vuosi ja -14kiloa --- tässä ohje:
eli 1. elokuuta "aloitin" mun uusi elämä. Ruokavalio ollut suht normaali paitsi etten ole syönyt keksiä eikä karkkia (jätskiä kyllä ja sillooin tällöin pullaa/kakkua). Tähän vuoteen mahtuu treenitunteja noin
104h reipasta kävelyä (= n 2kertaa viikossa 6,5 kilsaa)
spinningtunteja noin 104kpl (myös 2kertaa viikossa) ja
90 tuntia bodypumppia
OLEN NIIN TYYTYVÄINEN
Kuulostaako mahdottomuudelta (kysyn siis teiltä jotka haluaa pudottaa painoa)??? On oikeesti ollut kivaa, hikistä ja välillä toki ottanut vastaankin. Nyt en enää voi lopettaa, olen kohta lähdössä pumppiin. Jiiiihaaa
Kommentit (50)
Miten kuvittelet, että päivätyötä tekevä ehtii käymään 2h salilla 4krt/vko. Enkä edes halua olla poissa lasteni luolta niin paljoa! Minä ehdin salille, kun lapset ovat isompia. Minulle riittää pyöräily 6-12km päivittäin + jumppa 2/vko salilla. t.lapset 4-v. ja 6v. itsellä päivätyö, miehellä vuorotyö
salille menee 5 min, treeni päälle max 1,5h ja isä touhuaa lasten kanssa sen aikaa tai lapset ovat omissa harrastuksissaan. Ja kummallakin on päivätyö. Ja kun lapset ovat jo tuon ikäisiä niin ovat ne kavereillakin, joten sen ajan voi käyttää hyödyksi.
Eikä todellakaan tulisi mieleeni jättää lapsia touhuamaan keskenään, etenkään tuon ikäisiä...kavereita heillä kyllä on, mutta eipä ole tapana. Ja salille meiltä on matkaa n. 15min.
Minä en jaksa kuunnella näitä marttyyrimammojen "ei ole aikaa laihduttaa"
-Käsittääkseni aika harva tässä on sanonut, ettei ole ollenkaan aikaa laihduttaa! Suurin osa ihmettelee sitä, miten joillakin ihmisillä on aikaa kuntoilla x4/vko ilman että sosiaaliset suhteet kärsii.-toiset ovat tehokkaita, toiset nysväreitä. Aikaan saa, kun laittaa hihat heilumaan. Laihduttamiseen ei vaadita mitään muuta kuin se, että jättää suurimmat mässäykset pois ja lenkkeilee esim. kolme, neljä kertaa viikossa (jos juoksee, riittää puolikin tuntia). Olen itse käynyt usein juoksemassa niin, että lähden heti, kun lapset nukkuu (ysin maissa)
-Minä olen jo 21.30 nukkumassa, koska herätys on aamulla 5.30. Käytän aikani hyötyliikuntaa ja salilla x2/vko.Kotitöihin saa menemään aikaa enemmän tai vähemmän. En usko näitä "pesen kaksi koneellista pyykkiä päivässä" vuodatuksiin ollenkaan
-Meillä menee kaksi koneellista pyykkiä, tavallinen neljän henkilön perhe. Ai niin, minkä ikäiset lapset sulla olikaan? Pienet lapset sotkevat vaatteitaan useammin ja meillä päin ei ole tapana lasten kulkea räkä nokassa ja likaisissa vaatteissa, sellaisiakin näkee. Mutta onneksi mamma pääsee jumppaan aina kun haluaa..Puoli tuntia, max kolme varttia on maksimi aika, minkä käytän ruoanlaittoon arkena.
-Kaikella kunnioituksella, syöttekö eineksiä vai mitä ruokaa laitat noin nopeaan?
Eli: Aamutoimet 6.45-7.45
-Minä herään jo 5.30 että ehdin töihin klo 8.00, menen toki pyörällä töihin.Ja jos tosiaan lenkkeilee lasten nukkumaan mentyä, niin sittenhän sitä aikaa vasta jääkin.
-Kukahan on teidän lastenhoitajanne? Meillä se on ainoa aika huolehtia parisuhteesta silloin kun lapset nukkuvat? Ei ole varaa yksinkertaisesti hommata lastenhoitajaa ja ei ole ukkeja ja mummoja elossa/asuvat niin kaukana.Ja pitää muistaa, että viikonloppuna on kaksi kokonaista päivää aikaa olla yhdessä.
-Ihanko tosi? Entä niillä jotka ovat yh-äitejä? Joiden mies on kaikki viikonloput, paitsi kerran kk töissä? Mies reissutöissä, nainen yksin pienten lasten kanssa?Oletko hieman yksinkertainen?
kun on mies vuorotyössä, hän tulee kotiin klo 22 jälkeen, minä olen useimmiten yksin illan rehkittyäni jo nukkumassa. Miehen vuorotyö on iltatyötä 4 iltaa/vko.
Käyn salilla 2-3krt/vko niin, että lapset lapsiparkissa. Muuten ajan päivittäin pyörällä töihin. Vaikka haluaisin kuinka, ei mitään mahdollisuutta käydä useammin. Joskus olen aamusta mennyt viiden aikaan salille päästäkseni käymään.
Minä en jaksa kuunnella näitä marttyyrimammojen "ei ole aikaa laihduttaa"
-Käsittääkseni aika harva tässä on sanonut, ettei ole ollenkaan aikaa laihduttaa! Suurin osa ihmettelee sitä, miten joillakin ihmisillä on aikaa kuntoilla x4/vko ilman että sosiaaliset suhteet kärsii.-toiset ovat tehokkaita, toiset nysväreitä. Aikaan saa, kun laittaa hihat heilumaan. Laihduttamiseen ei vaadita mitään muuta kuin se, että jättää suurimmat mässäykset pois ja lenkkeilee esim. kolme, neljä kertaa viikossa (jos juoksee, riittää puolikin tuntia). Olen itse käynyt usein juoksemassa niin, että lähden heti, kun lapset nukkuu (ysin maissa)
-Minä olen jo 21.30 nukkumassa, koska herätys on aamulla 5.30. Käytän aikani hyötyliikuntaa ja salilla x2/vko.Kotitöihin saa menemään aikaa enemmän tai vähemmän. En usko näitä "pesen kaksi koneellista pyykkiä päivässä" vuodatuksiin ollenkaan
-Meillä menee kaksi koneellista pyykkiä, tavallinen neljän henkilön perhe. Ai niin, minkä ikäiset lapset sulla olikaan? Pienet lapset sotkevat vaatteitaan useammin ja meillä päin ei ole tapana lasten kulkea räkä nokassa ja likaisissa vaatteissa, sellaisiakin näkee. Mutta onneksi mamma pääsee jumppaan aina kun haluaa..Puoli tuntia, max kolme varttia on maksimi aika, minkä käytän ruoanlaittoon arkena.
-Kaikella kunnioituksella, syöttekö eineksiä vai mitä ruokaa laitat noin nopeaan?
Eli: Aamutoimet 6.45-7.45
-Minä herään jo 5.30 että ehdin töihin klo 8.00, menen toki pyörällä töihin.Ja jos tosiaan lenkkeilee lasten nukkumaan mentyä, niin sittenhän sitä aikaa vasta jääkin.
-Kukahan on teidän lastenhoitajanne? Meillä se on ainoa aika huolehtia parisuhteesta silloin kun lapset nukkuvat? Ei ole varaa yksinkertaisesti hommata lastenhoitajaa ja ei ole ukkeja ja mummoja elossa/asuvat niin kaukana.Ja pitää muistaa, että viikonloppuna on kaksi kokonaista päivää aikaa olla yhdessä.
-Ihanko tosi? Entä niillä jotka ovat yh-äitejä? Joiden mies on kaikki viikonloput, paitsi kerran kk töissä? Mies reissutöissä, nainen yksin pienten lasten kanssa?Oletko hieman yksinkertainen?
4 kertaa viikossa. Ja meitä 5 henkeä, eikä kone pyöri joka päivä, eikä edes joka toinen ja silti kaikilla on puhtaita vaatteita laittaa päälle. Ei syödä eineksiä ja ruoanlaittoon ei silti mene joka päivä tuhottomasti aikaa; kyse on ennakoinnista, teen kerralla ruokaa enemmän pakkaseen.
-17kg. Tänä aikana 1,5kk pakko makailua leikkauksen jälkeen.
Ihan vain ruokavalion muutoksella ja kotona pikkujumpilla(käsipainot, telkkaria katsoessa usein teen kaikenlaista huhkimista) silloin kun olen ehtinyt. Turhat herkut(kahvilassa se leivos pois, jälkkäriksi mieluummin vaikka kiisseliä, välipalaksi hedelmiä ja aamuisin aina puuroa), mässäilyt ja rasva pois. Nameja saan syödä, mutta kohtuudella ja nykyään ei edes niin tee mieli noita, vaikka ennen olin kauhea iltasyömäri. Meni sipsejä, lakuja, suklaata, leipää, ihan mitä vaan.
Salaattia lisäsin ruokiin tosi paljon ja lounaaksi teinkin itselleni töihin usein mukaan kanasalaatin(ei pastaa) ja ruisleipää. Nyt kesällä vielä kun voi fillaroida, on peppu kiinteytynyt hienosti, mahaa kun vielä jaksaa treenata niin olen tyytyväinen :)
Aloituspaino: 75kg, nyt 58kg ja tyytyväinen sopivasti lihaksikas :)
sitten, eihän heille tarvitsekaan vaihtaa puhtaita vaatteita jatkuvasti...ja heitä voi varmasti jättää yksin välillä. Sitten sulla on varmaan mummut ja papat jotka hoitaa lapsia. Ja sun miehes reissutyö on varmaan kerran viikossa Rovaniemelle ja takaisin Helsinkiin ja olet lisäksi vielä kotiäiti?
Eihän tässä ollut kysymys siitä, etteikö SE MISSÄÄN TILANTEESSA ole mahdollista? Väännän taas rautalangasta. Eli kaikille se ei vain oikeasti ole mahdollista.
Minun päiväni:
5.30 ylös
7.10 töihin pyörällä
16.00 kotiin,
hakemaan lapset. Lasten kanssa kotona 16.30.
Ruuanlaitto + pyykinpesu + siivous n.18.00 asti. Tämän jälkeen ulkoilemme lasten ja ystävien kanssa ad 19.30. Iltapesut, sadut, suihkut ym ja nukkumaan klo 21. Omat iltapesut ja nukkumaan klo 21.30. Mies tulee kotiin klo 22 jälkeen, useimmiten klo 23.00. Tekee töitä n. 4-5 iltaa vko myös viikonloppuna. Tuona ulkoilun aikana käymme useimmiten myös kaupassa seuraavaa päivää varten.
Haluan antaa aikaa lapsilleni, enkä viedä heitä joka päivä hoitopäivän jälkeen lapsiparkkiin. Mielestäni se ei ole pienelle lapselle sopiva paikka useita kertoja viikossa. Lapseni viihtyvät siellä kyllä. Viikonlopusta toisena päivänä eli lauantaina mies tekee 12 tuntia töitä eli lähtee jo aamusta töihin. Sunnuntain hän on kotona. Yleensä käyn kerran/kaksi illalla viikossa salilla, kerran viikonloppuna silloin kun mies on kotona.
etten ehdi laihduttaa, se on ruokavaliosta kiinni myös suurelta osin. En ole marttyyriäiti mielestäni, vaan keskiverto äiti, joka haluaa myös aikaa parisuhteelle ja lapsilleen.
Ehdin käydä 4 vko salilla varmasti itsekin, kun lapset ovat isoja.
sitten, eihän heille tarvitsekaan vaihtaa puhtaita vaatteita jatkuvasti...ja heitä voi varmasti jättää yksin välillä. Sitten sulla on varmaan mummut ja papat jotka hoitaa lapsia. Ja sun miehes reissutyö on varmaan kerran viikossa Rovaniemelle ja takaisin Helsinkiin ja olet lisäksi vielä kotiäiti?
Eihän tässä ollut kysymys siitä, etteikö SE MISSÄÄN TILANTEESSA ole mahdollista? Väännän taas rautalangasta. Eli kaikille se ei vain oikeasti ole mahdollista.
Minun päiväni:
5.30 ylös
7.10 töihin pyörällä
16.00 kotiin,
hakemaan lapset. Lasten kanssa kotona 16.30.
Ruuanlaitto + pyykinpesu + siivous n.18.00 asti. Tämän jälkeen ulkoilemme lasten ja ystävien kanssa ad 19.30. Iltapesut, sadut, suihkut ym ja nukkumaan klo 21. Omat iltapesut ja nukkumaan klo 21.30. Mies tulee kotiin klo 22 jälkeen, useimmiten klo 23.00. Tekee töitä n. 4-5 iltaa vko myös viikonloppuna. Tuona ulkoilun aikana käymme useimmiten myös kaupassa seuraavaa päivää varten.Haluan antaa aikaa lapsilleni, enkä viedä heitä joka päivä hoitopäivän jälkeen lapsiparkkiin. Mielestäni se ei ole pienelle lapselle sopiva paikka useita kertoja viikossa. Lapseni viihtyvät siellä kyllä. Viikonlopusta toisena päivänä eli lauantaina mies tekee 12 tuntia töitä eli lähtee jo aamusta töihin. Sunnuntain hän on kotona. Yleensä käyn kerran/kaksi illalla viikossa salilla, kerran viikonloppuna silloin kun mies on kotona.
Mies on välillä 2 viikkoa toisella puolen maapalloa ja viikoittain ainakin 2 yötä jossain muualla. Olen työelämässä.
jos ymmärsin oikein (vaikka menee asian viereen hieman), sun mies (=lasten isä) näkee lapsensa yhtenä päivänä viikossa?????? Omia lapsiaan??? Sinuna olisin (ehkä tulevaisuudessa vasta) erittäin erittäin katkera tästä ja lapsena olisin hyvin surullinen.
sama määrä aikavälillä joulukuu-huhtikuu.