Voiko beeta-mies olla hyvä aviomies?
Ymmärsin kai jo suhteen alussa, että tämä mies ei ole ns alfa-uros. Hän on kyllä hyvännäköinen ja fiksu, mutta ei käyttäydy sillä tavalla kuin alfaurokset. Ruumiinkieli paljastaa, ettei hän ota tilaa ympärilleen vaan alistuu itseään voimakkaammille. Olen vahvaluontoinen ja työelämässä menestynyt nainen, ja luulenpa että minä olen enemmän se alfa tässä suhteessa. Ei mies ole mikään tossu, enkä kohtele häntä sellaisena, mutta olen perinteisesti ajatellut että tarvitsisin sellaisen miehen joka olisi vielä kunnianhimoisempi kuin minä. Tämä miesystäväni on kuitenkin jotain muuta. En tiedä onko se hyvä vai huono asia pitkällä tähtäimellä. Meillä synkkaa hyvin ja on jotenkin helppo olla yhdessä. Tunnen kuitenkin olevani enemmän vastuussa kuin mies. Jos perustan perheen tämän miehen kanssa, tulenko jossain vaiheessa kaipaamaan jotain enemmän? Miehen joka on perheen pää? Miehen joka näyttää suunnan minne menemme?
Kommentit (29)
Niinpä,ei sitten biologisten kehitystulosten lisäksi,oteta kulttuurievoluutiota huomioon.Se on vaan se ,kun nainen haluaa saada seksuaalisesti kiihottavan miehen,sänkykumppanin,jonka kanssa saa parhaita orgasmeja.Onko sitten paras sänkykumppani rautakansleri Bismarck(alfa-uros),vai kiva,kiltti insinööri Kaistala(beeta-uros),vai uhoaja Al Capone (omega-uros),vai ikuinen opiskelija nörtti mielenterveyskuntoutuja Pekka (gamma-uros),vai olisiko kokeiltava seksiä kaikkien näiden "urosten"kanssa,ja miten sitten eläkeikäisenä,vanhaa viiniä ym.Ehkä seksistä nauttii sen 10 minuuttia päivässä/viikossa/tai alussa 2vuotta ollaan rakastuneita,sitten pysytään pariutumisvietin ansiosta yhdessä sen jälkeenkin.Nautinnollisinta ja pitkäkestoisinta mielihyvää tuo kuitenkin oikea päämäärä tai henkiset harrastukset tuon päämäärän saavuttamiskeinojen pohdinta,ja taide ,musiikki,esteettinen elämys,oman ainutkertaisen persoonallisuutensa toteuttaminen.
Sellainen mies, joka uskaltaa sanoa oman mielipiteensä myös silloin, kun mielipide ei ole kaikkien kuorossa lausuma "ainoa oikea" mielipide, on todellinen alfa.
Siis Jussi Halla-aho on todellinen alfa!
Ei ihme, että me kaikki omilla aivoillamme ajattelevat naiset rakastamme Jussia.
Ei ihmisiä voi luokitella tuolla tavoin. Se on vähän kuin natsi-Saksan toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että olen jo ehtinyt perustaa perheen tämän miehen kanssa. Koen itse vahvasti että olen perheen pää monissa asioissa ja tämä aiheuttaa ristiriitaa välillemme.
Olen itse vahvaluontoinen ja päämäärätietoinen, tiedän mitä haluan ja otan sen, mutta toisaalta kaipaisin myös vahvaa miestä joka ottaisi joskus sen suurimman vastuun ja minä voisin tulla vinkuen perässä. Toisaalta en tiedä pystyisinkö "alistumaan" siihen rooliin ja hyväksymään sen, että mies määrää kaapin paikan (vertauskuvallisesti). Toimisiko kahden tasavahvan liitto? Se olisi tietysti ihanteellista.
Turha se on nyt jahkata, valinnan olet jo tehnyt... Kuvitteletko, että jostakin löytyisi 'täydellinen mies' sinulle? Valtataistelujahan se tietäisi, jos teitä olisi alfa-naaras ja alfauros kimpassa. Vai onko niin, että se täydellinen mies alistusi silloin kun sinä haluat, mutta niissä asioissa, jotka sinulle sopisi, hän ottaisikin vallan käsiinsä??? Voi meitä naisia... ei riitä kunnon mies...
Beta kuulostaa joltain, joka ei osaa yhdyssanoja ja viettää päivät salilla ja keskustelee autoista.
Vierailija kirjoitti:
Jos perustan perheen tämän miehen kanssa, tulenko jossain vaiheessa kaipaamaan jotain enemmän?
Nainen haluaa aina enemmän, ja aina parempaa. Ennen kaikkea enemmän kuin mitä hänellä itsellään on tarjota, ja parempaa kuin mitä hän itse on.
Vierailija kirjoitti:
mutta mitä jos kaikki muut käyvät joukolla alfan kimppuun
Alfa-statuksen perii sen kimppuun käyneen joukon johtaja.
Vierailija kirjoitti:
mutta mitä jos kaikki muut käyvät joukolla alfan kimppuun?
Jatka unelmointiasi mikropenis.
mutta mitä jos kaikki muut käyvät joukolla alfan kimppuun