Lihava nainen kysyi lihavilta lapsiltaan kaupassa:
"Syöttrkö mansikat vaniljakastikkeen vai vaahterasiirapin kanssa?"Miksi pitää opettaa lapsilleen kaikki paskat epäterveelliset tavat, joita toi lihava äiti itse harjoittaa??!
Kommentit (103)
Lapsen ylipaino on ruumiinvamma, jonka vanhemmat aiheuttavat.
jokapaikkaan tungetaan sokeria ym. ihan laihojen toimesta. jos tekee täytekakun vaikka sokerikakku pohjaan ei siihen enempää sokeria tarvita. nemansikat onmakeita ilman sokeria ja kerma ei todellakaan tarvitse soikeria vatkautuakseen.....
Myöskään marjoihin ei tarvitse lisätä sokeria kun ne pakastaa, ihan turhaa tunkea sitä sokeria joka paikkaan.
Sokeri on säilöntäaine siinä missä suolakin. Eli ne mansikat säilyy parempina kun laittaa vähän sokeria. Ei tietenkään niin, että joka ikinen rakonen on sokerissa... Vähän ripottelee pintaan.
Itse ei osaa kirjoittaa mutta muita kyllä arvostelee.
Tyhmä-tyhmempi-ap.
Itse ei osaa kirjoittaa mutta muita kyllä arvostelee.
Tyhmä-tyhmempi-ap.
on hääpäivä miehen kanssa ja lapsetkin saavat osansa:))
Kiitos ap:lle. En ole koskaan keksinytkään, että mansikoita voisi syödä vaahterasiirapin tai jonkun kastikkeen kera. Ehkä sillä tavalla saisin laihan lapseni syömään mansikoita.
t. lihva mamma
tosi ylipainoisen pienen tytön vieressä. Äitinsä oli siellä tytön toisella puolella ja vähintään 120 kg oli painoa varmaan. Kaivoi tytölle tuubin perunalastuja ja siinä se vetäisi koko satsin suuhunsa puolessa tunnissa. Äiti oikein tuputti että syö, syö nyt.
Sille kakkukriitikolle sanoisin, että jos syö täytekakkua, pitää sen olla superherkkua, sillä sitä syödään vain harvoin. Herkkujen latistaminen vihjaa siihen, että niitä syödään yhtenään.
Meillä kakut on todella harvinasita herkkua samoin pullat ja keksit ym. Täytekkakkua tehdään vain syntymäpäiville. Mutta en siltikään tajua miksi kermaan tai marjoihin pitäis lisätä sokeria? Kermastakin tulee pahaa jos se maistuu makealle. Eli meillä on kakkua n.7 kertaa vuodessa ( lapsia on 7 ) Eli ono tuo nyt sitten yhtenään?
mutta ei todellakaan pakastettaessa, se on huuhaata. Tuo on niin vanhaa uskomusta kunolla voi. Onneksi kaupan pakastemarjoihin ei ole lisätty sokeria. Hölmöt kotipakastajat vaan tunkee turhaan sitä.
jokapaikkaan tungetaan sokeria ym. ihan laihojen toimesta. jos tekee täytekakun vaikka sokerikakku pohjaan ei siihen enempää sokeria tarvita. nemansikat onmakeita ilman sokeria ja kerma ei todellakaan tarvitse soikeria vatkautuakseen.....
Myöskään marjoihin ei tarvitse lisätä sokeria kun ne pakastaa, ihan turhaa tunkea sitä sokeria joka paikkaan.
Sokeri on säilöntäaine siinä missä suolakin. Eli ne mansikat säilyy parempina kun laittaa vähän sokeria. Ei tietenkään niin, että joka ikinen rakonen on sokerissa... Vähän ripottelee pintaan.
Karkkirahat lapsi saa vaikka pulloja keräämällä. Aiotko vangita lapsen kotiin lukkojen taakse ja taluttaa kouluun (koulumatkan varrella on usein kioskeja ja kauppoja)
Vaikka olinkin teini-ikäisenä ylipainoinen niin olin kyllä ihan hyväkuntoinen mm. 1500 metriä juoksin aikaan 6 minuuttia 37 sekuntia 13-vuotiaana.
Kyllä se nyt vaan niin on, että LASTEN asioita saa ja pitääkin vähän kytätä! - Miten suhtautuisitte äitiin, joka polttaa tupakkaa ja puhaltaa savut suoraan lastensa naamalle? Varmasti paheksuisitte!
Jos LAPSI (siis terve lapsi, jolla ei ole mitään aineenvaihduntahäiriötä tai muuta asiaa selittävää sairautta/fyysistä taipumusta) on lihava, se on aina vanhemman vika! Ihan sama minulle, jos joku haluaa ylensyödä itsensä sairaaksi, mutta aikuiset ovat vastuussa lastensa TERVEISTÄ elintavoista, kaikin puolin - myös ja etenkin ruokailutottumusten suhteen. Minun nenääni ei kaiva, jos tämä läski äiti itse mättää kermavaahtoa ja siirappia 24/7, mutta se kyllä pistää vihaksi, että opetetaan epäterveitä elintapoja lapsille, lihotetaan heidät ja pilataan heidän terveytensä jo lähtökohtaisesti. Lapset kun eivät voi - tai ainakaan heidän ei pitäisi voida - itse valita syömisiään ja muita elintapojaan...eivätkä näin ollen myöskään painoindeksiään.
Kiva olla teini-ikäisenä läski ja huonokuntoinen vailla omaa mahdollisuutta valita terve ja normaalipainoinen kroppa vain, koska äiti halusi lapsestaan herkuttelukaverin! - Minusta lasten ylensyöttäminen ja epäterveesti kasvattaminen on verrattavissa fyysiseen pahoinpitelyyn...
sokeri ja suola on säilöntäaine, niin marjoihin pitää pakastettaessa lisätä sokeria... ööh silloin varmaan lihaan ja kalaankin suolaa.. hahahahahah..Onpas kerrassaan typerää. Pakastaminene riittää ilman " lisäaineita" säilömiseen.
Siis ei kai se että kerran kysyy mitä kastiketta toinen haluaa mansikoille tarkoita automaattisesti sitä että mansikoilla on aina joku kastike? Kyllä meillä ainakin syödään marjoja kastikkeen kanssa ja ilman, tilanteesta riippuen. Ehkä olivat puhuneet jo etukäteen että jälkkäriksi on sitten mansikoita ja jotain hyvää sen kanssa? Vai oliko ongelmana se, että olivat lihavia?
pilalle menneet, vaikka sokeritta olen niitä pakastanut.
Ihan tässä ohikulkiessani mainitsen...
ei tarvitse pakastettaessa. Jios kylmäkellari säilöntä niin juu mutta ei todellakaan pakastettaessa, se on huuhaata. Tuo on niin vanhaa uskomusta kunolla voi. Onneksi kaupan pakastemarjoihin ei ole lisätty sokeria. Hölmöt kotipakastajat vaan tunkee turhaan sitä.
Siis ei kai se että kerran kysyy mitä kastiketta toinen haluaa mansikoille tarkoita automaattisesti sitä että mansikoilla on aina joku kastike? Kyllä meillä ainakin syödään marjoja kastikkeen kanssa ja ilman, tilanteesta riippuen. Ehkä olivat puhuneet jo etukäteen että jälkkäriksi on sitten mansikoita ja jotain hyvää sen kanssa? Vai oliko ongelmana se, että olivat lihavia?
Jos näkee lihavan ostavan sipsipussin, se tarkoittaa, että A) syövät sipsiä aamusta iltaan B) heillä ei syödä mitään muuta kuin sipsiä, ei ainakaan mitään terveellistä.
Tämä palsta on täynnä vastaavia juttuja.
ja pakostakin näin, mitä lappasivat hihnalle. Kärry oli täynnä hot dogeja, valmispitsoja, lihapiirakkaa, makkaraa, nakkeja, jäätelöä, karkkia, sipsiä, munkkia, pakastealtaan pyttiksiä, ranskanperunoita yms.
Suurin piirtein ainoa terveellinen ruoka oli porkkanapussi!Ihmettelin, mutta kyllä koko perhe oli sen näköinen, että vastaavanlaisia ostoksia tehdään koko ajan, eli tuskin kyse oli pelkästään viikonloppuherkuista.
Toi porkkanapussi pilasi kyllä kaiken. Sitä ei meidän kärryistä löydy. Ylipainoisia me ei kuitenkaan olla, ainakaan vielä...;)
On törkeää, että läskit vanhemmat siirtävät huonot elintavat lapsilleen. Ei laihduttaminen mitään helppoa ole, kuten moni täällä tietää. Ja vielä vaikeampaa on päästä lapsena alkaneesta sokeririippuvuudesta eroon.
Varmasti monet lihavat syövät mansikat sellaisenaan tai laittavat korkeintaan maitoa sekaan. Itse olen aina syönyt mansikat joko sellaisenaan tai mansikkamaitona ja näin tekee lapsenikin.
Olen todella pahasti ylipainoinen, mutta lapseni on laihoja.
tosi on että tällä palstalla juttu paisuu vähän liian suureksi eli lihavat syövät ainas ipsejä ym paskaa.Eihän se välttämättä näin ole.Kuitenkin olen samaa mieltä siitä,että lapselle pitäisi opettaa ne terveelliset elämäntavat ja itse syödä vaikka salassa sitä makeaa kun lapsi ei näkemässä jos ei kerran itse pääse eroon siitä tai halua.
siis todella lihava. Välillä laihdun kymmenenkin kiloa ja kaikki tulee aina takaisin. Mieheni ja poikani ovat hoikkia. Itse syön epäterveellisesti joka ilta kun poika on mennyt nukkumaan. Koskaan en lapselleni halua tällaista ja sen vuoksi syödäänkin monipuolisesti ja terveellisesti.
Mutta jos törmäät perheeseeni kaupassa, katsot varmasti kauhuissasi miten aion syöttää lapselle krakkia ja sipsiä ja jäätelöä, mutta kun ne ovatkin minulle ja miehelleni, lapsi ei edes niistä välitä...
itseni kanssa on kamala olla, kaikkea olen yrittänyt ja aina tulee takapakkia. Luuseri mikä luuseri ja täysin varmaa on etten halua samanlaista ylipainohelvettiä lapselleni kuin itselläni on.
itsekkin olin lapsena hoikka kuin mikä mutta sitten tapahtui kaikenlaista...
jos jos pikkulapsi syötetään selkeästi ylipainoiseksi. Vanhempien kuuluu valita mitä lapsi syö, siksi ylipaino on vain ja ainoastaan vanhemman vastuulla.
Törkeintä tuossa on se, että se lapsuuden lihavuus on paljon vaarallisempaa kuin lihominen aikuisena. Lapsuuslihavuss moninkertaistaa monet sairausriskit ja lihavan lapsen on vaikeampi olla aikuisena hoikka koska rasvasolujen (yli)määrä jää pysyväksi.