Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^Pitkään tuhtaavien elokuu^^^

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistänne Nelli ja Sofi! :)

Joo... Tänä aamuna olin sitten kaksin kerroin kivusta vessassa... :( Vatsa meni sekaisin ja meinasin oksentaa, pyörrytti ja hikeä pukkasi. Sitten kun sain otettua tyhjään vatsaan Panadolin, niin se auttoi ja otin sitten toisen Panadolin vielä myöhemmin. Kaipa tuo homeopaattinen lääke ensin pahentaa oireita ja sitten helpottaa..? Näin olen ainakin kuullut. Nyt rinnatkin turvoksissa ja arat. Mutta se voi olla ihan normaaliakin.Vähäntaa luulen, että menkat alkaa kohta kun tulee jo vaaleanruskeaa tuhrua.. :/ Ja nyt on vasta kp 24! Ja ovis tapahtui luultavasti kp 17. Häh...?!? Luteaalivaiheessa on selvästi jotain häikkää. Mutta tästä siis suivaantuneena tilasin tänään ajan lapsettomuuteen erikoistuneelle Gynekologille ja aika on jo huomenna. En jaksa enää tätä epätietoisuutta. Ajattelin pyytää Teroluteja tähän, jos nyt vihdoinkin ne saisin. Mullahan on tuo endon hoito vielä kesken noilla homeopaattisilla lääkkeillä, mutta en vaan jaksa enää odottaa, vaan halua että jotain konkreettista alkaa tapahtumaan. Kyllä kypsyttää kun kierto vaan koko ajan lyhenee, mutta ovis pysyy samassa tai vaan siirtyy ja luteaalivaihe on lyhyt. :/ Näin...

Kp 24/n.27

Vierailija
62/107 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjilta kuulostaa noi sun kivut 2pojanäiti.. Mulla on kanssa ollut nyt muutamassa kierrossa ihan kauheat kivut. Ja vatsa myös sekaisin. Kun täti viimeksi kurvasi paikalle heräsin aamuyöllä kipuun ja otin heti kaksi panadolia, ja vielä kolmannen joskus tunnin päästä. Yhteensä 5 panadolia söin sen yhden päivän aikana..ei varmaan kauheen suotavaa. Lueskelin endosta ja siihenhän noi mun kivut viittaisi. Täytyy ottaa puheeksi kun mennääm sinne polille, sain aukkariin ajan syyskuulle. Mutta siinähän ei katsota muuta kuin, että munatorvet on auki??

Tsemppiä insseihin ketä kaikkia sinne olikaan menossa tai jo käynyt!!

inkeri kp 8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkeri: Luulen ettei siinä katsota kun munatorvien aukiolo. Voithan ehkä kysyä, että jos voisivat katsoa ultralla siinä samalla näkyykö mitään muutoksia. Minulla ei kyllä näkynyt mitään ultralla, vasta tähystyksessä löytyi pieni kysta. Mutta palpoiden lääkäri kyllä tunsi "röpelöä" kohdun takana.

Kävin siis eilen gynellä. Pää on niin jumissa tuosta käynnistä, että yritän tähän kuitenkin saada tärkeimmät asiat. Eli: en saanut mitään Teroluteja tms. (vasta kunnon lapsettomuus- hoidoissa vasta.. grr..),lääkäri sanoi, että 25 päivää on vielä normaalikierto, eikä uskonut että Terolutit auttaa raskautumisessa tai näihin kipuihin (vaikka sanoin, että minun äitikin sai aikoinaan keltarauhashormoonia kk-kipuihin). Ultrassa ei näkynyt kystia, mutta oikea munajohdin oli ilmeisesti taas kiinni kohdussa (?). Ja epäili, että toinen munajohdin vain toimii. Ilmeisesti olen ovuloinut tässä kierrossa vasemmalta, kun siellä näkyi joku puhjennut folli. Minulta olisi pitänyt ottaa varmuuden vuoksi prolaktiini- ja kilpirauhasverikoe, kun niissä on aiemminkin ollut häikkää, mutta niistä olisi tullut yli 100 e lasku, joten gyne ehdotti että laittaa lähetteen Kätilöopistolle, niin voivat ottaa esim. progesteroni verikokeenkin sitten loppukierrossa jossain vaiheessa (ja ehkä jotain muutakin). Eli niinkun vähän lapsettomuustutkimuksiin olen sinne menossa. Kylläpä meni rahaa lääkäriin: 190e! Mutta otettiin papakoe samalla kun se olisi pitänyt ottaa jo viime vuonna. Niin, gyne sitten sanoi IVF:stäkin siinä ja että iän puolesta sillä on kohta kiire. Mutta minkäs teet kun mies ei suostu simppatesteihin... Sain oikein ultrakuvat mukaan, vaikken niistä oikein mitä tajuakaan. Kohdun ja munasarjan kokoa siinä on ja kohdun limakalvon paksuutta. Alkoi itkettää kun sitten autoon pääsin. Kyllä tämä on vaan niin turhauttavaa ja voimia vievää. :( En vaan enää jaksaisi koko touhua. Kaipa ainakin tuolla verikokeissa pitää ensin käydä ja katsoa sitten mitä tapahtuu (miten pitkät jonot sitten on tuonne?? Naistenklinikalle kuulemma 6kk jonot). Lääkäri sanoi, että tähystyksen jälkeen voi vuodenkin yrittää, kun taas Kättäriltä sanoivat silloin tähystyksen jälkeen, että 6 kk. No, parempi tällä iällä yritellä tuo yksi vuosi. Mutta jaksaako, se on sitten eri asia.

26/n.27 *potuttaa* (näin nätisti sanottuna)

Vierailija
64/107 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdenpoj@naiti, voi etta mua harmittaa sun puolesta!! Sulla on niin pitka yritys takana ja karmeat nuo kivut! :( Koko sydamestani toivotan sulle tsemppia ja jaksamista!!

Nellilla piinapaivat!! Jannaa!! Toivottavasti nyt onnaa. :)

Mua kanssa kiinnostaa mita KP:lle on tapahtunut!!

ON: Joo, kavin sitten tosi varhaisultrassa.. Mulla oli kova kipukohtaus viime perjantaina ja huoli herasi, etta onko pikkunen oikeassa paikassa (todnak suolistoperaista lopulta..). Kavin sitten ultrassa ja siellahan se oli kohdussa niinkun pitaakin ja pieni sydan loi niin vimmatusti! :) Olipas vaan aika outo fiilari katsella sita kuvaruutua! :O

Mutta joo, tuo oli siis mun pahin pelko tuo kohdunulkonen ja se on nyt poissuljettu, etta nyt vaan ootellaan 12-viikon ultraa!

Toivottavasti en aiheuta pahaa mielta nailla kirjoituksillani!

Kovasti tsemppista kaikille tuhtaajille!! Seuraanne odotellen...

Tinttis ja Rusina 6+5 :)

65/107 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis inssi oli perjaitaina aamupäivällä. Kaikki oli hyvin, mutta siltikin ovuloin vasta su-ma välisenä yönä. Siitäkin huolimatta että olin pistänyt tuplairrotuspiikin keskiviikkoiltana. Tunnen niin kroppani ja se oli selvä ovulaatiolima, mikä tupsahti paperiin. Eli se on siinä ja siinä onko yhtään siittiötä enää hengissä mun oviksen aikaan. Ärsyttää kun lääkärit vaan väittää, että kyllä se pregnyl irrottaa rakkulat, mutta miksi sitten mun ovulaatiovuoto tulee noin myöhään. Siis joka kerta inssin jälkeen tämä sama rumba. Tosin nyt tuli päivää aiemmin kuin edellisissä yrityksissä. Huoh, menee hermot! mutta kaipa tässä pientä toivoa vielä on. Haluaisin kyllä koittaa vielä yhden inssin niin, että tikutan itse sitä ovista ja kun tulee plussa ja limat niin sitten suoraan inssiin. Riippuen tiettysti, miten sattuu viikonlopulle. Plussatuulia kaikille, täällä onkin monella jännät paikat kohta.

Vierailija
66/107 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyisin mukaan jos mahtuu vielä ennen kuin elokuu loppuu :)Kp 27/30-31

- Ikä 28,

- Viides toiveena

- Yritys aloitettiin tässä kuussa.

- Kaikki 4 lasta eka kierrosta ja nyt jännättään miten käy.

Vierailija
67/107 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Tinttis, että ultrassa oli kaikki loistavasti! Ja että sydän löi tiuhaan jo noilla viikoilla! Mahtoi olla mahtava fiilis..:)

Sä sä meidän mieltä pahoita, päin vastoin ihana, että joku meistä pääsee kokomaan tuon ihanuuden, tuo meille kaikille toivoa! Ja vaikka sitä pieni kauteus päätään nostaa, kun toiset plussaa, niin ei se toisen onni ole itseltä pois!

Evelina: harmi, että sun inssi meni noin.. Mutta toisaalta, kyllähän simpat aivan hyvin on voinut tuohon su-ma yöhönkin asti kestää toimintakykyisinä, että älä vielä heitä kirvettä kaivoon!! Tsemppiä!!

2pojanäiti: olipas sulla gynekäynti, harmi, ettei varsinaisesti ollut mitään apua..:( Tuohon hintaan olisi jo toivonut ihmeitä.. Ymmärrän hyvin kuinka turhauttavalta susta varmaan tuntuu! Jaksuja!

Inkeri: Ei ne varmaankaan katso automaattisesti kuin niiden putkien tilanteen, mutta voithan sä pyytää, että jos ne ultrais vähän tarkemmin samalla! Kovilta kuulostaa sunkin kivut..:(

Mites Nelli on saanut ajan kulumaan?:)

Vaikka tuossa alussa kirjoitinkin siitä toisen plussan tuomasta toivosta, niin sitä toivoa ei taas oo meillä tänään näkynyt.. Tuli se täti siis..:( Mietin tänään, että kuinkahan sitä oikein reagois, jos joskus sen plussan siihen testiin sais.. Voi sitä epäuskon määrää..

Miehen kanssa tässä yhtenä iltana juteltiin asiasta, mietittiin, että mitä muuta apukeinoja vois olla kuin inssi, mutta eihän niitä taida olla, kun ei oo mitään syytäkään selvinnyt.. Pitäis varmaan kans varailla gynelle aikaa ja käydä tarkastukses..:(

Sofi

ps. zharaa: Jos teilä on juuri alkanut yritys, voit saada parempaa vertaiskutustelua noista kuukausipinoista, kun tässä pinossa kaikilla yritys on kestänyt jo yli vuoden ja jutut on välilä siihen malliin..

Vierailija
68/107 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon tsempeistänne Tinttulina Sofi! :) Kyllä tämä alkaa jo tuntua aika epätoivoiselta. Ei jaksaisi enää mihinkään verikokeisiin lähteä. Ja miksi tutkimuksia ei tarjottu jo aiakisemmin? Vai olenko vaan käynyt ns. "väärällä" lääkärillä? Eilen oli vähän huono päivä. :(

Tsemppiä Eveline!! :)

Tässä siis vaan odotellaan. Nyt varmaan vasta dpo 10 tai 11. Rinnat on ainakin kipeämmät kuin aikaisemmin, mutta johtuukohan sitten vaan noista homeopaattisista lääkkeistä..? Ja lämmöt on vielä yli 37 ast. Mutta enpä uskalla vielä toivoa mitään.

27/n.27

69/107 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempistä!

Puhuit tuossa lämpöjen noususta. Onko siis niin, että jos on raskaana niin lämmöt olisi koholla? Kaikkea sitä oppii kun näillä sivustoilla pyörii.

Odottelen edelleen kuumeisesti vastausta/selitystä lääkäriltä, miksi minulle aina käy näin. kohta palaa hihat!

Toivottavasti kaikille muille tärähtää plussa tikkuun, minullakin tietysti pienen pieni mahdollisuus.

Vierailija
70/107 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eilen oli sit eka inssi! Klo 13 aikaan hoiti mies oman osuutensa ja sit 15.30 oli mun vuoro. Ovulaatio oli tapahtunut jo (en tiedä koska, ehkä ti aamupäivällä). Nyt sit vaan odotellaan... Mukava lääkäri ja todella ystävällinen hoitaja oli kyllä! Ja itse toimenpide oli helppo ja nopee!

Iiris83: Mä oon nuo lääkärillä käynnit kuitannu ihan sillä että "käyn lääkärillä" sen enempää selittämättä. Tuota inssiä varten otin ihan vapaapäivän (piti mennä inssiin toiselle paikkakunnalle) enkä siis kertonut todellista syytä ollenkaan. Jos tässä joudutaan hoidoissa ravaamaan vielä jatkossakin, joudun varmaan kertomaan missä hoidoissa käyn. Etteivät ihmettele. Ymmärrän kyllä, että uudessa työsuhteessa ei tämmösiä juttuja haluais kertoo. Tosi harmi, ettei teidän inssi tuottanut tulosta.

Inkeri: Mulla ei muuta tehty aukkarissa, kuin katsottiin, että putket on auki.

2poj@näiti: sullapa nyt on vastoinkäymisiä. Tosi kurja juttu! En voi muuta kuin toivottaa oikein kovasti voimia!

Tinttis: Kiva kuulla, että Rusinalla on kaikki ok! =)

Evelina: Voihan harmi, jos ovis tuli noin myöhään ja inssi tehty... Mut ehkä siellä kuitenkin oli vielä simppoja elossa? Mullakin tänään vasta tuli ovislimat vaikka lääkäri sanoi että ovis on jo ollut...Outoa.

Sofi: pahoittelut tädistä, taas!

Jännästi jomottelee/kutittaa alavatsaa oikealla puolella (vasemmalla oli se isoin folli). Ja ovislimat tuli tosiaan vasta tänään. Sekavilla fiiliksillä ollaan: toisaalta toivon, että nyt tärppäsi, toisaalta en uskalla toivoa, etten sitten pety. Päätetty ollaan joka tapauksessa että 2-3 kertaa kokeillaan inssiä ennen IVF:ää.

- Ennuli -

pp 1 (lasketaankohan se noin..?)

71/107 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ihan oikeastiko sulla oli ensin ovis ja sitten limat? voi vitsit, tämä antaa mulle paljon paljon toivoa. Olen ollut siinä uskossa, että ensin tulee limat ja sitten ovulaatio. jos olisi toisinpäin niin olisin ovuloinut varmaan sunnuntai-aamuna sitten eli mahdollisesti olisi enempi simppoja hengissä. voi toivon todella, että asia olisi minunkin kohdallani näin.

Nyt vaan plussatuulia kehiin.

Vierailija
72/107 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kaikkea tässä parin viikon aikana tapahtunut.

Minusta tuli rouva ja kiertokin alkoi taaaas uudelleen ennen häitä. Onneksi oli niin paljon tekemistä ettei paljon ollut aikaa surkutella.

Nyt ukko on suostunut simppatestiin ja on alkanut syömään kaiken maailman lisäravinteita ja vitamiineja. Jos vaikka auttaisi. Uskon vain että vika on minussa eikä hänessä.

Nyt mennään kp 19 ja bongasin oviksen vasta kp 15. Minulle erittäin myöhäinen ovis. Eikä ollut oikein mitään muuta tuntemuksia kuin pientä painon tunnetta ja limat.

Mitä lisäravinteita tai hivenaine lisiä te muut syötte? Foolihappo, perusvitamiinit, sinkki?

Täältä Rouva Suttu hiljenee :)

73/107 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että miehesi suostuu mukaan tutkimuksiin. En tiedä, mitä miehet syövät noita vitskuja, paitsi sitä sinkkiä. Itse syön apteekin multivitan raskausversiota kun siinä niin paljon foolihappoa. On siis sellainen monivitamiini. Mutta uskoisin jos syö monipuolisesti niin pelkkä foolihappolisä riittää. Näin ainakin minulla klinkalla sanottiin.

Vierailija
74/107 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelina: Juu, lääkäri totesi eilisessä inssissä ultratessaan, että ovis on tapahtunut. Eilen ei tullut mitään limoja, mutta tänään tuli limaa ihan kunnolla (sorry). Minä olen luullut, että ovis tapahtuu viimeisenä "limapäivänä", mutta ilmeisesti se ei olekaan ihan näin. Tai ehkä se vaihtelee...?

Suttu: Onnea rouviintumisesta! Itse olen syönyt kans tota Multivitan raskausvitamiinia (en tällä hetkellä) tai muuta monivitamiinia. E-vitamiini olis vissiin kans hyväksi (esim.vehnänalkioöljyn muodossa), en oo tosin kokeillu. Miehen vitamiineista ei tietoa.

-Ennuli-

75/107 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelastit mun päivän tuolla ovistiedolla. Klinikalla sanottiin,e ttä ensin tulee limat ja sitten ovis. Mutta jos sinulle on konkreettisesti käynyt juuri toisin päin niin se on mahdollista minullekin. sitten voisin jopa uskoa, että se tuplapregnyl onkin tehonnut, jos olisi rakkulat irronneet jo lauantaina mutta limat tuli vasta myöhään sunnuntaina ja ma-aamuna. Tämä lisäisi mahdollisuuksiani huomattavasti. No ei voi tietää, mutta itsellä parempi fiilis kun on edes mahdollisuus onnistua. Huh, onneksi on tämä ihana palsta!

Vierailija
76/107 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kestä! Ai sulle sanottiin klinikalla noin...? Hmm, outoa. Mutta näin tosiaan kävi mulle, en tiedä sitten mistä kyse.

Tuli muuten vielä mieleen, että eilen lääkäri inssin aikana sanoi, että mun (kohdun?)lima on kirkasta, niinkuin ovulaation aikaan tapaa olla. Tänään tulleet (ovis?)limat on olleet aika kellertäviä... Sorry nää mun kuvailut! =)

Samaa mieltä, tästä palstasta on suuri apu!

- Ennuli -

77/107 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kellertävyys voi johtua ihan siitä, että katetri on saattanut vähän naarmuttaa kohdun napukkaa ja jos vaikka pikkasen verta sekoittunut siihen limaan. Ja osa voi tietty olla poistuvista simpoista. Mulla oli aika paljon sellaista vanhaa verta mukana siinä limassa aluksi, mutta muuttui sitten kirkkaaksi. Jep, toivottavasti muita ei yökötä nämä meidän yksityiskohtaiset kuvaukset...sorry vaan munkin puolesta. No nyt ei auta kuin rauhoittua ja odotella et pääsee testaamaan.

Vierailija
78/107 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kotiuduttiin muutaman päivän reissulta. Olipa kivaa:-)

Olin jo oviksen suhteen menettänyt kaiken toivoni kunnes heräsin kp 19 ja 20 välisenä yönä kamalaan mahakipuun. Ei oksettanut eikä mahassa "kiertänyt" muttei selkeästi ollut menkkamaista kipuakaan. Limaa oli tullut paljon, unenpöpperössä lähdin vessaan asiaa tarkastamaankin kun oli alapäässä niin märkä olo. Loppuyö meni olotilaa ihmetellessä ja seuraavana päivänäkin olin kipeä. Limaneritystä kovasti. Töihin en olisi pystynyt jos olisi työpäivä sattunut. Lopulta aattelin tehdä vielä sen viimeisen ClearBluen digiovistestin ja HYMYNAAMA tuli:-) Voisiko olla mahdollista että hormonitoiminta on elpymässä ja ovis todella noin rajuoireinen? Terolut-kuuri oli päällä, joten ihmettelen miten ovis tulee kesken kuurin? Onko jollain kokemusta asiasta? Vaikuttaako raskautumiseen? Jos pistää menkat tulemaan ennen kuin kiinnittyminen ehtisi tapahtua?

Paino tippui viime viikolla alle 90kg:n. Nyt on pudotusta toukokuun alusta jo n.8.5%, joten voisi ajatella terveyshyötyjäkin ilmaantuvan. Jospa alkaisinkin ovuloimaan:-) Edellinen ovisplussa onkin noin vuoden takaa. Painonpudotusurakka jatkuu edelleen.

Tähän ovisplussaan voivat painonpudotuksen lisäksi vaikuttaa metformiini ja viime kierrossa syödyt Terot...

Suttu, mä syön omegavalmistetta ja monivitamiinia. Kohta aloitan d-vitamiinin.

Voi että mä olen Tinttiksen puolesta onnellinen...

Jäädään odottamaan mitä tuleman pitää...

Tinsku

kp24/???

Vierailija
79/107 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta..

Sen verran kuitenkin että tinttikselle Onnea sykkeestä!! :) Ihanaa..

Kiva iiris kun tulit kertoilemaan kuulumisia taas!

2poj@näidille pahoittelut ettei lääkäri käynti tuottanut parempaa mieltä :(

evelina: Harmi jos sun inssi oli hiukan väärään aikaan :( (Mulla ei muuten ruukaa näissä pregnyleillä aikaan saaduissa oviksissa tulla ollenkaan ovislimoja)

Sofille pahoittelut tädistä! Ja siihen vastaus että miten olen saanut ajan kulumaan... Huonosti! :D

Ennuli: Nyt vaan sitten piinapäiviä viettämään! niin ja lasketaan se juuri noin :)

Sutulle onnittelut rouviintumisesta!

Voi Tinsku!!! Olispa mahtavaa jos ovuloisit :) Ja onnittelut yheksänkympin alituksesta!!!!

Ja sit omaan napaan!

Haukkukaa mut ihan pölvästiksi! Mutta mä en vaan kestänyt enää.. testi poltteli ihan liikaa! Ja en edes pystynyt pidättämään pissaa rakossa kuin n. puolitoistatuntia! Nyt pp9 ja 11vrk pregnylistä.. Tikkuun piirtyi heti selvä, mutta haalea haalea haamu! Siis A-P-U-A!

Hölmistynyt Nelli!

*muoks* nimimerkki vaihdettu :D Ihan hölmistyneenä viestiä varmaan kirjottelin kun tuli ihan huomaamatta loppuun tuo minun vanhempi nimimerkkini :)

Vierailija
80/107 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna sitten ihan haaaalea viiva! Ettei noi olis vaan pregnylin jämiä kun ei ollut juuri eilistä päiväpissaa vahvempi viiva tämä aamulla testattu?!?!??!

Ja pp 10