Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

käly kyläilee

Vierailija
30.07.2010 |

Meillä on mummo eli anoppi tänään lapsia katsomassa kotonamme.

Hän aamulla tullessaan ilmoitti että mieheni sisko tulee käymään päivällä, eli kylään meille.

Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun näin meillä kyläillään, meiltä kysymättä ja siten että emme itse ole kotona.

on musta vähän outoa käytöstä? miltä teistä kuulostaa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi tulee käymään. Jos olet ilmaiseksi piiaksi pestannut niin vieraita saa käydä, ei se ole sinulta pois.

Vierailija
2/23 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeen outoa siinä on, että lasten mummo hoitaa lapsia lasten kotona, kun vanhemmat ovat muualla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kuitenkin kyse lähisukulaisesta.

Vierailija
4/23 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummo meillä sikis että lapset saisivat edes kahden viikon kesäloman enne koulun alkua.

kyllä täällä aina osataan olla kriittisiä kaikkea ja kaikkia kohtaan.

ihan tosissaan mietin että onko tää ihan ok että käly kutsuu itsensä meille kylään kun itse emme ole kotona, siis sopii asiasta äitinsä kanssa ei meidän? onko muillakin näin?

ap

Vierailija
5/23 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes tarjottavaa. nyt meillä ei ole edes jäätelöä saati pipareta kun kuulin tästä taas 5 min ennekuin piti töihin lähteä..

ap

Vierailija
6/23 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden vanhemman perheessä on äärettömän harvoin tilannetta, jossa kumpikaan vanhempi ei voi pitää kesälomaa. Jos lapset nyt ovat kotona lomalla mummon kanssa, niin tuskin lasten loma siitä pilalle menee, että tätinsä tulee käymään.

Vierailija
7/23 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis saahan ne vierailla en mä sillä, mutta musta olis itsestä vaikea mennä kylään paikkaan jossa olisi läsnä lapsenvahti (vaikkakin mummo=sukulainen) ja lapset..

Ihan kuin tämä käly ei haluaisi meitä tavata laisinkaan? kun tämä tosiaan on jo toinen kerta kun näin kyläilee.

Häiritsevää on myös se ettei tämä käly kysynyt meiltä mitään vaan sopi asian anopin kanssa.. oonko nyt itse "vauhko" vai olisiko tämä teistä normaalia, sopivaa käytöstä?

ap

Vierailija
8/23 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä itse kälynä menisi kylään, jos isäntäväki ei ole kotona

Vierailija
9/23 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä on kauppakin aika lähellä, että ne tenavat vois käydä ostamassa jotain kaffen kaa, jos olis tarve.

Vierailija
10/23 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei se anoppi vieraile tyttärellään tai miksei se täti tule silloin, kun te olette kotona? En hyväksyisi moista.

Vierailija
11/23 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tahdo nähdä sinua, mutta lapsianne eli lasten serkkuja kuitenkin. Sinulla on 2 vaihtehtoa:

a) sano, ettet toivo kyläilijöitä kun talonväki on pois ja että tahtoisit itse emännöidä

b) pyydät heitä varautumaan itse ruuanlaittoon. Kuten varmasti tekevätkin.

Omassa lähiperheessäni tuo ei olisi kauhean omituista, voisin käydä sisarusteni kodeissa piipahtamassa kun äitini olisi talossa lapsenvahtina. Tai vastaavasti miehen veljen kotitalossa voi poiketa.

Vierailija
12/23 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sisko on tervetullut kyläilemään, kun me olemme kaikki kotona. Viimeksi jätti pesueensa kanssa sellaisen sotkun, että toivottavasti seuraava visiitti on ensi kesänä;)

Vierailija
13/23 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain voi olla tapana se, että kylään sukulaisiin mennään, kuin omaan kotiin, mutta jos ovat fiksuja niin ymmärtävät senkin, että kaikki eivät tuollaisesta pidä.

Vierailija
14/23 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei anoppi vieraile kälylläsi? Ja voittehan te mennä sitten kälylle, kun anoppi on siellä ja käly pois=)

Vierailija
15/23 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisestiottaen en kyllä hyväksyisi jos joku ulkopuolinen lapsenlikka kutsuisi ysävänsä meille lapsiamme vahtiessaan.

Mutta kun on kyse mummista ja kälystä niin onhan se ari asia, mutta kun ne perhesuhteetkin ovat niin tapauskohtaisia että viakea sanoa yksiselitteisesti.

Mitä luulet, jos itse menisit kälylle kylään silloin kun paikalla on vain mummi? Olisiko se ok hänelle? Entäs jos kokeilisit tehdä niin?

Vierailija
16/23 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan hänkin lasten täti, vai mitä. Kummallisen nurjamielistä suhtautumista sukulaisiin.

Jos sinun äitisi tulisi hoitamaan ja sisaresi tulisi myös teille, nyreksisitkö asiaa myös. Kälysi on miehesi sisko!! Voihan hän haluta tavata veljensä lapsia.

Vierailija
17/23 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuvat toisella paikkakunnalla ja muutenkin niin vähän toisiamme nähdään. olisi mukava varsinkin lasten kannalta että serkukset oppisivat olemaan toistensa kanssa enemmän.. mutta en mä voi tällaiselle mitään että kyläilevät "salaa" ja eivät edes meille kerro että ovat tulossa..

jotenkin tää taas vaikuttaa negatiivisesti väleihin..

Vierailija
18/23 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei se anoppi vieraile tyttärellään tai miksei se täti tule silloin, kun te olette kotona? En hyväksyisi moista.

Minä saattaisin piipahtaa tapaamassa äitiäni jos hän olisi veljeni lapsia hoitamassa veljeni kodissa. Minulla on veljeeni hyvät välit ja voisin ihan hyvin käydä hänen kotona tapaamassa äitiäni jos äitini joutuisi muutaman viikon hoitamaan hänen lapsiaan. Äitini saattaisi siinä lastenhoidon seurassa kaivata vähän aikuisseuraakin ja ehkä apuakin lasten hoitoon.

Ap, ehkä teillä on tilanne sama. Käly käväisee veljensä kodissa auttamassa anoppiasi ja tapaamassa, koska ei ehdi muuten tavata kun anoppisi aika menee lapsianne hoitaessa. Ja anoppi ehkä mielellään tapaa aikuisiakin, koska hänen aikansa menee lastenhoitoon.

Vierailija
19/23 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käly tulee lapsenlikkana toimivan anopin seuraksi. Ihan peruskamaa. Turha ottaa itseensä. Kai käly on teillä ennenkin käynyt.

Vierailija
20/23 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuvat toisella paikkakunnalla ja muutenkin niin vähän toisiamme nähdään. olisi mukava varsinkin lasten kannalta että serkukset oppisivat olemaan toistensa kanssa enemmän.. mutta en mä voi tällaiselle mitään että kyläilevät "salaa" ja eivät edes meille kerro että ovat tulossa.. jotenkin tää taas vaikuttaa negatiivisesti väleihin..

että olimme viikonloppuna aikeissa käydä kälyn appivanhemmilla (en jaksa selittää miksi) mutta päätimme ettemme käy koska emme olleet informoineet siitä tätä kälyä, ts ajatelstiin ettei aiheuteta pahaa mieltä käymällä häntä informoimatta sielä.. eli vastaus sille joka ehdotti että itse mentäisiin kälylle kun sielä on vain anoppi, niin ei tulisi kysymykseenkään! Jos minä menen kylään jollekkin niin kyllä yleensä haluan tavata ns. isäntäperheen..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän