Onko totta että Cipralex lihottaa? Sitten en sitä halua :(
Muuten voisin olla valmis ehkä kokeilemaan (vastustan kyllä lääkkeitä niin pitkään kuin mahdollista, koetan kärvistellä ilman) mutta lihoa en missään nimessä halua kun olen vasta hieman onnistunut laihtumaan! Entä jos karppaan samalla kun syön Cipralexia, vaikuttaako mitään..?
Kommentit (35)
Ja ihan painoon katsomatta - ota lääke. Lihoin 22kg ja terapian, Cipralexin ja karppauksen ansiosta laihduin 25kg. Nyt olen taas lihonut 10kg, mutta mielummin vaikka +30kg kuin masennus ja ahdistus takaisin!
täällä ei osata ajatella kuin omaa tilannetta... siis eri ihmisille vaikuttaa erilailla ja joillekkin ei mitenkään.
Itse olen syönyt kyseistä lääkettä, en tosin masennukseen, enkä lihonnut lainkaan. Kannattaa ainakin kokeilla. Mulla oli alotuksessa ja lopetuksessa muita oireita, mutta muutamassa viikossa ne meni ohi, eli kannattaa kokeilla kuitenkin useampi viikko sitä lääkettä ja vaikutuksia. Tsemppiä kysyjälle!
Haha. Joo, tunteja käytin sen kaivamiseen... Ihan vaan googlasin cipralex ja paino ja tämä viestiketju oli kärkisijoilla. Varmaan monet etsivät tietoa aiheesta, ja näissä keskusteluissa enimmäkseen äänessä ovat aina ne joilla jokin lääke on omasta mielestä syyllinen painonnousuun.
Etsipä mistä aiheesta tahansa keskusteluja, vauva.fi-keskusteluissa kaikki on näemmä koluttu. Valitettavasti näissä keskusteluissa ei ikinä pysytä asialinjalla ja kaiken maailman provot kirjoittelevat mitä sattuu.
Kun aikanaan aloitin Cipralexin, lihoin 24 kg vuodessa eli 2 kg/kk. Pää on kuitenkin paremmassa kunnossa.
Ei lihottanut, mutta hiukseni ohenivat ihan kamalasti.
Olen huomannut että mielialalääkkeistä lihovat vain ne joilla on muutenkin taipumusta lihomiseen. Itse en kuulu niihin.
lihottavat. Ne keräävät nestettä eli pöhöttävät käyttäjänsä. Muuta vaikutusta niillä ei lompsan hoikkumisen lisäksi olekaan, silkkaa hölynpölyä ja lääketehtaiden lumetta koko masennuslääkkeet.
Olen kokeillut kymmeniä merkkejä, tilanne aina vaan sama, masennus säilyy, paino nousee kymmenen kiloa kolmen kuukauden ´lääkekuurin aikana, mutta rahatilanteessa tapahtuu muutos huonompaan suuntaan, terveisin Asko Pöhnäs
Ensinnäkin, energia-aineenvaihdunnalla ei ole mitään tekemistä p*askalla käymisen kanssa. Aineenvaihdunta tarkoittaa ihan muuta kuin ulostamista.
Toiseksi kiinnostaisi tietää kuinka moni niistä jotka sanovat aina eepillereiden tai lääkkeiden lihottavan vaikutuksen yhteydessä että "en muuttanut syömisiä yhtään mutta lihoin eli johtuu lääkkeestä", on todellisuudessa tarkkaan kirjannut syömisensä ylös ja laskenut kaloreita. Pienikin muutos syömisten määrässä tai laadussa näkyy vaa'alla toistuessaan pidemmän aikaa jokapäiväisenä.
No kylläpä suhtaudut tähän asiaan intohimoisesti, kun pitää mennä ikivanha ketju kaivamaan päästäksesi kommentoimaan...
http://www.iamindepression.com/ssri/ssri-weight-gain.htm
...jotta ilmeisesti pitempi aikaisessa käytössä usein lihottaa....
Ei ainakaan mua. Olo parani ja samoin terveellinen ruokakin rupesi maistumaan säännöllisesti. Eli ruokailun puoleenkin voin paremmin.
Kyllämuuten lihottaa.Oon syöny kyseistä lääkettä, ja huom huhkinu koko kesän ulkona vanhan hirsitalon kunnostuksen ja pihan laiton merkeissä, ja pyöräillyt paikalle, eikä ruokavalio ole muuttunu, ja kulutus on todella ollut paljon enemmän ku ennen nyt plus 13 kg. Mutta on muistettava että kyseinen lääke vie itsetuhoajatukset pois ajallaan ja mieli ja sydämen kivut hellittää, joten mietin että ennemmin lääke ja hyvä tasapainoinen olo, ja aikanaan kun lopettaa lääkärin valvonnassa lääkityksen uskon että painon saa myös tippumaan. Haloo itse kärsin vuosia masennuksesta ja olis pitäny mennä lääkäriin aijemmin nyt lääkkeistä on ollu apua, ja paino kyllä laskee kun on sen aika. Eli ota lääkkeet voit sisäiseti paremmin!
Itse olen aina vain laihtunut lääkkeitä syödessä. Kun mieli on hyvä, jää lohtusyöminen pois.
ciplalexin "ansiosta" ruokahalu palasi ja vuodesssa sain 10 kiloa.Nyt olen taas normaalipainoinen.