Onko teistä paha rikos, melatoniin tilaaminen ulkomailta
missä se on luontaistuote. Luontaistuotteena, kun on oma resepti (kallimmalle melatoniinia sisältävälle lääkevalmisteelle sircadin).
Vakavampi rikos kuin esim. 20 km/h ylinopeus, turvavöittä tai punasiin päin ajaminen.
Kommentit (36)
Sullehan voidaan netin kautta myydä vaikka mitä myrkkyä.
Onko se vaikeaa, jos menet lääkärille ja pyydät reseptin tuohon luontaiseen unen antajaan tavallisten uninappien sijaan?
Vai miksi haluat tilata ulkomailta?
saa tilata omaan käyttöön lääkkeitä kolmen kuukauden käyttöä varten, jos on olemassa resepti niille lääkkeille. Siis tilata apteekista, ei nettiapteekista.
Eli jos sulla on resepti melatoniinille, niin Euroopasta saa tilata ihan laillisesti.
Sen alueen ulkopuolelta ei saa tilata, esim. USA:sta.
Myöskään nettiapteekeista ei ikinä tiedä, mitä ne lääkkeet pitävät sisällään.
Lue tämä:
http://www.nam.fi/kayttajat/matkailijan_laakkeet
I herb on USA:n tunnetuin ketju ja Twinlab on luotettava valmistaja, ihan eri asia kuin lääkeväärennökset.
Sircadin on niin paljon kalliimpaa ja yliopiston apteekin melatoniinia ei oikein lääkärit määrää.
kuudelta aamulla ja olisi fyysisesti ja psyykkisesti aktiivinen koko päivän ilman kofeiinia, alkoholia jne.
Luulisin, että uni tulisi ihan luonnostaan.
saa tilata omaan käyttöön lääkkeitä kolmen kuukauden käyttöä varten, jos on olemassa resepti niille lääkkeille. Siis tilata apteekista, ei nettiapteekista.
Eli jos sulla on resepti melatoniinille, niin Euroopasta saa tilata ihan laillisesti.
Sen alueen ulkopuolelta ei saa tilata, esim. USA:sta.
Myöskään nettiapteekeista ei ikinä tiedä, mitä ne lääkkeet pitävät sisällään.
Euroopan talousalueelta saan tuoda vuoden käyttöä varten melatoniinia, maasta, jossa se on luontaistuote, vaikka se ei ole Suomessa luontaistuote.
Ja mihin perustuu se, että USA:sta ei saa tilata, mutta Euroopan talousalueelta saa.
ap
Mies sitä on tilannut ja se vituttaa. Mutta aikoopa tilata jatkossakin. Perustelut; Suurimmassa osassa EU-maita reseptivapaata, saisi tuoda Suomeen Euroopasta (eli mikä on perustelu lainsäädännölle. Ei ainakaan ihmisen turvallisuus, toki jotain kauppaan liittyvää perustelua löytyy, minkä takia ei USA:sta saa suoraan tilata).
Mies väittää, että se twinlabin valmiste on hänestä parempaa kuin sircadin.
Tiesitkö, ETTEI sitä suositella esim. hedelmällisessä iässä oleville naisille laisinkaan? Voi laittaa hormonitoiminnan aivan sekaisin ja niin teki myös mulle.
Jenkeissä asuessani päätin napsia sitä, kun se oli kai jotenkin "hyvä juttu" ja mieskin sitä söi....Jälkeen päin ajateltuani tajusin mistä johtui, että esim. mun menkkakierto oli useita kuukausia ihan sekaisin ja tiedä sitten, vaikuttiko siihen, että raskautuminen esikoisen aikaan kesti liki 1,5 vuotta....Vaikka olin siis lopettanut sen käytön.
Seuraava raskaus alkoi 4 vuotta myöhemmin ekasta kierrosta, kolmatta "tehtiin" myös vain 3kk.
miksi sitä pitää roudata ulkomailta?
Täällä maksaa 60 tabl. 3 mg 6 dollaria, 1 sircadin maksaa noin euron. Aikamoinen hintaero. http://www.iherb.com/Twinlab-Melatonin-Caps-3-mg-60-Capsules/16520?at=0
ja ap ei siis syö melatoniinia. En tiedä miten se vaikuttaa miehen hormoneihin. Sitä paitsi, jos on melatoniini vaje, haittaako sen syöminen? miehen työvuoro 18-02, ei luonnollinen rytmi. Sanoo, että ottaa 2 * viikossa.
vielä tiedetä.
On todettu, että sen liika käyttö saattaisi aiheuttaa jopa parkinssonin tautia.
vielä tiedetä.
On todettu, että sen liika käyttö saattaisi aiheuttaa jopa parkinssonin tautia.
Lähde ja mitä tarkoittaa tässä yhteydessä "liikakäyttö"? ap
ei suositella kuin yli 55 -vuotiaiden unettomuuden hoitoon, kun silloin sen tuotanto alkaa luontaisesti vähentyä.
En ymmärrä mihin terve työikäinen valmistetta muka tarvitsee..!? Ja Suomessakin saa reseptillä tavallista tablettia Yliopiston apteekin ja erään yksityisen apteekin valmistamana 100 tabl. purkeissa eri vahvuuksilla, ja on reilusti edullisempaa kuin Circadin. Hyvin varustelluissa apteekeissa on suoraan varastossa ja kaikki saavat tilaamalla tavaraa.
vielä tiedetä. On todettu, että sen liika käyttö saattaisi aiheuttaa jopa parkinssonin tautia.
Lähde ja mitä tarkoittaa tässä yhteydessä "liikakäyttö"? ap
hetki pieni
Mitäpä, jos ap. alkaisi laittaa kellon soimaan kuudelta aamulla ja olisi fyysisesti ja psyykkisesti aktiivinen koko päivän ilman kofeiinia, alkoholia jne.
Luulisin, että uni tulisi ihan luonnostaan.
Ai että mä vihaan tällaisia neuvoja. Niistä ei ole kuule mitään hyötyä. Mä olen kärsinyt jaksottaisesta unettomuudesta kohta kymmenen vuotta, eikä tuo neuvo ole koskaan mua auttanut. Unettomuutta on ollut niin sellaisina aikoina, kun olen käynyt säännöllisesti töissä, kuin sellaisina aikoina, kun olen opiskellut, ja vuorokausirytmi on ollut epäsäännöllisempi.
Muistelen kauhulla yhtä mun unettomuusjaksoa, kun en oikeastaan nukkunut n. kuukauteen kuin aivan lyhyitä pätkiä, ja olo oli kyllä sen mukainen... Sitten sain lääkkeet jotka toimi.
Nyt en ole unilääkkeitä käyttänyt pitkään aikaan, onneksi.
Sori sana liikakäyttö. Korvaan sen sanalla pitkäaikainen käyttö.
"....However, melatonin increases the movement impairment´s in rats with symptoms resembling Parkinson´s desease (Willis & Armstrong, 1999). Longterm use also impairs animal´s reproductive fertility and, if taken during pregnancy, harms the development of the fetus (Arendt, 1997; Weaver, 1997). The long term effects on humans are unknown. Futrhermore, no government body regulates the production of melatonin, so the purity varies. Thus the cautious advice therefore is, as with any other medication, don´t take it unless you need it..." (James W. Kalat 2004)
Ehkä vähän liioittelin, että AIHEUTTAA Parkinssonin tautia. Mutta, you know, kuka tietää.
Tev. toinen tutkija :)
sanottu monessa maassa melatoniini laillista, miksi ei Suomessa? ap