Käykö lapsenne julkisessa vessassa ilman pytyn pesua, vuorausta tms.?
Taas yksi näitä loputtoman hölmöjä ketjuja, mutta arvostaisin silti jos joku vaivautuisi vastaamaan ihan asiallisesti :)
Sain nimittäin äitini kanssa aikaiseksi kunnon kiistan, kun hänen mukaansa olen lähestulkoon kelvoton äidiksi, koska päästän 6v ja 8v tyttöni käymään julkisissa vessoissa ilman sen kummempia suojaustoimenpiteitä. Meillä on panostettu lähinnä tuohon käsihygieniaan, eli kädet kuurataan kunnolla vessassa käynnin jälkeen. Mutta en jotenkin jaksa uskoa, että jos vessa on siisti, siitä pöntöstä nyt ihan kamalaa tautia itselleen hankkii.
Kommentit (40)
Koska aina niillä "lauteilla" on pissatippoja, jotka pyyhin ensin pois, tai sitten kuivunutta pissaa.
Ei käsienpesu jälkikäteen auta, jos on takareidet kusessa.
enkä vaadi sitä lapseltanikaan. Äitini kyllä opetti vuoraamaan, mutta en itse pitänyt hommaa mielekkäänä, joten vuoraamisen lopetin hyvin varhaisessa vaiheessa.
en vaan pysty istuttamaan lasta siihen ilman. Olen kai hysteerikko!!
ellei ole jotenkin tosi epäsiisti paikka. Jos on tippoja tai jotain pyyhin ne ja voin vuorata. Normaalisti en, Suomessa on hyvin siistiä.
Käsienpesu tietysti kuuluu asiaan.
ja olen opettanut lapsetkin vuoraamaan.
Pyyhin pytyn reunan kyllä jos se on epäsiisti.
- oma äitini kylläkin vuorasi ja opetti minut vuoraamaan.
Luovuin sitten tavasta, kun matkustelin ympäriinsä ja kävin oikeasti likaisissa vessoissa. Pöpökammo karisi. Ja hei, ne vessat siivotaan Suomessa päivittäin, useat montakin kertaa päivässä usein.
jonkun hyvin saastaisen vessan ulkomailla. Itse pissin seisten. Tämän opin äidiltäni :) Tyttär ei vielä pysty tähän, koska on niin lyhyt.
Istuisitte niinkuin muutkin, niin pysyisivät pytyt siisteinä! Takareidethän ne vain koskettavat sitä rinkulaa, sinne nyt harvemmin mitään pöpöjä tarttuu jos ei ole mitään avohaavoja...
Usein pönttö näyttää ensisilmäyksellä puhtaalta, mutta monesti siinä on tarkemmin katsottuna kuivuneita pissatippoja. Ei auta mitään vaikka vessat pestäisiin useamman kerran päivässä, jos edelliseltä kävijältä on jäänyt pissat pöntölle. Itse en halua jonkun kuiviakaan pissoja omille, tai lapseni reisille. Olen sitten hysteerikko.
Kyllähän tuon vuorauksen oppi itse jo pienenä omilta vanhemmilta. Mutta nyt ihan vasta oli joku tutkimus asiasta, jossa oli, että juuri se paperi siirtääkin ne pöpöt sinne takapuoleen! Eli ei kannata vuorailla. Toki ne näkyvät pissatipat kannattaa pyyhkiä. Käsienpesu on kuitenkin se ykkönen.
Tarkoittanet varmaan "päällystystä" tai "suojausta" :) :) :)?
kyllä todellakin taudinaiheuttajat pääsisivät sen läpi jos niikseen on. Mutta ei tosiaan reisien kautta mitään infektioita tule ellei sattumalta ole juuri sillä alueella pahoja haavoja infektioportteina. Normaali iho toimii suojana.
todella päällystää sen renkaan, mutta sen lisäksi losottaa puoli rullaa sinne pönttöön, ettei roiskeet käy kannikoille. Sairasta touhua.
puisella wc-renkaalla muutaman kerran asioituani
rengas on melkeinpä mahdoton pitää säällisesti hygienisena, siinä asuu herkästi vuosien pöpöt.
Toisaalta se ei välttämättä edes johtu siitä, vaan jostain halpatuotantomaassa käytetystä puunkäsittelyaineesta.
Normaali käsien pesu vessassa käynnin jälkeen.