Tinan tiukka elokuu alkoi nyt
Meillä lomat on vietetty ja nyt alkaa elämäntaparemontti.
Mulla on ollut tarkoitus karistaa viimeiset raskauskilot, mutta kesäloman herkuttelu ja röpöttely eivät ole auttaneet asiaa.
Tarkoitus on jättää elokuussa pois seuraavat jutut: alkoholi ja sokeri kokonaan, vitivalkoiset jauhot kokonaan. Perunaa, tummaa riisiä ja täysjyväpastaa minimaalisesti.
Katsotaan kuinka käy. Tarkoitus olisi, että elokuu veisi mukanaan ainakin kaksi-kolme kiloa. Lisäksi tissutteluputki on ollut pitkä, liian pitkä.
Rupeaako joku kaveriksi?
-Tina
Kommentit (50)
No eipä tule vähään aikaan syötyä. ;) Toisaalta tämän tsemppistartin jälkeen ajattelin kyllä ottaa joka viikolle yhden päivän jolloin en herkuttele sikaläskeillä ruoilla mutta syön kuitenkin mitä mieli tekee koska en usko että laiharia pystyy pitämään yllä viikko- ja kuukausitolkulla jos ei anna itselleen lupaa syödä koskaan mitään hyvää. Sitten vaan käy niin että hampaat irvessä vetää laiharin loppuun ja sen jälkeen rupeaa syömään taas kuten ennenkin ja kilot palaavat.
Oli oikein mukava fiilis käydä vaa'alla aamulla ja todeta että paino oli 72,5kg kun se maanantaina oli 73,3kg. Senttejäkin olen bongannut alusta asti ja sekä lantiolta että vyötäröltä on lähtenyt nyt vajaassa kahdessa viikossa 3cm verran. :) Kolmisen kiloa on yhteensä lähtenyt joten nähtävästi mennään sentti per kilo linjalla.
vitonen
Käsitykseni mukaan lasissa viiniä on noin keskimäärin 70 kcal. Jos niitä on mennyt kesän aikana vaikka (taas keskimäärin) kaksi per päivä niin se on jo tuhat ylimääräistä ihan turhaa kaloria viikossa.
Mutta mitä ihmettä on tapahtunut finelin sivuille? Olen sieltä mielelläni katsonut aina keskimääräisiä kalorimääriä eri tuotteille ja nyt www.fineli.fi ohjautuu vain thl:n etusivulle! Siis mitä ihmettä? Ei kai sitä ole vaan lopetettu?
vitonen (169cm)
Mitä oikein olette kirjoittaneet kakkosketjuun, kun se on ilmeisesti poistettu? Mä en löydä sitä mistään?
-Tina 71,1
nälän aiheuttamassa euforiassa mutta tänään oli vaikeaa, tekee mieli syödä... Tahtotila olisi jatkaa se täydet 28 päivää tai peräti raamatulliset 40 päivää ja 40 yötä. Vissyä kuluu, mitään light-mehua tms. ei tee mieli, olen juonut myös yrttiteetä. Minusta on selvästi poistunut nestettä, kasvot ovat kapeat ja hartioiden kohdalta olen hiukan laskeutunut. Minäkin muuten arvelen painavani n. 75 kiloa lähtöjään.
nälän aiheuttamassa euforiassa mutta tänään oli vaikeaa, tekee mieli syödä... Tahtotila olisi jatkaa se täydet 28 päivää tai peräti raamatulliset 40 päivää ja 40 yötä. Vissyä kuluu, mitään light-mehua tms. ei tee mieli, olen juonut myös yrttiteetä. Minusta on selvästi poistunut nestettä, kasvot ovat kapeat ja hartioiden kohdalta olen hiukan laskeutunut. Minäkin muuten arvelen painavani n. 75 kiloa lähtöjään.
Vitonen täällä.
Aamu alkoi mukavasti kun paino oli 71,9kg. Elokuun lopun 70kg näyttää ihan mahdolliselta. Onhan siihen vielä kolmisen viikoa aikaa. :) Tarkoittaisi noin -600g viikko.
Kaupassa repsahdin ja ostin lihapiirakan. :( Söin siitä kotona kolme haukkaisua ja tajusin että "yyh - tämä on pahaa ja rasvaista, mä haluan salaatin". No en salaattia lähtenyt enää hankkimaan vaan heitin lihiksen roskikseen ja söin nutrin pirtelön lounaaksi. Nähtävästi tuo nutrin 2vkon kuuri auttoi niin että kroppa ei kaipaa raskasta ruokaa. Nytkin on vielä tunti ruokailun jälkeen sellainen ahdistava tunne kun on syönyt rasvaista, ikävän painontunteen vatsaan tehnyttä leipää. Luulenpa että tästä on helppo jatkaa eteenpäin modifioidulla karppilinjalla kun sain tuon mieliteon pois systeemistä ja tajusin että se olikin pahaa. Eli aion nyt vetää jotain hyväkarppauksen ja tavallisen ruokailun väliltä: riisi ja pasta pois, vehnätuotteet pois, sokeri pois. Juustot kunnon rasvaisia juustoja, ruokavalioon pähkinöitä, hyviä rasvoja ja kunnon kermaa antamaan makua. Mutta aion syödä myös maltillisesti perunaa ja 100% ruisleipää.
Mites muuten olet ruisleipätyyppi pärjäillyt ruisleipinesi? ;)
Tsemppiä kaikille tähän viikkoon. Tavoite ensi viikon alulle kaiketi noin 71,3kg.
vitonen
Uskomatonta kuinka sinulla löytyy tsemppiä!
vitonen
Vitonen olet 300 grammaa mua edellä! Täytyy laittaa hanaa tähän hommaan. Aloitin jo uuden ketjunkin, mutta voidaan jatkaa tätä, jos niin on parempi.
Toiseen ketjuun kirjoitinkin, että viikonloppu sujui mulla mallikkaasti ja painoa oli nyt 72,2 kg.
Vesipaastolainen on selvästi ihanassa euforiassa. Mä joskus paastosin mehupaastolla 5 päivää ja siitä tuli kyllä tosi makee olo...
Hyvää viikonalkua!
-Tina
Kopioin sinne tämän aiemman löpinäni... ;) Jatketaan siellä vaan.
vitonen
Joo, olusista tullut PAAALJON turhia kaloreita. Pitsaakin meni varmaan kerran viikkoon, "kun kerran lomalla ollaan"... Kyllä se herkuttelu loppulomasta jo tökkikin, mutta sitä suuremmalla inspiksella aloitin tämän remontin!
Fineliin en ole tutustunut joten en tiedä miltä sen pitäisi näyttää?
Mulla lähtöpaino siis 26.7. oli 75,6 kg, eilen aamuna 74,2 kg, ihan kivasti putoillut. Juoksemassa olen käynyt - no, en voi juoksulenkiksi sanoa, ennemmin reipastahtinen kävely; kävelyä n. 40 min ja juoksua ehkä vartin verran... :p