Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kertokaapas te jo synnyttäneet miten teillä alkoi

Vierailija
15.07.2010 |

synnytys.. suppareita on ollu ihan kiitettävästi ja yhdenkerran oli ns. väärä hälytys, rv 40+5

mennään ja nyt viimeset 4 päivää elimistö ollut oudon hiljanen, ei mitään kipuja tms. vauva voi hyvin, yliaikaisuuskontrolli ensviikolla, mutta tänään vaan koko ajan aamusta asti ollut kova ja iso kakkahätä -tunne joka jatkuu ja jatkuu ja ei ole mitään tavaraa tuolla suolistossa enää...

samoin tunteneita tai jotain?? aika hassu fiilis meinaan :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräänä iltana istuskelin sohvalla, ja tuntui sellainen... No, ehkä sana rusahdus kuvaa sitä parhaiten, ja sitten meni vedet. Lähdettiin sairaalaan eikä vieläkään supistuksia. Sairaalassa ollessa sitten alkoi pikkuhiljaa supistellakin, synnytyksen kestoksi on merkitty muistaakseni 8h 25min ja 11min ponnistuksen jälkeen lapsi tuli pihalle.

Oli aika helppos synnytys minulla, ainakin ensimmäiseksi, näin olen käsittänyt. Olin 18v.

Vierailija
2/10 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua supisteli rv:ltä 12 alkaen. Edellinen yö ennen synnytyksen käynnistymistä oli ensimmäinen yö kun sain nukuttua eikä supistellut yhtään. Olin todella levännyt ja hyvin nukkunut. Edellisenä iltana suolisto tyhjentyi kokonaan. Aamulla 5.30 tuli kova pissahädän tunne ja nousin sängystä jolloin lapsivedet holahti lattialle. (rv36) Soitto synnärille ja vauhdilla sinne. Minulla ei ollut mitään kipuja vasta kuin kohdunsuu avautui 8-10 cm,silloin alkoi niin kovat kivut että menetin melkein tajunnan jolloin hoitaja tilasi epiduraalipuudutuksen. Synnytys meni kuitenkin hyvin muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoivat kertalaakista massiivisella, helposti tunnistettavalla supistuksella, joiden jälkeen lapsivesi meni todella nopeasti, alle puoleen tuntiin. Leimallista synnytyksen alkamiseen oli todella ikävä kakkahädän tunne, joten onnea matkaan sulle.

Mulla on lapset syntyneet todella nopeaan, esikoinen n. 3 h, joten oli onni tajuta lähteä sairaalaan, kun supistukset tihenivät niin nopeasti, vaikka sairaalasta soitettaessa kehotettiin nukkumaan aamuun. Jos en olisi lähtenyt, olisi lapsi syntynyt kotiin, nyt se syntyi sairaalan valmisteluhuoneeseen.

Kolmosen kanssa olin raskaushepatoosin takia käynnistyksessä, joka sekin meinasi päättyä osastolle, kun salit olivat täynnä ja synnytys eteni kuin tykin suusta. Kätilöopiskelijat tulivat hakemaan pyörätuolin kanssa kun sali oli viimein vapaa, mutta tajusin jo melkein ponnistavani ja ihan oikeasti juoksin saliin ja sängylle ponnistamaan lapsen maailmaan saman tien :) Helpoin synnytys kaikista :)

Vierailija
4/10 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut mitään merkkejä ilmassa, kunnes alkoi tulemaan lieviä supistuksia 10 minuutin välein. Illalla alkoi, ja aamulla vasta alkoi tihentyä. Yöllä alkoi myös maha tyhjentyä... Kahdeksalta aamulla lähettiin sitten sairaalaan ja neljältä syntyi.

Vierailija
5/10 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein koko raskausajan ja oli myös paljon kipeitä suppareita. Esikoisesta heräsin aamulla klo 7 kun vatsaan sattui niin paljon. Nousin ylös ja kävelin ympäri kämppää. Koko ajan sattui aina vaan enemmän. Supistuksien välejä en hirveästi mittaillut, sillä ne olivat kovia ja kestivät kauan. klo 8 soitin taksin, koska tuntui että tarvitsen jotain lääkettä. Ruuhkasta johtuen olin sairaalassa klo 9 ja pääsin samantien synnytys saliin. Olin 4cm auki ja vauva syntyi klo 12.06.

Toisesta lapsesta sama juttu. Heräsin yöllä klo 1 koska sattui niin paljon vatsaan. Tunnin kärvistelin ja koko ajan sattui vaan enemmän. klo 2 lähdin sairaalaan ja vauva syntyi 04.25

Molemmista vaikka oli kipeitä suppareita ollut melkein koko raskauden, se kipu oli niin kova, että halusi lähteä sairaalaan, koska olo oli niin kamala että tarvitsin lääkettä.

Vierailija
6/10 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli limatulppa jokunen pv ennemmin. 15h ennen synnytystä tuli supistuksia, ei kovin voimakkaita. Supistukset loppu aika pian. Ja siitä noin 8h päästä tuli vedet. Sitten melkein heti alkoi supistella ja nopeasti voimistui. Menin heti sairaalaan koska lapsivesi oli todella verinen. Vesien menosta 5,5h päästä synnytin.

Vierailija
7/10 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just nyt odottelen et alkais synnytys!! Ja sitä kakatuksen tunnetta on ollu viikon verran. Ärsyttävä tunne!!

Vierailija
8/10 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten niitä alkoi noin puolenyön maissa tulemaan kipeinä, aloin itse pitämään niistä kirjaa, se lappu on tallella ja hankalaa luettavaa :D

Lopulta viiden aikaan oli pakko lähteä.

Vierailija
9/10 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kummallakin kerralla tullut tuo totaalinen suolen tyhjentyminen, sen jälkeen seuraavana yönä alkaneet supparit pikkuhiljaa voimistuvina ja säännöllisinä.

Vierailija
10/10 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakan teon tunne vasta ponnistusvaiheessa :) Mut mulla lapsi laskeutuikin vasta synnytyksen aikana ja synnytys alkoi niin epämääräisesti kuin mahdollista kun supistukset olivat säännöllisiä ja taas loppuivat monta päivää. Lopulta piti käynnistää kun olin ihan loppu. Lapsi syntyi 41+0.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi