Mitä tekisit elämässäsi toisin?
Siis jos nyt saisit palata ajassa taaksepäin ja valita uudelleen niin missä kohtaa valitsisit toisin?
Kommentit (47)
Pidin aikoinaan viisi välivuotta kirjoitusten jälkeen. Tämän jälkeen opiskelin, tein lapset, olin kotona... sain ekan vakipaikan vasta pari vuotta sitten. Ehdottomasti olen sitä mieltä, etät heti koulun jälkeen opiskelemaan, eikä pidä ihmtelellä, mitä pitäisi opiskella.
Toisaalta - opiskelut jäivät, koska muutin miehen perässä pienelle paikkakunnalle. Valitisin siis miehen, joka on vielä 20 vuoden jälkeenkin. Hyvä mies on. Kumpi on siis tärkeämpää, mies vai opinnot?
N42
en olisi roikkunut 4vuotta yhden poikaystäväni kanssa kimpassa kun kerran näin ja tiesin että se ei ole minua varten.
olisin myös lähtenyt au pairiks kreikkaan nuorena, jätin sen tekemättä, juurikin tuon samaisen ex-poikaystäväni takia...
N33
(loppu hyvin, kaikki hyvin)
enkä roikkunut huonoissa ihmissuhteissa vuosikaupalla.
Nyt olen onnellisesti naimisissa, joten loppu hyvin täälläkin.
N38
heti kättelyssä. Jos oisin tajunnut, miten tyhmä hän oli, niin en ois ollut hänen kanssaan ollenkaan. Nyt olin ja monta vuotta!
Olisin valinnut toisen opiskelualan. Ei ehkä ois pitänyt mennä yliopistoon ollenkaan, vaan ammattikouluun. Haluaisin nyt työn, jossa tekis oikeasti jotain, eikä vaan pyörittäis paperia. Tai ainakin ois pitänyt tehdä opettajan pätevyydet, niin sais ehkä vakityönkin.
Mutta jos elämä ois mennyt toisin, niin ehkä en ois nykyisen mieheni kanssa, eikä mulla ois tietenkään just näitä lapsia. Ja nyt oon ollut niin monta vuotta tosi onnellinen, että ehkä tällä on jo kuitattu sen exän tuoma mielipaha.
Jos mieheni kanssa tehtyjä juttuja vois tehä uusiksi, niin ois ostettu asunto 5 vuotta sitten, eikä jääty tähän vuokramurjuun "väliaikaisesti"... Mut eipä me tiedetty, että miehen työ jatkuis aina vaan. Nyt eletään nimittäin samantasoisessa epävarmuudessa ja aiotaan silti ostaa oma asunto.
tai opiskellut korkeakoulussa. En olisi aikoinaan jämähtänyt paikoilleni yritykseen, jossa ei ollut mitään etenemismahdollisuuksia.
Olisin lurahtanut keskenmenona pihalle ja päästänyt paskaiset naurut.
olisin sittenkin käyttänyt ehkäisyä tänä kesänä eräänä ihanana yönä. Normaalikierron mukaan mahdollisuuksia raskaudelle ei pitänyt olla, mut tässä sitä nyt ollaan pulla uunissa. Lapsi on ihana asia ja meidän perheeseen kyllä mahtuu, mut nyt menee sekä työkuviot että talous ihan sekaisin.