Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos meidän teini ei saa tahtoaan läpi, haukkuu mut esim.

Vierailija
23.07.2010 |

maailman huonoimmaksi äidiksi. Tämä äitipä meinasi järkätä lapselleen 18v-synttäribileet, mutta enpä nyt huonona äitinä uhraakaan siihen aikaa enkä rahaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tietää, että saa anteeksi.

Minä olin välillä ihan kamala äidilleni. Pyysin ja sain anteeksi.

Vierailija
2/19 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh! mitäs hemmottelit piloille, ton ikäisen pitäisi jo osata kunnioittaa vanhempia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöstavat hallussa tossa vaiheessa, ei ne ole koskaan.

Vierailija
4/19 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin 17-vuotiaaksi tosi kiltti, sitten täytin 18 ja päätin,että alistuminen riittää.

Vierailija
5/19 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 18v ollaan täysi-ikäisiä =D

Vierailija
6/19 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 13v.-19v. (Teenage = thirteen - nineteen)

Vierailija
7/19 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun mielestä 18v ei enää hauku vanhempaansa mitenkään, jos ei ton ikäinen osaa keskustella miksi olet "mmailman huonoin" niin anna olla.

Vai onko teillä molemmilla sitten keskustelutaito hukassa?

Vierailija
8/19 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero aikuisen ja kiukuttelevan teinin välillä on just se, ettei aikuinen menetä hermojaan ja ala huutaa vastaherjoja. Hän voi kyllä kylmän rauhallisesti esim. ruuvata teinin oven saranoiltaan ja viedä sen muutamaksi viikoksi autotalliin.

Vierailija
9/19 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylistetty olkoon av, olen tänään sivistynyt!

Vierailija
10/19 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkuminen on niin lapsellista, niin miksi tekin haukutte aina miehiänne ja anoppejanne ties miksi?

Vierailija
11/19 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaista teinikäytöstä on tuokin; "en kostoksi järjestä mitään juhlia". Kai sun nyt aikuisena ja järkevänä ihmisenä pitäisi ymmärtää, että tuo on normaalia käytöstä teiniltä.

Vierailija
12/19 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on ihan samasta ilmiöstä kuin eroavilla pareilla, joille tulee hillittömiä vihan tunteita. Ne kertovat osaltaan, että on rakastettu paljon ja oltu todella läheisiä. Eroaminen ei ole helppoa, koska siinä joutuu kuolettamaan paljon tunteita.

Ihan sama se on nuorilla, jotka aloittelevat itsenäistä elämää. Ihan äsken isi ja äiti olivat heille vielä jumalan asemassa, mutta nyt pitäisi pystyä elämään ilman. Se ei kerta kaikkiaan onnistu, jos ei välille synnytetä vähän kitkaa. Niinpä nuoret on viisaasti rakennettu sen verran impulsiivisiksi ja itsekeskeisiksi (tämä on aivotutkimuksella todistettu) että kitkaa vanhempien kanssa syntyy väistämättä.

Seurauksena nuori pystyy muuttamaan kotoa. Ja niinhän sen pitääkin olla.

Vierailija
13/19 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-sana tulee ruotsin kielen sanasta djäkne, joka tarkoittaa apupappia.

Teinillä ei ole MITÄÄN tekemistä englannin teen-sanan kanssa.

Vierailija
14/19 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-sana tulee ruotsin kielen sanasta djäkne, joka tarkoittaa apupappia. Teinillä ei ole MITÄÄN tekemistä englannin teen-sanan kanssa.

Pistäpä nyt jotain faktaa sanantutkimuksesta, muuten en kyllä usko tuohon.

Vierailija
15/19 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan tietoinen siitä, että kahdella samankuuloisella ja samoin kirjoitettavalla sanalla voi olla kaksi eri merkitystä, joiden etymologia on erilainen. Esimerkiksi kuusi (puu) ja kuusi (numero).

Veikkaan, että on kaksi eri teiniä. Toinen, historiallinen teini tarkoitti kiertelevää opiskelijaa. Toinen on sitten tämä moderni teini, ja sana viittaa ikään, ei oppiasteeseen.

Vierailija
16/19 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kotus.fi/index.phtml?s=1200

Lainauksia:

Teini-sanan historia on pitkä ja vaihteleva. Sanaa käytti jo itse Agricola 1500-luvulla parin kirjansa esipuheessa tarkoittaen sillä jonkinlaista apupappia. Silläkin tavoin saattoivat siis ansaita ne koululais- tai opiskelijanuorukaiset, jotka keskiajalla teinilauluja laulellen kiertelivät pitäjissä opintotukea kerjäämässä. Teini tulee ruotsin djäkne-sanasta, joka taas periytyy kreikan sanasta diakonos. Teini ja diakoni ovat siten samaa juurta, eri aikoina vain kieleen tulleita.

Vierailija
17/19 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-sana tulee ruotsin kielen sanasta djäkne, joka tarkoittaa apupappia. Teinillä ei ole MITÄÄN tekemistä englannin teen-sanan kanssa.

Pistäpä nyt jotain faktaa sanantutkimuksesta, muuten en kyllä usko tuohon.

Ja se on papista kaukana. Viis siitä, mikä teini joskus vuonna keppi ja kirves oli.

Vierailija
18/19 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ajoittain huonosti ja minä tyhmänä menen mukaan... Toisaalta, me olemme se seinä, johon lapsella on mielestäni mahdollisuus lyödä päätään. Se on meidän rooli. Meidänkin neiti on itse fiksuus muualla. Lukiossa stipendikamaa ja erittäin kohtelias ja hyvin käyttäytyvä muualla.

Vierailija
19/19 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytön teiniys alkaa näittää päätää...haukkui retuiksi (suom.jälkeenjäänyt) otin puhelimen takavarikkoon...seuraavaksi perun keikka liput...mutta nyt kyllä rauhallista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä