^^^Pitkään tuhtaavien elokuu^^^
Kommentit (107)
Ihan mahtavaa. Täältä lähti tulemaan vauvaliimaa ja tarrasukkia oikein vinot pinot.
Tätiä täällä edelleen odotellaan. Kalenterin mukaan tänään pitäisi olla se suuri päivä. joskus on tosin alkanut jo vähän aiemminkin, mutta ei tietenkään tässä kierrossa.
Vähän laskeskelin, että mahtaako taas tulla viikonloppu juuri parhaimpaan inssipäivään, arghh. No toivottavasti tällä kertaa pregnyl sitten tehoaa ja rakkulat irtoaa ajoissa. Saan kyllä tälle kerralle isomman annoksen. Viimeksihän mulle kävi niin, että neljä päivää inssin jälkeen mulle tuli ovis! Eli siinä meni simpat hukkaan. Pregnyl oli pistetty ajallaan, mutta ei ilmeisesti tehonnut. Mulla on ovis aina outoon aikaan tyyliin kp 19/30 siksi olenkin ihmetellyt kun neljä inssiä takana ja ne on aina tehty kp12-14 eli ihan liian aikaisin. No tästäpä keskutellaan kunhan saan varatuksi ultran. Eli täti please tule jo...
Meän pino ei olekkaan täysin kirottu :D
Oikein paljon onnea ja sitä vauvaliimaa!!!!!
Jokos sinut saa siirtää plussanneisiin? Sait kyllä pelastettu tämän viikonlopun hyvillä uutisilla!
Enpä muista, koska olisin näin iloinen ollut tädin saapumisesta omalla kohdallani. Nyt siis pääsen aloittamaan hoidot, ensin femaria ja sitten puregonia. Mahtava fiilis. Viides inssi toden sanoo!
Ja pidän peukkuja pystyssä, että pikkuinen pysyy loppuun saakka matkassa! =) En voi edes kuvitella, kuinka ihanalta tuo mahtaa tuntua!
Täällä tätiä ei onneksi vielä näy. Jotenkin on turvonnut olo tosin jo, joten eiköhän lähipäivinä saada täti vierailulle (kunhan vaan ei tulisi ennen tiistaita...).
Evelina: Kiva kun tätisi saapui ja pääset asiassa eteenpäin. Tsemppiä inssiin!
Lisää plussia meille kiitos!
- Ennuli -
kp 26
pista van Nelli mut sinne plussanneisiin. Plussattuhan tassa on, toivotaan vaan etta pysyy matkassa!
kiitos kaikille onnitteluista! Ihan epatodellisissa tunnelmissa mennyt tama paiva... Miehen kanssa vaan naureskeltu ja ihmetelty! Mielessa pyorii kaikenmaailman asiat kuten aitiysloma, ultrat, keskenmeno, komplikaatiot, vanhemmille kertominen jne jne... :)
Pahoinvointia odotellessa.... ;)
Tinttis ja viikot 4+2, ei 4+3 kuten aiemmin laitoin...
Toivottavasti ette ole jääneet myrskyn jalkoihin, kun täällä on näin rauhallista... ;)
Tinttulinan plussa toi kyllä taas pitkästä aikaa toivoa tähänkin pinoon!
ON: Tätiä ei ole onneksi vielä näkynyt, ja näyttää siis siltä, että ovis menee sopivasti seuraavalle viikolle, eikä siis sille viikonlopulle, kun olen reissussa! Tämä siis tulevan inssin kannalta hyvä!
Kuvitteellisia alavatsaoireita on TAAS ollut, oudoinpana viime viikolla eräänä iltana ollut turvonnut olo, joka yleensä enteilee seuraavana päivänä alkavia menkkoja. No, eipä niistä sen enempää, odotellaan vaan tätiä tyynesti!
Nelli: kävin kurkkaamassa blogiasi, ja säikähdin saamiasia clomien sivuoireita! Hurjaa! Ja vielä silmäoireita...? Kaikkeen sitä saa näköjään varautua... Teroista mulle ei juurikaan oireita ole tullut, joten toivottasti ei clomeistakaan...
Hyvä, kun tuohon alkuun on lisätty plussanneisiin plussauskuukausi, tietää sitten vähän koska sieltä voi porukkaa poistaa... Pitäiskö siitä raa'asti vaan ottaa kaikki Haavelija-79:n yläpuolella olevat nimet pois? Ovat tainneet jo synnyttääkin. Vai mitä mieltä ootte?
- Ennuli -
kp 28/24-29 (?)
Tosi ihanaa, että sait plussan! Tuot toivoa pinoon!
Munkin puolesta haavelijan yläpuoliset voi poistaa plussanneista.. ovat plussanneet jo kauan aikaa sitten..
Omasta epäonnisesta navasta.. Meidän yhteinen viikonloppu päättyi mun vatsatautiin..:( Aivan järkky eilisilta.. Ja kuinkas sattuikaan, että ovis on tänään, eli eilinen paras päivä jäi hyödyntämättä..:( Noh, jos tästä vielä illaksi toipuisi..
Sofi
Täältä lähtee vauvaliimaa ja tarrasukkia myös sinne, toivottavasti kaikki menee hyvin eikä pahoinvoinnitkaan liikoja vaivaa =)
Ja voihan kurjuus Sofi..Mutta toivotaan pikaista paranemista, että saatte oviksen hyödynnettyä!
Tuleekohan 9 kuukauden päästä syntyvistä tyttövauvoista monia Astoja ja Veeroja =)
inkeri kp 24
Käyn edelleen teidän kuulumisia silloin tällöin lukemassa, niin nyt on ihan pakko kirjoittaa ja onnittelemaan Tinttistä. :) Oikein paljon onnea plussasta ja tarrasukkia kyytiläiselle! :)
-ray rv 28+1
Täällä ainakin ollaan Ennuli vielä hengissä.. Ei ole näkynyt minkäänmoista myrskyä jonka jalkoihin jäädä :D
Olis kyllä Ennuli niin kiva ko se ovis ei sitten osuisi sille reissu viikonlopulle ja inssi onnistuisi! Pidän peukkuja täällä...
Mulla ei olekkaan aikasemmissa kierroissa ollut noita näköhäiriöitä ja nyt ne sitten tosiaan yhtäkkiä ilmesty kuin salama kirkkaalta taivaalta! (Ja tosiaan ne on ihan kuin salamia jotka "vilkkuu" näkökentässä.. Sellaisia hiuksen hienoja viivoja vaan vilahtelee)
Minäpä poistan kaikki haaveilijan yläpuolella olevat plussanneet...
Sofille paljon paranemisia! Inhoan yli kaiken vatsatautia... se on niin kurjaa :(
ON: Mulla on huomenna se folliultra! Mahaa turvottaa ja munasarjoja nipistelee.. Jännittääkin niin pirusti! (En mää ole ennen jännittäny näin paljoa ennen folliultraa!) Tiedä sitten olisiko tämä sen syytä että on viimeinen inssi-yritys ja toivoisin niin kovasti kaiken menevän nappiin tällä kertaa! Aion huomenna samaisella käynnillä kysellä jatkoista.. mitä tehdään jos tästäkään viimeisestä inssistä ei nyt tärppiä tule. Laittaako lääkäri heti menemään lähetteen eteenpäin vai miten toimitaan? Huomennapas se sitten selviää.. Tulen sitten raportoimaan ultrakuulumiset!
Nelli
Kerrassaan loistava uutinen. Antaa niin paljon toivoa:-)
täältäkin suunnalta.
Ja toivottavasti Nellin ultra sanoo hyviä tuloksia.
Mulla vasta ultra ensi tiistaina ja omien laskujeni mukaan inssi sitten perjantaina, kiitos viikonlopun. sunnnuntai olisi ollut paras päivä kaiketi, mutta toivottavasti tuo tuplapregnyl tekee tehtävänsä.
Mulla jotenkin huono olo noiden femareiden takia, päässä outo olo. Aiemmin en huomannut mitään sivuvaikutuksia. voihan olla,että on ehkä niskat jännityksestä kireänä ja vaikuttaa päähän. Mut ei ole kivaa ei. Ja miten tämä aika menee niin hitaasti.
Nelli, onko sulla femarien jälkeen vielä puregon-pistokset? Mun pitää pistää sitä kp 7 alkaen eli parin päivän päästä.
Nelli: miltä ultrassa näytti?
ON: Täti tuli tiputtelemalla maanantaina ja tiistaina alkoi kunnon vuoto. Ilmoitin lekurille vuodon alkaneen ja kerroin tulevasta viikonlppun mittaisesta reissusta. Hän määräsi minut ottamaan clomit kp 5-9, jos vaikka saataisiin oletettu ovis siirtymään viikonlopun yli. Ultra on sitten ensi viikon perjantaina kp 11, jännää.
Tulevan irrotuspiikin pistäminen kyl jännittää, kun en oo ikinä itseäni (enkä ketään muutakaan) pistänyt! Toivottavasti mun limakalvot on ultrassa sopivan paksuisia, etten saa mitään lisäpiikkejä sen takia!
Nyt en sitten teroja tässä (enkä muissakaan inssikierroissa) syö...
Hirveen suuria toiveita en näihin insseihin lataa, vaan enempi uskon niihin IVF-hoitoihin. Yritän kuitenkin pysyä positiivisenä ja uskoa ihmeeseen! Olisi se vaan mukavaa, jos ei niihin rankempiin hoitoihin meidän kenenkään tarvitsisi mennä! =)
Te joilla on enempi kokemusta insseistä: Onko teitä (tai siis miestä) kehotettu pidättäytymään seksistä ennen inssiä, jotta spermamäärä olisi parempi? Tuli vaan mieleen ja ajattelin lääkäriltäkin kysäistä tästä...
- Ennuli -
kp 2
Nelli: Tsemppiä ultraan! :)
Onnea plussasta Tinttulina!! :) Se antaa toivoa kun joku plussaa. :)
Minulla on tällä viikolla jumalaton kiire, joten hetken ehdin tässä nyt kirjoittaa. Ovisplussa lienee minulla huomenna merkeistä päätelleen, mutta mies on nyt innostunut vähän liikaa (ihme..), joten voi olla että ollaan puuhailtu vähän liikaakin nyt ennen ovista, siis useana päivänä peräkkäin (yritin vähän jarrutella, mutta ei auta). Eli kannattaisiko yrittää vielä tänään tai huomenna.. ? Puuh... Kyllä ottaa pattiin tämä ettei ikinä osuta kunnon "lastin" kanssa ovispäivälle. :/
Minulla on huomenna taas homeopaatilla käynti. Katsotaan nyt mitä "lääkettä" tällä kertaa antaa.
Mutta näin nopeasti vaan nyt tällä kertaa.
Tsemppiä kaikille! :)
Kp 13/n.27
P.s. Ja gynelle en nyt ehdi. Ja tähän lähi lääkäriasemalle kaikki gynen ajat olivat jo menneet tältä viikolta, joten en nyt viitsi/ehdi/jaksa lähteä Helsinkiin asti (keskustaan).
Ja ei vaan kaikki mennyt ihan nappiin ja loppupäivä on mennyt hiukan huonoissa fiiliksissä.
Munikset oli vaan toisella puolella 12mm ja toisella puolella 11mm kokoiset.. Lääkärin mukaan ei riitä koko siihen että inssiä tehtäisiin perjantaina --> eivät ehdi kasvaa tarpeeksi :(
Perjantaina uusi ultra, jossa katellaan miltä silloin näyttää ja tarkoituksena olisi yrittää jos inssi onnistuisi maanantaille. Tässä on kuitenkin se ongelma että mulla on ovis sunnuntaina! (aina säännöllinen) niin se maanantai on sitten liian myöhäistä enää! Lääkäri hiukan puheli että voi olla niin että inssiä ei tehdä ollenkaan ja mennään ainoastaan yhdynnällä :( Perjantaina ollaan sitten viisaampia sen suhteen...
Limakalvokin oli vain 4mm paksu. Ja senkin lääkäri sanoi että se on enintään 4mm nyt, eli taisi olla paikoittain hieman allekkin tuon! Eli ei puhettakaan että tuohon edes mitään kiinnittyisi :( Pitäisi limakalvon ottaa todellinen kasvuspurtti! Että sellasta sitten..
Kyselin sitten vielä niistä jatkoista! Lääkäri alkoi selittämään että "No kun tuota sinun ikääsi katsoo, niin eihän tässä ole mitään kiirettä. Teillä on vielä ihan hyvät mahdollisuudet raskautua ihan ilman hoitojakin" Just joo! Voitte arvata kuinka minua suututti! Sanoin lääkärille että jos minulla on viisi vuotias tyttö, jonka jälkeen on käytetty ainoastaan 3kk ehkäisyä, eikä vahinkoa ole tullut ja kaksi vuotta yritetty niinku tosissaan.... niin on joo hyvät mahdollisuudet vielä raskautua ilman!!!! helv**** sentään!
Lopullinen päätös sitten asiaan (onneksi) oli että jos tällä kierrolla ei nyt onnistu niin sitten voin varata keskusteluajan lääkärille, jonka jälkeen hän laittaa lähetteen eteenpäin. Että sellasta täällä! En tiedä miksei voi laittaa jo ennen tuota keskustelukäyntiä!
Nelli
Miten voikin sattua juuri sinulle tuo viikonloppu noin pahaan aikaan. Olen niin pahoillani.
Mutta olisiko kuitenkin vielä toivoa maanantaille? Laskin, että rakkulat olisivat silloin 22 ja 21 eli tuo pienempi saattaisi olla vielä irtoamatta. Ja hyvässä lykyssä isompikin. Vaikka tietysti jos tiedät ovuloivasi sunnuntaina niin sittenhän se on niin. voi kun niin toivon, että vähän hidastaisivat kasvua ja irtoaisivat vasta maanantaina.
Itselläni on vähän sama tilanne tulossa, kp 14 on perjantai ja minulla ovis normisti kp 16-19 mutta en usko, että venyttävät sitä viikonlopun yli. Toivon vaan että se tuplapregnyl sitten kasvattaisi rakkulat niin,e ttä irtoavat perjantaina. Viikon päästä siis vasta. Miksei nuo klinikat voi tällaisissa tapauksissa olla auki viikonloppuisin, uuaah. Ja aika tökeröä lääkäriltä sanoa sinulle tuolla lailla, että olethan vielä nuori ja sinulla on aikaa. Huh huh.
Voi koita jaksaa Nelli ja yritä vielä uskoa, että toivoa on.
Harmi, että munisten tilanne oli tuo... eikö tuolle limakalvolle voisi määrätä mitään lääkettä, että vahvistuisi. Mun lääkäri mun mielestä jutusteli, että joillekin määrätään Menopur, jos limakalvo jää liian ohueksi. Mut ehkä sit turhaa, jos munikset jää liian pieniksi. Pidän kuitenkin peukkuja pystyssä, että tekisivät kasvuspurtin perjantaiksi!
Tuo ikään vetoaminen on sitten ärsyttävää. Pitääkö sitten väkisin tuhdata luomuna (vaikka ei onnistu) ja siinäkin pienentää mahdollisuuksia, kun vuosia tulee koko ajan lisää ja ikä pienentää mahdollisuuksia entisestään...
Jaa-a, pitääköhän meidänkin mennä vielä keskustelemaan IVF:stä, jos inssit ei onnistu. Vai olisiko se keskustelu jo suunnittelua... Sen näkee sitten vuoden vaihteessa.
Hain eilen apteekista clomit ja Pregnylin. Kotona hoksasin, etten sitten tajunnut piikkiä ostaa sitä Pregnyliä varten. En kyllä tietäisi millaisen ostaisinkaan. Ehkä lääräri valoittaa asiaa, kun käyn siellä ultrassa.
- Ennuli -
kp 4
evelina: Tietenkin jonkinlaisia toiveita voi olla vielä maanantaille.. Ja vaikka se ovis olis sillon sunnuntaina, niin mahdollisuushan on kuitenkin siihenkin että munikset olis vielä maanantaina hedelmöityskykyisiä. Mutta paras päivä tehdä inssi olisi kyllä varmasti se sunnuntai! Eli toiveitahan on mutta paljon pienemmät kuin siinä tapauksessa että päästäisiin tekemään inssi silloin kun on oviskin.
Evelina olikin tuolla aikaisemmin kysellyt että onko mulla femarien lisäksi puregonit.. Mulla on clomien lisäksi puregonit. Clomit ymmärtääkseni ovat periaatteelta samat kuin femarit. Mutta siis noi clomit mulla on käytössä.
Ennuli: Meille ei ole puhuttu pidättäytymisestä mitään , eikä olla kysyttykkään. Muutama päivä on pidätelty kuitenkin ennen inssiä omasta päätöksestä. Ero simmpojen määrässä on ollut huikean suuri vaikka pidättäytyminen on ollut joka kerralla yhtä pitkä. Ekassa inssissä taisi olla 24milj. matkaan lähtevää simppaa ja viimeisimmässä oli 64milj. matkaan lähtevää!!! Että vaihtelee näköjään paljon ilman tuota pidättäytymistäkin :)
Ennulille vielä: kai se lääkäri vois määrätä jotain lääkettä siihen jos haluais määrätä.. ko niitä lääkkeitä kuitenkin on! Mutta en tiedä miksei mulle mitään ylimäärästä määrää?! Ja tuo sinun lääkärin mainitseman menopur on tietääkseni samaa kuin puregon, ja sehän mulla on jo käytössä.. Toivotaan että se kuitenkin kasvattaisi sitä limakalvoa vielä rutkasti!
Meillä on mitä todennäköisemmin sen keskustelukäynnin jälkeen sitten ensikäynti myös väestöliittoon :/ Että keskusteluja meille kyllä riittää :D Vituttaa vaan ko menee kivasti työaikaa noihin keskusteluihin! Ja ainakin tuo ennen lähetteen kirjoittamista käytävä keskustelu tuntuu niin turhalta koska kuitenkin me sinne VL:lle mennään "uudestaan" keskusteluun!
Sen pregnylin piikit ja ruiskun saa ilmaiseksi apteekista. Ei tarvitse maksaa mitään. (Siihen tarvitsee kaksi neulaa, koska toisella isommalla "imetään" se nestemäinen ensin ruiskuun ja sekoitetaan siihen jauheeseen, sit otetaan pienempi neula käyttöön millä valmis aine taas imetään ja pistetään itseen)
Apteekista ovat aina osanneet antaa tarvittavan kokoiset tarvikkeet eli ei sun tartte sitä murehtia ettet edes tiedä millaisen ostaisit :) (kerran tosin meinasivat unohtaa antaa sen "sekoitusneulan") Joskus kun en ole apteekista niitä muistanu pyytää/tai niitä ei ole mulle tarjottu niin olen pyytänyt polilta samalla kun olen käynyt ultrassa.
Tsemppiä Ennuli siihen pistämiseen!! Kyllä se hyvin menee vaiket olekkaan ennen itseäsi pistänyt! Ja jos joudut muitakin lääkkeitä sitten pistelemään niin ne ovat kuitenkin vielä paljon helpompia ja ei niin epämiellyttäviä laitettavia kuin pregnyl! Eli jos pregnylin saat pistettyä niin puregonit ja menopurit on ihan iisi biisi :D
Iskipä sitten kunnon kirjoitusripuli :D Oli niin paljon Ennulille asiaa että hiukan venähti taas pitkäksi ku selostan ummet ja lammet :D
(Ja huomaattekos että hymymerkeistä päätellen olen taas paremmalla mielellä, aina sitä saa jotenkin kasattua itsensä uuteen nousuun!)
Nelli
Ystavat rakkaat!!! Se on sitten plussa!! :D
Voi jee mitka fiilarit! Itkua, naurua, tarinaa jne...
Herasin tana aamuna puoli kuus (!) ja pakko oli menna tekemaan testi! Kun ei se tuhru sitten vissiin ollutkaan mikaan tuhru, vaan mika lie! :)
Ma kylla tiesin tavallaan, mutta en uskaltanu luottaa omaan kroppaani taman kaiken ajan jalkeen.
Oireita: Palelua iltaisin, ajoittaista etovaa oloa, rinnoissa verisuonet pinnassa, menkkamaista kipua, mutta ei menkkoja!
Voihan viude sentaan! Miten tassa pysyy nahoissaan!! Miten ihmiset pystyy oleen kertomatta!! :D
Mutta oikein paljon tsemppista teille kaikille ja en todellakaan mihinkaan taalta havia, en edes unelmoisi viela tuonne odottavien puolelle menosta..... Joten siirryn taustailemaan ja jos haluatte (tai pikemminkin jos teita ei haittaa..) niin kayn ajoittain kertomassa kuulumisia!
Onnellinen ja pollamystynyt Tinttis rv 4+3 :) (Lahettakaa vauvaliimaa pliis!)