Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paskanpaskanpaska ja perkeleen helvetti :´´(

Vierailija
03.08.2010 |

Kuopus aloittaa 1-luokan ja esikoinen 3-luokan.

Uusi työpaikkani miehen työpaikan lähellä=yhteinen työ-ja kotimatka.

Minun työaikani klo 08-15.39 jolloin mies työpaikallansa n.8.10 ja työaika olisi 15.55 asti.

Mutta hän siis joutuu lähtemään töistä klo15.30, niukkii minut ja suhaamme 15min ip-kerholle josta kuopus pitää hakea klo16 mennessä.

aamuisin joudumme lähtemään klo 07.45

Minä en saa pätkätyöpaskani takia osittaista hoitovapaata ja mies ei sitä voi ottaa koska tarvitsemme pätkätyöno vuoksi hänen tulonsa 100% kokonaan.

Lisäksi miehen työpaikalla on jokin vatun linjaus ettei etätöitä tehdä VAIKKA onkin it-ala kyseessä ja luulisi olevan hyvin helppoa.

Aamut stressaa jo nyt niin etten nuku (aloitan työt syyskuussa) ja iltapäivät myös+koen syyllisyyttä, kovaa sellaista.

Miehelle tulee siis päivittäin ns miinusta (kellokortti-systeemi heillä) jonka hän sitten tekee kotona jossakin vaiheessa päivittäin takaisin.

Nyt pidin kunnon palopuheen aiheesta etätyö, hänen on pakko ottaa se puheeksi ja sen tarve meillä, edes se 1h/pvässä!!

Mies vain sitä mieltä että kun yleinen linjaus on tuo ja muutkaan ei etätyötä saa tehdä jne niin ei, mieluummin tekee ns miinusta ja sitten sen sisään.

Ja lopuksi, kyllä, minun oli pakko ottaa tuo työpaikka vastaan, muitakaan ei ole ilmestynyt kymmenistä hakemuksista huolimatta ja olut työttmänä toukokuusta lähtien.

En jaksa tätä enää, vuodesta toiseen vastaavaa paskaa:´´(

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo aamut minua hirvittävät eniten, esikoisella varmasti alkaa useimmiten koulu 08 koska viikkotuntimäärä nousee nyt 3-luokalla 23 tuntiin. Ja julkiset ei oikein käy työmatkani kannalta kyseeseen mm siksi että työpaikka on eri kaupungissa kuin kotimme ja joutuisin kulkemaan 3-4 eri välineellä, menisi ajallisestikin aika mahdottomaksi. Polkyörää olen harkinnut, matkaa tulisi 25km/pvässä. ap

se esikoinen saattaa mennä useinkin ysiin tai jopa kymppiin, kuten ehkä tämä juniorikin.

Ratkaisut löytyy, kun on sille tarve!

Vierailija
22/47 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(eihän ne hoitajatkaan sieltä sekunnissa poistu, vaan siivoavat lelut/lukitsevat ovet jne.) tai mennä itse kotiin? Miksei isosisarus voi hakea pikkusisarta ip-kerhosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ihan kauhuissani ekaluokkalaisen yksin kulkemisesta, mutta pakko se oli sopeutua, kun koulu alkoi kerran viikossa klo 9.30. Meillä ei ollut mitään mahdollisuutta olla niin kauan aamulla pois töistä. Lapsen koulureitti on aika vaarallinen, on mm. neljän kaistan ylitys ilman liikennevaloja, mutta hyvin on mennyt. Turvaliivi päälle ja saivat mll:n lahjana sellaiset neonkeltaiset lippikset (karmeat, mutta yksin liikkumiseen loistavat).

Sovimme naapuruston äitien kanssa myös kimppakävelyjä lapsille, aluksi erään lapsen mummo saatteli lapsia.

Vierailija
24/47 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi ei joutuisi tekemään vajaata päivää?

Vierailija
25/47 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silla osa tunneista on pienryhmätunteja, osa yhteisiä. Meille ainakin tuli kolmosen alussa kysely, haluaako lapsi iltapäivä- vai aamupanotteiseen ryhmään. Eli jos A-ryhmä menee aamulla kasiin, B-ryhmä vasta ysiin tai kymppiin ja pääsee sitten vastaavasti tunnin pari myöhemmin. Ilmoitat tietysti, että esikoinen haluaa nimenomaan tähän myöhempään ryhmään, jolloin esikoinen on usein aamulla pikkusisaruksen apuna. Entä sukulaiset? Kuopuksen luokkatoverit? Voisiko kuopuksen heittää aamulla naapuriin tunniksi.

Kyllä kuule näistä on selvinnyt kaikki muutkin, eikä suinkaan suurella osalla ole mahdollisuutta sumplia työaikojaan lasten lukujärjestyksen mukaan. Kyse ei onneksi ole enää mistään taaperoista, jotka kaipaavat 24/7 valvontaa...

Anteeksi nyt vaan, mutta yhdyn aiempiin: vaikutat aika stressikkäältä ja aggressiiviseltakin (aloituksen otsikko ja sävy) luonteelta. Ei se ihan oikeesti ole ihan noin kamalaa ja vaikeaa.

Vierailija
26/47 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kun kunto alkaa nousta. Minä kuljen 23/km suunta huhtikuusta marraskuuhun, ja alussa meni rapakuntoisena puolitoistatuntia, nykyisin 60 minuuttia ja pyörä on 3-vaihteinen!. Bussillakin menisi tunti vaihtoineen. Eli jos sulla on puolet tosta matkaa, niin taitat sen varsin helposti fillarilla ja luultavasti julkisia nopeammin lumisateisiin saakka. Silloin se esikoinenkin lienee oppinut kävelemään kotiin.

Ja esikoinen voi mielestäni odottaa ip:n pihalla hakemista sen 10 minuuttia.

Mitä taas tulee aamulähtöihin, niin meillä laitetaan kännykkään hälytys: kouluun. Meillä on nyt tuleva tokaluokkalainen ja neljäsluokkalainen, ja vuosi sitten pohdin samoja ajankäyttöpulmia.

Relaa, nää pulmat on ratkaistavissa.

Vierailija
27/47 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalainen ei pärjää hetkekään yksin. Outo lapsi.

Vierailija
28/47 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tässä on ongelma?

teillä 2 melkein samanikäistä lasta, joista seuraa toisilleen. ja turvaa.

lyhyt työpäivä matkoineen. monilla menee matkaan tunti esim. pääkaupunkiseudulla.

jos lapset ovat pilalle hemmoteltuja kusipäitä, niin potku perseelle ja laitat kävelemään matkat ja siivoamaan kämpän ja tekemään ruoat sillä aikaa kun olette töissä.

Vierailija
29/47 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työmatkani on 9km/suunta, ja kuljen pyörällä touko-lokakuun. Talvisin paikallisbusseilla, joudun käyttämään kahta ja aikaa kotiovelta töihin menee 1h. Talven pimeinä ja kylminä aamuina ei paljon naurata, mutta sisulla vaan.

Muistan, kuinka naapuri taannoin kertoi hankkineensa toisen auton, kun ei aamuisin voi kävellä lapsen päiväkotiin n.kilometrin matkaa ja jatkaa siitä julkisilla töihin. Ja hän olisi päässyt yhdellä bussilla töihin ja matkakin oli puolet lyhyempi kuin minulla. Kun on ajokortti, ei muita vaihtoehtoja ole kuin omalla autolla ajaminen. Sen olen niin monesti huomannut.

Mutta teidän pulmanne tärkein ratkaisu olisi varmasti se, että ekaluokkalainen on hetken yksin kotona. Varmasti onnistuu Ja ihan uteliaisuudesta kysyn vielä, meneenkö kerho todellakin kiinni jo klo 16?

Vierailija
30/47 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti: useimmilla meistä on melko tiukkaa, kun lapset ovat pieniä.

Meidän perheessämme vaihdoimme lennossa lastenhoitovuoroja minun lähtiessäni iltatöihin - miehen kanssa ei tainnut olla vuodessa kuin 1-2 yhteistä puolikasta päivää ilman lapsia ja muutenkaan en nähnyt miestä eikä hän minua kuin hät'hätää aamulla/alkuillasta ja aamuyöstä.

Tiesimme, että haluamme yhteisiä lapsia, tiesimme, että meillä ei ole perintöjä takaamassa helppoa elämää - so what?

Nyt lapset ovat sen verran isot, että pärjäävät itsekseenkin pidemmän rupeaman itsekseenkin.

Ja meillä on aikaa toisillemme ja itsellemmekin.

Joten ministä sinulla kiikastaa?

Vierailija
31/47 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki mielialalääkkeet niin tasoittuu vähän. Eihän tuossa ole nyt mitään ongelmaa.

Vierailija
32/47 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos teidän työpaikanne ei olisi vierekkäin? Hakisiko silloin mies sinut jostain kaukaa ja lapsi odottee kerhossa?

JULKINEN LIIKENNE siinä avainsana. Tai sitten sinä odotat työpaikallasi sitä miestä. Miksi miehesi työantajan pitäisi päästä miehesi joka päivä liian aikaisin kotiin? Voi vaimo rukka.

Vierailija
33/47 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen kanssa tai yksin pois sieltä iltapäiväkerhosta. Lähtisi kävelemään klo 16.00 niin olisi kotona samoihin aikoihin kuin tekin.

Tai entä jos mies jättäisi sinut jo vähän aikaisemmin työpaikkasi kulmille että ehtisi töihin jo esim. 8.00?

Vierailija
34/47 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle vaikka urheilu jees vaihtoehto työpäivän päätteeksi?

Odotat ihan kunnollisen ajan että mies pääsee töistä?

Itse olen joskus töihin kulkenut toiseen kuntaan busseilla.. Eka bussi kaupungin keskustaan, vaihdolla toisen kunnan perämetsiin! :)

Ja iltavuorossa joutui odottamaan työajoista jotuen (olin eri osastolla kuin valtaosa työntekijöistä) ja siinä sitten istuin, nautin iltapalaa yms.

Joskus olosuhteet on mitä on! Jos et jaksa liikkua itse hakemaan lastasi, et omista korttia ja pysty hankkimaan vanhaa autoa jostain niin kysele työpaikalta jos joku ottaa kimppaan kulkemaan tai muuta.

Luppoaika kannattaa käyttää sitten hyväkseen. Neulot vaikka lapsille villasukkia!

Työpaikka jokasen työajat määrittelee.

Oma ukko oli lomautettuna liki vuoden, nyt töitä riittää. Ei se kuitenkaan tarkoita että työntekijä voisi sanella ehtoja joilla työtä tekee.

Vierailija
35/47 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla työmatka julkisilla vajaa tunti suuntaansa, miehellä noin vartti autolla. Mä lähden töihin 6.30.

Viime vuonna mies oli kotona ekaluokkalaisen heräämisen ja aamupalan ajan ja vei eskarilaisen työmatkallaan, lähtivät puoli kahdeksan maissa. Mä soitin sitten "lähtökäskyn" sopivaan aikaan (häly omassa puhelimessa muistuttamassa), samalla pystyin muistuttamaan pukeutumiset ja uimakamat yms erikoisuudet ja kyselemään muutenkin aamun fiiliksiä. Aamuisin lapsi luki, piirteli tai pelasi tietokoneella.

Kouluun lapsi käveli "yksin" eli kavereiden kanssa ilman aikuista, matkaa noin kilometri, hyvä kävelytie, ei vaarallisia ylityksiä.

Iltapäivällä molemmat lapset oli iltiksessä, jompikumpi haki kotiintullessaan, mies autolla ja minä kävellen.

Nyt koulujen alkaessa sama systeemi tulee käyttöön muuten, mutta molemmat lapset kävelevät koulumatkan ilman aikuista. Tarkoitus on, että mies lähtisi vähän aikaisemmin töihin, mutta katsoisi, että lapset ovat nousseet sängyistään ennen lähtöään, ja lapset keskenään söisivät valmiiksi laitetun aamupalan, pukisivat päälleen ja odottelisivat mun soittoa.

Tokaluokkalainen ei pääse enää iltikseen, joten iltapäivät vähän jännittävät - lähinnä siksi, että mitä kaveriporukalla saavatkaan päähänsä. Joitain pelisääntöjä esim. kavereiden tuomisesta kotiin, tietokoneen ja pleikan pelaamisesta yms on tarkoitus käydä läpi vielä ennen koulun alkua.

Ekaluokkalainen on iltiksessä, ja joko haetaan tai saa kävellä itsekseen kotiin suunnilleen samoihin aikoihin kuin ensimmäinen aikuinen sinne tulee.

Nuorempi on luonteeltaan vähän arempi ja kaipaa aikuisen läsnäoloa, isompi taas nauttii itsenäisyydestä ja kavereiden kanssa olemisesta.

Jos mies lähtisi töihin seitsemältä, hän olisi kotona jo puoli neljältä. Joskus tietysti on joitain kokouksia pidempään ja pari kertaa viikossa hän tahtoisi käydä työpaikan punttiksella. Mulla on välillä iltakokouksia, mutta vastaavasti voin sitten toisina päivinä lähteä aikaisemmin kotiin. Eli pienellä sumplimisella meillä voisi olla joka päivä joku kotona viimeistään puoli neljä, jolloin iltapäivätkään ei olisi pitkiä yksinoloon.

Vierailija
36/47 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitat työt vasta syyskuussa siis?

teillähän on kuukausi aikaa totuttaa lapset rytmiin ja omatoimiseksi. kävelemään koulumatkat ja neuvoa mitä tehdään koulun jälkeen.

Onneksi en tunne sinua. Olet aika kauhea ihminen kirjoituksestasi päätellen. Aina on muissa vika ja sinä odotat saavasti kaiken ilmaiseksi. rahakin pitäisi tulla tekemättä mitään. Siinäkään et näe mitään hyvää, että oelt saanut ihan palkallista työtä. ja että se on helppoa tehdä sitä kun lapset jo isoja.

Vierailija
37/47 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotoa ja silti ei muka voi tehdä etätöitä... Jopa työ"kaverit" kitisee jos ei ole fyysisesti paikalla, vaikka saman paskan voisi tehdä kotoa. Eli sympatiseeraan kyllä ap tätä osuutta. Se ei vaan ole oikein joka paikassa Suomessa lyönyt läpi vielä, eikä kunnon liukuva työaikakaan, paitsi ehkä nuorekkailla pelialoilla yms. Vielä joskus ihmetellään suu auki tätä 8-16 kulttuuria, toivottavasti.

Vierailija
38/47 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko joku logistinen tai etäisyyksiin perustuva este, ettei ekaluokkalainen voi itse tai isosisaren avustuksella tulla ip-kerhosta kotiin kävellen/julkisilla? Tai onko kuopus joku erityislapsi, joka ei kertakaikkiaan voi olla 15 minuuttia valvomatta (siis odottaa teitä klo 16.15 asti ip-kerhon pihalla)?

Uskomaton vihapurkaus ja valitus vartin tähden. Monilla on kuule tuossa tilanteessa ekaluokkalaiset yksin tunnin pari ip-kerhon jälkeen, kun SUURIN OSA työssäkäyvistä ei tosiaan selviä työpaikalta ip-kerholle klo 16 mennessä...

Vierailija
39/47 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinä olet töissä 10 minuuttia aikaisemmin ja mies näin ollen ajoissa... lapsi ei mene piloille jos hän on jossakin vähän aikaisemmin

entä jos auto jäisikin sinulle...eli ensin ukko töihin ja sitten vasta sinä...ja iltapäivällä ekaks lapsi sitten ukko ja kaikki kotiin kimpassa

Vierailija
40/47 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanikäiset lapset ja mun työpäivät on 12-16 tuntisia. Että ihan omineen sekä lähtevät että tulevat koulusta ja kouluun.