Pitääkö lapsi pakottaa etävanhemmalle eli isälleen?
-ikä 7-vuotta, poika
-velipoika 4-vuotta jolla on aina isällään leikkikaverina isän uuden naisystävän saman ikäinen lapsi
- isälle meneminen on jo yhtä painajaista. Alkaa itkeä kahta päivää ennen, on vihainen,selvästi ahdistunut
- kun isä tulee, yrittää piiloutua, huuta isälleen, viimeksi sanoi ettei hänellä ole isää enää, vain äiti
- isä on sitä mieltä että väkisinkin on lapsen tultava eli kantaa lapsen väkisin autoon
-keväällä kävimme jo perheneuvolassa kolme kertaa, ei apua asiaan
- lapsi sanoo että isän luona hänellä ei ole kavereita, siellä eletään kuin päiväkodissa, on niin tiukat säännöt ms.
Ja tiedän että elo on välillä kuin armeijassa :(
-ex ei ota oikeastaan kuuleviin korviinsa, ei ole mitään ongelmaa kuulemma, kyllä tämä ohi menee
-nyt lapsi sai kännykän ja on esim. tänään soittanut minulle jo kolme kertaa (lähti tänään isälle viettämään kesälomaa isän kanssa) itku kurkussa että haluaa kotiin ja on kova ikävä eikä mitään tekemistä ja kuulen taustalta miten toiset lapset leikkii ja pitää meteliä
Mun hajoo pää. Mistä voisimme saada apua? Onko lapsen pakko mennä isän luo?
AUTTAKAA - kiitos.
siita, etta tama on jattanyt. Mun miehen pojalla oli samanlaista kaytosta pitkaan, oli todella raivoissaan.
En osaa sinun lapsestasi sanoa, mutta mieheni poika ei myoskaan halunnut totella (yhtaan) eika tehda saantojen mukaan. Meilla oli kuin paivakodissa kuulemma.
Lapsilla ei muita vaatimuksia ollut kuin vieda astia tiskipoydalle ruoan jalkeen, maistaa ruokaa, olla kiroilematta ja lyomatta ja ripustaa takki naulaan kun sisalle tullaan. Naista sitten tapeltiin :(
Avioero ja uusperhe ovat kovia paikkoja lapselle. Harnmi ettei penesta ole ollut apua teille.
Osa perheista pakottaa tapaamisiin ja osa taas antaa lapsen pitaa taukoa. Kannattaa olla herkalla mielella sen suhteen, etta mikali paatat etta lapsi voi jaada kotiin, syy ei yhtakkia olekaan se, etta han on oidipaalisesti sinuun ihastunut ja on pyrkimassa aviomiehen paikalle.
Voin kuvitekka, etta han kokee kovin kalvavaa mustasukkaisuutta. Pienemmalla sisaruksella on UO:n lapsi, isalla vaimo, han jaa vaille paria.