Mistä ihmeestä rahaa maanantaihin asti?
Huoh, tili hupeni nollilleen, kun lapsi sairastui ja piti ostaa lääkettä hälle rahoilla, joiden alustavasti oli tarkoitus riittää elatustukipäivään asti ruokaan ja tiskiaineeseen. En nyt tiedä, mitä tehdä, kun ei ole sukulaisia/ystäviä, joilta voisin rahaa lainata. Muutama kaveri on, mutta ovat itsekin tosi vähärahaisia, joten heiltä en viitsi edes kysyä, koska tiedän vastauksen jo nyt. :( Pakkasessa nyt onneksi on leipää, mutta leivän päälle ei ole mitään - ei edes margariinia..maito on loppu ja vettäkö mun vaan pitäisi lapselle juottaa.. Muutama liha- ja makkarapaketti on vielä pakkasessa mutta ne varmaan loppuu sunnuntaihin mennessä... :( Mitään hiilihydraattipitoista ei ole - leivän lisäksi siis. Riisi, makaroni on loppu - pari perunaa on vielä kaapissa... Juu, en tarvii syyllistämistä siitä kuinka oon antanut rahojen loppua, mutta meillä aina menee kaikki rahat, joita tuleekin - säästöön ei ole varaa laittaa yhtään/kk. :( Tosiaan rahaa tulee vasta ensi viikon tiistaina, joten neuvoja ottaisin vastaan, kuinka pärjätään siihen asti...
Kommentit (61)
sossusta ja niillä on sydäntä auttaa myös kirkkoon kuulumattomia.
Lapsi nukkuu tällä hetkellä, mutta heräilee vähän väliä yskimään ja itkeskelemään, kun on melkein 39 astetta kuumetta ja angiina, jo kolmatta kertaa 3kk sisällä.. :( Lääkäri sano, et jos tää vielä tulee neljännen kerran niin aletaan harkitsemaan nielurisaleikkausta - se kyllä pelottaa hieman, mutta pitää toivoa ettei mee niin pitkälle... :( Amoxinia siis sai reseptillä ja ostettiin myös särkylääkettä. Äsken heräs taas ja piti käydä silittelemässä toinen uneen.. Että mä inhoan näitä sairastelukausia - kun joutuu katsomaan kun pienellä on niin huono olla... :'(
Sen saanti ei ole mahdollista minulle ainakaan lähivuosina... :(
täällä joku smugu pummaa rahaa... älkää hyvät ihmiset uskoko kaikkea... iha kusetusta tää...
ja muuten ne lääkkeet ois saanut apteekista ulos, jos ois sopinut että maksaa vasta elaripäivänä.
Tai soita sossuun ja mee näyttään resepti ja apteekkikuitti, voivat antaa sulle samat rahat takaisin
ja hyväuskoiset lähettää niille rahaa
En ikinä, koska mun luonne ei antaisi periksi, mutta nyt tilanne oli eri, koska tuo lapsi sairastui ja oli pakko ostaa ne lääkkeet... :( Ja se sairastelu osui huonoon saumaan koska rahapäivä tosiaan on vasta tiistaina ja ollaan usein n viimeinen viikko vähin rahoin liikkeellä koska kuten aiemmin kirjoitin kaikki mikä meille tulee menee myös - nyt ne vaan hupeni normaalia nopeammin.. :(
Miksi ihmeessä et voi pyytää lapsen isältä rahaa? Jos lapsi on sairastunut, ovat lääkkeet yhtä lailla hänen vastuullaan.
Älkää nyt hyvät ihmiset maksako rahaa ap:n tilille näiden tekstien perusteella!
kannattaa huuhdella ruuanjämistä niin ei niihin kärpäset tule.
Ymmärrän itse kokeneena,että voi olla noin tiukkaa,mutta silloin kun tollanen tilanne kyllä joku luulis vaikka vitosen lainaavan ja kun pakko, niin ois kehdattava kysyä.
Jos sulla on vehnäjauhoja voit itse tehdä pastaa jauhoista ja vedestä, mustikoita saisit kerättyä ilmaiseksi mutta se ei onnistu jos lapsi on kipeä, voit myös katsoa josko joku autokauppa tms. tarjoaa makkaraa/jätskiä/lettuja, jos löydät 70cent vaikka palautuspulloista tai muuten niin osta litra punaista maitoa ja laimenna se. Älä nyt itse syö niitä vähiä ruokia että kipeälle lapselle riittää. Sinuna ottaisin nyt vaikka pikavipin ja olisin extra säästäväinen loppukuun jotta saisin sen maksettua ja vaikka kympin jemmaan.
miten ihmeessä sinulla on varaa roikkua täällä netissä? Nyt ei taida olla ihan kirjastojenkaan aukioloaika...
Jospa pahimpaan ruokahätään myyt tietokoneen ja katkaiset nettiliittymän?
AP:lla on onneksi mukava taloyhtiö, johon kuuluu ilmainen nettiyhteys..ja konetta en voi myydä, koska se ei ole minun vaan isältäni lainassa - onneksi lainasi sen niin että saan pitää sitä niin kauan kuin tarvitsen.. Eli kun joskus pääsen töihin ja rupean ansaitsemaan, niin ehkä jonain päivänä mulla on varaa joko ostaa tää kone häneltä taikka ostaa ihan oma... toivossa on hyvä elää...
Jos teillä näkee lapsi nälkää - luulisi ukin lompakosta löytyvän vaikka 10 euroa?
AP:lla on onneksi mukava taloyhtiö, johon kuuluu ilmainen nettiyhteys..ja konetta en voi myydä, koska se ei ole minun vaan isältäni lainassa - onneksi lainasi sen niin että saan pitää sitä niin kauan kuin tarvitsen.. Eli kun joskus pääsen töihin ja rupean ansaitsemaan, niin ehkä jonain päivänä mulla on varaa joko ostaa tää kone häneltä taikka ostaa ihan oma... toivossa on hyvä elää...
Luulis nyt kersan elatustukia maksavan faijan olevan myös vastuussa lapsesta. Täh?
Sillä on ollut aina periaatteena että hän voi lainata/antaa pois jotain käytännöllistä, mutta rahaa on turha pyytää - oli tilanne ihan mikä tahansa... Kaipa se ruokaa voisi tuodakin, mutta asuu 600km:n päässä niin matka on liian pitkä..
Silloin se tuki peritään isältä jälkikäteen ulosotossa, mutta lapselle taataan minimielatus kunnalta. Se on noin 130 euroa kuussa:(
maksakaa sama summa ennemmin vaikka kirkon ulkomaanavulle. Menisi oikeasti nälkäisille ne rahat.
En käsitä miten joku kehtaa täällä valehdella tälläistä ja kerjätä rahaa. Hyi olkoon miten vastenmielistä!
koska varmasti voisit pyytää isätäsi kympin,jos oikeasti olisi noin tiukkaa.Älkää hyvät ihmiset uskoko näitä satuja!
T.Kerran huijatuksi tullut
kun ap ei kerro lapsensa voinnista mitään tai iästä tms,että voisi vähän luottaa häneen,että on oikeasti hädässä eikä yritä vaan.....