Mistä ihmeestä rahaa maanantaihin asti?
Huoh, tili hupeni nollilleen, kun lapsi sairastui ja piti ostaa lääkettä hälle rahoilla, joiden alustavasti oli tarkoitus riittää elatustukipäivään asti ruokaan ja tiskiaineeseen. En nyt tiedä, mitä tehdä, kun ei ole sukulaisia/ystäviä, joilta voisin rahaa lainata. Muutama kaveri on, mutta ovat itsekin tosi vähärahaisia, joten heiltä en viitsi edes kysyä, koska tiedän vastauksen jo nyt. :( Pakkasessa nyt onneksi on leipää, mutta leivän päälle ei ole mitään - ei edes margariinia..maito on loppu ja vettäkö mun vaan pitäisi lapselle juottaa.. Muutama liha- ja makkarapaketti on vielä pakkasessa mutta ne varmaan loppuu sunnuntaihin mennessä... :( Mitään hiilihydraattipitoista ei ole - leivän lisäksi siis. Riisi, makaroni on loppu - pari perunaa on vielä kaapissa... Juu, en tarvii syyllistämistä siitä kuinka oon antanut rahojen loppua, mutta meillä aina menee kaikki rahat, joita tuleekin - säästöön ei ole varaa laittaa yhtään/kk. :( Tosiaan rahaa tulee vasta ensi viikon tiistaina, joten neuvoja ottaisin vastaan, kuinka pärjätään siihen asti...
Kommentit (61)
Ainakin omani, jossa tarjouduin viemään sen ruokakassin ap:lle, Tampereella liikun huomenissa.
Laita sähköpostiosoitteesi tänne niin vastaan sinulle.
Jos teillä ei ole rahaa ruokaan, ei kukaan isä pidä tuollaisista periaatteistaan kiinni - ei kukaan!
Tai sittenkin, taidat olla narkkari? Joka käyttää rahansa huumeisiin ja siksi isäsi ei halua antaa käteistä rahaa.
Sillä on ollut aina periaatteena että hän voi lainata/antaa pois jotain käytännöllistä, mutta rahaa on turha pyytää - oli tilanne ihan mikä tahansa... Kaipa se ruokaa voisi tuodakin, mutta asuu 600km:n päässä niin matka on liian pitkä..
hänen lainaamansa tietokone oli kanissa.
Vie tietokone tai jotain muuta kaniin haet sit heti tiistaina pois.
Se ei rahaa lainaa eikä anna. Ei mihinkään. Olkaa onnellisia te, joilla on mukavat, varakkaat ja anteliaat vanhemmat - kaikille ei ole sitä onnea suotu. :( ja olen pahoillani, en ole myöskään narkkari, vain köyhä yh-äiti... :o|
Minulla on tapana keräillä pulloja jos sellainen sopivasti eteen tulee esim. kaupan parkkipaikalla on tai jalkakäytävällä vaunuttelulenkin varrella.
Autolla ajaessa jatkuvasti näkee pulloja heitetyn autoista tien laitaan. Olen ihmetellyt etteikö nykynuoriso pidä panttia minkään arvoisena kun pullot vain heitetään metsikköön.
Nytkin lapset veivät talven aikana kerätyt pullot kauppaan ja saivat 60€ niistä rahaa.
Vie se tietokone kaniin ja lunasta ulos tiistaina, kuten tuossa aikaisemmin sanottiin.
Se ei rahaa lainaa eikä anna. Ei mihinkään. Olkaa onnellisia te, joilla on mukavat, varakkaat ja anteliaat vanhemmat - kaikille ei ole sitä onnea suotu. :( ja olen pahoillani, en ole myöskään narkkari, vain köyhä yh-äiti... :o|
Vai olenko... Mielestäni sanoin juuri päivastoin ja olin siitä mahdollisuudesta jopa ilahtunut..
AV:lla on näköjään tuo luetun ymmärtäminen jäänyt monelta oppimatta... :)
AP
Sillä olisin vienyt parinkympin ruokakassin ja jotain muuta kivaa lapselle.
Tämä taisi olla kyllä huijaus, tuo sähköpostiosoite ei toimi.
t. nro 84
pitää ainakin huolen omistaan. Jos jollakulla ei ole ruokaa, sukulaiset niin läheltä kuin kaukaa auttavat taatusti.
Siellä ei yksinäinen näe nälkää, ellei sitten koko suku näe yhdessä nälkää.
"Näin niinkuin kerrankin jotain hyvää sanottavaa tästä ravi-ihmisryhmästä"
kertomaan miten kävi. Toivottavasti joku tuo vaikka sen ruokakassin.
Ihan sivullisena luin ketjun läpi ja järkytyin, kuinka kovasydämisiä ja ilkeitä ihmisiä (äitejä!) täällä pyörii. Toisaalta liikutuin, kuinka jotkut tosissaan haluavat auttaa - oli sitten "huijaus" tai ei, ihmisen halu auttaa lähimmäistä on korvaamaton luonteenpiirre. Joka monelta av-palstalaiselta näkyy puuttuvan.
Toivon ap:n asioiden järjestyvän!
jos nyy joku oikeesti haluaa auttaa, niin miksi siitä tehdään niin vaikeaa?
YMmärrän kyllä sen, että huijareita voi olla liikkeellä, mutta ne joilla asiat on hyvin, ei varmasti mene konkursiinn pussista makaroonia ja litrasta maitoa? Tai jos joku haluaa antaa kympin rahaa, niin onko väärin?
Luulen, että joskus tosiaan huijauksesta saa maksaa hinnan. Minusta ap kyllä vaikuttaa vilpittömältä ja olisin auttanut itsekin, jos asuisin samoilla kulmilla. Multa löytyis kaapista ylimääräisiä puurohiutaleita ym. joilla pärjäis tiistaihin.
missä oikeasti on lähimmäisten rakkaus. Ihan yhtähyvin ihmisiä huijataan huutiksessa, kadulla ja ties missä. mutta jos ihmiset aina pelkää näkevänsä piruja ja jättävät omien fobioidensa ja ahneutensa takia naapurin mukuloiden kuolla nälkäään, niin aika metsässä ollaan.
Onhan se kivaasanoa kavereille että"mulla on ukandassa kummilapsi ja laitan joka kuu 20 hälle" niin no paljonkos tuollaset järjestöt vetää välistä ja huijaa.. Miettikää oikeesti jos olisitte itse ap:n kaltaisessa tilanteessa. onko se lopulta keltään pois jos palstalla on 20 ihmistä ja jokainen laitta hänen tililleen 1e.. Meistä ei kukaan kuole 1 e:n antamiseen mutta hän sais 20e ja sillä makaronia ym. jotta pärjäävät. Taatusti teistä jokaisella menee enemmän karkkiin tai tupakkaan päivässä tai johonkin aikakausilehteen.
Antakaa hyvän kiertää, kyllä se maksaa itsensä takaisin.
Ja sille joka ihmetteli kun ap sanoi isänsä asuvan 600km päässä.. no suomi on aika pitkä maa..
Ihan on mahdollista... asui minunkin äitini äiti 550 km päässä....
Ihmiset ovatnykyään niin omanapaisia ettei lähimmäisten ahdinko heilauta puoleen jos toiseen. Lopulta aika paskamaa tämä suomi.
Pitäs vissiin muuttaa jonnekkin jenkkeihin tai jotain, meinaan ystäväi sieltä kertoi, kun heillä oli taloudellista ahdinkoa, niin ystävtä tuttavat ja naapurit ym. toivat ruokaa ovelle ja auttoivat.. On se kummallista.
Itse asun ulkomailla ja juuri päättyneen Suomen loman tuloksena piti taas valitettavasti todeta, kuinka "kylmää" siellä on. En halua yleistää, mutta kyllä ihmisten käyttäytyminen välillä on sellaisella tasolla, että vaan paha mieli tulee.
Täällä tervehditään naapurit, vaikka ei edes nimeltä tunnettaisi. Aamulenkillä voi hyvinkin jäädä vaihtamaan muutaman sanan ihan ventovieraan kanssa. Ja kun itsellä on vaikea paikka - kuten minullakin kerran oli yksin asuessani - kaverit tulevat vaikka sitten väkisin kylään. Ei ihmistä jätetä yksin. Sitä samaa lämpöä toivoisin suomalaisillekin. Oli se lähimmäisenrakkaus sitten rahallista tai muuten vaan läsnäoloa.
Itse asun ulkomailla ja juuri päättyneen Suomen loman tuloksena piti taas valitettavasti todeta, kuinka "kylmää" siellä on. En halua yleistää, mutta kyllä ihmisten käyttäytyminen välillä on sellaisella tasolla, että vaan paha mieli tulee. Täällä tervehditään naapurit, vaikka ei edes nimeltä tunnettaisi. Aamulenkillä voi hyvinkin jäädä vaihtamaan muutaman sanan ihan ventovieraan kanssa. Ja kun itsellä on vaikea paikka - kuten minullakin kerran oli yksin asuessani - kaverit tulevat vaikka sitten väkisin kylään. Ei ihmistä jätetä yksin. Sitä samaa lämpöä toivoisin suomalaisillekin. Oli se lähimmäisenrakkaus sitten rahallista tai muuten vaan läsnäoloa.
Suomessakin on hyväsydämisiä ihmisiä, mutta mä luulen, että on enemmän ja enemmän näitä kovia, välinpitämättömiä ja tunteettomia. Sääli.
Ja mä luulen, että haluttomuus auttaa kuolee lopullisesti huijareihin. Moni varmaan oikeesti haluaisi auttaa, jopa vähästään, mutta kun on tarpeeksi monta kertaa huijattu, niin varmaan menee se usko ihmisiin.
Mä olen monta kertaa ajatellut, että haluaisin auttaa jotain, jolla on oikeesti tiukkaa. Mutta mä haluaisin myös tietää, ettei se apu mene johonkin viikonlopun viinoihin tai äidin uuteen merkkipuseroon. Sitä mä en kuitenkaan voi tietää, joten olen sitten laittanut vaan kerran vuodessa rahaa Pelastusarmeijan nettikeräykseen. Se on tuntunut turvalliselta tavalta auttaa suomalaisia. Muuta kanavaa mä en täältä ulkomailta oikeen tiedä.
ettei S-tilillä ole yhtään rahaa tai missään laatikonpohjalla plussa-seteleitä?
Omituista, että monet käskee lähteä pulloja keräämään. Miten semmoiseen hommaan lähdetään kuumeisen lapsen kanssa?
Tsemppiä aplle.
tarkistavat saldon tyyliin kerran päivässä ja päivittävät silloin, joten tuo tili menee miinukselle ihan vanhingossakin... Eli S-korttia käyttämään nyt, ja tiistaina maksaa sitten tilille sen mitä sieltä on nostanut...
Saitko mistään apua.
Tuskin kaikilla on jotain s-tiliä!!!!
Lapsi nukkuu tällä hetkellä, mutta heräilee vähän väliä yskimään ja itkeskelemään, kun on melkein 39 astetta kuumetta ja angiina, jo kolmatta kertaa 3kk sisällä.. :( Lääkäri sano, et jos tää vielä tulee neljännen kerran niin aletaan harkitsemaan nielurisaleikkausta - se kyllä pelottaa hieman, mutta pitää toivoa ettei mee niin pitkälle... :( Amoxinia siis sai reseptillä ja ostettiin myös särkylääkettä. Äsken heräs taas ja piti käydä silittelemässä toinen uneen.. Että mä inhoan näitä sairastelukausia - kun joutuu katsomaan kun pienellä on niin huono olla... :'(
voimia lapsen sairauteen, ei oo jätskii pakkasessa??
Saan minimielatustuen Kelalta ja isä maksaa sinne jos maksaa. En tiedä, mutta ahne p*ska se on aina ollut eikä välitä lapsestaan tuon taivaallista... :( Ei liene ihme, että aikoinaan erottiinkin... :(