Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihava nainen kysyi lihavilta lapsiltaan kaupassa:

Vierailija
31.07.2010 |

"Syöttrkö mansikat vaniljakastikkeen vai vaahterasiirapin kanssa?"Miksi pitää opettaa lapsilleen kaikki paskat epäterveelliset tavat, joita toi lihava äiti itse harjoittaa??!

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele edes ap kirjoittamaan itse jos muita arvostelet.

Olen aina sanonut lapsilleni, että ikinä älkää arvostelko toista, jos yhdenkin virheen löydätte itsestänne.

Vierailija
62/103 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän (normaalipainoisella) pojalla on aina ollut kovasti ennnakkoluuloja kaikkia kasviksia, hedelmiä ja marjoja kohtaan, varsinkin tuoreina. Meni vuosia, ennenkuin suostui maistamaan tuoretta mansikkaa. Minusta on silti parempi, että syö niitä vaikka sitten soseena tai vaniljakastikkeessa kuin ei ollenkaan.

En usko että pelkästä kasvatuksestakaan johtuu, sisko kun syö mielellään mm. parsakaalia. Saattaa olla että siitepölyallergisella pojalla on esim. omena ja porkkana joskus kutittanut suussa, ja siitä oppinut varovaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukee neuvolakortissani monella sivulla ja nyt aikuisena, ylipainoinen ja aina... Pari kertaa saanut laihdutettua, mutta vaikea pitää, kun ne rasvasolut on jo tuolloin lapsena saanut. Nehän eivät katoa mihinkään.

Ei lasta tarvitse nälässä pitää eikä herkkuja kieltää, mutta maalaisjärkeä saa käyttää.

Mietin kaupassa, että ostan terveellisiä keksejä pikkuiselleni, mutta mitä pirua, miksi niitä ostaisin ja opettaisin keksejä pupeltamaan, niinkuin isänsä tekee?

Toinen ääripää tosiaan on sitten se, kun mummo tuttavaperheessä sanoo 3v. vielä ihan selvästi lapsen pyöreelle, ei lihavalle lapsenlapselleen, että olet kyllä liian lihava... = O

Miksiköhän äitinsä on ollut anorektikko, ja sallii tuon vielä?

Normaalipainoinen tässä, ei se jogurtin rasva vaan sokeri...

Vierailija
64/103 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä sen väkisinkin näkee ostoksista perheen ruumiinrakenteen. Se on just sitä einestä, makkaraa, sipsiä, limua, pillimehuja, vanukkaita, lihapiirakoita, pakasteranskiksia, kalapuikkoja, perunasalaattia yms. sotkuja. Perusruokaa ei juurikaan. Kyllähän muutkin niitä ostaa mutta joillain koko satsi on tota tavaraa ja sitten just joku porkkanapussi tai omenoita lisäksi. Niin ja tupakkaa ja kaljaa... Toisetkin ihmiset ostavat em. tuotteita mutta pääosa ostoksista on kuitenkin perunaa, lihaa, kasviksia ja leipää jos ymmärrätte eron. Onhan se selvä että jos on lihava niin syö yli tarpeen kaloreita. Noista valmisruuista ja muista herkuista kertyy tosi paljon kaloreita. Sääliksi käy lapsia jotka tottuvat tuollaiseen ruokavalioon. Sitten isompana voi toki muuttaa mutta kyllä jo ekaluokalla kiusataan pullukoita ja itsetunto on huono sellaisilla. Vanhemmat tekevät kyllä karhunpalveluksen syöttäessään lapsensa lihaviksi.

Ei siihen tarvita sipsejä, perunasalaatteja ja ranskalaisia.

ja tiedän mistä puhun!

Vierailija
65/103 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ymmärrä, miksi omat huonot syömätavat siirretään lapsille. Itse syön lasten aikana vain hyvin vähän herkkuja. Enkä anna lastenkaan niillä läträtä, enkä todellakaan lisää sitä sokeria ja muita mössöjä joka paikkaan.

Itse syön kyllä liikaa herkkuja, mutta tämän teen lapsilta salaa. Silloin kun nukkuvat. Olen myös lohtusyöpöttelijä... Valitettavasti. =/

Mutta on ihan totta se, että marjat on parhaita sinällään. Ei ne todellakaan tarvitse mitään sokeria, kermavaahtoa tms.

Vierailija
66/103 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin ystävänikin sanoo: Syön VAAN terveellistä kotiruokaa! Ja typy painaa 150 kiloa, hyvä 165 senttiselle?

Lapsi on VIELÄ normaalipainonen mutta hyvää vauhtia alkaa pyöristymään.

Mies on hoikka.

Mies tekee ruumiillista työtä, harrastaa fyysisesti ja ihmetellään miksi toinen vaan on pyöreä (syö samaa ruokaa).

Kyllä se itsetekemä kotiruokakin saattaa olla sokeroitua, rasvasta, suolattua.

Juodaan rasvasta juomaa tai sokeroituja, saadaan piilorasvoja ja -suolaa.

Ei tämä perhe valmista omia leipiä.. Ihan varmasti löytyy aukkoja ruokailussa joka selittää miksi toinen saa enempi kaloreita.

Mahtaako miettiä miten paljon hiivaleipää muputtaa päivän mittaan "vaikka syö kotiruokaa"?

Itseään on helppo huijata.

Varmasti voi "syödä liikaa" ja "liian usein" mutta miten usein sitä ihminen syö kun 5-6 kertaa on tavallinen määrä?

Miksi ruokaa pitää tunkea niin paljon alas ettei tunne nälkää?

MITÄ PAHAA SIINÄ ON ETTÄ TUNTEE NÄLÄN? Tämä on naurettavin syy haukkua puuroa: kun siitä tulee parin tunnin päästä NÄLKÄ!

-Öööö: niin kuuluukin!

Vierailija
67/103 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tyhminä pidät lapsiasi?

Joku muukin kehui ketjussa miten lapsi alkoi lihota vasta kun aloitti tarhassa.

Eikö tule mieleen että johonkin saakka lasta voi huijata, mutta ei määräänsä enempää.

Alle kouluikänen lapsi tutkitusti ei katso että vanhempi on lihava, mutta jossain vaiheessa tulee hetki että lapsi alkaa huomaamaan ja yhdistelee asioita.

Miten nro 66 kuvittelit olevasi lapsellesi terveellinen esimerkki kun syöt paskaa kun lapsi menee nukkumaan?

Lapsi tajuaa kyllä ton vielä.

Ja silloin sinun esimerkki on että syödään salaa. Miten toi eroaa esim. alkoholismista? Siinäkin juodaan salaa. Piilotellaan pulloja. Vähätellään ongelmaa.

Et opeta mitenkään lapsellesi miten herkkuja syödään: koska et osaa itsekään.

Siitä tulee vaan vastaan lapselle että kun se pääsee joskus vapaasti pöytään, kauppaan niin se ei osaa syödä niitä!

Sinun opetus nro 66 on se että et opeta, jätät lapsen selviytymään yksin.

Onko tämä sinulle annettu esimerkki? Onko sinun vanhemmat opettanut miten herkkuja syödään? Onko salassa syöminen opittu tapa?

67

Vierailija
68/103 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsilla on mahdollisuus valita mitä syö. Itsekin lihoin kouluikäisenä ja sitten 15v teininä otin itseäni niskasta kiinni ja valitsin terveellisemmät vaihtoehdot ja laihduin 23kg. Kyllä lapsellakin mahdollisuus, sillä tuskin kukaan syöttää lapsiaan sen jälkeen kun nämä oppivat syömään itse.

kyllä se vaan on mielettömän vaikeaa oppia niitä uusia tapoja. Tai alkaa tulla toimeen pienemmällä ruokamäärällä kuin on siihen asti tullut.

Jokainen tietää oikeasti, ettei pienellä lapsella ole mitään mahdollisuuksia hallita omia syömisiään, ja on se nyt kumma että vanhempien pitää kiusata lapsiaan siten että laittavat heidät heti kun järki alkaa päässä kasvaa tilanteeseen, jossa heidän pitää alkaa itse laihduttaa! Sairas ajatus, sanon minä!

On valtava karhunpalvelus päästää lapsensa lihomaan paksuiksi ja opettaa heille epäterveelliset elämäntavat, pyörittelipä sitä asiaa miten tahansa.

Munkin mies ehdotteli kesän ensi mansikoiden seuraksi vaniljakastikkeita ja kermavaahtoja, ja minä kielsin esittämästä lapsille mitään ylimääräisiä herkkuja kytkettynä mansikansyöntiin. Mansikat ovat ihania herkkuja ja erittäin terveellisiä sellaisenaan. Jos niihin liitetään aina joku epäterveellinen lisuke, eivät lapset niitä enää pelkiltään syö.

Vierailija
69/103 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pakostakin näin" my ass. Olet oikein suurennuslasilla kyylännyt mitä toiset ostavat. Sen verran tarkka litania. Hanki oma elämä ettei tarvitse toisia vahdata. Mulle ei tulis mieleenkään kytätä kaupassa mitä toiset ostavat, ei mulla oo aikaa sellaseen. :)

Vierailija
70/103 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Enpä muista koskaan nähneeni ylipainoisten syövän esim. hotelliaamiaisella puuroa..."

ylipainoinen ja syön joka päivä puuron ja kaksi terveelistä ateriaa. Herkuista kieltäytyminen ei näin kotona ollessa tahdo onnistua. se on kuin jokin pakkomielle.. Takana bulimiaa ja välillä tainnut anoreksiankin puolelle mennä. Se ei vaan kaikille ole niin helppoa!

Vierailija
71/103 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meidän ostoskärryssä ei todellakaan ole eineksiä, sipsejä tai karkkeja, joskus kyllä jäätelöä.

Pääasiassa meillä todellakin on kanaa, tummaa pastaa, salaattia, porkkanoita, kukkakaalia, tomaatteja, kurkkua, ruisleipää, voita, juustoa ja kalkkunaleikettä. En siis liho normaaleilla kauppaostoksilla. Sen sijaan paheeni on leipä - ja nimenomaan ruisleipä. On muuten sukuvika, äitinikin himoitsee ruisleipää ja on nyt alkanut ostaa vaaleaa, kun sitä ei tule syötyä niin paljon. Syön päivässä kasoittain leipää, jonka päällä on vähintään kahta seuraavista vaihtoehdoista: juustoa, kurkkua, tomaattia, kalkkunaleikettä. Toinen paheeni on tumma pasta. Syön sitä liikaa. En mielettömästi mutta paljon joka tapauksessa. Annoskoot ovat liian suuria.

Kolmas paheeni on kahvilareissut. Silloin syön aina jotakin rasvaista ja kermaista piirakkaa tai ison vuohenjuustopatongin tms. Näillä eväillä onnistuu kyllä lihoamaan eikä siinä sitten auta, että vetää jäätelöä pari kertaa viikossa joko kylässä tai kotona. :( Ei siihen lihoamiseen aina tarvita sipsipusseja, karkkipusseja ja kaupan pizzoja, ei edes hampurilaisreissuja. Riittää, kun syömätavat ovat aivan hukassa.

Vierailija
72/103 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä tarkotitko mua.mutta MINÄ EN KYLLÄ KEHUNUT ETTÄ LAPSENI MUKA OLISI ALKANUT LIHOMAAN VASTA TARHASSA!!!! VAAN KIRJOTIN ETTÄ ALOTETTUAAN TARHAN,HÄN OPPI MAKEAN PERÄÄN.JA HÄN EI ole lihava. niinkuin väität mun kehuneen. lue kirjotukset oikein! jos osaat

Vierailija
73/103 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi oli sulle

Vierailija
74/103 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tietysti on oma vikani ja typerää, mutta 7 lapsen kanssa ei aina voi kaikkea muistaa.

No kannattaisko homata lääkitys kohdalleen?

Ennen kilpirauhasen poistoa painoin 62kg kilpirauhasen poiston ja 4 raskauden jälkeen painan 102kg. Ruokatottumukset eivät ole muuttuneet...

Lääkärit pelkäävät niin paljon hypertyreoosia (liikatoiminta) että suurin osa potilaista on vajaatoiminnalla, liian vähän Thyroxinia. Olen itse saanut ihan tapella että sain riittävän annoksen jolla voin hyvin ja aineenvaihdunta pelaa. Olon pitää olla hyvä. Pelkkä viitearvojen tuijotus ei auta, koska se on niin laaja skaala.

Vierailija
75/103 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, ei ole myyjän asia tiirailla ja tuomita muiden ostoksia ja toiseksi, olen kyllä kassaurani aikana nähnyt lukemattoman määrän lihavia ihmisiä, jotka ostavat ruisleipää, salaattia, kurkkua, parsakaalia, porkkanaa jne. En kiellä, etteikö ylipaino olisi ongelma, mutta pidän tosi vaarallisina myös näitä perheitä, joissa vedetään ravinneköyhää einesmössöä ja iloitaan siitä, kun "meistä ei kukaan ole lihava...vielä". Niinpä!

Ylipäätään lihavien vainoaminen on tällä palstalla mennyt aivan liian pitkälle jo kauan sitten. Tuijotetaan näitä yksittäisiä tilanteita, eikä huomata katsoa kokonaisuutta. Mullekin maistuu toisinaan mansikoiden kanssa vaniljavaahto tai vaniljajäätelö, enkä ole vielä miksikään laardisäkiksi muuttunut. Se, joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven.

Vierailija
76/103 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan edes tajunnut että mansikoiden päälle voi laittaa jotain muutakin :D:D: Mä oon aina syönyt ne "raakana", ehkä siks olenkin tälläinen 45kg/163cm

Vierailija
77/103 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään lihavien vainoaminen on tällä palstalla mennyt aivan liian pitkälle jo kauan sitten. Tuijotetaan näitä yksittäisiä tilanteita, eikä huomata katsoa kokonaisuutta.

Vierailija
78/103 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sä olet nähnyt lihavia, joiden sairaudet, elämäntilanteet, ruokavalio ja liikuntaharrastukset lukee niiden paidassa. Mä olen nähnyt vain näitä yksittäistapauksia.

Vierailija
79/103 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sä olet nähnyt lihavia, joiden sairaudet, elämäntilanteet, ruokavalio ja liikuntaharrastukset lukee niiden paidassa. Mä olen nähnyt vain näitä yksittäistapauksia.

Puolet suomalaisista on ylipainoisia, kun me ollaan kaikki niiiiiiiiiiiin sairaita! Sehän sen selittää! Ja mä tyhmä blondi kun luulin, että suomalaiset vaan syö ja juo liikaa! Noloa!

Vierailija
80/103 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kai kärjistämistäkin voi pitää lahjana, itse en näin sitä näe.

Tarkoitin lähinnä sitä, että kun näet jossain liikkuessasi lihavan ihmisen, et voi tietää, onko hän esimerkiksi mielialalääkityksellä tai jotenkin muuten sairas. Lisäksi hän saattaa parhaillaan olla laihduttamassa. Monet ylipainoiset myös harrastavat liikuntaa ja ovat hyväkuntoisia, mikä kuitenkin auttaa asiaa hieman. Mutta joo, jätän asian tähän, koska en jaksa lähteä tuohon av-karuselliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä