Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun yliopistoon menevällä nuorella on säästössä

Vierailija
08.08.2010 |

n. 11.000 euroa. On lapsuudesta asti säästetty kaikki synttärirahat, joululahjarahat jne ja sitten on vuosia käynyt kesätöissä ja melkein kaikki nää ansiot on säästössä. Eipä tarvitse ottaa opintolainaa. Kiva tilanne =)

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi on ikinä jäänyt paitsi mistään sen takia, että lapsilisät on menneet automaattisesti hänen omalle tililleen. Aina on ostettu vaatetta kun on tarvittu eikä lelutkaan ole patterin välissä.

nimim. äiti, jonka 5v:n tilille menneet kaikki lapsilisät.

ikinä harmittanut, kun piti säästää kaikki rahat opiskelun takia?

Vierailija
22/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkevästi jos parikymppiseksi asti pitää joka ropo säästää?

Missä kohtaa viestiä luki,e ttä joka ropo on pitänyt säästää?? Lainaatko tähän sen kohdan. Viestissä lukee, että MELKEIN kaikki, joka on eri asia kuin JOKA. Ja on ollut omat pankkitunnukset 18-vuotiaasta saakka ja ERITTÄIN järkevä rahankäyötssään. Mutta todellakin ihan sama mitä sanoo, kun on kateellinen jopa tällaisesta asiasta,n iin ei usko =)) ap

Miksei se ennen saanut tunnuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkevästi jos parikymppiseksi asti pitää joka ropo säästää?

Missä kohtaa viestiä luki,e ttä joka ropo on pitänyt säästää?? Lainaatko tähän sen kohdan. Viestissä lukee, että MELKEIN kaikki, joka on eri asia kuin JOKA. Ja on ollut omat pankkitunnukset 18-vuotiaasta saakka ja ERITTÄIN järkevä rahankäyötssään. Mutta todellakin ihan sama mitä sanoo, kun on kateellinen jopa tällaisesta asiasta,n iin ei usko =)) ap

Miksei se ennen saanut tunnuksia?

siinäpä sulle miettimistä =)))))))))))))))))

Vierailija
24/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästikään, ette ole yhteiskunnan rahoja tarvinneet.

Vierailija
25/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan sitten ajokortti, auto ja maksetaan vuokrat. Ruokarahaa annetaan ja jotain muihin hankintoihin. Sekä tietysti kalusteita annetaan ja ostetaan uusia. Näin on tarkoitus tehdä jokaiselle kolmelle tyttärelle. Mutta kesätöissä pitää käydä siitä huolimatta.

Vierailija
26/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaisuudessaan lapselle. saa sitten kun on 18vuotias.

eli näillä näkymin n. 27tuhatta euroa odottaa.

lisäksi tietty annan rahaa opiskeluun erikseen,ettei tarvitse heti tuota pikku pesämunaa laittaa siihen.

Vierailija
27/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun lapset tietävät, että vanhemmilla on varaa

maksaa opintonsa eli ei ole ollut tarvetta säästää sitä varten. Asuntokin on jo hankittuna, voi valita Tampereen, Helsingin tai Jyväskylän opiskelupaikkakunnakseen."

Jos toiset ovat säästäneet mitä ihmettä teidän varallisuutenne tähän liitty?

Vierailija
28/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eiköhän nuori ymmärrä olla törsäämättä rahaa hömppään. Mun käsityksen mukaan niitä pahimpia bilettäjiä ja krääsän hankkijoita ovat nk. kermaperseet, joiden varallisuus on ilman mitään työtä saatua tai taustalla on pappa, joka betalar.

Kun omakohtaisesti on kokenut, mitä se rahan saaminen vaatii - siis TYÖTÄ - niin varmasti omaisuuttaan arvostaa.

Siis passittakaa niitä mukuloitanne töihin jo nuoresta pitäen, älkää vaan latoko taaloja tiskiin!!! Tässä(kin) mielessä pointsit ap:lle!

Bilehirmuja ja käyttää kaiken juhlimiseen.

Mun miehellä oli kaikki kertyneet lapsilisät tallessa kunnes tulin minä ja jotenkin vain onnistuttiin tuhlailemaan ne rahat jonnekin :)

Mutta ai niin joo, av-mammojen lapsistahan kasvaa vain järkeviä ja säästäväisiä nuoria.

Ihabn sama mitä vakuuttelen, et usko kuitenkaan ,kun olet päättänyt, että bilettämiseenhän se raha menee. ap

Että on olemassa paljon järkeviä nuoria ja omasi voi hyvinkin kuulua siihen joukkoon. Tarkoituksenani ole kertoa ettei ain kasvatuksesta huolimatta synny järkevästi rahaan suhtautuvia nuoria aikuisia. Me emme juurikaan tästä syystä ole säästäneet lapsilisiä, koska ikinä ei voi olla varma mihin käyttöön ne lopulta päätyvät.

Vierailija
29/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan perhepiirissäkin toteen näytetty tosiasia. Minä työllöni omaisuuteni ansainnut, veljelle kaikki tarjottu vALMIINA ja huonosti kävi veljelle

Vierailija
30/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset on vielä pieniä, toinen täyttää neljä, toinen on kaksi.

Molemmilla on omat tilit, joille siirrän lapsilisistä 50€/lapsi aina, kun talous sen sallii. Sieltä sitten ostetaan kaikki isommat hankinnat (huonekalut, turvaistuimet ym).

Lisäksi joka kuukausi menee suoraveloituksena säästöön lapsille 50€/kk. Noi säästötilit on avattu yksivuotiaana molemmille. Tilit on keskenään vähän erilaiset, kun samanlaista säästötiliä ei ollut enää mahdollista avata kakkosen ollessa 1v. Mutta ilman korkojakin heillä olisi sitten rahaa se reilu 10 000€, kun ovat täysi-ikäisiä. Ja joo, meilläkin tilejä hallinnoin minä. Pankkivirkailija oikein painotti sitä, että jos näyttää, ettei nuori ole valmis vastaanottamaan kyseistä summaa 18 vuotiaana, voi summan laittaa siirtymään minun omalle tilille, kun säästötili erääntyy.

Minä ajattelin, että tuo käyttötili opettaa lapselle vastuullista rahankäyttöä. Niin mullakin on aikoinaan ollut. Jos jotian isompaa halusin, piti säästää.

Olen myös ajatellut, että rihän se ole sanottu, että meisän lapset voi tulevaisuudessa opiskella "ilmaiseksi" niinkuin me olemme voineet.

Ja ajokorttikin voi maksaa vaikka mansikoita 15 vuoden kuluttua.

Vierailija
31/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset on vielä pieniä, toinen täyttää neljä, toinen on kaksi.

Molemmilla on omat tilit, joille siirrän lapsilisistä 50€/lapsi aina, kun talous sen sallii. Sieltä sitten ostetaan kaikki isommat hankinnat (huonekalut, turvaistuimet ym).

Lisäksi joka kuukausi menee suoraveloituksena säästöön lapsille 50€/kk. Noi säästötilit on avattu yksivuotiaana molemmille. Tilit on keskenään vähän erilaiset, kun samanlaista säästötiliä ei ollut enää mahdollista avata kakkosen ollessa 1v. Mutta ilman korkojakin heillä olisi sitten rahaa se reilu 10 000€, kun ovat täysi-ikäisiä. Ja joo, meilläkin tilejä hallinnoin minä. Pankkivirkailija oikein painotti sitä, että jos näyttää, ettei nuori ole valmis vastaanottamaan kyseistä summaa 18 vuotiaana, voi summan laittaa siirtymään minun omalle tilille, kun säästötili erääntyy.

Minä ajattelin, että tuo käyttötili opettaa lapselle vastuullista rahankäyttöä. Niin mullakin on aikoinaan ollut. Jos jotian isompaa halusin, piti säästää.

Olen myös ajatellut, että rihän se ole sanottu, että meisän lapset voi tulevaisuudessa opiskella "ilmaiseksi" niinkuin me olemme voineet.

Ja ajokorttikin voi maksaa vaikka mansikoita 15 vuoden kuluttua.

Vierailija
32/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietty säästää, jos isovanhemmat elättää niin kuin aika monella elättävät.

Mun lapset ei saa keneltäkään muulta rahaa kuin meiltä, joten himppasen vaikea säästää.

kaikki lapsilisät syntymästä saakka omilla tileillä.

Vierailija
33/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun lapset tietävät, että vanhemmilla on varaa maksaa opintonsa eli ei ole ollut tarvetta säästää sitä varten. Asuntokin on jo hankittuna, voi valita Tampereen, Helsingin tai Jyväskylän opiskelupaikkakunnakseen." Jos toiset ovat säästäneet mitä ihmettä teidän varallisuutenne tähän liitty?

saavat käyttää kesätyötienestit ihan mihin haluavat.

Minusta on kaikkea muuta kuin kehuttavaa se, että lapsi joutuu maksamaan itse kainen vain siksi, että on säästäväinen.

Vierailija
34/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset on vielä pieniä, toinen täyttää neljä, toinen on kaksi. Molemmilla on omat tilit, joille siirrän lapsilisistä 50€/lapsi aina, kun talous sen sallii. Sieltä sitten ostetaan kaikki isommat hankinnat (huonekalut, turvaistuimet ym). Lisäksi joka kuukausi menee suoraveloituksena säästöön lapsille 50€/kk. Noi säästötilit on avattu yksivuotiaana molemmille. Tilit on keskenään vähän erilaiset, kun samanlaista säästötiliä ei ollut enää mahdollista avata kakkosen ollessa 1v. Mutta ilman korkojakin heillä olisi sitten rahaa se reilu 10 000€, kun ovat täysi-ikäisiä. Ja joo, meilläkin tilejä hallinnoin minä. Pankkivirkailija oikein painotti sitä, että jos näyttää, ettei nuori ole valmis vastaanottamaan kyseistä summaa 18 vuotiaana, voi summan laittaa siirtymään minun omalle tilille, kun säästötili erääntyy. Minä ajattelin, että tuo käyttötili opettaa lapselle vastuullista rahankäyttöä. Niin mullakin on aikoinaan ollut. Jos jotian isompaa halusin, piti säästää. Olen myös ajatellut, että rihän se ole sanottu, että meisän lapset voi tulevaisuudessa opiskella "ilmaiseksi" niinkuin me olemme voineet. Ja ajokorttikin voi maksaa vaikka mansikoita 15 vuoden kuluttua.

niin sehän pääsee tililleen automaattisesti kun vain ilmoittaa pankkiin. Vai onko tili omissa nimissäsi ja vain ajatuksissasi lapsen?

Lapsen tililtä ei voi ottaa rahaa huonekalujen ostamiseen! Ne on lapsen rahoja, vaikka sinun säästämiäsi.

Vierailija
35/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset on vielä pieniä, toinen täyttää neljä, toinen on kaksi. Molemmilla on omat tilit, joille siirrän lapsilisistä 50€/lapsi aina, kun talous sen sallii. Sieltä sitten ostetaan kaikki isommat hankinnat (huonekalut, turvaistuimet ym). Lisäksi joka kuukausi menee suoraveloituksena säästöön lapsille 50€/kk. Noi säästötilit on avattu yksivuotiaana molemmille. Tilit on keskenään vähän erilaiset, kun samanlaista säästötiliä ei ollut enää mahdollista avata kakkosen ollessa 1v. Mutta ilman korkojakin heillä olisi sitten rahaa se reilu 10 000€, kun ovat täysi-ikäisiä. Ja joo, meilläkin tilejä hallinnoin minä. Pankkivirkailija oikein painotti sitä, että jos näyttää, ettei nuori ole valmis vastaanottamaan kyseistä summaa 18 vuotiaana, voi summan laittaa siirtymään minun omalle tilille, kun säästötili erääntyy. Minä ajattelin, että tuo käyttötili opettaa lapselle vastuullista rahankäyttöä. Niin mullakin on aikoinaan ollut. Jos jotian isompaa halusin, piti säästää. Olen myös ajatellut, että rihän se ole sanottu, että meisän lapset voi tulevaisuudessa opiskella "ilmaiseksi" niinkuin me olemme voineet. Ja ajokorttikin voi maksaa vaikka mansikoita 15 vuoden kuluttua.

Siis ovat omilla nimillään ja molemmilla vanhemmilla on niihin tileihin käyttöoikeus. Näkyvät siis ihan meidän vaerkkopankkisivuilla.

Vierailija
36/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla omat tilit, joihin kaikki lahjarahat yms. menevät. Sinne säästetään niin paljon kuin verotus sallii. Lapsilisät tulevat huoltajan tilille. Tilille on laitettu automaattinen siirto tiettynä päivänä kuukaudessa, jolloin siirtyvät lasten tilille. Kokonaissumma laitettu puoleksi= molemmat saavat saman verran.

Tileille käyttöoikeudeksi sellainen, että ei voi nostaa ilman huoltajaa. NÄin voi kontrolloida nostoja halutessaan myös 18v täyttäneellä.

Täysi- ikäisellä ihmisellä ei ole huoltajaa ellei hän jostain syystä ole holhouksenalaiseksi haettu. Eli täysi- ikäisen tiliä et voi enää kontrolloida.

Vierailija
37/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapsen säästää kaikki lapislisänsä jos on persaukiset vanhemmat. Sääliksi käy!

Vierailija
38/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo säästötilit on minun nimissä niin kauan, kunnes lapset ovat täysi-ikäisiä, ellen sitten halua ennen tilin erääntymistä muuttaa jotain. Eli siis tarj´koittaen, jos näyttää, ettei isoja summia kannata lapselle antaa, voi tili jäädä "mulle". Lisäksi niissä on mm sellainen "pykälä", että jos minä kuolen, niin siinä tapauksessa tili erääntyy automaattisesti lapselle.

Vierailija
39/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ovat varakkaita opiskeluja aloittaessaan. Säästyypä valtion rahoja

Vierailija
40/59 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nuo säästötilit on minun nimissä niin kauan, kunnes lapset ovat täysi-ikäisiä, ellen sitten halua ennen tilin erääntymistä muuttaa jotain. Eli siis tarj´koittaen, jos näyttää, ettei isoja summia kannata lapselle antaa, voi tili jäädä "mulle". Lisäksi niissä on mm sellainen "pykälä", että jos minä kuolen, niin siinä tapauksessa tili erääntyy automaattisesti lapselle."

Sitten kun lahjoitat nuo kertasummana samalla kertaa lapsillesi ne tulee ennakoperintänä ja saavat maksaa pian veroja tuosta summasta. Otappa selvää paljonko saat lahjoittaa kerralla ilman veroja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän