Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks ihmeessä äidinmaidon osittaisen pumppauksen syynä ei mainita tätä:?!

Vierailija
01.08.2010 |

ISÄ HALUAA SYÖTTÄÄ MYÖS. pumppauksen syinä ilmoitetaan aina vain:

- ei voi imettää

- menee matkoille

- on sairaana

- menee tuulettumaan

- maitoa tulee liikaa

- luovotusta varten

ym

missään ei lue että pumppaus on hyvä keino isälle osallistua lapsen ruokintaan ja saada läheisyyttä syötön avulla. meillä on niin. onko se jotenkin huono juttu?! isä haluaa syöttää myös osan yösyötöistä jotta äiti jaksaa arkea.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta ja kaikkien yösyötöt olen tasan itse saanut hoitaa! Vaikka kuinka väsynyt olen ja olen ollut.. Mies vaan kääntää kylkeään ja jatkaa nukkumista. Mä voisin mieluusti pumpata vaikka jääkaapin täyteen!

On sulla ihana mies, kun ajattelee myös sun jaksamista!!

Vierailija
22/28 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauva ei pystynyt imemään rintaa. Ja kun pumppåasin niin isä sai oivan tilaisuuden hoitaa osansa syötöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki maito oli pumpattua, isä syötti yhtä paljon kuin minäkin. Kun sitten siirryttiin pullosta rintaan, isää selvästi harmitti että hänen osuutensa väheni. Vastasyntynyt saa kuitenkin suurimman mielihyvänsä nimenomaan ruoasta.

Vierailija
24/28 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

plus että olen kade tuollaisesta isästä! tuo osoittaa paljon muutakin, kunnioitusta sinuun ja osuuteesi äitinä, halua olla vahva osa vauvan mielihyvää ja arkea, halua tutustua vauvaan ja auttaa arjessa, hyvä sydän ja mies jne.

meillä täysin eri ja pumppaisin kans jääkaapin täyteen jos tuollainen mies olisi!

Vierailija
25/28 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli huono omatunto:/ ja paha mieli vauvani vuoksi.

Kyllähän mulla pumppaamiseen on itsekäskin syy, siis juuri se että saan yöllä levätä yhden syötön. Eli siis MINÄ levätä, nyt ei mene vauvan ehdoilla siis tuo yksi syöttö. isän ehdotushan tuo oli mutta osittain varmaan ajatteli siinä minua myös.

No toivottavasti en nyt tuhoa vauvani elämää tai vaikeuta imetystä tällä. Täytyy harkita nyt tätä vielä kun luin kommenttejanne. itselleni illan ahdistusta ja päivien väsymystä on helpottanut ajatus siitä, että yhden syötön saan nukkua ja vauva saa silti äidin omaa maitoa.

Mut tämä onkin esikoinen ja pelottaa muutenkin että teen väärin joka asian... Av:lla sen sit aina tajuaa vielä jyrkemmin. (en ole NUORI äiti kuten nyt kohta joku varmaan sanoo...)

Vierailija
26/28 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä saa myös syöttää:-O Tai jos pumppaa niin kyse on taatusti esikoisesta. Usemman lapsen vanhemmat tietävät, että sitä syöttämistä tulee joka tapauksessa ihan riittävästi vaikka sen 6 kk täysimettäisikin eikä antaisi pullosta mitään.

Vierailija
27/28 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnellisimpia ja kestävimpiä ovat tutkimusten mukaan ne suhteet, joissa isä osallistuu tasaveroisesti lastenhoitoon...

ihan fiksusti ajattelet AP ! :-)

mulle tuli huono omatunto:/ ja paha mieli vauvani vuoksi.

Kyllähän mulla pumppaamiseen on itsekäskin syy, siis juuri se että saan yöllä levätä yhden syötön. Eli siis MINÄ levätä, nyt ei mene vauvan ehdoilla siis tuo yksi syöttö. isän ehdotushan tuo oli mutta osittain varmaan ajatteli siinä minua myös.

No toivottavasti en nyt tuhoa vauvani elämää tai vaikeuta imetystä tällä. Täytyy harkita nyt tätä vielä kun luin kommenttejanne. itselleni illan ahdistusta ja päivien väsymystä on helpottanut ajatus siitä, että yhden syötön saan nukkua ja vauva saa silti äidin omaa maitoa.

Mut tämä onkin esikoinen ja pelottaa muutenkin että teen väärin joka asian... Av:lla sen sit aina tajuaa vielä jyrkemmin. (en ole NUORI äiti kuten nyt kohta joku varmaan sanoo...)

Vierailija
28/28 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi isä on niin itsekäs, että haluaa vauvan hyvinvoinnin kustannuksella osallistua myös syöttöihin. Toimivaa imetystä ei kannata pilata isän pulloruokintahaluilla. Oikeasti kiinnostunut isä keksii kyllä muutkin keinot osallistua vauvan hoitoon ja vauvan kanssa olemiseen sekä äidin kanssa vastuun jakamiseen kuin pulloruokinta.

En nyt ihan näin kärkevästi sanoisi, mutta minusta on outoa, jos isällä on niin suuri halu hoitaa osa vauvan syötöistä, että äidin pitää sen vuoksi pumpata maitoa, ja tosiaan jättää imetyskertoja väliin. Ja hölmöä, jos tällaiseen menettelyyn lähdetään kovin heppoisin perustein. Ymmärrän kyllä, jos vauva on erityisen tiheään heräilevä tai äidillä on menoa, mutta jos syyt ovat tosiaan "isän halu ruokkia vauvaa".

Maidontuotanto kärsii aika pian, rinnat voivat pakkautua ja tulla helpommin rintatulehduksia. Lisäksi imuote voi häiriintyä ja tulla rintaraivareita. Voi olla, että vauva on piankin kokonaan pulloruokinnassa tuolla menetelmällä. Mutta mitäs siitä, koska tuttipullo ja korvikehan ovat "aivan yhtä hyvä vaihtoehto" kuin imetys. Eikös niin?

Kyllä isällä on paljon muitakin tapoja olla vauvan kanssa ja solmia hänen kanssaan läheistä suhdetta, kuin syöttäminen. Meidän lapsi nukkui tuntikausia pikkuvauvana isänsä sylissä, kun muu paikka, kuin syli, ei kelvannut ja lisäksi mieheni kuivitti, pesi, hyssytteli jne. ainakin yhtä paljon, kuin minä. Ensimmäisen puolen vuoden ajan mies ei osallistunut lapsen syöttämiseen, kun täysimetin, mutta kovin läheinen ja tärkeä isä on silti aina ollut lapselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme