Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tinan tiukka elokuu alkoi nyt

Vierailija
01.08.2010 |

Meillä lomat on vietetty ja nyt alkaa elämäntaparemontti.

Mulla on ollut tarkoitus karistaa viimeiset raskauskilot, mutta kesäloman herkuttelu ja röpöttely eivät ole auttaneet asiaa.

Tarkoitus on jättää elokuussa pois seuraavat jutut: alkoholi ja sokeri kokonaan, vitivalkoiset jauhot kokonaan. Perunaa, tummaa riisiä ja täysjyväpastaa minimaalisesti.

Katsotaan kuinka käy. Tarkoitus olisi, että elokuu veisi mukanaan ainakin kaksi-kolme kiloa. Lisäksi tissutteluputki on ollut pitkä, liian pitkä.

Rupeaako joku kaveriksi?

-Tina

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan olisi voinut olla huonompikin. Kyläily sujui aluksi hienosti: otin vain yhden sipsin, kun normaalisti söisin kymmenittäin!

PizzaHutin pizzasta selvisin kahdella palalla, vaikka olisin voinut nälkääni syödä about kuusi :-). Ja skumppaakin meni kaksi lasia, höh!

Tämä oli miehen viimeinen lomapäivä ja myös kyläilypaikkamme viimeinen lomapäivä. Olisi ollut ihan hirveän vaikeaa kieltäytyä kaikista herkuista. Makeisiin en kuitenkaan koskenut.

Alunperin tiukan elokuun oli tarkoituskin alkaa näiden kekkereiden jälkeen. Seliseli, vai mitä. Mutta huomenna on ihana arkipäivä ja ihan varmasti todellinen alku dieetille.

Olettehan kuulleet sen vitsin, että mikä on yleisin laihdutuskuurin aloituspäivä? Vastaus: "huominen".

Huomenna ilmoitan tänne viralliset mitat ja sitten alkaa toden teolla tapahtua.

Ja anteeksi vesipaastolainen puheistani. Upeaa, että olet ottanut tiukan alun. Kadehdin sinua ja itsekuriasi....

-Tina

Vierailija
2/50 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitonen täällä siis hei!

Nutrilla + yhdellä ruisviipaleella per päivä mennään tässä kaksi viikkoa ja sitten otetaan hieman rauhallisempi tahti. Nutrissa on kyllä se hyvä juttu että menee herkkuruokahalu lähes kokonaan.

Huomenna lukemia laittelemaan. Hyvää yötä kaikille ja tsemppiä uuteen viikkoon.

t. Vitonen (joka olkoot jatkossa nimimerkkini näissä laiharikeskusteluissa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on alkanut viikko kevyesti. Tosin puolen päivän syömisistä ei ole vielä kauheasti tuulettamista :-) .

Tänään karmiva paino oli 73,7 kg, hui!

Ja syömisistä: aamulla kaksi matala-GI-ruisleipää (oululaisen elämää kovemmat ruispalat) ja päällä keijua ja mehevää tomaattia. Mehun jätin pois ja kahvia join normaalit kaksi mukillista.

Aamupäivällä karppimainen välipala, palanen juustoa. En siis karppaa, mutta ajattelin että tuo pitäisi nälän pois. Uskon kuitenkin vähän hyväkarppaustyyppiseen huonojen hiilareiden poisjättämiseen.

Lounaaksi lohta ja paljon salaattia. Lohen päällä oli juustoa, joten tämäkin ateria kait "karppimainen". Uskon myös vähän Montignacin erityyppisten ruokien yhdistelyyn, eli yritän välttää nopeita hiilareita varsinkin rasvaisten ruokien kanssa.

Kohta otan välipalaksi Total 0% maustamattoman jogurtin. Tämän olen ajatellut ottaa tavaksi (tässä taas olen ottanut oppia kirjasta Ranskattaret eivät liho. Huomaatte varmaan, että laihiskirjoja on täälläkin luettu :-)! )

Illalla ajattelin syödä taas kaksi ruisleipää ilman rasvoja, mutta herkullisilla tomaateilla höystettynä. Lisäksi epäterveellistä PepsiMaxia, että jokapäiväisestä jääkylmän viinin latkimisesta eroon pääsy olisi helpompaa.

Tsemppiä myös muille!

-Tina

Vierailija
4/50 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin enemmänkin saisi lähteä kuin vain pari kolme kiloa. Tavoitteena olisi elokuun aikana se kuusi!!!

Mulla ei tissuttelu ehkä ole ongelma, mutta voisin kyllä jättää punaviinin pois, samoin valkoiset jauhot. Hyvin vähän yrittäisin syödä myös ruisleipää, joka on mun suuri herkku. Tänään aamupalalla vetäisin jo kolme suurta ruisleipää... :( Mutta päivä kyllä paranee tästä! Tsemppiä meille!

Vierailija
5/50 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorilaskuria kesällä jo katselin, ja liityinkin elokuuta ja töihinpaluuta odotellen.

Mulla olisi pudotettavaa 170cm/75kg eli ainakin se 10kg, jos ei jopa 15kg. Jouluna pitäisi olla 10kg pois.

Mulla lähtee kun loppuu karkkiensyönti, mikä lähto lapasesta kun lopetin tupakanpolton.

Nyt eroon karkeistakin!

Vierailija
6/50 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesän aikana tuli kolme kiloa :( ja alunalkaenkin oli kolme liikaa eli nyt pitäisi saada pois kuusi kiloa.

Tämän viikon aikana on lähtenyt 2kg. Nesteitä toki mutta siitähän se aina lähtee aluksi. Tarkoitus olisi saada 5kg pois tässä kuukauden aikana. Vedän ensimmäiset 2 viikkoa erittäin tiukkaa linjaa jonka jälkeen lisään rauhallisesti ruoan määrää. Täällä on ihan yliherkkyyden vuoksi vehnätuotteet poissa muutenkin mutta nyt olen jättänyt pois kaikki karkit, sipsit, itsetekemät pizzat ja pullat sekä peruna, riisi ja pasta kuten myös alkoholi. 100% ruisleipää syön mielelläni.

Tsemppiä!

Vierailija
7/50 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorilaskuria kesällä jo katselin, ja liityinkin elokuuta ja töihinpaluuta odotellen. Mulla olisi pudotettavaa 170cm/75kg eli ainakin se 10kg, jos ei jopa 15kg. Jouluna pitäisi olla 10kg pois. Mulla lähtee kun loppuu karkkiensyönti, mikä lähto lapasesta kun lopetin tupakanpolton. Nyt eroon karkeistakin!

On tässä itselläkin sen verran liikaa. Pituus 169cm ja paino 73,5kg. Tavoite tuo 65kg eli sinun -10kg:aasi.

Vierailija
8/50 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan niin laihtua!!

Pituutta 168cm ja painoa 86kg :(

Vierailija
9/50 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaan käytännössä hoidetaan tämä laiharikaveruus? Miten löydetään toisemme aaveelta tietyin väliajoin?

Vierailija
10/50 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin samat ajatukset! :) Tosin aloitin jo tämän viikon alussa tiukkistelun, kun loma loppui. Pituus 170 ja paino 75,jotain, paino noussut tämän vuoden aikana 5 kg uuden suhteen myötä... Lomalla karkasi (no, annoin itselleni luvan tietäen tämän tulevan tiukkistelun sitten loman jälkeen) kokonaan käsistä, tuli ne viimeiset n. 2-3 kg... Tavoite nyt aluksi 72 kilossa, tämä elokuun aikana. Lopputavoite 70, sen alemmaksi en pääse (ilman kovaa työtä, enkä mä nyt siihen ole kuitenkaan valmis... :D ).

Samoin tuo tissuttelu oli lomalla ihan älytöntä, ehkä 3 ihan alkotonta päivää per viikko, muuten olut tai pari ellei peräti kaupunkireissu... Ei se ollut enää edes mukavaa. Joten alkoton kuukausi tämä.

Nyt on rahat sen verran tiukilla ennen tiliä ja lomarahoja (15.8.), että kovin alakarppista ruokavaliota ei pysty noudattamaan, mutta yritän syödä kuitenkin mahd. järkevästi. Apuna Kalorilaskuri.

En sit tiedä kuinka tänne tulee kirjoiteltua, on niin aktiivinen palsta että jos ei ole etusivulla silloin kun satun täällä pyörähtää, niin saattaa jäädä haulla hakematta, mutta hengessä mukana kuitenkin! :) Tsemiä sulle, mulle ja muille.

Evvu

Vierailija
11/50 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on pudotettavaa myös enemmän kuin tuo 2-3, mutta koska en halua supertiukkaa dieettiä, ajattelin laittaa yhden kuun tavoitteen melko matalalle. Pyrkimys olisi pudottaa 74 -> 67 kg.

Voisikohan tätä ketjua roikottaa täällä ja aktiivisuuden mukaan vaihtaa uuteen?

Ihanaa, että löytyy kavereita.

Mulla on haasteena heti tänään kyläilyreissu, jossa tarjolla on PizzaHutin pizzaa! Heh, tosi kevyt aloitus ekalle päivälle... :-).Ajattelin selviytyä yhdellä palalla. Lisäksi mä olen tänään autolla, kun yleensä sen homman hoitaa mies.

-Tina

Vierailija
12/50 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion jatkaa vesipaastoa vielä pari-kolme viikkoa ja sitten siirtyä vähähiilihydraattiseen soturiruokavalioon -paastoaminen sopii minulle hyvin.

Vierailija
13/50 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaankohan me Tina täällä kaksistaan höpisemässä. ;)

Voisin kopsata (ja kopsaankin) tähän eilisen ruokailuni koska samalla mallilla mennään koko tämä viikko. Ensi viikon alusta lähtee karppimainen (mutta ei karppi) ruokavalio eli turhat huonot hiilarit pois, sokeri pois jne. Mutta nyt siis modifioidulla nutridieetillä vielä tämä viikko:

Aamulla nutrin pirtelö, lounaaksi nutrin keitto + 100% ruisleipä kahdella kevytjuustoviipalleella.

Iltapäivällä nutrin pirtelö ja illalla nutrin patukka (joka vastaa kahta pirtelöä ravitsemuksellisesti). Siinä se.

Paino nyt aamulla 73,3kg. Paha :( mutta toki parempi kuin viime viikon alun 75kg. Mukavasti lähtee nesteet pois.

Tavoitteista jos laittaisi sanasen. Tavoite 70kg kuun lopussa. Lopullinen tavoite 65kg marraskuun alussa. Eli nyt 4vkossa pitäisi saada runsas 3kg pois ja sitten vielä 2kk:ssa 4kg. Kaiken järjen mukaan erittäin mahdollista.

t. Vitonen

Vierailija
14/50 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk:ssa 5kg pois. ;)

Vitonen

Vierailija
15/50 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut syötyä... Itselläni itsekuri pitää, vesipaasto.

Vierailija
16/50 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä oluen lipityksestä pitäis päästä eroon.

On ainut mun pahe. En ikinä syö ees karkkia, en välitä pizzoista, enkä grilli ruoasta, mut tää olut.

Vierailija
17/50 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ketjulaiset, mitäs on elokuun ensimmäisenä tullut syötyä... Itselläni itsekuri pitää, vesipaasto.

Olen vetämässä kahden viikon tsemppikuuria tähän aluksi. Sen jälkeen siirryn normaalimpaan kevyeeseen ruokaan.

Aamulla nutrin pirtelö, lounaaksi nutrin keitto + 100% ruisleipä kahdella kevytjuustoviipalleella.

Tulossa vielä: nutrin pirtelö ja illalla nutrin patukka (joka vastaa kahta pirtelöä ravitsemuksellisesti). Luultavasti jossain vaiheessa menee muutama luumutomaatti sellaisenaan.

Paino pudonnut -1,5kg viikossa. Mukava startti. Kuten on jo tässä ketjussa sanottu niin tottakai se on aluksi vain vettä joka poistuu kropasta mutta hyvä niinkin. On kevyempi olo.

Mikä muuten on vesipaasto (tyhmänä kysyn)? Onko se ihan pelkkää vettä? Ei kai? Huh, jos sellaiseen pystyt! Vai siis onko kyseessä nestepaasto?

Vierailija
18/50 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ketjulaiset, mitäs on elokuun ensimmäisenä tullut syötyä... Itselläni itsekuri pitää, vesipaasto.

Mikä muuten on vesipaasto (tyhmänä kysyn)? Onko se ihan pelkkää vettä? Ei kai? Huh, jos sellaiseen pystyt! Vai siis onko kyseessä nestepaasto?

Ajattelin, että pilkkaa meitä oikeasti laihduttavia... :-)

-Tina

Vierailija
19/50 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuvuoden aikana tippunut jo 16-17kg, kesä lomailtu ja löysäilty ja nyt tilanne nollattu ja haluan päästä vielä kymppikilosta eroon!

Mitat nyt 165cm ja noin 70-71kg.

Tiitu

Vierailija
20/50 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla paino-ongelmien takana on se etten jostain syystä tunne nälkää enkä kylläisyyttä. Syömättä oleminen on siis verrattain helppoa.

Aloitin viime sunnuntaina Glaubersuolalla. Suolihuuhtelun olen tehnyt pari kertaa.

Vesipaaston terveellisyydestä löytyy muuten paljon tietoa netin hörhösivuilta.