Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tinan tiukka elokuu alkoi nyt

Vierailija
01.08.2010 |

Meillä lomat on vietetty ja nyt alkaa elämäntaparemontti.

Mulla on ollut tarkoitus karistaa viimeiset raskauskilot, mutta kesäloman herkuttelu ja röpöttely eivät ole auttaneet asiaa.

Tarkoitus on jättää elokuussa pois seuraavat jutut: alkoholi ja sokeri kokonaan, vitivalkoiset jauhot kokonaan. Perunaa, tummaa riisiä ja täysjyväpastaa minimaalisesti.

Katsotaan kuinka käy. Tarkoitus olisi, että elokuu veisi mukanaan ainakin kaksi-kolme kiloa. Lisäksi tissutteluputki on ollut pitkä, liian pitkä.

Rupeaako joku kaveriksi?

-Tina

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lounaaksi vetäisin kanasalaattia lautasellisen ja tajusin vasta äsken, että ne krutongitkin on leipää, ja vaaleaa sellaista. :(

Iltapalaa en vielä tiedä. Ajattelin kyllä mansikkakeittoa vetäistä (vähäkalorinen kaupan keitto) mutta se ei taida mulle riittää, kun olen tottunut niihin isoihin ruisleipiin. Voikohan näkkärin vetäistä vai pitäisikö olla heti alkuun paljon tiukempi, jotta niitä kiloja alkaisi lähteä?

Vierailija
22/50 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai käytätkö niitä jo nyt?

Esim. reissumiehessähän on kasoittain vehnää ja niitä on helppo syödä monta monituista ilman että tekee tiukkaa. Sen sijaan ainakin minulle ruis100 tyyliset leivät ovat niin tuhtia tavaraa että niitä jos vetää kaksi on ihan ähky. Yhdellä pärjää oikein hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paaston aikana jaksaa näköjään tehdä myös töitä. Vaakasta on patterit lopussa joten painoa en voi seurata mutta johan sen järkikin sanoo että se varmaankin jotain tahtia putoaa :D

Tänään kolmas suolihuuhtelu, ruokapuoli: 1 litra Vichyä, puolisen litraa Vogelin paastoteetä, jonkin verran tavallista teetä työpaikalla, hanavettä.

Pitäisi siirtyä kokonaan veteen mutta teetä tekee mieli, olo on keevyyyt, 8. vesipaastopäivä menossa.

Vierailija
24/50 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lomat on vietetty ja nyt alkaa elämäntaparemontti. Mulla on ollut tarkoitus karistaa viimeiset raskauskilot, mutta kesäloman herkuttelu ja röpöttely eivät ole auttaneet asiaa. Tarkoitus on jättää elokuussa pois seuraavat jutut: alkoholi ja sokeri kokonaan, vitivalkoiset jauhot kokonaan. Perunaa, tummaa riisiä ja täysjyväpastaa minimaalisesti. Katsotaan kuinka käy. Tarkoitus olisi, että elokuu veisi mukanaan ainakin kaksi-kolme kiloa. Lisäksi tissutteluputki on ollut pitkä, liian pitkä. Rupeaako joku kaveriksi? -Tina

Vierailija
25/50 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! täällä nyt neljäs päivä menossa. Sunnuntaita en laske, koska silloin oli pitsaa ja ties mitä.

Mulla on kaapissa kaksi jättimäistä Tobleronea. Toinen perinteinen kullanvärinen ja toinen valkoinen. Kolmannen annoin pois. Tänään mä olen käynyt katselemassa noita suklaita. Kertokaahan, miten voin selvitä kiusauksesta. Kolmeen päivään ei rippustakaan sokeria, mutta nyt lankeaminen on lähellä...

Täällä on aika monta melko samanpainoista laihduttajaa, hauskaa!

-Tina, 72,5

Vierailija
26/50 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, samankokoista porukkaa ollaan tosissaan! :D Mut vielä mä teidät kii otan, hitto vie... ;)

Tina, onko Tobleronet avaamattomia? Mulla ainakin on helpompi selvitä avaamattomista kuin avatuista... Pistät ne vaan visusti kaapin perälle! Olen huomannut että jos vaikka kaapin alahyllyllä on avonainen keksipaketti, niin kuin varkain itseltänikin saatan natustaa siitä pari, ennen kuin ehdin edes "huomata", eh... :) Mutta kun joutuu vähän enemmän näkemään vaivaa; kaivella esiin ja availla, niin ehtii napata itseään niskasta ja torua ja palautua ruotuun... Teippaa ne vaikka tiukasti kiinni sillä päätöksellä, että niitähän ei syödä! Viimeistään siinä vaiheessa kun teippejä riivit auki niin jämpti lupauksesi palautuu mieleen...

Vierailija
27/50 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma vikahan se on että olen päättänyt tehdä tällaisen tiukan kahden viikon puristuksen tähän alkuun mutta on tämä silti vaikeaa.

Tein lapselle (ja miehelle) päivälliseksi uunikalaa, perunamuusia ja kasviksia ja nyt väsäsin iltapalaksi mannapuuroa. Arvatkaa vaan tekisikö mieli syödä tuota samaa itsekin. Tuoksuu niin hyvältä! Mutta olen päättänyt vetää tämän kaksi viikkoa nyt tiukasti ja sitten otan iisimmin. Jatkossahan voin kyllä tuota kalajuttua syödä jos vaan jätän perunan aika vähille lautaseltani. Mannapuuro saa sen sijaan olla unohdettujen listalla kun on vehnää vaikka meillä käytetäänkin täysjyvämannahiutaleita. Vaikka sitten voidaan tietenkin tehdä kaurapuuroa, ruispuuroa ja ohrapuuroa joista muu perhe onneksi pitää myös. Toisaalta on taas ihana fiilis kun huomaa että tuloksia syntyy. :)

Mutta kyllähän se kyrsii syödä jo pitkälti toista viikkoa ihan samoja ruokia joka päivä kun olen tällä modifioidulla nutrikuurilla nyt. Periaatteessa olen sitä mieltä että nutrilla ei kannata laihduttaa ainakaan isoja määriä koska sillä ei opi mitään tervellisestä ruokavaliosta mutta näin alkutsempissä se näyttää toimivan.

vitonen

Vierailija
28/50 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin maistaa vain pienen palan HK:n sinistä, mutta söinkin sen kokonaan. Arvatkaapa, onko paha olo. Yritin korjata tilanteen juomalla päälle keltaista jaffaa, ei auta.

Taidan lopettaa aloittamani tiukan elokuun. Onnea teille muille... -Tina

Vierailija
29/50 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt yhdestä repsahduksesta kannata koko tiukkistelua lopettaa.

Tosin epäilenpä oletko sinä edes meidän Tinamme. ;-)

Vierailija
30/50 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olo tuntuu todella kevyeltä, ja vähän kyllä siltä kuin olisi humalassa. Kaikki tuoksut tuntuvat voimakkaammilta. Kemialliset tuoksut ällöttävät mutta luonnolliset tuoksut ihanilta ja saavat veden kielelle... Tänään meinasin pyörtyä nautinnosta ja himosta kun kokkasin muulle perheelle nakkikeittoa ja nuuhkin nakkien mehevää tuoksua :D

Lipitän hanavettä johon on lisätty muutama tippa sitruunamehua. Vissy on lopussa, pitäisi käydä kaupassa. Olen juonut aamuisin kupillisen kahvia mutta nyt se alkaa tökkiä, se kai kuivattaa elimistöä liikaa. Suolihuuhtelu pitäisi tehdä mutta en ole saanut aikaiseksi.

Vierailija
31/50 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin tulee väärinkäsityksiä: minä HK:n sinistä syönyt Tina en ole tässä ketjussa aiemmin esiintyvä Tina. Mutta repsahdin silti. Ja se harmittaa.

Ajattelin maistaa vain pienen palan HK:n sinistä, mutta söinkin sen kokonaan. Arvatkaapa, onko paha olo. Yritin korjata tilanteen juomalla päälle keltaista jaffaa, ei auta. Taidan lopettaa aloittamani tiukan elokuun. Onnea teille muille... -Tina

Vierailija
32/50 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään ei ole nälkä ja mieliteot vaivanneet. Päivä 11. Sunnuntaina on jo kaksi viikkoa täynnä, hui. Vielä pitäisi neljä jaksaa.

Vierailija
33/50 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

HK:n sinisistä T. Vesipaastolainen

Vierailija
34/50 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole HK-sininen ja jaffa mun heikkouksia ei :-)!

Musta olisi reilua, että paino laskisi aina JOKA PÄIVÄ sellaiset 100 (-200!) grammaa. Mulla tänään aamupaino 300 g isompi kuin eilen ja se kyllä ketuttaa :-( .Kuitenkaan en ole repsahtanut ja olen syönyt mielestäni aika vähän, joten kyllä tuon painon pitäisi alaspäin mennä.

Viikon helpoimmaat dieettipäivät ovat nyt ohi. Mulle haastavia ovat etenkin perjantai, jolloin olemme perinteisesti "juhlistaneet" viikonlopun alkua herkuilla ja viinillä sekä tietty toi lauantai. Ja lisäksi meillä on kolmen lapsen salaliitto. Jos pienin sattuu nukkumaan hyvin yönsä, niin kekimmäinen tai harvemmin isoin näkee huonoa unta. Tänään on tämän perheen äiti niin väsynyt lasten yöjuhlien jäljiltä, että voisi syödä ja juoda väsymykseen melkein mitä vain...

Tobleronet on nyt sinetöity. Otin myös pois jääkaapista, koska en erikoisemmin pidä huoneenlämpöisestä suklaasta, vaan sen pitää olla kovettunut tosi kylmäksi. Kiitos kannustuksesta, teippasin sen avatun yksilön kiinn :-). Tämän jälkeen en enää kirjoita noista Tobliksista, koska siitä tulee vaan liikaa herkut mieleen.

Onko teillä muilla miehet mukana laihishankkeessa, vai mässäilevätkö vieressä tyytyväisinä? Meillä mies on vain alkoholiton ja melko sokeriton tämän elokuun.

Mukavaa ja herkutonta perjantaita!

-Tina (ap)

Vierailija
35/50 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt etsiä ketjua, ja siksi en ole ekan kerran jälkeen kirjoitellut. Ja toisaalta taas, kun mulla tää on lähtenyt niin hiljalleen liikkeelle, että moni ei tätä ehkä edes miksikään laihduttamiseksi ajattele.

Maanantaina ja tiistaina oli vieraita, joten tuli syötyä joitain herkkuja, eli mä olen teitä muita jäljessä ja kunnon dieetti on lähtenyt liikkeelle vasta keskiviikosta. Keskiviikkona ja torstaina söin siis ruoaksi kanasalaattia, ja aamupalaksi ja iltapalaksi ruisnäkkäriä. Niin, varmaan huomaatte, että olen se ruisleipätyyppi enkä siis vielä ole siitä ihan eroon päässyt. Näkkäriäkin syön siis kaksi kerralla, joten vähän löysä dieettihän tämä vielä. Yritän ensi viikolla korvata jollakin muulla, jos nyt vain saisin pysyttyä edes tällä linjalla...

Painoa on mullakin luultavasti se 75, ja tavoitteena olisi saada syksyn aikana tiputettua se 60 kiloon ja ensi keväänä sitten vielä 5 kiloa pois, että olisin omassa tavoitepainossani. Mutta kun nyt näin hitaasti lähdin liikkeelle ja kun jopa näin löysä dieetti tuntuu hankalalta, vähän pelottaa...

T. ruisleipätyyppi

PS. Olen syönyt myös Vaasan 100 prosenttista ruista, hyvin uppoaa sekin - mutta ehkä maha tulee vähän kipeäksi neljännen palan jälkeen...

Vierailija
36/50 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa taas mukaan ruisleipätyyppi. ;)

Tänään oli -100g ja olen ihan tyytyväinen siihen. Minulla paino näyttää menevän alaspäin niin että se junnaa pari-kolme päivää lähes samassa ja sitten tipahtaa -400-500g pois. Kivahan sekin on mutta meinaa tulla tuska välillä.

Myös täällä viikonloput ovat hankalia. Ei viikonloppuherkkuja eikä viiniä. Tuo viinistä luopuminen on kyllä minulle helpompaa kuin herkuista. Perjantaina/lauantaina ollaan yleensä tehty lapsen nukahtamisen jälkeen pizzaa, tacoja ja sen sellaista. En nyt viitsi kirjoittaa tarkemmin ettei teille tule nälkä. Ymmärtänette kuitenkin idean. ;)

Täällä mies on tavallaan mukana laiharissa. Hän ei pahemmin meillä ruokaa tee (hoitaakin sitten melkein kaikki muut kotihommat imuroinnista silitykseen ja lähes kaiken siltä väliltä) joten jos minä en tee herkkuruokia niin ei mieskään niitä syö. Hän syö sitten samaa kun lapsi ja sitten illalla ehkä vielä jonkun ruisleivän, rieskan tmv. Ei myöskään koskaan osta oma-aloitteisesti herkkuja joten laihtuuhan tuossa kun minä en ole käskemässä ostamaan. Vaan alkottomalla linjalla hän ei ole. Juo sitten viiniä minun katsellessa siinä vieressä mutta tosin ihan vain lasin tai kaksi.

Ruisleipätyypille piti vielä sanomani että kanasalaatti ja kaksi leipää kuulostaa kyllä ihan hyvältä olettaen että salaatti ei lillunut kastikkeessa, erilaisissa juustoissa ja krutongeissa. ;) En minäkään aio tässä kokoajan vetää tällaista supertiukkaa linjaa vaan aion olla tällä vain ensi maanantaille asti. Siitä eteenpäin sitten jatkan juuri tuollaisella keveällä salaatti/keitto/kasvis/vaalea vähärasvainen liha -pohjaisella linjalla.

vitonen

Vierailija
37/50 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Tina, toimit jämptisti Toblejen suhteen. ;) Toivottavasti pysyy teippien takana. Joo, kiva olisi jos joka päivä putoaisi, mutta toisaalta, mun vaa'asta loppui parahiksi paristot, joten en pääse edes punnitsemaan...

Ruisleipätyyppi, haha mikä nikki! :D Ihan paras! :) Mulla toimii parhaiten heti alkuunsa melko tiukka dieetti pienen himmaamisen sijaan... Vaikkei tämäkään mikään tiukista tiukin ole, mutta kuitenkin niin että selkeästi pidän melko tiukkaa rotia sen sijaan, että yritän vain hieman pienentää annoskokoa tms... Ei tarpeeksi motivoivaa mulle. Sulla on kyllä aika mahtavat tavoitteet, toivottavasti onnistuu! :)

Vesipaastoilija kuulostaa lähes euforiselta tuossa kevyessä tilassaan, hyvä hyvä, oon vähän kade... :)

Itse en aio ihan herkutonta viikonloppua viettää, jotain hyvää tekee mieli. Ja olen perustellut sen itselleni olevan järkevääkin, niin tulee pienemmällä todennäköisyydellä repsahdettua. o:) Mut jotain kevyttä vaan; kasviksia + kevytkermaviilidippiä, light-limsaa tmv. Mut saunaoluet jää kauppaan. :)

Meillä mies laihistelee kyllä, aloitti jo vähän ennen mua. Tai ei varsinaisesti laihduta (ei tarvetta, on sellainen atleettinen + sopivasti lihaa päällä... :p' ), mutta palauttaa itseään vähän ruotuun, kun on myös kesällä repsahtanut. :)

Kevyttä viikonloppua kaikille! :)

Vierailija
38/50 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi 25:n vastaus olikin oikein tyypillinen av-palstan vastaus :-).

Tänään 72,7 kg, eli kilo vähemmän kuin eilen. Ei tietty ole laihtumista, mutta kevenemistä kuitenkin...

-Tina

Vierailija
39/50 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasitko, että meillä on sama paino nyt ja aika sama tavoite :-). Mä olen sua pitempi, joten tyydyn 67 kiloon.

-Tina

Vierailija
40/50 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu viikko takana ja kiloja reilu 1, paino tänään 74,4 kg. Eli aika samoissa mennään parin muun kanssa... (huomaatteko kuinka sujuvasti sanoin "samoissa", vaikka oma painoni kilon enemmän... :D ) Paljonkos neidoilla pituutta löytyy?

En ole ollenkaan tiukkistellut, tänäänkin meni kourallinen karkkia kun oli tarjolla - lähinnä tarkoitus olla itse ostamatta herkkuja sekä jatkossa jättää nuo työpaikankin tarjottavat pois. Myös luotan paljon alkottoman linjan keventävään vaikutukseen! :) Marjoja olen syönyt paljon, rahkaa ja puuroja. Viime viikon pyöräilin töihin, eilen kävin tunnin lenkillä (juoksua ja reipasta kävelyä).