Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen kovasti väitettä "20 eurolla ei saa nykyään enää mitään"

Vierailija
09.08.2010 |

Itse olen kyllä aivan eri mieltä. Esimerkkejä mitä itse olen saanut 20 eurolla tai halvemmalla

- menopaluulentoliput Lontooseen, Riikaan, Kroatiaan, Saksaan jne. mistä sai 10-20 vuotta sitten yhtä halvalla lentoja (ei äkkilähtömatkoja) lähtöpaikkana Suomi? Kroatian-lennot (menopaluu) maksoi muuten noin 0,6 €/hlö

- kassillisen ruokaa

- DVD-elokuvia normaalihinnalla 4 kpl, markka-aikana videokasetti maksoi jopa 99 mk!

- merkkivaatteita (mm. Esprit, Adidas)neulepaita, farkut jne.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta edelleenkin 20 euroa on iso raha jos rahaa osaa käyttää järkevästi! Tottakai sen 20 euroa saa tuhlattua vaikka mihin mutta totuus kuitenkin on että sillä saa vaikka mitä!

että antavan 13-vuotiaalleen 1€ viikkorahaa.

Oppiipahan lapsi säästämään...

Vierailija
22/30 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ajaa 200 km tai enemmänkin. Lapsen kengät taas saa myös 200 eurolla kun hyödyntää erilaiset tarjoukset, saa merkkikenkää yms. Edulliset vaateostokset kannaattaa yhdistää ulkomaanmatkoihin, ulkomailla on usein halvemmat vaatteet ja paljon outlet-myymälöitä.

Tuntuu että mitä tahansa tekee niin kaikki maksaa yli 20€. Tietyt tuotteet ovat halventuneet, esim. elektroniikka, matkat jne, mutta peruelämisessä tuo on pieni summa.

20€ saa meidän perheelle 1 päivän ruuat (5 hlö), aika kallista on. Tuolla rahalla ei autollakaan pitkälle ajele eikä tuolla rahalla osteta edes lapsen kenkiä. Kahvilassa tuo raha saattaa juuri ja juuri ehkä riittää, pikaravintolassa ei. Jos verrataan muihin Euroopan maihin niin täällä on kaikki kallista ja kansalaisilla huono ostovoima.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti olla että lapsen kengät saa 20 eurolla!

Vierailija
24/30 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyla-maidotkin maksavat melkein 2 euroa jo. Leipä melkein poikkeuksetta 2 -3 e.

Olen nimittäin useammankin kerran ostoksia tehnyt ko. summalla ja ei siihen kyllä mitkään lihat ja makkarat mahdu. Jos vähän kasviksia ostaa ja perunoita, maitoa ja leipää 4 hengelle.

Vierailija
25/30 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn DVD-elokuvat huutonetissä ja aina tulee voittoa! Koskaan en myy halvemmalla kuin itse olen ostanut. Kannattaa siis vähän katsoa mistä ostelee, nyt joku ostaa käytetyn kalliimmalla kuin minä uuden...

Vierailija
26/30 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn DVD-elokuvat huutonetissä ja aina tulee voittoa! Koskaan en myy halvemmalla kuin itse olen ostanut. Kannattaa siis vähän katsoa mistä ostelee, nyt joku ostaa käytetyn kalliimmalla kuin minä uuden...

Vierailija
27/30 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt niitä kannattakaan ostaa mistään Citymarkeista hintaan 19,95 €! Nykyään on netti ja siellä ostoksen tekee minuutissa ja tulee postiluukusta, ennen ei ollut tällaista mahdollisuuttakaan. Netti on yksi syy siihen että rahalla saa nykyään niin paljon.

- DVD-elokuvia normaalihinnalla 4 kpl, markka-aikana videokasetti maksoi jopa 99 mk! - merkkivaatteita (mm. Esprit, Adidas)neulepaita, farkut jne.

kyllähän ne dvd:tkin helposti maksavat sen parikymppiä tai ainakin kympin. Onhan niitä halpojakin tietysti, mutta oli niitä videokasettejakin reilusti alle 99 markan? Ja tuosta ruokapussista, kyllähän sillä 20 eurolla tosiaan saa ruokapussin, mutta jos sillä ruokapussilla pärjää max kaksi päivää, niin onhan se aika vähän.

no tuo oli vertaus tuohon videokasetin hintaan, että kyllä dvd:henkin saa menemään sen 20 ihan helposti, jos videokasettikin joskus on voinut maksaa jopa 99 markkaa. Tuskin tuo 99 markan videokasettikaan mistään alelaarista on bongattu.

Vierailija
28/30 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuonna 1995 99 mk Prismassa. Nyt vastaavanlaisen uutuuselokuvan saa 5 eurolla heti sen ilmestettyä kun tietää mistä ostaa.

Vierailija
29/30 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuonna 1995 99 mk Prismassa. Nyt vastaavanlaisen uutuuselokuvan saa 5 eurolla heti sen ilmestettyä kun tietää mistä ostaa.

niin, mutta siellä prismassa se uutuuselokuva on kuitenkin sen 19,90 tai 24,90. Ei tuollainen "kun tietää mistä ostaa" -hinta ole oikein vertailukelpoinen tässä tapauksessa.

Vierailija
30/30 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20€ ei kelpaa teineille?

Jos kys eon teinistä niin ymmärrän kyllä, että 20€ tuntuu pieneltä rahalta. Ei teini laske, että rahalla saa 2 kg perunoita, 5 litraa maitoa jne.

Teinit kuluttavat vaatteisiin, viihteeseen ja palveluihin ja niissä 20e ei ole kovinkaan iso summa.

Itse sain kersana kummeilta aina 100 mk rahaa lahjaksi ja silloin se oli iso summa. Ikävä kyllä niin kaikki hinnat ovat nousseet, kuten myös palkatkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän