Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIkä on terveyskeskuspäivystykseen hakeutuvan vaiva?

Vierailija
30.07.2010 |

hoidetaanko siellä kaikkia vaivoja, mikä on päivystysluontoinen vaiva?

Onko se kipu johon ei burana auta, verenvuoto jne.

Entäs polvikipu, silmätulehdus jne.

Itse hakeuduin päivystykseen polven takia, en pystynyt kävelemään kunnolla, polvi oli niksahtanut 2 pv sitten. Passittivat kotiin ,en päässyt edes lääkärin puheille.Piti soittaa omalle terveysasemalle. Nyt soitin aamulla, sain ajan elokuun loppuun...eli mentävä yksityiselle.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidetaanko siellä kaikkia vaivoja, mikä on päivystysluontoinen vaiva?

Onko se kipu johon ei burana auta, verenvuoto jne.

Entäs polvikipu, silmätulehdus jne.

Itse hakeuduin päivystykseen polven takia, en pystynyt kävelemään kunnolla, polvi oli niksahtanut 2 pv sitten. Passittivat kotiin ,en päässyt edes lääkärin puheille.Piti soittaa omalle terveysasemalle. Nyt soitin aamulla, sain ajan elokuun loppuun...eli mentävä yksityiselle.

Joku tuola hienosti luettelikin syitä. Neulomista tarvitsevat haavat, käsien ja jalkojen "murtumiset". Kova kuume lisävaivoineen..yms.

Vierailija
2/7 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt korvakivun takia päivystyksessä. Lapsen olen vienyt päivystykseen allergiaoireiden ja irronneen kynnen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ompelemista tai liimaamista vaativa haava.

- Sellaista sitomista vaativa revähdys tai lastoitusta vaativa murtumaepäily, johon omat taidot eivät riitä.

- Monta päivää jatkunut KOVA kuume (40), joka vie voimat niin, että epäilen olevan tarvetta antibioottikuurille

- Lapsen kuivuminen oksentelun tai kuumeen takia niin, etten enää saa itse nesteytettyä. Velttous ja ruttuun jäävä vatsanahka sen merkkejä.

Oikeastaan menen päivystykseen vain, jos kuvittelen sen johtavan lähetteeseen aluesairaalaan. Muuten monen asian kanssa pärjää seuraavaan aamuun tai viikonlopun yli. Olen aika viileähermoinen, mm. lapsen epilepsiakohtaukset hoituvat kotona, jos eivät pitkity. Pystyn hoitamaan pienemmät jutut itse kotona, pidän varalla hyvää käsiapteekkia, mm. puuduttavia tippoja korvatulehdukseen.

Vierailija
4/7 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ompelemista tai liimaamista vaativa haava.

- Sellaista sitomista vaativa revähdys tai lastoitusta vaativa murtumaepäily, johon omat taidot eivät riitä.

- Monta päivää jatkunut KOVA kuume (40), joka vie voimat niin, että epäilen olevan tarvetta antibioottikuurille

- Lapsen kuivuminen oksentelun tai kuumeen takia niin, etten enää saa itse nesteytettyä. Velttous ja ruttuun jäävä vatsanahka sen merkkejä.

Oikeastaan menen päivystykseen vain, jos kuvittelen sen johtavan lähetteeseen aluesairaalaan. Muuten monen asian kanssa pärjää seuraavaan aamuun tai viikonlopun yli. Olen aika viileähermoinen, mm. lapsen epilepsiakohtaukset hoituvat kotona, jos eivät pitkity. Pystyn hoitamaan pienemmät jutut itse kotona, pidän varalla hyvää käsiapteekkia, mm. puuduttavia tippoja korvatulehdukseen.

Vierailija
5/7 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa menin joskus kun tuli sen verran iso haava että piti liimata

Vierailija
6/7 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti hakenut sairauslomatodistuksen. Meillä kun töissä pitää olla jo ekalta päivältä. Sairaanhoitajalta sen todistuksen oon saanu paitsi jos on ollut sellainen vaiva, mihin hoitsu ei voi sitä kirjottaa, sillon se on laittanut lääkärille.

Vierailija
7/7 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka vaativat päivystyksellistä arviota ja hoitoa. Jos olet niksauttanut polven 2 pvää sitten ja kipu ei ole tänään erityisesti pahentunut eiliseen verrattuna, eli olet pärjännyt kivun kanssa jo kolmatta päivää, etkä tarvitse sairauslomatodistusta tälle päivälle, ei paikkasi ole päivystys. Sen sijaan terv.keskuksesta olisi pitänyt löytyä aika parin päivän sisään, siis alkuviikkoon, jos vaivasi on merkittävä. Soita sinne uudelleen.