Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun yliopistoon menevällä nuorella on säästössä

Vierailija
08.08.2010 |

n. 11.000 euroa. On lapsuudesta asti säästetty kaikki synttärirahat, joululahjarahat jne ja sitten on vuosia käynyt kesätöissä ja melkein kaikki nää ansiot on säästössä. Eipä tarvitse ottaa opintolainaa. Kiva tilanne =)

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan pyritään meilläkin (kun itse aikoinani ne lainat jouduin ottamaan ja maksamaan.ja kirosin monet kerrat).Lapsi on nyt 3v ja 2000e jo säästössä.

Vierailija
2/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla yksi lukukausi ka. maksaa n. $ 7000+ ja kirjat n. $ 1000. Ei mitaan tukia. Eli arvaa millasia saastoja meilla pitaa olla. Sit jos ei asu "kotona" siihen lisaksi vuokrat, n. $ 700 / kk. USA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki lapsilisät syntymästä saakka omilla tileillä.

Vierailija
4/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 11.000 euroa. On lapsuudesta asti säästetty kaikki synttärirahat, joululahjarahat jne ja sitten on vuosia käynyt kesätöissä ja melkein kaikki nää ansiot on säästössä. Eipä tarvitse ottaa opintolainaa. Kiva tilanne =)

kannattaa. Joillain se raha vaan pysyy kourassa ja joillain ei.

Vierailija
5/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Mun 11v ja 3 vpojilla

kaikki lapsilisät syntymästä saakka omilla tileillä.

saavatko pojat saman summan kuukausittain vai toinen sen sisaruskorotetun? meneekö suoraan tileille, vai esim sun tilin kautta?

Vierailija
6/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytön 5v kaikki lapsilisät säästetty, nyt n. 5000 eur, joten tulee ihan mukava potti jos lähtee joskus opiskelemaan

Vierailija
7/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bilehirmuja ja käyttää kaiken juhlimiseen.

Mun miehellä oli kaikki kertyneet lapsilisät tallessa kunnes tulin minä ja jotenkin vain onnistuttiin tuhlailemaan ne rahat jonnekin :)

Mutta ai niin joo, av-mammojen lapsistahan kasvaa vain järkeviä ja säästäväisiä nuoria.

Vierailija
8/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on niin iso raha, että melkein kannattaa harkita sen käyttöä oman asunnon käsirahaan. Asumismenot kun kuitenkin vievät opiskelijan tuista sen suurimman siivun.

Pakko kyllä kommentoida vielä, että olen itse aivan opintojen loppusuoralla, enkä ole joutunut yhtään lainaerää nostamaan, vaikka olen asunut Helsingissä (en solussa). Sekin on siis mahdollista :)

Vierailija
9/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä harmittanut, kun piti säästää kaikki rahat opiskelun takia?

Vierailija
10/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä oli kaikki kertyneet lapsilisät tallessa kunnes tulin minä ja jotenkin vain onnistuttiin tuhlailemaan ne rahat jonnekin :)

Mutta ai niin joo, av-mammojen lapsistahan kasvaa vain järkeviä ja säästäväisiä nuoria.

Ihabn sama mitä vakuuttelen, et usko kuitenkaan ,kun olet päättänyt, että bilettämiseenhän se raha menee. ap

Vierailija
11/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla omat tilit, joihin kaikki lahjarahat yms. menevät. Sinne säästetään niin paljon kuin verotus sallii. Lapsilisät tulevat huoltajan tilille. Tilille on laitettu automaattinen siirto tiettynä päivänä kuukaudessa, jolloin siirtyvät lasten tilille. Kokonaissumma laitettu puoleksi= molemmat saavat saman verran.

Tileille käyttöoikeudeksi sellainen, että ei voi nostaa ilman huoltajaa. NÄin voi kontrolloida nostoja halutessaan myös 18v täyttäneellä.

Vierailija
12/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bilehirmuja ja käyttää kaiken juhlimiseen. Mun miehellä oli kaikki kertyneet lapsilisät tallessa kunnes tulin minä ja jotenkin vain onnistuttiin tuhlailemaan ne rahat jonnekin :) Mutta ai niin joo, av-mammojen lapsistahan kasvaa vain järkeviä ja säästäväisiä nuoria.

Ihabn sama mitä vakuuttelen, et usko kuitenkaan ,kun olet päättänyt, että bilettämiseenhän se raha menee. ap

Vierailija
13/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkevästi jos parikymppiseksi asti pitää joka ropo säästää?

Vierailija
14/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole edes ajatellut että jos lapsen tilille laittaa rahaa niin verottaja voisi kiinnostua?Olen unohtanut lahjaveron.Meillä kaikki lapsen säästöt (2000e)on lahjarahoja, ei lapsilisiä.Mitäs nyt?

Vierailija
15/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä järjestetty näin

Lapsilla omat tilit, joihin kaikki lahjarahat yms. menevät. Sinne säästetään niin paljon kuin verotus sallii. Lapsilisät tulevat huoltajan tilille. Tilille on laitettu automaattinen siirto tiettynä päivänä kuukaudessa, jolloin siirtyvät lasten tilille. Kokonaissumma laitettu puoleksi= molemmat saavat saman verran.

Tileille käyttöoikeudeksi sellainen, että ei voi nostaa ilman huoltajaa. NÄin voi kontrolloida nostoja halutessaan myös 18v täyttäneellä.

T: toi utelias

Vierailija
16/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida. Meillä siis säästetty kaikki lapsilisät ja lahjoitettu tilillle niin paljon kuin pystyy. Voihan lapsella olla toinen oma tili, josta voi käyttää omiin ostoihin ja omat tienatut rahat. Voihan näitä asioita järjestää t. Se jonka kahdelle lapselle säästetään vauvasta asti ja vielä kerätään sijoitussalkkujakin...apua

Vierailija
17/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa viestiä luki,e ttä joka ropo on pitänyt säästää?? Lainaatko tähän sen kohdan. Viestissä lukee, että MELKEIN kaikki, joka on eri asia kuin JOKA. Ja on ollut omat pankkitunnukset 18-vuotiaasta saakka ja ERITTÄIN järkevä rahankäyötssään. Mutta todellakin ihan sama mitä sanoo, kun on kateellinen jopa tällaisesta asiasta,n iin ei usko =)) ap

Vierailija
18/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on olemassa paljon järkeviä nuoria ja omasi voi hyvinkin kuulua siihen joukkoon. Tarkoituksenani ole kertoa ettei ain kasvatuksesta huolimatta synny järkevästi rahaan suhtautuvia nuoria aikuisia. Me emme juurikaan tästä syystä ole säästäneet lapsilisiä, koska ikinä ei voi olla varma mihin käyttöön ne lopulta päätyvät.

Vierailija
19/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa opintonsa eli ei ole ollut tarvetta säästää sitä varten. Asuntokin on jo hankittuna, voi valita Tampereen, Helsingin tai Jyväskylän opiskelupaikkakunnakseen.

Vierailija
20/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas tuo oikein toimii, 18 v tili on sen oma.

[/quote]

Kuinka sinä vielä voit kontrolloida 18 v tiliä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän