Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoisen väkääjät 30+

04.08.2010 |

Ajattelin aloittaa uuden keskusteluketjun, kun vanha on uponnut jo pitkälle ja toisaalta on sen verran pitkäkin, että on aika aloittaa uusi.

Eli itselläni on tilanne että ollaan miehen kanssa yritetty 2010 lokakuusta asti, mutta tulosta ei vielä ole tullut.

Endometrioosin takia olen lähtenyt myös ravaamaan lääkärillä vaikka vuosi ei ole vielä täynnä. Tähystys vahvisti maanantaina pahat kiinnikkeet, joten tähystyksellä ne tullaan poistamaan loppuvuodesta. Yritystä ei silti tarvi keskeyttää, kiinnikkeet kuulemma irtoavat raskauden edetessä. Eli peukkuja täällä vielä pidetään pystyssä :)

Mitäs muiden yrittäjien kesään kuuluu ?

Kommentit (294)

Vierailija
41/294 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on kun edelleenkin pitää ensin avata vauvakuume-puolen keskustelut ja mennä kurkkimaan miten kaikilla menee? Täällä tää tunnelma on vaan niin ihana ja täältä saatu tuki on vaan niin mahtavaa! :oD

Täällä siis yksi kovasti onnellinen, joka pääsi elokuussa odotus-puolelle. Vilholle kovasti terkkuja ja tsemppiä että saat kierrot järjestykseen!

Kaikille muillekin kovasti plussatuulia ja kesävauvoja!

ponityttö rv8

42/294 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan...olen hieman ollut muissa maisemissa ja netti on jäänyt vähemmälle. Onpa kiva nähdä että meitä on näin paljon. Harmillista ettei paljon ole plussauutisia :/

ON: Tätihän se sieltä tuli ja nyt mennään kierrossa 23/32-33. Ja pahsti epäilen että tämäkin kireto tuottaa vain tädin kyläilyn, koska ajoitukset ei ole osuneet kohdalleen. Hieman ärsyttää kun tekee itselleen niitä määräaikoija milloin "pakko" olla raskaana... Toisinaan ajattelee että kunpa edes joskus.

"Siskot" mehän jaksetaan yrittää ja yhdessä tsempata toisiamme! Yritän taas päästä kiinni teidän kuulumisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/294 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponityttö, kiva kun käyt kurkkimassa ;). Kiitos tsempeistä ja ihanan onnellista odotusta teille :).

Moi Hekle ja tervetuloa takaisin :). Itsekin vähän vähemmän yrittänyt olla täällä, kun tuntuu että tämä asia pyörii mielessä ihan liikaakin ja ehkäpä palstojen seurailu ei sitä ainakaan helpota. Mutta mukavahan täällä on tsempata toisia ja vaihtaa ajatuksia, kun juuri muuten en tästä yrittämisestä huutele.

Mulla on menossa juurikin tuo "kunpa olis edes joskus raskaan" -vaihe. Ei nimittäin ovista näköpiirissä, ei varmaankaan tässä kierrossa sitten tule ollenkaan. Terot kun aloittavat menkat sitten (toivottavasti) kun loppuvat. Ilmeisesti terot eivät estä ovista, jos on tullakseen, mutta eipä nyt tunnu olevan tullakseen. Ovistestit itsepintaisesti negaa, joka ei kyllä mikään yllätys lääkärikäynnin perusteella.

Vilho kp18, yk6

44/294 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, olinpa sokea kun en nähnyt Ponitytön iloista uutista. Onnea suuresti Ponityttö.

Vilho: Kiitos, mukava olla takaisinkin. Ajatukset pyörii kuitenkin "aina" vatsanseudussa. Minä olen nyt vuoden popsinut Terolutia. Kun ei tätiä kuulunut 4 kk:n niin gyne laittoi kuurille....tai sanoi että käynnistetään näillä kuukautiset ja pidetään kierto tasaisena, jotta pysyn helpommin tulemaan raskaaksi. Varmistin vielä että syönkö siis Terolutia niin kauan kunnes tulen raskaaksi ja hän sanoi kyllä. Eli se ei estä ovulaatiota, mutta tasaa kiertoa. Ja tosiaan olen ovulaatio testeilla ja yhdellä luomukierrolla testannut että Terolut ei haittaa ovulaatiota eikä hämää testejä.

Tosin mun pitäisi mennä takaisin gynelle. Vuosi mennyt eikä tulosta. Mullahan on 2003 todettu pco ja sen puolesta mulle/ meille voisi aloittaa jo tehokkaammatkin "hoidot". Pitäisi varata vain aika kun saisi aikaiseksi.

45/294 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponityttö: kiva kun kävit moikkaamassa, antaa meille muillekin "vanhoille" plussan odottajille toivoa :)

Hekle: tervetuloa joukkoon toivoisaan :D

Itse vietin viikon pois kotoa kurssilla töiden merkeissä ja ihan hyvä vaan, tuli vähän tyhjennettyä pää siltä vatsan alueelta.

Eka tikutuskin tehtiin eilen.. ei vielä merkkejä oviksesta, tosin jos laskurit on oikeassa niin se pitäisi näkyvä vasta maanantaina.. mutta katsotaan onko ne oikeassa vai onko ovis kadoksissa..

mutta tästä lähdemme eteenpäin viettämään rentoa viikonloppua parisuhteen piristämisen merkeissä :D

Ihanaa syksyistä aamua teille kaikille :)

Vierailija
46/294 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa

Heti omaan napaan; jee ovis bongattu tänä aamuna ;). Höntti olo, kun jotenkin olin jo ajatellut ettei tässä kierrossa tule ollenkaan. Nyt ei jää myöskään oikea-aikaisesta yrityksestä kiinni, sillä ollaan miehen kanssa saman katon alla ja saadaan myöskin keskittyä vain toisiimme. Huippuu.

Toivo koputtelee toivovan ovelle taas, vitsi mä oon kyl hullu. ku sit taas tiputaan niistä himputin pilvilinnoista.

Neito32 teilähän on mukvat suunnitelmat v.lopullle myös, parempihan se kuulemma on että ne simpat olisi sielä odottamassa, tässä tapauksessa maanantaita ;).

Ja Hekle kiitos kun vahvistit mun ajatusta noista teroista. Tänäänkin sitä jo ehdin tuumamaan, että miten nyt kun ovisplussa tuli näin myöhään ja vipa tero on jo neljän pv kuluttua. Ehkä menkat tulevat aikaisemmin kuitenkin, kuin 14 pv tästä. (siis jos ovat tullakseen, mitä en tietenkään toivo).

Hyvillä mielin oleva Vilho, kp 20,yk6

47/294 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän oli paljon uusia ihmisiä ja kuulumisia :-)

Itsellä vähän aneemiset fiilikset tänään, miehen kanssa on ollut kina (ihan arkitappelua) ja olo on nuutunut työpäivän jäljiltä. Luulisin tosiaan sen ovulaation bonganneeni viikko sitten, mutta voi olla että puuhailtiin vähän etuajassa. Kiertoa olisi vielä jäljellä, oletan että se menee sinne 32-34 päivän tienoolle kun nyt tuo ovis oli kuitenkin ihan selkeä ja limat loppuivat, toisin kuin edellisessä kierrossa. Oireita en ole vielä jaksanut ajatella ja koitan muutenkin malttaa mieleni, pääsee sitten itse helpommalla. Testailen sitten siellä 30+ -päivillä jos ei tunnu siltä että menkat olisi alkamassa. Eli vielä on odoteltavaa.

Tänään olisi kp 22 eli yli viikko vielä kytisteltävää.

Tsemppiä ja iloista mieltä kaikille!

Cassandra kp 22/32-40, yk 2

Vierailija
48/294 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Veronakin 30+ täällä ilmoittautuu kisaan mukaan. Tyrkytin itseni aiemmin jo tuohon vanhempaan ketjuun mutta tämä on ainakin iän puolesta vähän sopivampi :)

Yritystä on nyt takana noin kesäkuun puolivälistä eli tarkalleen 3 kuukautta ja fiilikset on erittäin vaihtelevat. Aluksi kävin aivan ylikierroksilla ja intoilin kaikesta mahdollisesta, lisäksi olin aivan varma että me ollaan niitä joilla tärppää heti. No, ei tärpännyt vaikka mukana oli se lisämahis että lopetin just silloin pillerit, senhän pitäisi antaa lisäpontta asiaan.

Nyt alkaa jo enempi kääntyä tuonne masistelun puolelle, että meillä ei tärppää ikinä, vaikka yritän kohotella fiilistä omakätisesti aina kun pettymys meinaa saada ylivallan. Ikä ei kuitenkaan tässä ole varsinaisesti minun puolella, mutta jospa nämä munat eivät vielä olisi aivan kuivahtaneet :D

Plussatuulia kaikille!

T: Verona

http://haikaranjalanjaljilla.blogspot.com/

49/294 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verona, kiva kun tulit jutustelemaan meidän kanssa.

Mulla on vaikeuksia keskittyä työntekoon. Nytkin notkun täällä :) Ajatukset on taas niin keskittyneet vauvahaaveisiin. Mä vaan toivoisin että päivät kuluisivat nopeammin ja olisi taas optimaalinen kylvöviikko eikä tämmöinen ensi viikolla täti kylään odottelu.

Huomaan ajattelevani että ensi syksynä sitten teen vauvan kanssa sitä ja tätä. Näen kadulla äidin vaunujen kanssa ja näen itseni siinä ensi syksynä. Ja kuitenkin takaraivossa kolkuttaa, että en ole vielä raskaana, älä innostu liikaa.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
50/294 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa väkääjät,

Sama juttu Hekle, keskittymiskyky töihin erittäin alhainen - joten tässä sitä taas ollaan. Tätiäkö sinä vain odottelet, eikä siellä siis ole ajoituksesta johtuen edes mahkuja? Toivottavasti :)!

Ja Veronallekin moikka, jotenkin tutun kuuloinen nikki, varmaan ennenkin samoilla palstoilla pyöritty. Tsekkasin tuossa blogisikin - onnea rouvalle ;)

Omaa napuskaa: nyt on esikoistä väkätty viikonloppuna, hymiö sille. Muttamutta, nyt mieli jotenkin alakuloinen ja "ei niin kovin" -toiveikas. En tiedä edes miksi. Ensimmäinenen ajatus ovisplussasta oli riemu. Mut sit heti perään tuli, että lh varmaan taas nousee ja mulla mitään ovista oikeesti oo...tai yrittää irrottaa munasolua, muttei irtoakaan. ajattelen sen lääkärin sanoja ja sitä ultraa, ettei tässä kierrossa näkynyt johtofollikkelia vielä kp10 ja olis varmaan ovuloimaton kierto. Ehkä se kuitenkin voisi olla "oikea ovis", sillä ovisplussa tuli vasta kp20, eli noilla kiertopäivillä folli olisi voinut ehtiä kasvaakin... ehkä. Siis miks tän pitää olla näin monimutkaista?!

Ovisoireet (tai siis oletetun oviksen oireet) on kyllä tässä kierrossa oudot. Olemattomat (ei rinnoissa mitään, ei sitä tuttua vääntökipua). Tänään vasta nyt päivällä (siis 2,5 pv O-plussasta) mahotonta menkkajuilintaa - ja jatkuu. Voikohan terot tehdä jotain muutoksia...? onko muilla käyttäjillä ollut?

Musta oikeesti tuntuu, että mä teen tästä ison O:n ajasta samanlaisen shown ku tuosta loppukierron testauspäivien tienoista -hirvee stressi kaikista oireista - ollakko vai eikö olla-testihullu vauhdissa. Minä. Järkevä ihminen (- siis noinniinku yleensä).

No mutta tällaista tänään ja anteeksi oman navan ympärillä pyöriminen. Nyt rauhoitun ja en vahtaa oireita (ehkä ihan vähän testailen laskeeko lh., niin ja mittaan lämmöt ja ja ja...)

Vilholainen kp 22/?, yk6

51/294 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas,

tässä sitä on tikutettu 4 pv eikä ovista näy, laskurit heitti että olisi 13.-16.9 välisenä aikana, joten pari päivää tässä vielä tikutettaan sitten jätetään tikkuja seuraavaan kiertoon..

Mieskin sai lentsun kun käytiin katsomassa kaverin 7 vk vanhaa tyttöä.. siellä oli alkava flunssa ja mies otti sen näemmä heti...

Siskolta sain kysymyksen, että otetaanko lastentarvikkeita..vaunuja jne.. kun siellä on jo vauva-aika kohta ohi.. tietenkin otamme.. sisko oli vaan epävarma aiheuttaako se paineita..

enpä usko.. haaveet ehkä pääsee pidemmälle, mutta paineita ? tässä se on ihan ja sama... jotenkin on sellainen rento olo, onnistuuu jos onnistuu.. onhan tässä vuosi yritetty

Joten rentoa mieltä kaikille muillekin :)

ja Veronalle tervetulotoivotus :)

52/294 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sitä on tikutettu ja mitään positiivista ei näkynyt.. nyt sitten odotetaan tätiä ja koitetaan josko seuraavassa kierrossa näkyisi jotain..

hyvää viikonloppua kaikille :)

Vierailija
53/294 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hekle, kiitos! Mulla on muuten ollut ihan samaa oiretta, sitä ajattelee jotenkin pöljästi että sitten kun on vauva niin teen sitä tai tätä. Ja ens kesällähän mulla on toivottavasti tooosi iso maha :) Pitänyt ihan itseä vierottaa noista ajatuksista.

Vilho, kiitoksia onnitteluista! Blogeja on tullut selailtua aika paljon ja välillä, kun muistaa niin kommentoituakin, joten ei mikään ihme :) Mullakin mielialat heittelee tosi paljon ja just nyt tuntuu, etten halua tehdä ovistestejä. Enkä kyllä halua tehdä raskaustestejäkään kun ne aina vaan tuppaa olemaan negatiivisia! Yritän nyt keskittyä vaan olemiseen ja elämiseen (sekä yrittämiseen) niin jospa se sieltä hiljalleen tärppäisi.

Tärppäilyjä kaikille! Löytyykö muuten ketjusta viime päivinä plussan saanutta?

T: Verona

http://haikaranjalanjaljilla.blogspot.com/

54/294 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neito32tre, sinua ei ainakaan taikauskoiseksi voi moittia tai stressaavaksi. Jos nimittäin "uskallat" vastaanottaa lastentarvikkeita ennen plussaa. Minä olen sen verran pöhkö että en halua ympärilleni vauvatavaraa etukäteen. Olen yhden nutun kutonut, mutta enempää en aio kutoakaan vauvalle ennen plussaa. :) Toisinaan on pakko kiertää vauvanvaateosastolla hypistelemässä.

ON: Täällä on täti kylässä. Tuli kyllä hieman aiemmin kuin olin laskenut. Ovikset on laskennallisesti lokakuun 13. -> joten sitä odotellessa. Kävin työterveyslääkärillä kuulemassa verikokeita ja muita testejä. Mulla on verenpainetta jota hoidetaan lääkkeillä. Verikokeet näytti hyvää ja painokin on pudonnut. Lääkäri oli kovin kannustava vauvahaaveissa, mutta sanoi että pitää muistaa ettei asiasta saa tulla suorituspaineita. Hän vahvisti myös sen mitä itse olen jo miettinyt. Nyt on mennyt vuosi eikä esikoista kuulu, joten minun on aika marssia gynelle ja pyytää apukeinoja raskautumiseen. Ajattelin seuraavan oviksen vielä mennä normaalilla meiningillä ja sitten jos raskautta ei kuulu niin varaan ajan.

Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille! Kirjoitelkaapa ajatuksia ja missä mennään.

55/294 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja negahan sieltä tuli. Masentaa. Tosin laskin kp:t väärin, eli tänään onkin vasta kp 29, ei 30 niinkuin luulin. Että joo, vähän hätiköiden testasinkin kyllä. Ei ole menkkaoloja, jotain oireita kyllä, mutta ei mitään selkeää. Jostain syystä mulla on tosin nyt vatsa- ja rintalihakset kipeät, vaikka en ole mitään jumppaa tms. tehnyt, joten vähän vaikea erottaa rintojen arkuuttaa ja alavatsatuntemuksia noiden lihaskipujen joukosta. Olen myös palellut iltaisin, mikä ei ole mulle tyypillistä. Ennemminkin yleensä olen hiki päässä.

Ihaniakin uutisia tähän viikonloppuun mahtui, nimittäin mentiin ukkokullan kanssa kihloihin :-) Molemmilla on takanaan pettymyksiä ihmissuhteissa, joten tämä on ihan hieno asia. Ja kosinnassa oli puhe juurikin naimisiinmenosta, joten kai jotkut häät olisi kanssa ajankohtaiset, mutta nyt niitä ei kuulemma vielä tarvitse alkaa järjestää. Ja hyvin pienet niistä tulee joka tapauksessa. Miehellä on sellainen vanhanaikainen ajatus, että meidän pitäisi olla naimisissa ennen mahd. lapsen syntymää, mutta ehtiihän sitä sitten kun olisi ensin joku lapsikin tulollaan.

Vierailija
56/294 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cassandralle ensin ISOT onnittelut kihlautumisesta -vau! Toivottavasti lisaa hyvia uutisia seuraa pian :-)

Vilho -ei kun kovasti vaan tsemppia, kiva kun paasit hyodyntamaan oikeaa ajankohtaa kunnolla, jospa se vaikka tuottaisi talla kertaa tulosta!

Neito32tre, kiva etta sulla jo valmiina vauvakamaa ja tarvikkeita, on sitten helpompaa kun se vauvakin sielta ilmaantuu! Mina Heklen kanssa vahan samanlainen etten mitaan "uskaltaisi" hankkia etukateen, varmaan vasta sitten kun suunnilleen synnarille menossa :-)

Hekle -kovasti vaan onnea viimeiselle "luomuyritykselle", jospa se plussa sielta vaikka viela ilmaantuisi!

Mulla menossa yk 2, kp4/27. Mies putosi kelkasta viime yrityskerralla (sille iski joku ihme paniikki), mutta talla kertaa olen sitten sitakin "tehokkaammin" hommassa mukana (mieskin toivon mukaan taas kelkassa :-). Ostin ovistikut ja katsellaan mita tapahtuu, itsellani ei ole koskaan ollut mitaan ovistuntemuksia, mutta ehkapa nama tikut sitten auttavat sen otollisimman hetken bongaamisessa :-)

57/294 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin onnittelut Cassandralle :)

Meillä homma on vähän tauolla, kumpikin sai tämän syksyn sitkeimmän flunssan ja siinä ei kuumeessa ja räkä valuen tehdä hommia, keskitytään parantumiseen..

Juu, ei me olla taikauskoisia, mutta jospa vauvatarvikkeet herättäisi elimistön toimimaan paremmin :)

Pumpkin kivaa että mieskin on taas mukana.. pidä yllä positiivista ajattelua niin mörötkään ei pääse korvien väliin uudelleen.

Nyt takaisin vällyjen väliin ja parantelemaan tätä tautia..

Vierailija
58/294 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sopiiko ketjuun vielä tulla mukaan? Minulla ollut kuumeilua aiheesta vuoden vaihteesta lähtien, mutta miehen lämmittämiseen kului hetken aikaa. Mies on toppuutellut minua koko ajan... Nooh, viime kuussa tapahtui "vahinko" ja mies totesi, että eiköhän tämä päätös ole jossain alitajunnassa jo tehty. Sitten hieman jännitettiin (iloista jännitystä), että ei kai se ekasta kerrasta napannut. Päässä kaikui molemmilla yläasteen ehkäisyvalistus, että varmoja päiviä ei ole. ;) Ei napannut, sillä tänään kp1. =) ja ensimmäinen "oikea" yrityskierros siis alkamassa. Oma kierto ja ovis oli epäselviä, mutta nyt on tässä parissa viikossa laskureilla "hedelmällisyysjaksot" tutkittu. Itsestä on löytynyt ihmeellisiä uusia piirteitä, mitä kaikkea sitä voikin miettiä! ;) Mukavaa olisi jakaa ajatuksia, kun mies ei jaksa minun (kaikkia) ihmetyksiä jakaa. Kuulemma ehditään juttelemaan, jos plussataan. Iältäni oon 32v ja mies 33v.

59/294 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sitä saa pulista kaikki mielenliikkeet ja ajatukset.. ja niitähän tässä vilistää vähän väliä... meillä juuri tuli vuosi yritystä täyteen, mutta meillä tää nyt muutenkaan ei ole helppoa, se tiedettiin alussa jo.

Mutta toivottavasti teille tulee plussa pian :)

Vierailija
60/294 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonne kesäkuisiin kirjoittelinkin jo. Olen n. 30-v ja esikoinen olisi toiveissa. Itse odottelen jo kovasti omaa lasta ja laskeskelen päiviä kuukautisten alkuun, oletetun oviksen alkuun jne. Nyt tilasin ovis-testitkin asiaa varten, että pääsee ensi kierrosta niitäkin käyttelemään, jos sitä ennen ei onnistu. :) Mies ei sen sijaan suurempia stressaile, hänen mukaansa vauva "tulee sitten kun on tullakseen".

Kiva kun tänne on perustettu tällainenkin ryhmä, jossa on muitakin "vanhoja" esikoisen yrittäjiä. :)

yk 2, kp 21/24-28