miniä nyyhkii jos anopin ilkeyttä. Apua, mistä saisin aikuisen miniän sitten joskus?
mutta kun se jatkui joka kerta samanlaisena, aloin ajattelemaan, että ehkä siinä oli kuitenkin jotain pientä piruilua taustalla, ns. vauvan kautta pääsee sanomaan, että miniä on pahanilmanlintu. Tai sitten olin oikeasti hormoneista sekaisin.
ap
eli sanooko huumorilla tuollaisia asioita yleensä? Huumori on siitä vaikea laji, että täytyy olla varma, että vastaanottava osapuoli ymmärtää asian huumoriksi eikä loukkaannu.
Sinuna, jos sinua nyt siis hävettää tuo tilanne, laittaisin kaikki hormonien piikkiin, jos asia tulee esille seuraavan kerran tavatessanne. Kyllä minulla aikankin on joka lapsen jälkeen hormonit saanut aikaan sellaisia reaktioita, joita ei normaalisti tulisi.
ole aina niin sekaisin kuin nämä huumorintajuttomat vaihkoajat tässä ketjussa. Oikeasti säälin näiden naisten anoppeja, on siinä kestämistä anopeilla, huh.
mutta kun se jatkui joka kerta samanlaisena, aloin ajattelemaan, että ehkä siinä oli kuitenkin jotain pientä piruilua taustalla, ns. vauvan kautta pääsee sanomaan, että miniä on pahanilmanlintu. Tai sitten olin oikeasti hormoneista sekaisin.
ap
Anoppi meni hämilleen, kun aloin itkeä ja myöhemmin oli puhunut mieheni kanssa, että "suututinkohan minä nyt sen x:n". Eihän se anopin käytös tietenkään kauhean mukavaa ollut, mutta mietin, että pitävätkö minua nyt jotenkin epävakaana? Jos voisi ottaa tilanteen uudestaan, olisin vaan sanonut jotain nasevaa takaisin.
ap
Anoppisi ei nyt sitten kovin paatunut olekaan. Eivät he sinua epävakaana pidä vaan osaa nyt anoppi sitten paremmin ottaa sinunkin tunteesi huomioon. Ilmeisesti on sellainen hevosenleikkiä harrastava ihminen.
symppaan sua täysin, itelläni on vähän v-mäinen anoppi...
Mä en enää jaksa yrittää tulla toimeen sen kanssa.En vaan jaksa enää...
Se aina piikittelee ihmisiä, joista ei niin pidä. Ei siis tarvii olla raskaana/synnyttäny, jotta pahottaa mielensä. Piikittelyt on sellaisia harvinaisen hyvin harkittuja ja sivaltavia.
Nyt taas kun olen raskaana, niin sen oli pakko ottaa kuvia ja sivaltaa, että otetaan musta kuva, kun mä olen nyt niin erityisen paksu. Miehni veljen vaimosta taas oli pakko ottaa kuva, kun hän oli niin erityisen kaunis...
Huoh, tuotakin sanaleikkiä se on varmaan miettiny päässään pari viikkoa ja oli niin ylpeä kun sai sen sanottua ääneen, argh...
Toivottavasti anoppisi meni hämilleen ja älysi pyytää anteeksi käytöstään. Jollei anoppi älynnyt loukanneensa ja pyytänyt anteeksi, niin sinuna pistäisin koko anopin hyväksi ajaksi hyllylle.