Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihava nainen kysyi lihavilta lapsiltaan kaupassa:

Vierailija
31.07.2010 |

"Syöttrkö mansikat vaniljakastikkeen vai vaahterasiirapin kanssa?"Miksi pitää opettaa lapsilleen kaikki paskat epäterveelliset tavat, joita toi lihava äiti itse harjoittaa??!

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pisti silmään lihava perhe lasten sisäleikkipuistossa. Vanhemmat söivät sipsejä ja joivat limsaa koko ajan kun lapset leikkivät, välillä huutelivat lapsia juomaan limsaa (siellä olisi ollut ihan vettäkin tarjolla talon puolesta). Kun lapsi tuli juomaan, vanhemmat tuputtivat sipsiä suuhun että otahan nyt syötävääkin myös.

Vierailija
82/103 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sä olet nähnyt lihavia, joiden sairaudet, elämäntilanteet, ruokavalio ja liikuntaharrastukset lukee niiden paidassa. Mä olen nähnyt vain näitä yksittäistapauksia.

Puolet suomalaisista on ylipainoisia, kun me ollaan kaikki niiiiiiiiiiiin sairaita! Sehän sen selittää! Ja mä tyhmä blondi kun luulin, että suomalaiset vaan syö ja juo liikaa! Noloa!

Lihavat ovat lihavia siksi että syövät enemmän kuin kuluttavat. Mulle on ihan sama mitä syödään, mutta jos saa ruuasta enemmän energiaa kuin kuluttaa, paisuu. Mulle on siis turha tulla sanomaan että lihava voi syödä terveellisesti. Ei voi, hän syö liikaa.

Kannattaa aina muistaa että keskitysleireillä ei ollut lihavia. Ne sairaudetkin mitä aina syytetään ovat itse asiassa useimmiten ylensyöpöttelyn aiheuttamia, ja vain pahentavat kierrettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä lihava äiti, ihmettelen monesti miksi jokapaikkaan tungetaan sokeria ym. ihan laihojen toimesta. jos tekee täytekakun vaikka sokerikakku pohjaan ei siihen enempää sokeria tarvita. nemansikat onmakeita ilman sokeria ja kerma ei todellakaan tarvitse soikeria vatkautuakseen.....

Myöskään marjoihin ei tarvitse lisätä sokeria kun ne pakastaa, ihan turhaa tunkea sitä sokeria joka paikkaan.

Vierailija
84/103 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lihava äiti, tosin en pelkästään omaa syytäni vaan minulla on kilpirauhasongelmia ja aineen vaihduntahäiriötä jotka ovat suuresti edes auttaneet lihomistani. Hoikka olin ennen kolmea raskauttani, mutta aineenvaihdunnan ongelmien takia on lähes mahdoton päästä eroon. Eli painan nyt sellaiset 110kg... ennen raskauksia painoin n.62kg.

Lapseni eivät ole ylipainoisia. Vanhin lapsista nyt 7v on alkanut hiukan pyöristyä ja kiinnitän nyt enemmän huomiota hänen syömiseensä. Kertoi kyllä itse lähes aina koulun jälkeen käyvänsä kaverin kanssa lähikaupassa viemässä pulloja ja ostavat karkkipussin, suklaapatukoita tai jotain muuta herkkua rahalla. (itse olen töissä ja lapsi n.1,5h koulun jälkeen naapurin tytön kanssa meillä ettei kummankaan tarvitse olla yksin). Normaalia kotiruokaa meillä tehdään, joka päivä salaattia ja kasviksia ja hedelmiä joita lapsetkin syövät. Tottakai ostamme joskus herkkuja ja lapsilla on karkkipäivä lauantaisin jolloin yleensä ostan kaksi pussia karkkia ja ne jaetaan koko perheen kesken, eli syödään yhdessä saunan jälkeen kun katsomme telkkaria yms.

Kaupassa olen muutan kerran kuullut kassajonossa lähellä olevien käyneen keskusteluja siitä kuinka tuossa taas yhksi lihava äiti syytää herkkuja lapsilleen. Loukkaa pahasti kun todella kiinnitän huomiota syömiseen ja siihen että ruoka olisi terveellistä ja herkkuja ei osteta koko ajan. Sitten jos kerran synttäreitä yms. varten ostan enemmän herkkuja ihmiset mulkoilevat ja huomauttelevat asiasta toisilleeen.

Tiedän että on sellaisia vanhempia jotka siirtävät omat huonot syömistapansa lapsilleen. Se tuntuu minustakin pahalta, mutta automaattisesti lihava äiti ei tee niin!!!

Vierailija
85/103 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kilpirauhasen poistoa painoin 62kg kilpirauhasen poiston ja 4 raskauden jälkeen painan 102kg. Ruokatottumukset eivät ole muuttuneet...

Miksi olet lihava? Siksikö, että laihat laittavat sokeria ruokaasi?

minä lihava äiti, ihmettelen monesti miksi jokapaikkaan tungetaan sokeria ym. ihan laihojen toimesta. jos tekee täytekakun vaikka sokerikakku pohjaan ei siihen enempää sokeria tarvita. nemansikat onmakeita ilman sokeria ja kerma ei todellakaan tarvitse soikeria vatkautuakseen.....

Myöskään marjoihin ei tarvitse lisätä sokeria kun ne pakastaa, ihan turhaa tunkea sitä sokeria joka paikkaan.

Vierailija
86/103 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ylipaino on ruumiinvamma, jonka vanhemmat aiheuttavat.

Vierailija
87/103 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kilpirauhasen poistoa painoin 62kg kilpirauhasen poiston ja 4 raskauden jälkeen painan 102kg. Ruokatottumukset eivät ole muuttuneet...

Vierailija
88/103 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tietysti on oma vikani ja typerää, mutta 7 lapsen kanssa ei aina voi kaikkea muistaa.

No kannattaisko homata lääkitys kohdalleen?

Vierailija
89/103 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on siis turha tulla sanomaan että lihava voi syödä terveellisesti. Ei voi, hän syö liikaa.

Eipä ihan noinkaan mustavalkoista. Lihava on myös voinut aikanaan lihota, mutta painonnousu on pysähtynyt, eli silloin hän syö kulutuksensa mukaan. Ja tämä sama lihava voi myös laihduttaa, jolloin hän myös syö terveellisesti, katsos kun laihdutus ei ole päivän-kahden juttu.

Kannattaa aina muistaa että keskitysleireillä ei ollut lihavia.

Ah, keskitysleiri-kortti

Vierailija
90/103 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tappelua taas. Kyllä te kaikki tiedätte, että ei ole hyvä syödä hulluna rasvaa ja sokeria.

Mitä te yritätte korvata lapsillenne herkuilla?

Minun annettiin lapsena syödä yksin kokonainen sipsipussi tai suklaalevy, ostettiin koko ajan leivoksia, opetettiin ahmimaan pullaa ja ties mitä kotileivonnaisia. Liikuntaharrastuksen ja hyvien geenien tms. ansiosta en lihonnut hirveästi.

Mutta kauhea työ on ollut aikuisena opetella normaalit ruokailutavat, syömään salaattia yms. ja KOHTUUS. Älkää pilatko lapsienne terveyttä!!

Vierailija
91/103 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ilman. En tykkäis syödä mansikoita ,jos ei olisi sokeria, liian happamia. Ja olen hoikka äiti, ja lapset on hoikkia.

Vierailija
92/103 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei todellakaan pakastettaessa, se on huuhaata. Tuo on niin vanhaa uskomusta kunolla voi. Onneksi kaupan pakastemarjoihin ei ole lisätty sokeria. Hölmöt kotipakastajat vaan tunkee turhaan sitä.

jokapaikkaan tungetaan sokeria ym. ihan laihojen toimesta. jos tekee täytekakun vaikka sokerikakku pohjaan ei siihen enempää sokeria tarvita. nemansikat onmakeita ilman sokeria ja kerma ei todellakaan tarvitse soikeria vatkautuakseen..... Myöskään marjoihin ei tarvitse lisätä sokeria kun ne pakastaa, ihan turhaa tunkea sitä sokeria joka paikkaan.

Sokeri on säilöntäaine siinä missä suolakin. Eli ne mansikat säilyy parempina kun laittaa vähän sokeria. Ei tietenkään niin, että joka ikinen rakonen on sokerissa... Vähän ripottelee pintaan.

Sokeria lisätään marjojen päälle pakastaesa sen takia, että C-VITAMIINIT SÄILYISIVÄT paremmin!

Sokeria tarvitsee ripotella vain vähän marjojen väliin ja päälle. Eli marjojen ei tarvitse lillua sokerissa.

Lukekaa vaikka mistä, mutta tuo pitää paikkansa!

Vierailija
93/103 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä lailla rääkkää

terveysintoilijat, jotka eivät koskaan salli lapsilleen karkkia, limsaa, jätskiä ym. Niin kuin se eräskin, joka antoi lapsilleen porkkanat kun nämä pyysivät karkkia. Ja vetosi miten kurinalaista elämää esim. voimistelijat viettävät. Sillä tavalla saadaan lapsista anorektikkoja.

Terveelliset elämäntavat hukassa? Joko anorektikko tai syödään pelkkää hodaria ja sokeria? Onko muka rääkkäystä jos ei syötä lapsilleen herkkuja? Helvetti sentään. Paljon haitallisempaa lapselle on, jos hänestä kasvaa raskapallero jonka terveys on vaarassa ja oikea syöminen hukassa, kuin jos hän ei saa jäätelöä. norektikot syntyy sillä tavalla, että lapselle syötetään epäterveellisiä herkkuja ja tämä on pulskempi kuin muut, sitten hän alkaa laihduttaa... ja pum, on anorektikko.

Vierailija
94/103 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap:lle. En ole koskaan keksinytkään, että mansikoita voisi syödä vaahterasiirapin tai jonkun kastikkeen kera. Ehkä sillä tavalla saisin laihan lapseni syömään mansikoita.

t. lihva mamma

Meillä laitetaan sokeria kaikkiin marjoihin lapselle, sillä ilman ei heille maistu, yritetty on 3 v, mutta sitten annoin periksi, kun marjojen syöminen on mielestäni tärkeää. Makeat marjat syön itse ilman edelleen. Lapsi ei ole lihava ja tuskin lihoo sokeri marjoista.

Minä myös antaisin mitä tahansa kastiketta, sillä marjat ovat parasta mitä suomalaisella luonnolla on tarjota.

Vierailija
95/103 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele edes ap kirjoittamaan itse jos muita arvostelet.

Olen aina sanonut lapsilleni, että ikinä älkää arvostelko toista, jos yhdenkin virheen löydätte itsestänne.

"Se koira älähtää, johon kalikka kolahtaa"

Häpeäisit, jos syöt mansikoita jonkin mönjän kanssa!!

Vierailija
96/103 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pakostakin näin" my ass. Olet oikein suurennuslasilla kyylännyt mitä toiset ostavat. Sen verran tarkka litania. Hanki oma elämä ettei tarvitse toisia vahdata. Mulle ei tulis mieleenkään kytätä kaupassa mitä toiset ostavat, ei mulla oo aikaa sellaseen. :)

Vierailija
97/103 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on siis turha tulla sanomaan että lihava voi syödä terveellisesti. Ei voi, hän syö liikaa.

Eipä ihan noinkaan mustavalkoista. Lihava on myös voinut aikanaan lihota, mutta painonnousu on pysähtynyt, eli silloin hän syö kulutuksensa mukaan. Ja tämä sama lihava voi myös laihduttaa, jolloin hän myös syö terveellisesti, katsos kun laihdutus ei ole päivän-kahden juttu.

Kannattaa aina muistaa että keskitysleireillä ei ollut lihavia.

Ah, keskitysleiri-kortti

Miten niin keskitysleiri-kortti? Kumoa faktat, jos kykenet. Samalla voit kertoa, miksi geeniensä takia lihavat eivät koskaan asu nälänhädästä kärsivillä alueilla. Outo sattuma?

Vierailija
98/103 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilalle menneet, vaikka sokeritta olen niitä pakastanut.

Ihan tässä ohikulkiessani mainitsen...

ei tarvitse pakastettaessa. Jios kylmäkellari säilöntä niin juu mutta ei todellakaan pakastettaessa, se on huuhaata. Tuo on niin vanhaa uskomusta kunolla voi. Onneksi kaupan pakastemarjoihin ei ole lisätty sokeria. Hölmöt kotipakastajat vaan tunkee turhaan sitä.

jokapaikkaan tungetaan sokeria ym. ihan laihojen toimesta. jos tekee täytekakun vaikka sokerikakku pohjaan ei siihen enempää sokeria tarvita. nemansikat onmakeita ilman sokeria ja kerma ei todellakaan tarvitse soikeria vatkautuakseen.....

Sokeri on säilöntäaine siinä missä suolakin. Eli ne mansikat säilyy parempina kun laittaa vähän sokeria. Ei tietenkään niin, että joka ikinen rakonen on sokerissa... Vähän ripottelee pintaan.

Syynä entsyymitoiminta, vähän tietoa täältä http://keittokirja.kasvikset.fi/Suomeksi/Keittokirja/Sailonta/Pakastami…

lisäksi, ette taida tuntea teollisuuspakastaisen saloja, ne pakastusmenetelmät eivät vastaa perus-sokerifoobikko -av-mamman käyttämiä kotimenetelmiä :D

Vierailija
99/103 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan katkerista läskeistä ja laardeista, palleroista jne. Kuinka usein täällä on aloituksia hongankolistajista, kukkakepeistä tai luudanvarsista? Haukutaanko laihojen lasten vanhempia keskitysleirien pitäjiksi?

Kyllä, lihavuus on ongelma. Kyllä, erityisesti lasten lihavuus on kasvamassa eli ongelmia riittää. Silti kenenkään asia täällä ei ole ruveta arvuuttelemaan, miksi joku on lihava, mitä syö ja miksi. Kukaan lihava ei varmasti pidä lihavuutta ihanteena eikä kuvittle, että olisi jotenkin ihannepainossaan. Silti kaikki lihavat eivät ole sairaita eivätkä huonokuntoisia ja pystyvät kenties laihduttamaankin, kun saavat ruokavalionsa ja elämäntilanteensa kuntoon.

Lihavuuteen on aina jokin syy. Ei riitä todeta, että pitää syödä vähemmän kuin kuluttaa. Se on keino, ei syy. Ihan sama kuin toteaisi anorektikolle, että syö enemmän tai syöpäsairaalle, että leikataan se syöpä pois. Näin toki olo paranee hetkeksi mutta asian ytimeen ei olla päästy.

Ihmisten paha olo oireilee eri tavoin. Olisiko liikaa vaadittu, että yritettäisiin kokea enemmänkin empatiaa kuin tuomitsemista? Aika moni lihava on tainnut olla jo lapsenakin lihava ja siirtää nyt lohtusyömistään ja sieltä opittuja tapoja omille lapsilleenkin. Ei ole helppoa laihtua, kun taakkana on liikaa rasvasoluja ja opittuja malleja ylensyömiseen. Läskiksi haukkuminen ja jatkuva arvostelu aiheuttaa masennusta ja sitä kautta kyvyttömyyttä itse vaikuttaa painoonsa. Veikkaisin, että positiivinen palaute, tukeminen ja ymmärtäminen antavat paljon parempia tuloksia.

Ettekä itsekään vaikuttaisi noin yksinkertaisilta.

Vierailija
100/103 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin yksi päivä kaupassa, kun pulluka äiti sanoi kahdelle alle kouluikäiselle tytölleen, että "tänään on herkkupäivä, saatte ottaa mitä ruokaa vain" ja molemmat tytöt halusivat maksalaatikkoa, mutta se ei mammalle käynyt vaan hän kielsi maksalaatikot ja väkisin otti lapsille kananugetteja ja ranskalaisia. Molemmat tytöt siis sanoivat vielä, etteivät tykkää nugeteista :D Kyllä oli naurussa pitelemistä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä