Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka nautitte näistä helteistä!

Vierailija
14.07.2010 |

Oletteko ihan jatkuvasti 24/7 tässä kuumuudessa, vai pääsettekö ainakin välillä viilentymään halutessanne edes hetkeksi (eli esim. työpaikalla viileää, tai asunnossanne, tai makkarissa ainakin, tai edes autossa ilmastointi)?

Itse voisin ehkä kuvitella että nauttisin helteestä (tai ettei se olisi ainakaan näin helvetillistä) jos edes jossain pääsisi viilentymään, mutta ei.. asunto on yötäpäivää +29,5 astetta, autossa ei ilmastointia, ei ole kesämökkiä tms. eikä varaa ilmastointilaitteeseen.

Täällä päin ei ole myöskään mitään ostoskeskuksia johon voisi mennä useiksi tunneiksi notkumaan viileään, kirjastossa on helkkarin kuuma sielläkin , rannalla on kamalaa koska lapset siinä iässä että juoksevat eri suuntiin ilman järjenhiventäkään, eli en voi uida ja arvatkaa kuinka kamalaa on HELTEESSÄ juosta auringonpaahteessa kahden vilkkaan mukulan perässä.. (eivät ole sellaisia että läträisivät kiltisti rannalla yhdellä paikalla tms)

Lisään valitukseeni vielä sen, että tämän helteen uuvuttaman olon lisäksi unenpuute alkaa tuntumaan, en pysty nukkumaan (märistä pyyhkeistä, kylmäkalleista tyynyn sisällä yms. huolimatta) kuumuudessa, eivätkä lapsetkaan, joten jos ei helle valvota, niin lasten kitinä...

VIHAAN TÄTÄ KUUMUUTTA!

(ja huom. viime talven lumi ja pakkanen ei mua haitannut, senkus lisäsin vaatetta ja patterista lisää lämpöä, en siis valittanut!)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ihan jatkuvasti 24/7 tässä kuumuudessa, vai pääsettekö ainakin välillä viilentymään halutessanne edes hetkeksi (eli esim. työpaikalla viileää, tai asunnossanne, tai makkarissa ainakin, tai edes autossa ilmastointi)?

Itse voisin ehkä kuvitella että nauttisin helteestä (tai ettei se olisi ainakaan näin helvetillistä) jos edes jossain pääsisi viilentymään, mutta ei.. asunto on yötäpäivää +29,5 astetta, autossa ei ilmastointia, ei ole kesämökkiä tms. eikä varaa ilmastointilaitteeseen.

Täällä päin ei ole myöskään mitään ostoskeskuksia johon voisi mennä useiksi tunneiksi notkumaan viileään, kirjastossa on helkkarin kuuma sielläkin , rannalla on kamalaa koska lapset siinä iässä että juoksevat eri suuntiin ilman järjenhiventäkään, eli en voi uida ja arvatkaa kuinka kamalaa on HELTEESSÄ juosta auringonpaahteessa kahden vilkkaan mukulan perässä.. (eivät ole sellaisia että läträisivät kiltisti rannalla yhdellä paikalla tms)

Lisään valitukseeni vielä sen, että tämän helteen uuvuttaman olon lisäksi unenpuute alkaa tuntumaan, en pysty nukkumaan (märistä pyyhkeistä, kylmäkalleista tyynyn sisällä yms. huolimatta) kuumuudessa, eivätkä lapsetkaan, joten jos ei helle valvota, niin lasten kitinä...

VIHAAN TÄTÄ KUUMUUTTA!

(ja huom. viime talven lumi ja pakkanen ei mua haitannut, senkus lisäsin vaatetta ja patterista lisää lämpöä, en siis valittanut!)

Vierailija
2/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

*pyörtyy hellehalvauksen ja vitutuksen voimasta...*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se haittaa, kun ikkuna on koko ajan auki ja ilma liikkuu -> tuntuu viileämmältä.

Töissä lämpötila on n. 26, autossa ei ilmastointia. Itse tosin kuljen bussilla töihin.

Vierailija
4/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovin helpolla hikoileva, se varmaan vaikuttaa. Koko ajan olen tässä samassa helteessä.

Talvea inhoan. Olen varmaan syntynyt väärään maanosaan.

Vierailija
5/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on autossa ilmastointi ja talossa ilmalämpöpumppu, jolla poistaa kuumuutta ja kosteutta. Lisäksi lattiatuulettimia.

Lasten kanssa en pääse rannalle yksin, ovat liikuntavammaisia. Se harmittaa, että kesä on mennyt omassa kotipihassa.

Vierailija
6/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla ap, siis kuuma kaikkialla (sisällä nyt +30c) ja autossa ei ilmastointia jne.

MUTTA nautin lämmöstä ja näistä helteistä (tänään +31c). Ainoa asia, joka alkaa nyt viedä voimia ja intoa, on tuo unen puute. Herään joka yö tukalaan oloon ja katkonaiset unet alkavat viedä viedä voimia. Silti yritän nauttia, kun eivät nämä helteet kauan kestä. Lataan aurinkoenergiaa syksyn ja talven varalle!

Vierailija
7/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt en todellakaan nauti!Olen samaa mieltä että mieluummin liian kylmä kun liian kylmä. Vaatteita voi aina lisätä tms. muuta lämmikettä mutta jos on jo lähes alasti ja aina vaan kuuma niin mitäs teet!

Vierailija
9/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kärsi tästä ollenkaan, päinvastoin. Jos ei autossa olis ilmastointia, niin siitä en enää nauttis, mutta muuten nää kelit on kyllä just miun maun mukkaa.

Käyn joka päivä parin tunnin lenkilläkin, eikä mua kyllä haittaa tuo lämpö yhtään. Syksyä ja talvea sen sijaan vihaan todella paljon, enkä tykkää kylmästä yhtään.

Vierailija
10/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mäkää valittanu talvella koska lisäsin vaatetta niin kyllä pärjäs.

Nyt vaikka on alasti on tukala olla.

Meillä ei kans varaa lämpöilmapumppuun ja ilmastointilaitekin maksaa 250e jota ei ole varaa viikon parin takia ostaa :(

Meillä LUOJAN KIITOS on ilmastointi autossa, sillä ollaankin ajeltu piiiiiitkiä reissuja monta kertaa päivässä, meillä on myös 6viikkoinen neiti, joka ei sisällä nukahda sitten millään kun on 30astetta lämmintä, autossa samantien missä on 21-22astetta.

Kohta lähettävä taas ajelulle, että saa pienen yöunille.

Koitetaan jaksaa! :)

Vierailija
11/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hellettä ja pakkasta.

Pakkanen ei änge mun kotiin ja tee siitä asumiskelvotonta, helle tekee niin.

Saatana.

Vierailija
12/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kanssa täsmälleen samaa mieltä! Ulkoilmaihmisenä nautin talven paukkupakkasillakin ulkoilusta oikein pukeutuneena ja iltaisin pääsi kotiin saunaan ja takkatulen lämpöön. Mutta tätä helvetin hellettä ei pääse pakoon minnekään!

Meillä on lapsen tänä kesänä ensimmäistä vuotta sen ikäisiä, että kun olemme miehen kanssa molemmat rannalla, niin edes pieneksi hetkeksi pääsemme vuorotellen vilvoittelemaan. Mutta se onkin ainoa paikka, meilläkään ei kotona ole yhtään viileämpää paikkaa eikä autossa ilmastointia. Rannalla oloakin inhoan muuten, paitsi sitä uintiosuutta, sillä meidän rannassa ei ole mitään varjoisaa paikkaa, vaan räkötyksessä on oltava koko ajan. :-(

Vierailija
13/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihanaa kun on kerrankin kunnolla lämmintä, eikä tarvitse joka sekunti olla huolissaan siitä että se loppuu enkä mä ole ehtinyt ottaa siitä kaikkea iloa irti.

Vierailija
14/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei, en pääse mihinkään viilentymään. Järvellekin on sen verran matkaa että takaisin tullessa iskee jo hiki uudestaan pintaan, mutta ei haittaa. Hellettä saisi riittää vaikka jouluun asti :)

Vierailija
15/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ilmastointeja, tai autossa on, mutta en kai mä vapaaehtoisesti näin hienolla kelillä autossa istu.

Ei varjossa mun mielestä ole yhtään liian kuuma. Mullakin on liuta pieniä villejä lapsia, joiden kanssa en rannalle lähde, mutta meillä on sellainen puhallettava pikkuallas ja siinä loiskutellaan. Ihanaa, kun ei tarvii pukea ketään, eikä haittaa, jos vaatteet kastuu.

Vierailija
16/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin miettiä asiaa ja tulin siihen tulokseen, että jos olisin lomalla, niin mua ei haittaisi.

Käyn töissä ja helle tekee elämästäni helvettiä. En pysty nukkumaan, töihin on mentävä. Päätä särkee. Paha olo. Vaikea tehdä tarkkuutta vaativia töitä. Jos saisin olla kotona ja nukkua silloin kun nukuttaa ja käydä suihkussa silloin kun on sen tarve, olisin toista mieltä helteestä.

Vierailija
17/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itseasiassa kestän nyt helteitä nyt paremmin kuin silloin kun olen päivän ilmastoidussa konttorissa ja tulen kuumaan kotiini.

Vierailija
18/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Vierailija
19/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin lämmöstä. Sisäilma kotona on ilmalämpöpumpulla säädetty 26-27 -asteiseksi. Helposti tänne saa viileämpääkin, mutta sitten pitää laittaa minun vaatetta päälle. Ihan kunnon täkin alla nukun ja yöllä on sopivan viileää (25) kun on ikkuna auki.

Autossa on ilmastointi, mutta eipä ole tullut liiemmin autoiltua. Olisi kyllä ollut todella tukala mökkireissu jos tuota ilmastointia ei viime su olisi ollut. Ehdottomasti siis autoon ilmastointi minulle.

Kaupassa olen käynyt lähiviikkoina pari kertaa. Se on kurjaa kun pitää pukea kauppaa varten hirveästi. Varsinkin kylmähyllyillä on pakko vetää hupparia päälle ja jalat ovat kananlihalla shortseissa. Pitää siis juosta mahdollisimman nopeasti lihahyllyjen ohi.

Rannoilla ollaan oleiltu paljon. Kastautumassa olen käynyt muutamia kertoja nopeasti. Kunnolla en vielä ole päässyt uimaan kun vesi on niin kylmä (25 astetta). Sama fiilis lapsillamme. Piha-altaaseen saatiin yksi päivä aikaiseksi 35-asteista vettä ja siinä oli jo ihana lillua. Poika tosin vieläkin kävi välillä lämmittelemässä auringossa.

Ymmärrän hyvin ihmisiä jotka läkähtyvät helteessä. Samoinhan minä palelen lähes aina tai vaikutan ylipukeutuneelta villasukkineni.

Vierailija
20/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään kaikista vuodenajoista. Ainut aika mistä en tykkää on se syksyn ja talven välinen aika kun puista on lähtenyt kaikki lehdet, lunta ei vielä sada ja on vain kylmää, märkää ja pimeää. Mutta luminen pakkastalvi on ihana, kukkaan puhkeava kevät on ihana, hellekesä on ihana, hämärät alkusyksyn illat on ihania, kirpeät pakkasaamut ja ruska puissa syksyllä on ihania :)

Muita?