Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikosasiaa, osaako joku sanoa.

Vierailija
09.08.2010 |

Tänään olin kuulusteluissa. Olin väärentänyt eksän nimen muuttoilmoitukseen.

Nyt musta otettiin sormenjäljet ja kuvat, kuin pahimmasta rikoksesta. Vaikka tuo oli vasta kuulustelu ja mua ei ole vielä ees syytetty mistään taikka tuomittu.

Paska olo ja ihmettelen, onko tuo oikeasti tapa.

Kaduttaa hömöily, ja ihan karsee olo. :(

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rattijuoposta kuvat ja sormenjäljet? Epäilen..

Varmasti saankin syytteen. En puolustele itseäni muuten kuin sillä, että eksän kanssa mitään ei voi puhua ja koko ajan saan olla puolustelemassa itseäni äitinä.

Missä noi näkyy? Siis nythän mut on rekisteröity, mutta miten se näkyy siellä, koska mua ei ole vielä syytetty taikka todettu syylliseksi.

Vierailija
22/42 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on saanut valtuutuksen niin siitä on sitten valtakirja ja allekijoitukset hoidetaan ihan valtuutetun nimellä.

Aika heikkoa yleistietoa taas av-mammoilla....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen voin sanoa, että tämä on seurausta monista asioista, miksi tein näin. Väärin tehty tiedän, enkä kaipaa siitä enää saarnaa-- läksyt opittu siltä saralta.

Haluaisin vaan tietää, missä se nyt näkyy ja millasena.

-ap

Vierailija
24/42 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen voin sanoa, että tämä on seurausta monista asioista, miksi tein näin. Väärin tehty tiedän, enkä kaipaa siitä enää saarnaa-- läksyt opittu siltä saralta. Haluaisin vaan tietää, missä se nyt näkyy ja millasena. -ap

Vierailija
25/42 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi täällä olen ihan paniikissa, koska mä tarvitsen työssäni puhtaat paperit Supolta.. :(

Mä ymmärrän, että ne tulisi sinne, sitten kun koko juttu käsitelty ja tuomiot annettu. Mutta jos heti, niin mun maailma kaatuu. :((

Vierailija
26/42 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi täällä olen ihan paniikissa, koska mä tarvitsen työssäni puhtaat paperit Supolta.. :( Mä ymmärrän, että ne tulisi sinne, sitten kun koko juttu käsitelty ja tuomiot annettu. Mutta jos heti, niin mun maailma kaatuu. :((

Ihan saat kai itseäsi kiittää siitäkin?

Vierailija
27/42 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rattijuoposta kuvat ja sormenjäljet? Epäilen.. Varmasti saankin syytteen. En puolustele itseäni muuten kuin sillä, että eksän kanssa mitään ei voi puhua ja koko ajan saan olla puolustelemassa itseäni äitinä. Missä noi näkyy? Siis nythän mut on rekisteröity, mutta miten se näkyy siellä, koska mua ei ole vielä syytetty taikka todettu syylliseksi.

Mä en ole rattijuoppo, mutta eräs tuttu syyllisty törkeään rattijuopumukseen ja mälläsi autonsakin siinä samalla. Hänestä otettiin kuvat ja sormenjäljet ja tuomittiin lopulta oikeudessa rangaistukseen.

Se on ihan sama onko rikos pieni vai iso, nykyään otetaan noi ihan senkin takia että ne jää sinne rekisteriin ja sitten jos vaikka seuraavan kerran syyllistyy isompaan rikokseen niin ne on siellä valmiina.

Vierailija
28/42 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska asia lienee ihan selvä, että sinä sen väärennöksen olet tehnyt. Silloin asia on niin, että se näkyy heti, ja Supokin sen kyllä saa tietää. Kyllä siltä rattijuopoltakin se kortti lähtee ihan heti, vaikka oikeuskäsittely olisi kuukauden tai kahden päästä. Kun tekijästä ei ole epäselvyyttä, niin silloinhan homma on selvä. Epäselvää on ainoastaan vielä rangaistuksen mittaaminen, joka sekin tulee tietyltä asteikolta, vaihteluväli riippuu sitten muista seikoista.

T: lautamies

Vierailija
29/42 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä täällä mitään sympatiaa etsi vaan faktoja!

-ap-

Vierailija
30/42 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei minua vielä syytetä mistään. Raja on ylittynyt rikoksen suhteen.

Voiko lautamies ystävällisesti kertoa, mitä siellä suppeassa turvaselvityksessä näkyy tuosta, oisin kiitollinen vastauksesta.

-ap-

Vierailija
31/42 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin näät mitä siellä lukee.

Vierailija
32/42 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää, mitä tuossa suppeassa näkyy ja millaisena tuo minun kohtani, joka ei siis vielä ole syyte eikä siitä tuomiota.

-ap

Vierailija
33/42 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun viranomaiset käyvät tsekkaamassa poliisikoneelta aina päivän tapahtumia, ja bongaavat kyllä kuka on ollut missäkin kuulustelussa tai osallisena johonkin juttuun, oli sitten todistajana tai minä hyvänsä... Ja selvittävät sitten lisää, jos tarve on.

Syyttäjä hoitelee sinulle haasteen sitten kun ehtii.

Vierailija
34/42 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle nyt sattuu olemaan väliä, antavatko vastauksen ok vai ei ok. Ja mietin tässä, että koska minua ei vielä ole syytetty asiasta, niin näkyykö siellä se jo sellaisena, että tulee ei ok-lausunto.

ap

Vierailija
35/42 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppea turvallisuusselvitys

19 §

Suppean turvallisuusselvityksen tarkoitus

Suppean turvallisuusselvityksen tarkoituksena on selvittää, voidaanko henkilölle työtehtävissään järjestää oikeus päästä tiettyyn paikkaan tai tilaan.

Tässä luvussa tarkoitettuja paikkoja ja tiloja ovat:

1) ydinlaitos;

2) lentoasema, satama tai muu näihin verrattava maan ulkoisten taikka sisäisten liikenneyhteyksien kannalta tärkeä liikennealue;

3) yhdyskuntateknistä huoltoa palveleva merkittävä laitos;

4) varuskunta- tai varikkoalue taikka muu puolustusvoimien hallinnassa oleva alue, jolla on huomattavaa merkitystä sotilaalliselle maanpuolustukselle;

5) puolustusvoimien, rajavartiolaitoksen tai poliisin toimitila;

6) viranomaisten tietoverkon käytön kannalta merkittävä toimitila; sekä

7) sellainen valtion viranomaisen toimitila, julkinen tai yksityinen tutkimuslaitos taikka tietokonekeskus, jolla on huomattavaa merkitystä valtion sisäiselle tai ulkoiselle turvallisuudelle tai maanpuolustukselle taikka erittäin huomattavaa merkitystä julkiselle taloudelle.

20 §

Suppean turvallisuusselvityksen hakeminen

Haettaessa suppeaa turvallisuusselvitystä hakemuksessa tulee yksilöidä 19 §:n 2 momentissa tarkoitettu paikka tai tila sekä ne työtehtävät, joita selvityksen kohteena oleva henkilö siellä hoitaisi.

21 §

Suppean turvallisuusselvityksen tekemiseen toimivaltainen viranomainen

Suppean turvallisuusselvityksen tekemisestä päättää paikan tai tilan sijaintipaikkakunnan kihlakunnan poliisilaitos, jollei 2 momentista muuta johdu.

Pääesikunta päättää suppean turvallisuusselvityksen tekemisestä, jos kyse on pääsystä puolustusvoimien hallinnassa olevaan paikkaan tai tilaan.

22 §

Suppean turvallisuusselvityksen tekeminen

Suppea turvallisuusselvitys voi perustua vain sellaisiin rekisteritietoihin, jotka sisältyvät poliisiasiain tietojärjestelmään, rikosrekisteriin, oikeushallinnon tietojärjestelmiin syyteharkinnassa olevista tai olleista rikosasioista, tuomiolauselmajärjestelmään taikka pääesikunnan pitämään rikostietorekisteriin tai turvallisuustietorekisteriin.

23 §

Suppeaan turvallisuusselvitykseen sovellettavat säännökset

Suppeaan turvallisuusselvitykseen sovelletaan tämän luvun säännösten lisäksi, mitä perusmuotoisesta turvallisuusselvityksestä tässä laissa säädetään, ei kuitenkaan 5 §:ää eikä 8 §:n 1 momenttia.

Vierailija
36/42 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä näkyykö tuo, koska minua ei ole virallisesti vielä syytetty mistään, eikä tuomittukaan.

ap

Vierailija
37/42 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska syytehän tästä tulee..

Suppea turvallisuusselvitys voi perustua vain sellaisiin rekisteritietoihin, jotka sisältyvät poliisiasiain tietojärjestelmään, rikosrekisteriin, oikeushallinnon tietojärjestelmiin syyteharkinnassa olevista tai olleista rikosasioista, tuomiolauselmajärjestelmään taikka pääesikunnan pitämään rikostietorekisteriin tai turvallisuustietorekisteriin

ap

Vierailija
38/42 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 §

Suppean turvallisuusselvityksen tekeminen

Suppea turvallisuusselvitys voi perustua vain sellaisiin rekisteritietoihin, jotka sisältyvät poliisiasiain tietojärjestelmään, rikosrekisteriin, oikeushallinnon tietojärjestelmiin syyteharkinnassa olevista tai olleista rikosasioista, tuomiolauselmajärjestelmään taikka pääesikunnan pitämään rikostietorekisteriin tai turvallisuustietorekisteriin."

Vierailija
39/42 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärsinen sitten aikas kauan ja menetän luultavammin työnikin tässä. :(

Että osaan olla pahvi. :(

-ap-

Vierailija
40/42 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellet heitä veiviäsi.