Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykö lapsenne julkisessa vessassa ilman pytyn pesua, vuorausta tms.?

Vierailija
08.08.2010 |

Taas yksi näitä loputtoman hölmöjä ketjuja, mutta arvostaisin silti jos joku vaivautuisi vastaamaan ihan asiallisesti :)

Sain nimittäin äitini kanssa aikaiseksi kunnon kiistan, kun hänen mukaansa olen lähestulkoon kelvoton äidiksi, koska päästän 6v ja 8v tyttöni käymään julkisissa vessoissa ilman sen kummempia suojaustoimenpiteitä. Meillä on panostettu lähinnä tuohon käsihygieniaan, eli kädet kuurataan kunnolla vessassa käynnin jälkeen. Mutta en jotenkin jaksa uskoa, että jos vessa on siisti, siitä pöntöstä nyt ihan kamalaa tautia itselleen hankkii.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitteko edes nostaa sen #¤%&:n rinkulan YLÖS ennen kun rupeatte hölmöilemään? Vois normaalit ihmiset käydä normaalisti pissalla siinä rinkulalla istuen ihan ilman mitään ennakkotemppuja. Käyn itse (ja laitan lapsetkin) ihan suojaamatta istumapissalla.

Joskus pistää niin vihaksi mennä seistenroiskijan jälkeen koppiin, että tekis mieli juosta mokoma kiinni, raahata takas koppiin ja kuivata se rinkula sotkupissijän tukalla! >:(

Vierailija
22/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua muuten vaan ällöttää toisten kusi omalla iholla, ajatuksenakin.

Siksi vuoraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis poika joka on vielä niin pieni ettei pysy pytyllä ilman apua. Jos joskus täytyy yleisessä wc:ssä käydä niin kannattelen poikaa niin ettei "pyttykosketusta" tule.

Vierailija
24/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen pestään kädet hyvin. Ihan niin kuin kotonakin.

Vierailija
25/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin silloin kun itsekin käytän julkista vessaa.

Kädet pestään saippualla vessassakäynnin jälkeen.

Vierailija
26/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos siinä on pissatippoja, niin nehän kuivataan tietysti sitä ennen. Kyllä näkee niin tosi kuvottavia vessoja, millon on pissiä, milloin jopa sitä ihteensäkin pytyn reunoilla, että on kyllä ihan pakko laittaa veskipaperia ennen kuin istuu siihen! Yöks. Opetin aikoinaan lapsenikin vuoraamaan pöntön reunat.

Vierailija
27/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin silloin kun itsekin käytän julkista vessaa.

Kädet pestään saippualla vessassakäynnin jälkeen.

Vierailija
28/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein pönttö näyttää ensisilmäyksellä puhtaalta, mutta monesti siinä on tarkemmin katsottuna kuivuneita pissatippoja. Ei auta mitään vaikka vessat pestäisiin useamman kerran päivässä, jos edelliseltä kävijältä on jäänyt pissat pöntölle. Itse en halua jonkun kuiviakaan pissoja omille, tai lapseni reisille. Olen sitten hysteerikko.

että usein ne vessat Suomessa on siistejä. Jos on tosi törkyvessa, niin sinne ei mennä, vaan mennään toiseen. Ja tietysti pyyhkäisen ne pissat, jotka näkyy, paperilla pois. Onneksi en jaksa tarkemmin katsoa: se mitä ei näe, ei voi satuttaa...

Vierailija
29/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen opettanut lapsenikin huoraamaan.

Vierailija
30/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enempi vaan tule "räpellettyä" kosketusta niihin pöpöihin, kun kädellä ne paprut siihen on aseteltava?

Kyllä oikeaoppinen käsihygienia on mielestäni järkevä wc-asioinnin jälkeen, mutta tuo vain lisää kontaktipintaa mahdollisiin taudinaiheuttajiin. Käsien kautta ne leviää, eikä reisien.

Jos on ilmiselvän likainen pönttö, vain kyykin enkä istu, mutta tämä koskee vain jotain liejuisia junanvessoja.

Vierailija
31/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mukana ei ole käsidesiä, jolla pyyhkiä.

Vierailija
32/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää minuakin

Mua muuten vaan ällöttää toisten kusi omalla iholla, ajatuksenakin.

Siksi vuoraan.

Vierailija
33/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveän saastaista, kuten BCN:n isolla rannalla oli. HYi ja YÖK niitä huusseja...lapset ovat poikia joten eivät vuoraa tai putsaa mitään. Nostavat kannen ylös pissatessa, sen olen opettanut ja jos menevät isolle asialle niin pyyhkivät näkyvät liat pois

Vierailija
34/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kädet pestään

Vierailija
35/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan en ala vuorailla.

Vierailija
36/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis suunnilleen ainoa, joka on liian laiska vuoraamaan pönttöä :D Itselle tai lapselle. En oo kehdannut tunnustaa livenä tätä kellekään koskaan! Mut en oo kyllä nähnyt siinä paperoinnissa mieltä, useammin niitä julkisia vessoja pestään kuin meidän omaa. Todennäköisemmin tosiaan pöpöjä saa siitä kahvilan pöydästä kuin reisien kautta kahvilan vessan renkaasta.

Tosi saastaisessa vessassa tietty eri juttu, siellä paperoin.

Vierailija
37/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desinfiontisuihke, jota on onneksi suht monissa paikoissa. Sillä saa sitten pöpöt kivasti pyyhittyä pois ja voi laittaa oman jaloperseensä rinkulalle, :D

Vierailija
38/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on neo-amiseptia. Tähän mennessä olen pyyhkinyt pöntön reunat vessapaprulla. Eniten mua ällöttää toisten jättämät jarrutusraidat, oks!!! siinä vaiheessa vaihdan kyllä toiseen vessaan.

Vierailija
39/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos roiskeita ei ole, en vuoraa, en lapsillenikaan; pesen heidät sitten kotona.

mutta olen sanonut kyllä lapsille, ettei koske mihinkään, että koskee vain minuun ( siis siinä pytyllä ollessaan ) ja sitten luonnollisesti pestään kädet, aina ja hyvin.

Vierailija
40/40 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse vuoraa enkä vaadi sitä lapseltanikaan. Äitini kyllä opetti vuoraamaan, mutta en itse pitänyt hommaa mielekkäänä, joten vuoraamisen lopetin hyvin varhaisessa vaiheessa.

Sama täällä. En todellakaan usko, että reisien ihon läpi sieltä tarttuisi mitään sellaista, että sen estämiseksi pitäisi paperia tuhlata naurettavaan vuoraamiseen. Pidän vuoraavia ihmisiä hieman hysteerisinä.