Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

päiväkoti / perhepäivähoito

Vierailija
01.08.2010 |

Lapsi on 1 v 4 kk kun aloittaa hoidon. Kumpaa vaihtoehtoa suosittelisitte? Meillä ei ole mitään tietoa kunnan perhepäivähoitajista, parista päiväkodista sen sijaan on kuultu hyvää palautetta (myös näin pienten osalta). Meidän lapsi on sosiaalinen ja tykkää kauheasti muista lapsista (jos nyt 11 kk:sta voi vielä mitään sanoa...). En osaa päättää kumpaa paikkaa hakisin ja kohta pitäis tehdä päätös. Perhepäivähoidosta ylipäätänsä oon kuullut paljon huonoa, tosin myös päiväkodista...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi on mukana näet mahdollisesti jo hänestä mikä on sopiva...ja jos menee hakoteille voi vaihtaa.

Vierailija
2/14 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän kunnassa perhepäivähoitajia on aika paljon eikä käsittääkseni ole mahdollista hakea jollekin tietylle. Eli etukäteen ei siis voi tutustua ja vasta sitten päättää. Hoitopaikkaa pitää kuitenkin hakea 4 kk ennen. Perhepäivähoidossa pelottaa kun hoitajia ei ole kuin yksi, kuka valvoo mitä hoitaja tekee lasten kanssa. Ja mitä jos pph:lla on monta pientä hoidettavana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tutustut Kelan sivuilla.

Näin voit ainakin yksityisistä itse valita mihin viet.

Vierailija
4/14 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä varsinkaan noin pientä. Pph:ssa sun lasta kohdellaan kuin sontaa. Kukaan ei tiedä, mitä siellä hoitopaikan seinien sisällä tapahtuu. Mä en ikinä laittais lastani perhepäivähoitoon!

Vierailija
5/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten mielestäni parempi noin pienelle. Jos taas epävarmaa ja tiedät että pk on hyvä niin sitten ehkä sinne. Itse laitoin tuon ikäisen ja vanhemman sisaruksen pphlle ensimmäiseksi vuodeksi, sitten siirtyivät päiväkotiin. Olisin tosin jatkanut tuolla pphlla koska oli niin ihana mutta hän lopetti hommat. Meillä tuo pph oli jollain tasolla tuttu ja erittäin luotettava, lapset kiintyivät häneen kovasti. Virikettä oli tarjolla riittävästi ja muutenkin hoito oli ammattitaitoista ja tasokasta. Pk jossa nyt ovat on myös ollut kiva ja tyytyväisiä olemme tähänkin, kuopus kuitenkin ikävöi välillä vieläkin pph-tätiään.

Vierailija
6/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitajilla ei ole kasvatusalan koulutusta. Hoitaja voi olla ihan mitä sattuu. Lisäksi paikalla on vain yksi aikuinen ja noin pieni ei osaa kertoa päivän touhusta yhtään.

Lapsemme on melko isossa osastossa päiväkodissa, mutta hoidon aloitus ja kaikki on sujunut kivasti. Lapsemme oli ap:n lapsen tavoin rohkea ja sosiaalinen ja ollut hoidossa monella tuttavalla/sukulaisella.

Vierailija
7/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu pphsta. Meidän pph oli lto joka oli omien lasten kanssa kotona ryhtyessään pphksi. Siirtyi sitten omaan työhönsä päiväkotiin ja lopetti siksi pphn työt. Kaikilla kai on nykyisin jonkinlainen kurssi käytynä.

Vierailija
8/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kuunnella näitä kiekujia, jotka ei uskaltaisi ikimaailmassa laittaa lastaan perhepäivähoitoon, kun ei tiedä mitä siellä tapahtuu. Kuten olemme lehdistä saaneet lukea, taitavat päiväkodit olla enemmän pelottavia paikkoja ryhmäkokojen ollessa suuret ja hoitajien köyttäessä lapsia tuoleihin..

Pieni ryhmä ja tuttu ja turvallinen hoitaja ovat ehdottomasti parasta, mitä noin pieni voi saada. Ei päiväkodin hälyyn ja vilskeeseen. Kavereita on tuon ikäiselle kolmessa hoitokaverissa riittävästi ja yhteiset ulkoilut muiden hoitajien ja lasten kanssa varmasti täyttävät noin pienen kaveritarpeen. Perhepäivähoitajat ovat nykyään koulutettuja, varsinkin jos nuoren hoitajan saat. Itsekin olen lto ja toimin perhepäivähoitajana. Tänään aloitin kesäloman jälkeen työt ja voi että, kyllä oli mukava tavata taas lapset ja huomata kuinka he ovat ikävöineet sekä minua että toisiaan! Halittu on tänään ja paljon. Perhepäivähoitoa/-hoitajia on aivan turha pelätä.

Vierailija
9/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen on vielä ihan vauva ja päiväkodissa ei saa vauva enää olla. Lisäksi päiväkodissa pöpöt tarttuvat hyvin ja huolella, varaudu siihen että lapsi sairastaa tosi paljon ekana vuonna.

Vierailija
10/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitajilla ei ole kasvatusalan koulutusta. Hoitaja voi olla ihan mitä sattuu. .

Itse olen aloittanut pph:n työt hetki sitten (ja ennen kuin kukaan älähtää niin olen saikulla nyt). Kyllä vaaditaan koulutus ja jos sitä ei ole niin pitää sitoutua suorittamaan pph:n ammattitutkinto.

Vierailija
11/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ammattitutkinnon suorittanut pph. Joten koulutus alalle on.

Ihmettelen näitä kommentteja, joissa epäillään kaikkea kauheaa tapahtuvan hoitopäivän aikaan. Kyllä meillä saa ihan laadukasta hoitoa, lapsilla on hyvä olla meillä. Tunnen paljon hyviä perhepäivähoitajia. Ja tyytyväisiä vanhempia, joiden lapset ovat perhepäivähoidossa.

Vierailija
12/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitajilla ei ole kasvatusalan koulutusta. Hoitaja voi olla ihan mitä sattuu. Lisäksi paikalla on vain yksi aikuinen ja noin pieni ei osaa kertoa päivän touhusta yhtään.

Lapsemme on melko isossa osastossa päiväkodissa, mutta hoidon aloitus ja kaikki on sujunut kivasti. Lapsemme oli ap:n lapsen tavoin rohkea ja sosiaalinen ja ollut hoidossa monella tuttavalla/sukulaisella.

Onpa outoja heittoja täällä. Ei tuolla tavalla voi yleistää, ettei perhepäivähoitajilla ole kasvatusalan koulutusta. Itse olen pph ja minulla on laaja kasvatusalan koulutus kaiken muun koulutuksen lisäksi. Koulutusta on enemmän kuin suurimmalla osalla lastentarhanopettajista.

Vierailija
13/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin pieni osaa kertoa sitäkään että päiväkodissa teipattiin tuoliin kiinni ym!

Perhepäivähoitajilla ei ole kasvatusalan koulutusta. Hoitaja voi olla ihan mitä sattuu. Lisäksi paikalla on vain yksi aikuinen ja noin pieni ei osaa kertoa päivän touhusta yhtään. Lapsemme on melko isossa osastossa päiväkodissa, mutta hoidon aloitus ja kaikki on sujunut kivasti. Lapsemme oli ap:n lapsen tavoin rohkea ja sosiaalinen ja ollut hoidossa monella tuttavalla/sukulaisella.

Vierailija
14/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtua kaltoinkohtelua. Jos paikalla useampi aikuinen, voi helposti syrjiä jotakin lasta, jättää hänet aina muiden hoidettavaksi. Kaikkea voi tapahtua myös päiväkodissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi