Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta että Cipralex lihottaa? Sitten en sitä halua :(

Vierailija
31.07.2010 |

Muuten voisin olla valmis ehkä kokeilemaan (vastustan kyllä lääkkeitä niin pitkään kuin mahdollista, koetan kärvistellä ilman) mutta lihoa en missään nimessä halua kun olen vasta hieman onnistunut laihtumaan! Entä jos karppaan samalla kun syön Cipralexia, vaikuttaako mitään..?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia tekosyitä sitä keksitäänkin ettei vaan tarvitsisi ottaa apua vastaan eikä olo vaan yhtään paranisi. Herää jo!

Vierailija
2/35 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et syö enemmän kuin kulutat. ei se lääke aineenvaihduntaa muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mut lihotti. Aiemmin söin Seroniliä. Kokeiltiin Cipralexiä ja lihoin järkyttävää vauhtia. En muuttanut ruokailutottumuksia.

Vierailija
4/35 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cipralex on yksi niistä lääkkeistä, jotka tunnetaan siitä, että ne EIVÄT lihota. Se ei turvota eikä lisää ruokahalua. Itse olen päinvastoin laihtunut lääkkeen aloitettuani.

Vierailija
5/35 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet laihtunut ja menettänyt ruokahalusi masennuksen takia ja masennus paranee, niin saat ruokahalusi takaisin ja alat syödä normaalisti.

Jos olet lihonut masennuksen takia, niin ala myöskin syödä normaalisti ja laihdut, koska et syö enää suruusi.

Mikään lääke itsessään ei lihota, ei siinä ole kaloreita!

Itse olen käyttänyt Cipralexia, eikä paino muuttunut miksikään. Käytin 3 vuotta.

Sitä ennen lihoin ja laihduin mielialojen mukaan.

Vierailija
6/35 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lohtusyöminen jää pois.

Vierailija
7/35 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cipralex on yksi niistä lääkkeistä, jotka tunnetaan siitä, että ne EIVÄT lihota. Se ei turvota eikä lisää ruokahalua. Itse olen päinvastoin laihtunut lääkkeen aloitettuani.

Niin, ja sinähän kaiken tiedät :D

Lue vaikka pakkausselostetta:

"Edellä mainittujen lisäksi on raportoitu myös seuraavia haittavaikutuksia:

Yleiset (useammalla kuin yhdellä sadasta mutta harvemmalla kuin yhdellä kymmenestä):

---

• ruokahaluttomuus tai lisääntynyt ruokahalu

---

• painon nousu."

Ugh.

t:se aiemmin Seroniliä syönyt

Vierailija
8/35 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos henkilö reagoi ongelmiin vatsallaan ja lääke saa senkin rauhoittumaan niin kyllähän ruuansulatuksen hidastuminen voi painoonkin vaikuttaa.

Vierailija
9/35 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on miltei mahdotonta yksittäistapauksessa sanoa, johtuiko lihominen/ruokahalun muutos lääkkeestä. Lääkefirman on pakko laittaa kaikki sivuvaikutukset, joita joku on maininnut, tuohon listaansa.

Vierailija
10/35 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihomiseen ja laihtumiseen vaikuttaa tuhat ja yksi muuttujaa on miltei mahdotonta yksittäistapauksessa sanoa, johtuiko lihominen/ruokahalun muutos lääkkeestä. Lääkefirman on pakko laittaa kaikki sivuvaikutukset, joita joku on maininnut, tuohon listaansa.

Jep. Mutta juuri mulla vaikutti Cipralex juuri tähän painoon. Lääke ei todellakaan sopinut mulle muutenkaan. Selitä mulle miksi palattuani Seroniliin painonousu loppui?

Vierailija
11/35 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lihotti, että söin suruuni hirveät määrät suklaata ja leivonnaisia. Ennen lääkityksen aloittamista siis,

Vierailija
12/35 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Mutta juuri mulla vaikutti Cipralex juuri tähän painoon. Lääke ei todellakaan sopinut mulle muutenkaan. Selitä mulle miksi palattuani Seroniliin painonousu loppui?

minkä joku jo sanoikin. Tuliko p*ska kovempana ja harvemmin ja seroniilin myötä jälleen löystyi?

Vierailija
13/35 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aineenvaihdunta minkä joku jo sanoikin. Tuliko p*ska kovempana ja harvemmin ja seroniilin myötä jälleen löystyi?

Mä en tarkalleen muista vatsantoimintojen aikatauluja niiltä ajoilta, koska ne oli aika sumuisia aikoja. Mutta hillitön painonnousu, sen muistan. Yhtäkkiä rintaliivit alkoi kiristää! Vaikutukset on yksilöllisiä. Lääke ei vaan sopinut mulle.

Ap:lle sanoisin, että kokeilla voi. Ei sama lääke vaikuta kaikilla samalla tavalla ollenkaan.

t:se jolle Seronil sopii

Vierailija
14/35 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulostuksen koostumuksella tai ulostustiheydellä olisi jotakin tekemistä syötyjen eli painonvaihtelun kanssa?

Silloin puhutaan vaan suolistossa olevasta massasta, eikä suinkaan kehon rasvoista.

Vierailija
15/35 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin alkuvaiheessa käyttöä ruokahalu huononi koska lääke teki kuvottavan olon.

Vierailija
16/35 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolisto kun menee ripaskalle, niin tilapäisesti lähtee kaikki pihalle, mutta sillä ei ole mtn tekemistä lihomisen tai laihtumisen kanssa.

Vierailija
17/35 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis syötyjen kaloreiden piti olla tuolla välissä... Suolisto kun menee ripaskalle, niin tilapäisesti lähtee kaikki pihalle, mutta sillä ei ole mtn tekemistä lihomisen tai laihtumisen kanssa.

Minkä av-korkeakoulun opetuksia nämä on? :D

Siis totta helvetissä aineenvaihdunnan nopeus vaikuttaa lihomiseen/laihtumiseen! Jos juokset vessassa 4 kertaa päivässä isolla hädällä, todennäköisesti voit syödä mitä vaan. Ne joilla tavaraa tulee hyvällä tsägällä pihalle joka toinen päivä, kannattaa tarkkaan katsoa mitä sinne suuhun laittaa.

Vierailija
18/35 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi lihottaa tai laihduttaa. Minua kyllä lihotti, koska ruokahalu lisääntyi, oli jatkuva näläntunne jota en pystynyt kontrolloimaan samalla tavalla kuin ilman lääkettä. Mutta joltakulta toiselta ao. lääke voi viedä ruokahalun. Oma yksilöllinen vaste lääkkeeseen ei selviä kuin kokeilemalla.

Vierailija
19/35 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

about kolmisen kiloa.Kaksi vuotta nyt käyttänyt ja pelkästään positiivisia kokemuksia.

Vierailija
20/35 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön kolmatta kuukautta Cipralexiä ja paino on vajaa 50kg, jopa vähemmän kuin aloittaessa. Eiköhän se ole omista tottumuksista ja tekosyistä kiinni miten paljon syö. Jos syö enemmän kuin kuluttaa niin lihoo, eikä tässä ole kysymys viikon aikana tai jopa päivän aikana tapahtuvasta syömisestä vaan pidemmällä aikajaksolla. Kyllä, joskus herkuttelen juhlissa tai kotona mutta kun pidemmällä aikavälillä tätä ei tapahdu jatkuvasti niin sitten ei liho kunhan muistaa harrastaa liikuntaa tai hyötyliikkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan