Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän aviomiehenne osallistuu lasten kuluihin?

Vierailija
06.08.2010 |

siis kun lapset ovat biologisesti yhtä paljon äidin ja isän. Maksavatko miehenne lasten vaatteet, harrastukset, lelut, kesän Puuhamaareissut tms. puoliksi teidän kanssanne?

vai maksatteko ne itse? entä säästätkö vaatteet/harrastusvälineet vai myytkö ne edelleen ja pidätkö siinä tapauksessa rahat itse vai jaatko ne miehesi kanssa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ennen lapsia ja ennen avioliittoa. Miten voi elää muuten perheenä? Mites äitiyslomat ja vanhempainvapaat? Eihän nainen saa silloin oikeestaan yhtään mitään.

En mä suostuis mihinkään erillisiin rahoihin. Menis tosi vaikeeksi elämä.

Vierailija
22/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalistihan niistä saa päivärahan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut yksi yhteinen tili, jonka kautta rahat tulee ja menee.

Olemma aviopari, emme kämppiksiä.

Vierailija
24/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalistihan niistä saa päivärahan.

Eli me emme asu Suomessa.

Vierailija
25/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän aviomiehenne osallistuu lasten kuluihin?

siis kun lapset ovat biologisesti yhtä paljon äidin ja isän. Maksavatko miehenne lasten vaatteet, harrastukset, lelut, kesän Puuhamaareissut tms. puoliksi teidän kanssanne?

vai maksatteko ne itse? entä säästätkö vaatteet/harrastusvälineet vai myytkö ne edelleen ja pidätkö siinä tapauksessa rahat itse vai jaatko ne miehesi kanssa?

ei me mitään jaeta kuluja, kumpi vaan voi maksaa. mitään kirjaa ei pidetä.

Vierailija
26/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle elättäminen on sitä, että kerran viikossa ostaa saunamakkarat ja xylitol-purkkaa.

Vierailija
27/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maksaa kummalla on rahaa.

Ihan sama onko kyse omista tai lasten menoista, mitään ei lasketa.

Vierailija
28/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies maksaa vaatteet jos on mukana niitä ostamassa.

Taitaapa maksaa suurimman osan harrastuksistakin, sillä maksaa useammin laskuja kuin minä.

Eteenpäin myytäessä rahat pitää se, kenen käteen sattuu maksuhetkellä osumaan.

Ei me paljon mietitä noita raha-asioita.

Vierailija
29/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomies "osallistuu" omien lastensa elättämiseen?

Me ollaan perhe, yksikkö, yhteisyritys. Kaikki on yhteistä miehen kanssa. Jokainen sentti menee tämän perheen pyörittämiseen, riippumatta siitä kuka sen on ansainnut. Jos jotain ylimääräistä jää, sillä yleensä hommataan jotain yhteistä kivaa perheelle tai sitten joku saa joskus jotain ihan erityista itselleen, vuorotellen.

Vierailija
30/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maksatteko ne itse?" Miten niin "itse"? Ihan kuin lapset olisivat jotenkin enemmän äidin, ja isä vain "osallistuu kuluihin".

Meillä on uusperhe emmekä siltikään erottele kuka maksaa mitäkin.

Vierailija
31/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku muu kuin oikea vanhempi maksaa ei-lapsensa kuluja!

Vierailija
32/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppupeleissä enemmän, mutta mitään kirjaa ei todellakaan pidetä.

Samoin. Meillä on omat, muttei me koskaan laskeskella että meneekö joku nyt tasan vai ei.

Mahdoton vastata tähän kysymykseen... Mies osallistuu lasten kuluihin niin kuin perheen kuluihin nyt osallistutaan. Joskus maksaa hän, joskus minä, ei pidetä tarkkaa kirjaa.

Vierailija
33/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla isi maksaa kaiken, maksaisimme yhdessa jos minulla olisi tuloja. Siis yksi tili ja kahdet kortit. Vaatteista osa kierratetty pienemmalle lapselle, mutta lopulta kaikki varustus ja vaatteet lahjoitetaan sukulaisten ja ystavien lapsille.

Vierailija
34/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin, niin tottakai lasten isä maksaa ihan yhtä paljon lasten kuluja kuin minäkin, oikeastaan varmasti paljon enemmän, koska hänellä on isompi palkka.

Meillä on omat tilit, mutta sillätavalla yhteiset rahat, että kaikki mikä sisään tulee, lähtee myös yhteisenä ulos, joko säästöinä tai maksuina - tietenkin molemmilla on myös omia menoja, kuten kampaajat/parturit, omat vaatteet, ulkona syömiset kavereiden kanssa jne. jne.

Ei meillä edes mietitä tällaista, onneksi.

Ihan käytännössä minä varmasti vastaan valtaosasta lasten vaatekustannuksia ja perheen ruokamenoja, miehen tililtä taas menee suurin osa laskuista ja lainanlyhennys yms. Mutta emme siis laske, että "sinä maksoit nyt tuon verran H&M:lle ja minä taas maksoin vesilaskun, olet mulle velkaa xx euroa jne." :)

Vierailija
35/35 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienaan bruttona 1700e osa-aikaista työtä tehdessäni ja mies tienaa 5000e plus matkalaskut. Perheen kaikki kulut yhteensä kuukaudessa on noin 4500e (tässä on siis lainat ja rakentamiseen menevä osa mukana).

Yhteinen tili jonne kaikki rahat menevät, mutta mun tuloilla niistä maksetaan reilusti alle puolet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi