Paskanpaskanpaska ja perkeleen helvetti :´´(
Kuopus aloittaa 1-luokan ja esikoinen 3-luokan.
Uusi työpaikkani miehen työpaikan lähellä=yhteinen työ-ja kotimatka.
Minun työaikani klo 08-15.39 jolloin mies työpaikallansa n.8.10 ja työaika olisi 15.55 asti.
Mutta hän siis joutuu lähtemään töistä klo15.30, niukkii minut ja suhaamme 15min ip-kerholle josta kuopus pitää hakea klo16 mennessä.
aamuisin joudumme lähtemään klo 07.45
Minä en saa pätkätyöpaskani takia osittaista hoitovapaata ja mies ei sitä voi ottaa koska tarvitsemme pätkätyöno vuoksi hänen tulonsa 100% kokonaan.
Lisäksi miehen työpaikalla on jokin vatun linjaus ettei etätöitä tehdä VAIKKA onkin it-ala kyseessä ja luulisi olevan hyvin helppoa.
Aamut stressaa jo nyt niin etten nuku (aloitan työt syyskuussa) ja iltapäivät myös+koen syyllisyyttä, kovaa sellaista.
Miehelle tulee siis päivittäin ns miinusta (kellokortti-systeemi heillä) jonka hän sitten tekee kotona jossakin vaiheessa päivittäin takaisin.
Nyt pidin kunnon palopuheen aiheesta etätyö, hänen on pakko ottaa se puheeksi ja sen tarve meillä, edes se 1h/pvässä!!
Mies vain sitä mieltä että kun yleinen linjaus on tuo ja muutkaan ei etätyötä saa tehdä jne niin ei, mieluummin tekee ns miinusta ja sitten sen sisään.
Ja lopuksi, kyllä, minun oli pakko ottaa tuo työpaikka vastaan, muitakaan ei ole ilmestynyt kymmenistä hakemuksista huolimatta ja olut työttmänä toukokuusta lähtien.
En jaksa tätä enää, vuodesta toiseen vastaavaa paskaa:´´(
Kommentit (47)
Muillakin on. Ei munkaan mies saa yhtään tehdä etätyötä eikä edes YLITYÖTÄ vaikka tarve lisärahalle olisi tosi kova.
-teillä on elokuu aikaa harjoitella kouluaamuja
-kuopuksella on esikoinen turvana, voihan olla että koulu alkaa useimmiten samaan aikaan heillä
-koulun pihalla voi varmaankin hätätilassa odotella koulun alkamista
-oletteko nyt varmasti selvittäneet kuinka paljon vähemmän jäisi käteen jos mies tekisi 6-tuntista päivää, siinä kun myös verotus pienenee?
Olet nyt itse päässäsi kehittänyt elämää suuremman ongelman, joka on yksinkertaisesti ratkaistavissa.
Ensin lopetat nuo palopuheet miehelle. Hän tekee niin kuin heidän työpaikallaan on parempi tehdä.
Ekaluokkalainen voi olla aivan hyvin vähän aikaa isomman sisaruksen kanssa, ellet sinä voisi sitä kakkosautoa hankkia tai kulkea julkisilla???
Kuulostaa helpolta sun elämä, jos tämän takia pitää oikein valvoa :).
minusta tuossa ei ole mitään ongelmaa.
JOko ostatte toisen pikkuauton, ne ei ole kalliita. Eikös muutenkin kakksoauto olisi välillä hyvä olla?
Tai jos auton osto ei kiinnosta, niin sitten ekaluokkalainen vain kävelemään. Ostatte halvan kännykän, jolla voitte kontrolloida, että on siellä missä pitääkin.
Ei ole ollenkaan hankala suunnitella elämäänsä, jos on noinkin ISOT lapset jo. Ja kyse ei ole kuin ehkä tunnista, kyllä sen ajan pitää lasten jo osata olla keskenään JA osata kävellä kotiin.
tai jos matka on pitkä, odottamaan vaikka koulun pihalla hakijaa.
Siis eikö noille miehille ole mahdollista järjestää niin että ne tienaa kymppitonnin poistumatta kotoa?! Mikä pakko niiden on aina juosta jossain töissä? Onko työ muka tärkeämpi kuin perhe? Onko ne korvaamattomia siellä? Häh?
mies kuitenkin voi tehdä miinukset kotona takaisin niin mikä on ongelma? Miten etätyö sitten siitä eroaisi? Tai eikö löydy ip-kerhoa tms. jossa voisi olla tunnin pidempään?
En näe tuossa yhtään mitään ongelmaa, pientä säätöä vaan.
Minulla, ilm friikillä, ei sitä ole.
Ja ei, ei ole varaa sitä hankkiakaan, toistan itseäni, säänn työttömyyteni vuoksi.
Eipä sillä, ei meillä olisi varaa toiseen autoonkaan, ei edes "halpaan" sellaiseen+sen bensoihin, vakuutuksiin, remppoihin, veroihin ym.
Ap
Siis eikö noille miehille ole mahdollista järjestää niin että ne tienaa kymppitonnin poistumatta kotoa?! Mikä pakko niiden on aina juosta jossain töissä? Onko työ muka tärkeämpi kuin perhe? Onko ne korvaamattomia siellä? Häh?
Miehille kunnon palkka ja pari päivää pakollista etätyötä kotona!
Oikeasti ihmettelen kovasti näitä samapalkka vaatimuksia koska ainakin meidän perheessä äiti eli minä jään lähes aina kotiin kun lapset sairastavat tms. Olisi paljon parempi jos miehellä olisi niin iso palkka, että voisin tehdä osa-aikatyötä huoletta.
Ja työnantaja maksaa? Se mies tekee jo nyt etätöitä, jos tekee ne tunnit kotona sisään, ei se etätyö tarkoita aikaa, jolta saa palkkaa tekemättä töitä.
Lähdette aamulla 7.45 eli työmatka vaikuttaa hyvin lyhyeltä. Entä jos hankkisit polkupyörän?
Silloin kun itse oli ekalla (olen vm.-83) kävelin joka aamu itse kouluun ja koulusta ip-kerhoon. Aamulla yh-äitini soitti töistä koska pitää lähteä kävelemään ja ip-kerhosta mut päästettiin kotiin samoihin aikoihin kun äitini lähti töistä. Näin en joutunut olemaan kotona yksin. Onko nykyajan saman ikäiset jotenkin avuttomampia? Ja asuimme tuolloin matinkylässä Espoossa, kyllä siellä tarpeeksi autoteitä ym. vaaroja oli pienelle lapselle.
Ekaluokkalainen voisi ehkä odottaa ip- kerhon pihalla sen vartin, mikä teillä menee matkaan?
Sekö ettei mies tee etätöitä? Mihin se auttaisi?
Jos työmatka on autolla vain 15 minuuttia esikoisen ip-kerholle, luulisi, ettei sitä ole mahdoton kulkea julkisellakaan...
Ja eikö ekaluokkalainen sitten voi muka puolta tuntia odottaa tai kulkea isosisaruksen kanssa kotiin? Kuulostaa kyllä minustakin siltä, että teet kärpäsestä härkäsen ja tuohdut ihan suhteettomasti asiasta, joka ei oikeasti kuulosta kovin suurelta ongelmalta. - Aika monen mielestä olisi aika hienoa, jos työmatka olisi vain 15 minuutin etäisyydellä ip-kerhosta ja sen voisi ainakin toiseen suuntaan kulkea puolison kyydissä. Ja kouluikäinen on kuitenkin jo aika iso, etenkin jos hänellä on isosisarus turvanaan.
Eri asia on tietysti, jos asutte jossain ihan landella, eikä julkiset kulje työpaikan ja ip-kerhon tai ip-kerhon ja kodin välillä.
Ei ole totta!
Ei voi olla näin vaikeaa. Teet nyt kärpäsestä härkäsen. Tartutat tuon asenteen myös lapsiisi, mikään ei onnistu, pätkätyöt on plaa jne.
Ole onnellinen niistä asioista joita sinulla on, terveet? lapset, oma ja miehen terveys ja ne työt molemmilla. Jos tuntuu, että rahat on vähissä, asialle pitää tehdä jotain - elää halvemmin!
Olet rasittava ruikuttaja!
nuo aamut minua hirvittävät eniten, esikoisella varmasti alkaa useimmiten koulu 08 koska viikkotuntimäärä nousee nyt 3-luokalla 23 tuntiin.
Ja julkiset ei oikein käy työmatkani kannalta kyseeseen mm siksi että työpaikka on eri kaupungissa kuin kotimme ja joutuisin kulkemaan 3-4 eri välineellä, menisi ajallisestikin aika mahdottomaksi.
Polkyörää olen harkinnut, matkaa tulisi 25km/pvässä.
ap
Oikeasti teillä on useampi viikko aikaa harjoitella aamuja ja ei 3-luokkalaisellakaan ne aamut kasilta ala kuin 2-3 päivänä viikossa. Ekaluokkalaiselle känny, että voit lähettää kouluun niinä päivinä kun mahdollisesti joutuu yksin lähtemään. Ja selvitä heti alkuun onko lähistöllä saman luokan kavereita, joiden kanssa voi mennä aamulla yhdessä.
jolla sinä pääset töihin..
sen auton ei tarvitse olla hieno eikä kallis kuhan sinä pääset sillä töihin...
tai eikö ekaluokkalainen pärjää sisaruksen kanssa kotona muutamaa minuutkoululainen saa lähteä iltapäiväkerhosta yksin kotiin..teette nyt ongelman tästä