Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teidän aviomiehenne osallistuu lasten kuluihin?

Vierailija
06.08.2010 |

siis kun lapset ovat biologisesti yhtä paljon äidin ja isän. Maksavatko miehenne lasten vaatteet, harrastukset, lelut, kesän Puuhamaareissut tms. puoliksi teidän kanssanne?

vai maksatteko ne itse? entä säästätkö vaatteet/harrastusvälineet vai myytkö ne edelleen ja pidätkö siinä tapauksessa rahat itse vai jaatko ne miehesi kanssa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lasketa edes.

Vierailija
2/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ostan lähes kaikki lasten vaatteet, ilmoitan harrastuksiin jne.

Mutta mies maksaa sitten taas vastaavasti muita menoja esim. sähkölaskut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiselle tilille. Sieltä nostetaan rahat ja maksetaan laskut.

Lapset ei ole biologisesti kummankaan.

Vierailija
4/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän maksaa enemmän kuluja - mm. reissuilla yleensä aina kahvittelut, jäätelöt, pääsyliput. Samoin vaateostoksilla hän on se, joka hoitaa maksun. Jos tilaan jotain postimyynnistä niin minä maksan ja koko perheen ruokaostoksetkin yleensä hoitelen.

Vierailija
5/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteinen tili ja yhteiset rahat. Ei lasketa mitkä on kenenkin rahoja, joten ihan yhtä paljon molemmat osallistutaan.

En ole ikinä ymmärtänyt, että jos perhe on kerta yhteinen, olisi sitten eri rahat ja eroteltaisi ja laskettaisi, että molemmat maksaa yhtä paljon menoista :O

Vierailija
6/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen tili, josta maksamme yhteiset menot, näihin kuuluvat myös lasten vaatteet, harrastukset, huonekalut yms.

Vierailija
7/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ihan sama käytäntö ja hyvin menee :)

Vierailija
8/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdoton vastata tähän kysymykseen...

Mies osallistuu lasten kuluihin niin kuin perheen kuluihin nyt osallistutaan. Joskus maksaa hän, joskus minä, ei pidetä tarkkaa kirjaa.

Harrastusvälineiden sun muiden myynnistä tulevat vaatimattomat summat laitetaan lasten tileille.

Vierailija
9/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme ole eroitelleet rahojamme varmaan seurustelun ensimmäisen vuoden jälkeen, siitä lähtien kaikki rahat ovat olleet yhteisiä riippumatta siitä mistä ne ovat tulleet tai kenen tilillä lepäävät. Miehellä on paljon suuremmat tulot, koska minä olen lasten kanssa kotona ja vain osa-aikaisesti töissä. Minä ostan "lupaa" kyselemättä asioita, mies varmistaa melkeinpä yli 20 euron ostokset minulta...

Vierailija
10/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ennen avioitumista tai lapsia. Ei tässä vaiheessa todellakaan mietitä, että kumpi kulut maksaa - yhteisestä kassasta menevät.

Vierailija
11/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perheellä yhteiset rahat vaikka osa lapsista ei edes ole miehen. Olemme kuitenkin perhe.

Vierailija
12/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat, muttei me koskaan laskeskella että meneekö joku nyt tasan vai ei.

Mahdoton vastata tähän kysymykseen... Mies osallistuu lasten kuluihin niin kuin perheen kuluihin nyt osallistutaan. Joskus maksaa hän, joskus minä, ei pidetä tarkkaa kirjaa.

Vierailija
13/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa mies maksaa melkein kaiken kun olen opiskelija.

Vierailija
14/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 lisää.

Vierailija
15/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa lasten kulut täysin. Näin on ollut riippumatta siitä, olenko töissä vaiko opiskelenko täysipäiväisesti. Ruokakaupassa saatan minä joskus maksaa. Miehelleni on kunnia-asia elättää perheensä, ja näin hän on tehnytkin esikoisen syntymästä saakka.

Vierailija
16/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauheaa olisikin vielä 24 vuoden yhdessäelon jälkeen räknäillä, kuka minkäkin menon maksaa...

Eli laskut on suoravelotuksessa suht puoliksi, mies maksaa mm. ruuat S-tilin kautta. Lasten vaatteet ostan minä enimmäkseen, koska ymmärrän niistä tsiljoona kertaa enemmän - mutta jos olemme kaupassa yhdessä, voi mieskin vallan hyvin maksaa ne.

Vierailija
17/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiorja vaiko somiste?

Vierailija
18/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä on yhteinen talous ja rahat, sitä varten se on perustettu. Olen ollut 12 vuotta naimisissa eikä ikinä ole keskusteltu siitä mikä on kenenkin rahaa. Rahat yhdellä tilillä ja niitä käytetään mihin tarvitaan.

Vierailija
19/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina ollu ja tulee aina olemaan. JOten tällä hetkellä mies kustantaa n.70% kaikesta.

Vierailija
20/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekä omat että ynteiset tilit. Yhteiseltä tililtä maksetaan yhteiset menot, ja lapsen menot on yhteiset.

Loput (omat) rahat saa sitten käyttää mihin lystää.

Meillä on suht. samat tulot, joten siinäkin mielessä helppoa

Meillä on yhteinen tili, josta maksamme yhteiset menot, näihin kuuluvat myös lasten vaatteet, harrastukset, huonekalut yms.