Millä nimellä teillä kutsutaan jauhelihan ja makaronin sekoitusta,
sitä perrusmassaa, jossa on vain sotkettu paistettu liha keitetyn makrun sekaan?
Meillä se on JANKKIA.
Ruskistan ensin lihat murusiksi mausteiden kanssa, lisään sitten vettä ja liemikuution ja paistan lihan uudelleen kasaan. Lientä voi jättää jonkin verran, se kostuttaa makaronin.
Saatan heittää sekaan juustoraastetta, sulatejuustoa.
Kommentit (185)
Makaroonimössö tai pääkallomuhennos. Kotona ei tule tehtyä, mutta kuten joku mainitsikin partioretkien hittiruoka. Maistuu lapsille hyvin, helppo ja nopea tehdä alkeellisemmissakin oloissa suurempiakin määriä ja helppo myös allergioiden huomioimisen kannalta.
sellaista makaronimössöksi. Tosin siinä taisi olla sipuliakin.
Itse varmaan samalla nimellä kutsuisin jos pitäisi laittaa ruuaksi, onneksi ei, enkä laita. (Tuli korvistakin ulos kun äidin helmoissa asuin)
ja makaroonista, paistan sen uunissa ja sanotaan jauheliha makarooni laatikos.
ruokaa. Sittemmin olen oppinut, enkä tarjoa moista sotkua perheelleni ikinä.
Makaronilaatikko on sitten jo vähän toinen juttu, sitä meillä kyllä on.
kuulematta kyseisestä ruokalajista tai sen mahdollisesta nimestä ikinä. En sellaista myöskään ole syönyt, makaronilaatikkoa kylläkin.
Todella lihottavaa ja ravintoköyhää. Vois sanoa että MÄTTÖÄ.
Meillä tuolla sekoituksella tejdään makaronilaatikkoa.
Muuttuuko se ruoka teidän mielestänne ravintorikkaammaksi, kun siihen heitetään munamaito sekaan ja lyödään uuniin? :D
Voi näitä ylpeitä äitejä, kun lapsillekin pitää kai olla pihviateriat aina!
Pihvi on hidas sulamaan, joten se ei ole edes terveellistä.
mutta opiskellessani kuulin että se on Opiskelijan Gourmetpataa, pullotetulla tomaattikastikkeella.
Juomasuositus oli vesi. xD
Opiskelijana tuli tuota tehtyä aika usein, kun rahat ei riittänyt mihinkään muuhun kuin siihen tarjousmakaroniin jota sitten oli kaapit täynnä. Ja toinen opiskelijan erikoinen oli nuudelit ja jauheliha. naminami. Enää en koske pitkällä tikullakaan makaroniin, nuudeleihin tai jauhelihaan.Enkä ketsuppiin
Johtunee siitä, että aikoinaan lapsuudenkodissa sitä tarjottiin myös koiralle. Lapset pyytävät välillä, että tehtäis sitä koiranruokaa..
Vitsit, olen elänyt 30-vuotiaaksi
kuulematta kyseisestä ruokalajista tai sen mahdollisesta nimestä ikinä. En sellaista myöskään ole syönyt, makaronilaatikkoa kylläkin.
enkä ikinä ole kuullutkaan moisesta. Täytyy kokeilla =)
tonnikala-makaroni tai riisi-makaronisekoitus. Oikea kotitalouskokin taidonnäyte.
Btw. Ihmetyttää, ettei ihmiset osaa lukea ja toteuttaa edes koulun kotitalouskirjan reseptejä.......
Meillä ei oo ees lapsia, aikuisia ihmisiä ollaan ja silti joskus tuota syödään. Maustetaan jauheliha mustapippurirouheella, basilikalla, chilillä, paprikajauheella ja sitten makaronina on aina Myllyn Parhaan täysjyväpikamakaronia (4 minsan keittoaika). Päälle Felixin ketsuppia. Nam :) Erittäin toimiva pikaruoka, mielummin tota kun joku hampurilaisateria.
Ja tämä ei suinkaan tarkoita sitä että söisimme muuten huonosti tai yksipuolisesti. Päinvastoin. Pidämme paljon kasvisruoista, pihveistä, simpukoista, juustoista, kaikesta HYVÄSTÄ. Emme syö eineksiä juuri lainkaan, makkarat pitää olla meillä vähintään 80 % lihaa jne.
mä olen elänyt pikkulapsiperheen elämää jo 25 vuotta, enkä ole vielä tehnyt tollasta kertaakaan.
Meillä syödään lapsiperheessä tätä aina sillointällöin. Lapset tykkää ja miks ei me aikuisetkin. Salaattia siihen viereen ja maitoa lasiin niin tulee ruokaympyrä täyteen.