PARAS JENGI/ ELOKUU
Eli tänne kaikki tuolla kuumeilupuolella ketjussa PIKKU2 kirjoitelleet :-) Jatketaan juttelua tällä puolella!
Jonttu82
LA 15.11/ tyttö 02/08
Inkku82
LA 29.11/ tyttö 05/07
virva
LA 29.11/ tyttö 10/09/ Ikä27/ Helsinki
Timantti76
LA 10.12/ poika 06/09
Sabriina
LA 12.12/ poika 10/08/ Ikä27/ Espoo
amandak
LA 15.12/ poika 12/08/ Ikä24/ Turku
Mindy81
LA 16.12/ poika 04/06/ Ikä29/ Itä-Suomi
ninnininnuli
LA 23.12/ poika 05/08/ Ikä24/ Satakunta
LilleLobster
LA 30.12/ tyttö 09/04/ Ikä23/ Lahti
Chili
LA 10.1/ poika 05/09/ Ikä 23/ Helsinki
mammamuori
LA 2.2/ poika 6/07/ Etelä-Suomi
Kommentit (41)
Mindylle onnittelut ultrasta! Meinaatteko käydä jossain toisessa ultrassa kysymässä sukupuolta? Tärkeintä tietty että kaikki hyvin. :)
chili, Jopas sulla on paino tippunut! hurjan kuuloista. Mahtanut heikottaa! Kerrohan sitten mitä neuvolassa kuului. :)
Timantti76, lomalleko siis nyt jäit, kiva! Mäkin tahtoisin hierojalle.. miten muuten hierojalla käydessä asento, pystytkö olemaan mahallaan vai ootko kyljellään vai onko semmoinen mahareikäipöytä? Kiva kun voit hyvin, toivottavasti trendi säilyy.
ninnininnuli, häät vaan lähestyy. :) Toi pöytärumba oli kyllä vaikeeta munkin mielestä.
Meille kuuluu vähän vaihtelevaa. Raskaus voi oikein hyvin, ja kävin 4d-ultrassakin ja poikahan se on nyt sitten tulossa varmasti. :) Esikoinenkin voi hyvin, mutta vetelee tuolla kissanruokaa, taas. :D Supistuksia tulee, mutta ei kipeitä eikä ne kait sit mitään tee.. neuvolalääkäri jonkin ajan päästä niin tarkistavat sitten miten on.
Asta kaatoi meidän mökin ja mun lapsuuden kodin ympäriltä kaikki puut. Muutama metri rannasta puut vielä seisoo, mutta siitä eteenpäin on neliökilsan alueelta kaikki puut nurin. Siis oikeesti ihan joka ikinen. Isä, äiti, veli vaimonsa ja vauvansa kanssa ja siskon lapsi ja muita sukulaisia jäi sinne mottiin. Onneksi ihmisille ei käynyt kuinkaan ja vakuutukset korvaa aineelliset vahingot. Kaikkiin taloihin tuli jotain vaurioita, kaksi autoa meni lunastukseen ja sitten on tietenkin se metsä. Maisema muuttui muutamassa minuutissa ihan kokonaan uudeksi, ja sitä on koko perheen ja suvun voimin surtu kyllä. Jos katsoitte viikko sitten lauantaina hesarin kuvaa, niin se on meidän talo siinä se.
virva, 23+4
onnittelut Mindylle ultrasta!
Mä olen just ny kade Timantille ku pääset hierojalle.. Tekis mieli itekki päästä!
Voi Virva, Toivottavasti korvaukset ei viivy liian kauan, kuulin että on ruuhkaa vakuutusyhtiöissä juurikin kyseisestä syystä!
Mä jänskään Ninnininnuli sun puolesta. Muistan millaset omat häät ja niiden järjestelyt oli...Mut kyllä sä selviit kunnialla.
ON:
Pääsin tänään tosiaan kuunteleen sydänääniä ja voi että olo huojentu huomattavasti. Mulla ei pitäny olla seuranava neuvola vasta ku syyskuun ekalla viikolla mut soitin et pakko kuulla äänet en muuten kestä! 18 vko piti olla raskaana ennen ku kuulin äänet ekaa kertaa ja siellähän se syke oli 150 tietämillä ja kaikki oli hyvin!
kysyin myös tosta painosta kun on tippunu 10kg, niin sanovat että ei se haittaa kun mulla on vähä ylimäärästä niin vauva ottaa lisää ravintoa mun "varastoista" :D
Nyt oottelen seuraavaa ultraa johon on vielä 20pv.(miten niin lasken päiviä?) Halutaan tietää kumpi tulos jos siis vauva haluu näyttää. esikoien oli siveyden sipuli..
Chili rv 18..
virva: ei varmaankaan käydä 4d-ultrassa tai vastaavassa, koska meilläpäin pääsee vielä rv 37 tienoilla ns. synnytystapa-arvio ultraan, jossa viimeistään se sukupuoli näkyy. Tai ainakin esikoiselta näkyi :) Poikaolo kylläkin jatkuu edelleen, niin samalla kaavalla mennyt tämäkin odotus... Tosi kurja ja ennalta-arvaamaton juttu nuo myrskytuhot, melkein tuli pala kurkkuun kun mietin jos myrsky olisi pyyhkäissyt oman lapsuuden kotini yli, pihassa kun kasvaa ikivanhoja isoja koivuja ja kuusia. No, vielähän se on kolmaskin myrsky ennustettu :/
Oletpa chili kauan joutunut odottamaan sydänäänien kuulemista, olisin varmaan itse jo kiipeillyt seinille hermostuksesta... Samasta syystä en osta kotidoppleria, vaikka välillä huolestuttaa jos mahassa ei tunnu "tarpeeksi" liikettä.
Hieronnasta tuli mieleen, että onko kukaan käynyt odotusaikana tai muuten lymfahieronnassa? Itse vakavasti harkitsen, kun tuota turvotusta tuntuu vaan kertyvän alakroppaan vaikka tekisi mitä.
Mindy 21+1
Virva, aika tuhoja sitten tehnyt myrsky :( Jotenki iha uskomatonta että niin kovia myrskyjä on.. Meillä kyllä tavarat lenteli pihalla mut ei täällä mitää sen kovempaa ollu.. Ja todella onneksi kuitenkin kaikki ihmiset kunnossa!!
Mua jännittää nyt, huomenna olis mun poltarit!! Onneks eivät mitää iha hurjaa voi keksiä :D Kävivät äskö porukalla tuomassa mulle vähä pakkausohjeita ja pukeutumisohjeita.. Aamulla yhdeksältä sitten pamahtavat paikalle.. Olin kyllä tosiaan siis arvannu et on huomannu kun oli vapaa viikonloppu töistä enkä ollu sitä ite toivonu ja muutenki vähä ainoita mahollisia viikonloppuja.. Niin ja sitten mein äiti oli kirjottanu seinäkalenteriin et mein V tulee yöks =) eli oli jo aika selvää.. (mies taas pelireissulla..) Vähä asusteita toivat mulle ja sarah jessica parkeria sitten tarvis kopioida.. hmm.. lets see..
Ihanaa kun tämä kaveri potkii jo niin paljon että tietää ainakin että joku on paikalla!! Kaks viikkoo tassan rakenne ultraan!! Ei malta oottaa!!
Nyt tukan föönaukseen.. Palataan! Hyviä vointeja!
ninnininnuli 20+1
Onpa ollut Virvan perheessä dramaattisia hetkiä, varmasti vaatii sopeutumista, kun ympäristö on ihan toisenlainen yhtäkkiä. Ovat varmaan olleet tuvassa tosi peloissaan myrskyn riehuessa ulkona..
Chili, ihana kuulla että kaikki on hyvin! Oot kyllä uskomattoman pitkähermoinen :). Nyt voit olla levollisemmalla mielellä? Tunnetko vielä liikkeitä?
Mites Ninnininnulin polttarit sujuivat?
Meillä on hauska vauva, kun liikkuu niin paljon, monta kertaa päivässä on pidempiä sessioita. Mulle niin uutta, kun esikoinen ei paljoa liikuskellut. Ottaa nyt vissiin takaisin, kun ihan innoissaan ravaa opittuaan kävelemään. Yks päivä mietin, et on niin mukavaa olla kotona tommosen vuosikkaan kanssa, poika osaa antaa jo niin paljon takaisin ja höpöttelee ja tekee omia juttujaan. Vauvathan alkuun vaan syö ja nukkuu, ja sitten Itkee :). En oo koskaan ollut hirveen innostunut varsinaisesti vauvoista, vaikka omaahan sitä onnesta sykkyrällä tuijottaakin tuntitolkulla. Tai ehkei enää tätä toista kerkee :).
Me ollaan miehen kanssa käyty parin vuoden ajan kerran kuussa hierojalla, suosittelen! Vaikka oltais miten köyhiä, niin siihen etitään rahat :D. Kroppa pysyy niin paljon parempana. Etenkin nyt koen tärkeäksi, kun nukkuminen on vaikeaa ja kroppa aamuisin ihan jumissa. Kyljellä mää siellä köllöttelen, lopuksi vielä istuallaan. Nyt oli eka kerta etten pystynyt olemaan mahallani.
Onko teidän muiden mielestä raskaus jotenkin nopeutunut? Ehkä hassu kysymys.. Mutta aluks odotti malttamattomana että 12 viikkoa tulis täyteen, sit ootti liikkeitä, sit rakenneultraa ja nyt on humpsahtanut 2 viikkoa tosi nopsaan (ihan kuin Puuha Pete..)! Vaikka loma alkoi ja kotona ollaan pojan kanssa, niin en ehdi juuri raskauteen keksittyä. Enkä koe sitä tarpeelliseksikaan, välillä pitää liikkeiden aikan itekseen hymistellä, mutta muuten jo uskaltaa luottaa, että kyllä se siellä hyvin voi ja kasvaa.
Timantti 22+2
Huh huh kun meillä on ollut tänään kuuma! Ja kosteeta. En noin yleensä jaksa kuumasta valittaa, mutta tänään on ollut tuskaa. Kaiken lisäks meidän tyttö on ollut kun joku murrosikänen. Kiukutellut KOKO päivän. Nyt laitoin lastenohjelmia pyörimään, että saa olla hetken rauhassa :-) Töissä ois päässyt paljon helpommalla, kun siellä on ilmastointi ja kaikki ;-)
Karmeita myrskyjä on tosiaan ollut. Tosi ikävää virva, että teidän tontti joutui tulilinjalle :-( Vaikka ne onkin vaan puita ja materiaalia (onneks) niin varmasti surettaa!
Kiva että mindyn ja chilin masuissa näyttäisi olevan kaikki kunnossa :-) Ja minäkin odottelen ninnininnulin polttarikuulumisia.
Timantti mä olen huomannut ihan saman tuon ajan kulumisen suhteen. Rakenneultrasta lähtien on aika mennyt ihan huimaa vauhtia. Toivottavasti jatkuisi samaan malliin. Meillä olisi ens perjantaina se kontrolliultra sen vauvan sydämen takia. Ei huvittais yhtään mennä, kun pelkään mitä siellä voi selvitä. Nyt olen pystynyt niin hyvin jo ajattelemaan että kaikki on hyvin, joten pelottaa tosi paljon. Voi kun vois itse odottaa odotushuoneessa uutisia, kun se on niin kauheeta tuijottaa vaan sitä ruutua ja odottaa tuomiota :-/ Onneks mies pääsee mukaan.
Mitäs muuta, ei kai mitään kummempaa. Olo on ollut edelleen tosi hyvä suorastaan loistava. Painoa on varmasti tullut taas lisää. Potkut on vahvistunut jo selvästi ja sama kova meno mahassa jatkuu :-)
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Mä pääsen huomenna töihin ;-)
Inkku 23+6
Noniin nyt ei ole pariin päivään sitten ehtiny kirjottelee.. Polttarit oli hauskat, luonnollisesti ei mitään kauhee heviä.. =) Aamulla tulivat porukalla hakemaan ja mentii puistoon aamupala piknikille, siitä lähdettii turkuun (minun "lemppari kaupunki"..) ja siellä sitten oli sellanen parin tunnin aivan ihana hemmottelu hoito day spassa - ainoa vaan että pari tuntia selällään on aika rankkaa jo tässä vaiheessa.. Pieni kyllä anto aika mojovia protestipotkuja kaiken aikaa.. =) Ja sieltä sitte suunnattiin keilaamaan ja pidettii vähä taukoa ja mulle pidettii sellanen "virtuaali morsiussauna" eli vähä perinteistä poiketen suoritettiin erinäiset seremoniat ja loitsut.. Oli hauska.. Sitten mentiinki syömään pitkän kaavan mukaan ravintolaan ja ilokseni huomasin et alkoholiton olut on kyllä tosi hyvää =) Ja jokilaivoilla istuskeltii hetki ku oli hieno ilma (mitä nyt lokki pasko kunnolla yhe kaverin päälle, hih).. Sitten mentiinki taas puistoon istuskelee ja siellä sit erilaisii pelei ja leikkei.. Olin sit ennen puoltayötä jo kotona nukkumassa, sitä olinkin toivonu kaasoilta ettei tarvi myöhää kukkua.. Eli oli mukava päivä! Ja oli kiva porukka, 13 meitä oli, kolme ei päässy mukaan ketä oli pyydetty..
Voi että kyllä meilläki nyt aika menee äkkiä kun on niin paljon muuta puuhaa koko aika ettei ehdi vaan aattelee raskautta.. Mutta ihan meinaan ratketa kun niin ootan sitä rakenneultraa.. Inkullakin kyllä iha varmasti kaikki siellä hyvin! Mun kans kaverilla kolmen viikon päästä laskettu ja sillä lapsellahan on sitä kalkkia kans sydämessä mut koko aika on sanottu et se on silti iha terve ja kaikki ok mut tää mun kaveri on jotenki kauhee ressaantunu edellee siitä ja sitten se meinaa että siinä olis jotai enempi häikkää kun ilmeisesti syntymäpainoarvio on ollu alle 3kg.. Mutta tottakai sitä ressaa kun oma lapsi kyseessä ja sitä ei muuta toivo ku etä sillä kaikki olis hyvin! Ulkopuolisen silmin usein tuntuu sit taas vähä turhalta stressiltä..
Mutta meitsi menee nyt vääntää salaattia viä kyytipojaks potuille ja soosille joten palataan asiaan! Voi että on ihanaa saada pieni nyytti! =)
ninnininnuli 20+3?
...sain ravintolassa mahtavan jälkkärin, kortsun sisään oli mansikkasorbettia tungettu, palleina toimi vesimelonipallot, karvotuksena jotai rehuja ja alla kermavaahdot mällinä ja kaurakeksit rintoina niinku olis mällit heitetty rinnoille :D:D Musta se oli niin hauska.. Tämä satsi siis tuotiin lautasella siihe eteen, vähänkö järkytyin eka.. :D
Nyt voi vähän rauhottua kun sydänäänet on kuultu voimakkaina ja tasaisina. Pari viikkoo ja sit selvii sukupuoli (jos hyvä tuuri käy). Liikkeet lisääntyy ja voimistuu kokoajan, joten nyt odottelen että ne liikkeet tuntuis masun päältä niin pääsis isä ja esikoinenkin odotukseen paremmin mukaan.
Mä kulutan aikaani sisustamalla kotia "uudeksi". Järjestys muutetaan niin että se sopii paremmin nelihenkiselle perheelle (jos se on mahdollistta täsä ahtaas kolmios).
Chili ja "Mystis"
ps. enää 17 yötä ultraan (vaikka enhän mä ny niitä laske.. ;P)
Täällä alkoi sitten supistelemaan... Pari viikkoa ollut jo enemmän tai vähemmän joka päivä supistelua. lähinnä ylosnoustessa ja rasituksessa. Ihan sama oli esikoisenkin kanssa puolivälin tienoilla, että supisteli aika lailla. Eli en niitä niin ajatellut edes, kunnes sitten yhtenä iltana rupes supistelemaan enemmän, ihan levossa ja säännöllisesti. Melkein koko ilta supisteli ja rauhoittui vasta panadolilla makuuasennossa. Vähän pelästyin, kun vielä yölläkin supisteli... Vaikkei itse supistukset olleet oikein kipeitä, niin nivusissa oli aikamoinen kipu. Eli menin sitten gynelle ultrattavaksi. Onneksi kaikki hyvin, ei olleet supistelut tehneet mitään, ja selityskin löyty. Vauveli oli kääntynyt pää alaspäin ja porautunut niin alas lantioon kuin vain pääsi, ei suostunut liikahtamaan senttiäkään. Eli siitä ne supistukset johtuivat, ja kaameat kivut myös. Edelleen supistelee, mutta ei mitenkään säännöllisesti. Mutta kipuja on välillä aika pahojakin, mutta ei kuulemma ole vaarallista... Hohhoj. Kun jo nyt on näin hajona, niin miten ihmeessä pystyy vielä neljän kuukauden kuluttua liikkumaan??
Plääh, tämä nyt oli tämmöinen purkaus, kommentoin muiden kirjoituksia sitten myöhemmin!
Sabriina ja supi-supi rv 22+3
Chili, jos yhtään lohduttaa niin mun serkku synnytti kuukausi sitten kolmannen lapsen ja asuvat edelleen kolmiossa.. En käsitä miten ne mahtuu, mut niillä on kaikille tavaroille paikka ja kun haaveilevat tontista Saimaan rannalla, niin saattavat hetken vielä siinä asua ;).
Niin ne ninnininnulin totiset paikat lähestyvät 8). Polttarit on kyllä aina kivoja.
Sabriinaa symppaan ihan täysillä! Mulla on alkanut nää supistelut muistaakseni viikolla 16 eivätkä tästä tule vähenemään. Niin se oli esikoisen kohdallakin.. Eilen vaan oli neuvolassa sitä mieltä ettei sais tässä vaiheessa kovin paljoa supistella, et jos rupeaa olemaan maha kovana suurin piirtein kovana koko ajan niin katotaan sit kohdunsuun tilanne. Ei sais poikaa nostella ylimääräisiä.. Sehän on mun sylissä puolet vuorokaudesta.. No jäin oikeen neuvolan jälkeen miettimään, et miten paljon mua nyt oikeen supistelee ja toistaiseksi vastaus on se, et suurin piirtein heti kun nousen ylös ja koko ajan kuun teen jotain. Eli en sais hoitaa poikaa, ripustaa pyykkejä, kiivetä portaita yläkertaan, puistoilla, kävellä ollenkaan, käydä kaupassa, laittaa ruokaa yms. Tosi helppoa, etenkin kun mies on lähdössä parin viikon päästä reissuhommiin. Ehkä mun tarvii lekurille varata se aika, et tarkistavat ton kohdunsuun. En oo aikaisemmin stressannut lainkaan, kun ei ne supistelut esikoisen kohdallakaan tehneet mitään. Mutta onhan tää eri raskaus..
En tiedä, mietin samaa kuin Sabriina, että miten tässä pärjää synnytykseen saakka. Eihän me voida maata pojan kanssa täällä päivät pitkät ja oottaa että mies tulee töistä ulkoiluttamaan poikaa! Hulluksi tultais kaikki.
Tympäsee kyllä tämä supistelu. Ja sit toiset on niin energisiä ja puunaavat kotia valmiiksi vauvan tuloa varten ja ihmettelevät kun itse ei omaa pihaa tai lähipuistoa kauemmaksi vaivaudu (voi katkeruutta).
Timantti 22+5
Ompa tosi kurjaa teillä kun puolessa välissä jo tuollasta tuskaa :( Itse oon vasta alkanu nauttia tästä olostani kun ei ole huono olo tai mitään muutakaan ihmeitä.. Mullakin on taas sellainen kova pesänrakennus vimma.. Ei tosin niin paha ku esikoisesta mutta kyllä kaapit on siivottu vauvalle ja kova nurkkien siivous meneillään.. Plus sitten tämä häätouhu.. Huh..
3kk tarvis jaksaa viä töissä.. Plääh!! Kun mulla sopimustaki tehää niin pätkissä et sitten ei viittisi saikullekaan jäädä iha pienestä etteivät vaan katkase sopimusta välillä tms. Ei kai ne sellasta tekis.. Vaikka siis miksi jäisin kun olo on hyvä mutta kuka nyt ei vähä aikasemmi haluis jäädä pois töistä ;)
Jahas kala kypsyy uunissa ja jos imurois ja laittas pyykit vihdoin kaappeihin.. 4 koneellista tossa koreissa oottais puhtaita pyykkejä.. Onneks en harrasta vaatteiden silittämistä, sitten iskis ressi..
Palataan asiaan ja jaksamista kaikille!!
ninnininnuli 20+6
kiitos kaikille pahoitteluista, kyllä se metsä harmittaa. Kuitenkin ollaan jo mietitty, että ensi kesäksi kasvatetaan metsän tilalle auringonkukkia. :) Ne kun kasvaa niin helposti isoiksi ja hienoiksi, ja näyttäisivät aika näteiltä siinä aukiolla.
Voin liittyä supistuskerhoon. :D Mullakin on supistellut jo jostain 15-16 viikosta asti, sama kuin esikoisesta. En ole nyt ollut kovin huolissaan, mutta katsotaan mitä lääkärineuvolassa sanovat. En usko, että ne tekee juuri mitään. Nyt tosiaan kun kumartuu, nostaa, kävelee vähänkään nopeammin tai ylämäkeä tai mitään, heti tulee supistuksia. Ei ne mullakaan satu, mutta tuntuu kurjalle kuitenkin. Henki sillain salpautuu.
Ja sit joskus, jos on ollut tiuhempi päivä ettei ole levännyt ihan yhtä paljon kuin normaalisti, on illalla supistuksia levossakin ja aika säännöllisesti. Sillon sattuu niinkuin alamahaan ja selkään, mutta tasaisesti jomottaen eikä supistusten tahdissa. LEvolla on lähtenyt tähän asti.
Toivottavasti ei ole auennut kohdunsuu, koska on niin kamalan varhaista.. esikoisesta kohdunkaula lähti lyhenemään tosi aikaisin ja ulkosuu oli auko jo jostain 28 viikosta, sisäsuu jostain viikosta 36 kait. Että kyllä ne jotain teki, mut ei silti liikaa kun syntyi tyttö 40+3 kuitenkin. Saisikin tämä syntyä vähän aikaisemmin, mutta ei kovin paljon silti.
Mennään huomenna katsomaan tuplarattaita. Ehkä easy walker duot on meidän juttu?
virva, 24+2
mää sitten aloin tänään miettiä noita supistus asioita.. Kai sen tajuais jos supistelis? Mulla kun esikoisesta supistukset tuntu vaan selkäsärkynä enkä sillonkaa tajunnu et ne on niitä ennen ku mulle lääkäri sano.. *pölkky* Olin eile lenkil ja äskö tultii pyöräilemästä ja välillä ku tahti kovempi niin kyllä vatsa tuntuu oudolta ja kovalta mut ei missää nimessä satu.. :o Tai sitten oon luulosairas kun täällä niin moni kärsii siitä että aattelen tietysti heti et niin mäkin..
Mä taas tänään ostin ihan liikaa(!) vauvan vaatteita! Ku oli niiiiin ihania.. Tosin järkihoi meil on nyt kaapis iha valtava läjä 56cm bodyjaki ja hei ne menee max kuukauden! Voih..
Mää oon jo ruvennu aatteleen sitä tämän jälkeen seuraavaa lasta!! Ku jotenki aattelen et tääkin on niin varmasti poika et kai sitä vois sit kerran viä tyttööki kokeilla ja mielellää sit heti perään.. Siis älkööt väärin ymmärtäkö, poika on täysin tervetullut ja ehkä "odotetumpikin" kosken muuta osaa aatellakaan.. Toi ukko vaan on vähä sitä mieltä et 2 riittää! =) Ja meillä on niin pieni tämä omakotitalo ettei täällä kyllä kolmen lapsen kanssa viitsisi elää eikä viittisi muuttaakaan kun on niin loistavalla paikalla ja lähes ilmaista asumista (miehen kotitalo). No ompas ajatuksen virtaa taas..
Taidan mennä saunaan tästä seuraavaks.. On oikein 4 vapaapäivää, vau! Lapsonen ja isukki menivät viä käymään tossa lähellä yhel mökil niin olis tässä hetki omaa aikaa..
Palailemisiin siis!
ninnininnuli 21+0
hauskaa, kun mäkin oon jo ruvennut miettimään seuraavaa lasta 8). Tavallaan se tuntuu oudolta, kun ei ole vielä tämä toinenkaan syntynyt. Luulen, että omalla kohdalla se tuntuu siitä, että täytän joulukuussa 34 ja vuodet vähenee...
Ninnininnuli, ihan supistukselta kuulostaa! Ei ne mullakaan kipeitä ole, tuntuvat epämiellyttäviltä ja joihinkin liittyy paineen tunne alamahalla. Harkkasupistuksiksi niitä kaiketi nimitetään, mut ei niitäkään vissiin sais ihan hirveenä olla. Oon tutkinut omaa oloa edelleen ja todennut että kohdallani alkavat tossa puolen päivän jälkeen. Jos yön on saanut levätä kunnolla, niin sit supistelee vähemmän. Ja ihan hirveen pienestä rupeaa supistelemaan. Eilen illalla äityi selkäkin kipeäksi.
Mutta nyt taas ei ärsytä yhtään koko homma, kummallista miten sama asia välillä ottaa ihan hirveesti kaaliin ja välillä taas ei haittaa lainkaan. Kai se on tyytyminen siihen, että mun raskaudet nyt on tämmösiä.
Timantti 23+0
Ultra onnellisesti ohi ja vauvalla kaikki hyvin :-) Kylläpäs helpotti. Golfpallo ei tosin ollut mihinkään hävinnyt, mutta ei löytynyt viitteitä mistään muusta häiriöstä tai viasta. Vielä mennään kerran ultraan viikolla 34. Ja sitten kait syntymän jälkeenkin olis hyvä vielä tehdä ultra. Aika tarkkoja ne näköjään on tollasenkin asian takia, mutta hyvä niin. Ihana oli taas nähdä pikkusta. Ei enää kysytty sukupuolta, tuntuu jotenkin aivan yhden tekevältä jutulta kaiken muun rinnalla! Mieskin tokaisi ennen ultraa, että kun sillä ei ole mitään väliä :-)
Saatiin vauvasta jo jonkinlainen painoarviokin, jostain käyrältä lääkäri katseli. Nyt painoa oli 700g ja ennustettu syntymäpaino n. 3400-3500g. Siis jos kasvu pysyy samana. Ihan kiva tietää tollastakin bonuksena. Huvitti kun lääkäri kirjotti oikein neuvolakorttiinkin että vauva on raivotarjonnassa. Illalla kun oli just nukahtamassa niin tuntui kamalaa muljuntaa mahassa ja aivan selvästi oli kyllä poikittain sen jälkeen :-D Että niin pysyvä olotila!
Supistuksista on ollut puhetta. Mulla on ollut ehdottomasti paljon enemmän supistuksia kun esikoisesta, mutta ei mitenkään kauheesti. Muutamia kertoja päivässä menee kohtu kovaksi. Lääkäri tarkisti samalla myös kohdunsuun ja oli täysin kiinni ja pitkä vielä.
Aika hassua että ninnininnuli ja timantti jo miettii seuraavaa lasta :-) Mä luulen että meidän lapset on tässä, mutta eihän sitä ikinä tiedä ;-)
Mutta nyt töihin...
Inkku 24+5
Kuulkaas mitenkäs se menee kun mun tars saada se äippäraha sitten edeltävän puolen vuoden mukaan eikä sen vuoden 2008 mukaan kun sillon olin viä opiskelija jne. ja esikoisestakin sain vaan sitä minimiä mikä on aivan ONNETON raha.. Niin niin sitä pohdin, että tuleeko se puol vuotta siitä päivästä taakse päin kun alkaa äitiysloma vai siitä päivästä kun kelan lappu laitetaan meneen?? Toivoisin niin tota viimistä vaihtoehtoo niin vois jäädä saikulle kun en jaksais enää käydä töissä!! Vointi on hyvä mutta muuten nyppii ja kovasti!!
Perjantaina rakenne uä, jännää!!
Nyt pottujen paistoon..
ninnininnuli jotain + jotain
ps. Inkku, arvasin että siellä kaikki hyvin!! =)
Taitaa olla ninnininnuli liian optimistinen oletus, että kelan rahat laskettais siitä päivästä taaksepäin kun vie kelaan paperit :DD. Silloinhan jokainen sumplisi niitä ihan miten sattuu.
Kelan sivuilta poimittua: "Tällöin Kela laskee tulosi 6 kuukauden ajalta välittömästi ennen vanhempainpäivärahakauden alkamista ja kertoo ne kahdella vuosituloksi."
Mutta jos jäät saikulle, niin kaiketi olet oikeutettu työnantajan maksamaan sairauspäivärahaan? Ei kai ne tulot yhtäkkiä niin dramaattisesti putoais? Työnantajahan sulle sen palkkatulolapun kirjoittaa. Yritin viime raskaudessa saada edellisten 6 kk tulojen perusteella päivärahoja ja kuukausittaisten ansioiden perusteella oli palkanlaskija laskenut, vaikka olinkin muistaakseni jo jäänyt saikulle, tai ainakin heti kohta jäin.
Saikohan tästä mitään tolkkua..
No, mä toivon saavani päivärahat vuoden 2008 mukaan, samoin kuin esikoisen päivärahat. Tiedän vaan, että se on mahdollista, mutta missään ei sanota mimmonen todistus siihen pitää mukaan laittaa. Hätäilen niitä papereita, kun haluaisin äkkiä sen äitiyspakkauksen!
Inkku, olipa teillä kivoja uutisia 8).
Vauva on ruvennut potkimaan ihan mahottomasti! Osan liikkeistä näkee ihan mahan läpi. Vaikka istukka onkin etuseinässä :).
Poika heräilee ja pitäis kauppaan lähteä, tiedossa lukuisia supistuksia..
Timantti 23+5?
no joo.. niin katos kun mun tehään nyt tyäsopimusta tyyliin kolme viikkoo kerrallaan niin jos nyt jään saikulle niin eihän ne sitä sopimusta sitten jatka enää jos kuspäitä haluavat olla.. Eli täytyy vielä venyttää saikulle jäämistä siihe asti että saan sopimuksen äippäloman alkuun asi.. you know.. Mietin kyllä sitäki kun ei kiinnosta enää töi töissä käyminen et jos tekis lokakuun vaan puolikasta.. noh katotaa nyt.. Jos vaan olis töissä eikä vinkuis niin tulis kyllä kivat rahat sit ku jää kotii.. Oon niin tottunu nyt tähän huolettomaan elämään ettei viittis millää alkaa penniä venyttää enää..
Täällä kans potkii ja kääntyilee pieni niin että koko maha menee ees taas.. =) Edelleen hän liikkuu vähemmän ku esikoinen mut sillo ku liikkuu niin liikkuu sitten iha kunnolla.. Ja hei, mikä ihana yllätys kun kävin vaa-alla tänään!! On tullu vaan 3kg alkupainosta lisää ja kun katsoin esikoisesta tähän mennessä tullutta painoa niin oli 2kg enemmän ja sillo lähtöpainokin oli vähemmän! Hyvältä näyttää (no, kunhan vaan lapsonen olis kuitenkin hyvin kasvanu) - en haluaisi tulla ihan tunkiks..
Mulla on niiiiin huono omatunto, mein poju on ollu viimisen kuukauden niin paljon hoidossa ettei ikinä ja tänäänkin ku mulla on vapaapäivä niin täytyy lähtee turkuun hääkoriste ostoksille ja tollasta uhmakasta ylivilkasta 2-vuotiasta vaan ei voi ottaa mukaan!! Onneks isi ei tän viikon jälkeen enää mee piiiitkään aikaan reissuun niin tasottuu tää elämä ja varsinki sitten häitten jälkeen! Ja saa mummu ja pappakin vähän hengähtää.. Ja oon yrittäny lohduttaa itteeni sillä että kohta oon kotona niin paljon että poju haluaiskin takas hoitoon!
Nyt lounaalle, sitten kauppaan, poju äkkiä päikkäreille ja si ku herää niin turkuun..
Vointeja!
ninnininnuli 21+6 ilmeisesti
Kans vähä kiirettä pitäny hääjärjestelyjen suhteen.. Kutsut lähti vähän viimetingassa, 5 viikkoo enää, nyt alko jännittää! Kukat kävin eilen sopimassa, tosin vähä jäi viä auki jotai juttuja enkä oo kyl yhtää vakuuttunu et se ymmärsi mitä mä haluun.. Kampaajat ym. sovittu.. Nyt lähinnä koristelu ja pöytien sijoittelu on päänvaivana.. Ja iso vaiva onkin..
No mutta raskauteen.. Nyt on kans tämä kaveri alkanu potkii kunnolla, ei enää mitää pientä.. Mutta aika myöhään aloti sen esikoiseen verrattuna.. Tänään töissä se teki jonku kuperkeikan tai jonku mikä tuntu iha hurjalta mylläämiseltä ja tarvi iha istua paikalleen ihmetteleen mitä tapahtuu.. Mulla on niin vahva poika olo! Nyt kun enää kaks viikkoo rakenne ultraan niin täytyy myöntää että houkutus kysyä sukupuolta on suuri!! Vitsi ku pystyis olee kysymättä.. Tosin töissäki työkaverit puhuu pojasta =) Jotenki se vaan sopii paremmin meille varmaan..
Nytkin melkonen tintaaminen mahassa.. Taisi olla toiveajattelua et olis rauhallisempi ku isoveljensä ;) Mistä tuliki mielee että mein 2vee on nyt alkanu sanoo itseensä isoveljeks vaikkei häntä niin oo mitenkää nimitetty, kerrottu vaan et hänestä sellanen sitten tulee.. Ja edelleen hälle tuntuu kelpaavan vaan poikavauva =)
Palataan asiaan! Kiva kuulla kuulumisia muiltakin ja kiva että pääset Chili vihdoin kuunteleen ääniä!!
ninnininnuli 20+0