Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vuosi ja -14kiloa --- tässä ohje:

Vierailija
30.07.2010 |

eli 1. elokuuta "aloitin" mun uusi elämä. Ruokavalio ollut suht normaali paitsi etten ole syönyt keksiä eikä karkkia (jätskiä kyllä ja sillooin tällöin pullaa/kakkua). Tähän vuoteen mahtuu treenitunteja noin

104h reipasta kävelyä (= n 2kertaa viikossa 6,5 kilsaa)

spinningtunteja noin 104kpl (myös 2kertaa viikossa) ja

90 tuntia bodypumppia

OLEN NIIN TYYTYVÄINEN

Kuulostaako mahdottomuudelta (kysyn siis teiltä jotka haluaa pudottaa painoa)??? On oikeesti ollut kivaa, hikistä ja välillä toki ottanut vastaankin. Nyt en enää voi lopettaa, olen kohta lähdössä pumppiin. Jiiiihaaa

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan olen kotona tehnyt jumppaa ja aerobiciä..

Ei ole tarvinnut lähteä erikseen lenkille tai ohjattuun liikuntaan pois kodista.

Vierailija
22/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten ehdoilla pitkälti koska ovat vielä niin pieniä (pulkkailu, kävely, pyöräily, uiminen jne).

Täällä vaan saa heti kuulla olevansa ylipainoinen selittelevä läski jos ei ehdi salille/ pumppiin/ lenkille useita kertoja viikossa. Tähän minulle ei ole aikaa ellen tingi jostain muusta.

Kuka sanoo, että valitan ylipainoa? Olen laihduttanut ihan onnistuneesti vaikka en ehdikään juosta salilla joka päivä.

Suosittelen teille muillekin sosiaalisen elämän hankkimista, piristää varmasti enemmän kuin salilla rehkiminen. Kavereita voi tavata muutenkin kuin kahvipöydässä pullaa syöden. Toisekseen omaan parisuhteeseen satsaaminen kannattaa, tunti silloin tällöin ei riitä meille ainakaan.

Meillä käydään salilla yhdessäkin, se on meille yhteistä aikaa, kun tykätään kumpikin treenaamisesta. Myös koko perheen voimin liikutaan eri tavoin, mm. golffataan, lasketellaan, fillaroidaan jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syönyt mitä halunnut (keksiä, pullaa, karkkia, jäätelöä) juuri mitään en ole itseltäni kieltänyt. Mikä on muuttunut? Ennen vedin ulaalevyllisen välillä toisenkin perään, nyt riittää max 4 palaa.

Ruokaa: perunaa, leipää, makaronia yön vain vähän päivässä (max 1dl/päivä, leipää 1/päivä). Salaattia syön paljon. Punasta lihaa en ollenkaan.

jätin myös light mehut ja limut pois, olo eveni huomattavasti heti

Liikunta: liikun noin 3 tuntia viikossa joka aika vähän, mutta jotain silti.

pituus: 168

paino nyt: 85 kg

ylipainoa oli siis reilusti, mutta tästä jatkuu... ja mikä parasta ei ole edes vaikeaa!!

ai niin... uin kyllä joka päivä 15-30 minuuttia järvessä (siis uin, en puljaa). Löyty lisä liikunta ;)

Vierailija
24/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan järkyn kalliita on ne kuntosalit! että pitää tyytyä pienempään pudotukseen ihan lenkkeilyllä ja vähällä syömisellä

Vierailija
25/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan järkyn kalliita on ne kuntosalit! että pitää tyytyä pienempään pudotukseen ihan lenkkeilyllä ja vähällä syömisellä

kuin kaupalliset salit. Ja mitään jäsenyyksiä en halua edes ottaa, niistä on hankala päästä eroon.

Vierailija
26/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt hienon työn ja onnistuneen elämäntapamuutoksen, onnittelut!

Pisti ärsyttämään jonkun "menipä sulla kauan"-kettuilukommentti. Tämä juuri on syynä moneen epäonnistuneeseen laihdutukseen. Laihdutuksen onnistumisen mittarina pidetään nopeutta ja murehditaan, kun paino putoaa niin hitaasti. Haloo, valmiissa maailmassa ei ole kiire mihinkään ja kyse on laihduttajan loppuelämästä! Laihduttaminen kuureilla ja dieeteillähän on helppoa, painon säilyttäminen ja elämäntapamuutos ei. Pienillä maltillisilla muutoksilla pysyvä muutos on todennäköisempää.

Jännä, että tässä ketjussa alkoi nyt sitten heti nokittelu liikuntaan käytetystä ajasta ym. Sanoisin, että USEIMMITEN "en ehdi liikkua"-selitykset ovat tekosyitä, mutta silti jokainen taaplaa tyylillään ja priorisoi asiansa itse. Pari kertaa liikuntaa viikossakin on jo OK määrä ja syömisten säätely onkin tehokkaampi tapa laihtua. Runsas liikunta tosin takaa, ettei laihduttajasta tule ns. laihaa läskiä!

Vierailija
27/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse liikun 3x vkossa käymässä kuntokeskuksessa johon ostin jäsenyyden. Siellä on kivan kokoinen lapsiparkki johon lapset menevät mielellään. Usein oikein kysyvät että mentäiskös tänään lapsiparkkiin.

Mutta tuosta laihtumisesta olen eri mieltä, itse olin laihduttanut 15kg ennen liikunnan aloitusta. Siihen kuitenkin tyssäsi painon putoaminen. Elimistö ilmeisesti tiukensi vyötä kun tajusi että nyt pitää energiaa säästää enemmän kun aloin liikkumaan. 15kg olisi vieläkin ylimääräistä ja lihaksien kasvu ei tätä selitä sillä en naisena olisi sitä kuitenkaan onnistunut hankkimaan nyt puolessa vuodessa kuin muutaman sata grammaa. En myöskään syö enempää kuin ennen (merkitsen kaiken joka päivä laskuriin www.kalorilaskuri.fi ). Mutta todella iloinen olen ap:n puolesta jolla liikunta on toiminut painon pudotuksessa :).

Vierailija
28/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄhden töihin 7.00 ja palaan kotiin 17.30. Jos haluan ko. tunneille, ajan taas 40 km ja palaan kotiin joskus 21.00 jälkeen. Valitettavasti minulla lapset menevät nyt kroppani edelle.

Sen sijaan pidän huolta siitä, että en liho niin, että täytyy saada 14 kg pois eli töissä käytän portaita, ruokavalioni on kakuton ja jäätelötön, hyötyliikun lasten kanssa. Ei mahdotonta ja vieläpä ihan ilmaista.

Vierailija
29/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sama huuto, väärin laihdutettu ja sitten kuitenkin sivukaupalla jaksetaan marista missä milloinkin nähty ylipainoisia ihmisiä.

Hienoa ap! Voi kun sais itseltäänkin pois nää 15 ylikiloa, keinolla ei niin väliä.

Vierailija
30/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä erolla, että kaikki liikunta on ulkoilmassa (juoksu, pyöräily, hiihto, rullaluistelu, kävely) ja mitään en ole jättänyt ruokavaliostani kokonaan pois (karkkipäivä kerran viikossa ja määrät pienempiä).

Painoa ei ollut tarkoitus pudottaa, ainoastaan kohottaa kuntoa, lisätä ulkoilua ja elää terveellisemmin. 10 kiloa kuitenkin lähti ja vuoden verran minullakin meni. Tätä tapaa olen noudattanut seitsemän vuotta ja paino on pysynyt.

Entisessä elämässä söin ihan hyvin (herkuttelin vähän liian usein), olin mielestäni ihan terve ja energinen, ulkoilin ja liikuin työmatkapyöräilyjen verran (4km/suunta) ja paino on aina ollut normaali. Olo on silti tosi paljon parempi, terveempi, energisempi ja iloisempi kuin silloin. Jäin koukkuun liikuntaan ja raittiiseen ilmaan. :)

Vierailija
31/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄhden töihin 7.00 ja palaan kotiin 17.30. Jos haluan ko. tunneille, ajan taas 40 km ja palaan kotiin joskus 21.00 jälkeen. Valitettavasti minulla lapset menevät nyt kroppani edelle.

Sen sijaan pidän huolta siitä, että en liho niin, että täytyy saada 14 kg pois eli töissä käytän portaita, ruokavalioni on kakuton ja jäätelötön, hyötyliikun lasten kanssa. Ei mahdotonta ja vieläpä ihan ilmaista.

sitä salilla hinkuttamista senkin jälkeen kun on päässyt tavoitepainoon ja ihan sen vuoksi kun tykkää siitä? Ei liikunta ole kaikille pakkopullaa ja pelkkä laihdutuskeino. Mä haen sieltä nykyään lihaksia ja hyvää mieltä, iik!

Vierailija
32/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt hienon työn ja onnistuneen elämäntapamuutoksen, onnittelut!

Pisti ärsyttämään jonkun "menipä sulla kauan"-kettuilukommentti. Tämä juuri on syynä moneen epäonnistuneeseen laihdutukseen. Laihdutuksen onnistumisen mittarina pidetään nopeutta ja murehditaan, kun paino putoaa niin hitaasti. Haloo, valmiissa maailmassa ei ole kiire mihinkään ja kyse on laihduttajan loppuelämästä! Laihduttaminen kuureilla ja dieeteillähän on helppoa, painon säilyttäminen ja elämäntapamuutos ei. Pienillä maltillisilla muutoksilla pysyvä muutos on todennäköisempää.

Jännä, että tässä ketjussa alkoi nyt sitten heti nokittelu liikuntaan käytetystä ajasta ym. Sanoisin, että USEIMMITEN "en ehdi liikkua"-selitykset ovat tekosyitä, mutta silti jokainen taaplaa tyylillään ja priorisoi asiansa itse. Pari kertaa liikuntaa viikossakin on jo OK määrä ja syömisten säätely onkin tehokkaampi tapa laihtua. Runsas liikunta tosin takaa, ettei laihduttajasta tule ns. laihaa läskiä!

mietin vain, että miksiköhän mulla meni vähemmän aikaa. Varmaan lähtökohdat ovat olleet erit; itse olin ainakin kuin Muumipeikko ilman peräreikää, eli todella pyöreä ja täysin epäliikunnallinen ja luulin osaavani syödä oikein, mikä ei sitten pitänyt paikkansa. Onneksi sain amattilaiselta apua treenien ja ruokavalion koostamiseen ja nykyään noudatan niitä, mutta herkkujakin siis elämään kuuluu, kunhan en puputua niitä päivittäin.

Vierailija
33/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi työ ja perhe ja haluaa nähdä kavereitaankin, voi asioita helposti yhdistää ja kokeilla vaikka sellasista tavoitetta ettei koko päivänä istu television ääressä.

Tietysti voi myös ottaa apuun hyötyliikunnan, eli työ-ja mahdollisuuksien mukaan kauppamatkat fillarilla/kävellen. Lenkkeilyt perheen/lasten/miehen kanssa. Lasten kanssa peuhaamiset pihalla, nostelut, kieputtelut kuperkeikkailut itse mallia näyttäen, yhteiset krokettipelit yhteisten leffojen sijaan, yhteinen keilauskerta yhteisen ravintola-aterian sijaan jne. jne.

Samoin kavereita ja tuttavaperheitä voi nähdä aktiviteettien parissa. Kaverin kanssa lenkille, sulkapalloon, uimaan, tennikseen jne. jne. Tuttavaperheen kanssa keilaamaan, seinäkiipeilemään, retkeilemään luontoon, maastoon, metsiin, marjastaminen ja sienestäminen millä tahansa kokoonpanolla.

Kuntosalia ei alussa välttämättä tarvita jos lihaskunto ei ole vielä huikea, ihan perusharjoitteet kotosalla esim niin ettei stu telkan ääressä ikinä, vaan aina jotain staattisia pilates-pitoja seisten tai esim. reisijumppaa seisten, kyykkyjä, venyttelyt, ojentajadipit tuolin reunan avulla jne. jne. Mainostauoilla punnerrukset, vatsat ja selät ja netistä löytyy monipuolisesti ohjeita, ei tarvitse tyytyä yksiin perusmallisiin.

Siihen päälle vielä kahvittelujen vaihtaminen siihen että pyytää kavereita syömään tai iltapalalle ja laittaa pöytään jotain kunnollista täysiarvoista ruokaa ja terveellistä, eikä makeaa pupellettavaa. Vieraidenkin kanssa voi mennä ulos vaikka lasten kanssa samalla pelailemaan kun vaihdetaan kuulumisia, ei aina tarvitse istua sohvassa pers hiessä.

Vierailija
34/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lähteä suoraan kotiovelta liikkumaan. Itse käyn juoksemassa 3-4 kertaa viikossa tunnin-puolentoista lenkkejä. Tämän pystyy tekemään myös esim. lasten harrastusten aikana. Jos lapsella on tunnin harrastus, äiti ehtii sillä välin juosta tunnin lenkin.

Talvella käyn hiihtämässä lasten uintiharrastuksen aikana. Heillä menee pukeutumisineen aikaa 1,5 h ja siinä ajassa hiihdän jo hyvän lenkin (latu on uimahallin vieressä.)

Lisäksi lenkkeilen illalla lasten mentyä nukkumaan ja aikaisin viikonloppuaamuina.

Vierailija
35/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa kuunnella näitä marttyyrimammojen "ei ole aikaa laihduttaa" -tekosyitä. Opettajani vuosien takaa sanoi kerran, että ihmisellä on aikaa kaikkeen siihen, mitä hän todella haluaa tehdä. Sillä ohjeella olen elänyt nyt 15 vuotta ja todella kokenut paljon. Toisekseen uskon (ja olen nähnyt), että toiset ovat tehokkaita, toiset nysväreitä. Aikaan saa, kun laittaa hihat heilumaan.

Laihduttamiseen ei vaadita mitään muuta kuin se, että jättää suurimmat mässäykset pois ja lenkkeilee esim. kolme, neljä kertaa viikossa (jos juoksee, riittää puolikin tuntia). Olen itse käynyt usein juoksemassa niin, että lähden heti, kun lapset nukkuu (ysin maissa) ja siitä sitten vartista kolmeen varttiin. Mies on kotona silloin. Myös alkuillasta tai viikonloppuna saatan välillä käydä jumpassa, enhän mä nyt joka ilta voi kotonakaan nysvätä.

Kotitöihin saa menemään aikaa enemmän tai vähemmän. En usko näitä "pesen kaksi koneellista pyykkiä päivässä" vuodatuksiin ollenkaan (siis kuinka monta vaatekertaa tarvii vaihtaa päivän aikana? pikkulasten vaatteet ei vie paljoa tilaa koneessa, kestovaipat on ainoita, mitkä ei kestä päivätolkulla pyykkikaapissa. ja konehan ne pyykit pesee, mulla ainakin menee 5 minuuttia koneen täyttämiseen ja 5 minuuttia pyykkien ripustamiseen. silitän vain sen, mikä on pakko ja siihen ei mene juuri koskaan 20 min. kauempaa). Imuroida ei myöskään tarvi joka päivä. Lasten lelut korjaa useimmiten myös 5 minuutissa. Ruokaa voi laittaa jopa 5-henkiselle perheelle parin päivän satsin kerrallan, tai tekee viikonloppuna enemmän ja sulattelee arkena pakkasesta. Puoli tuntia, max kolme varttia on maksimi aika, minkä käytän ruoanlaittoon arkena. Siihen vartti keittiön siivousta päälle. Tiskari meillä astiat pesee, paitsi kattilat ja pannut, mitkä on nopeita.

Eli:

Aamutoimet 6.45-7.45

Töissä 8-16.

Kotona lasten kanssa 16.30-21 (=4,5 tuntia, josta 2 tuntia kotitöitä, eli siivousta tai pyykinpesua tai kaupassa käyntiä).

Kyllä tähän väliin mahtuu hyvin kavereiden tapaamisia esim. kerta viikkoon (usein meillä on lapset mukana, eli kyläillään puolin tai toisin) ja pari harrastusiltaa. Ja jos tosiaan lenkkeilee lasten nukkumaan mentyä, niin sittenhän sitä aikaa vasta jääkin. Ja pitää muistaa, että viikonloppuna on kaksi kokonaista päivää aikaa olla yhdessä.

Karkasin kauas alkuperäisestä pointista. Joka oli se, että nämä "ei oo aikaa lenkkeillä"-kaverini kuitenkin katsovat telkkaa, lukevat, täydennyskouluttavat itseään jne. Ihmisellä on aikaa sille, minkä kokee tärkeäksi. Turha sanoa, ettei ehdi. Pitää sanoa: "En ole niin kiinnostunut siitä, minulla on muuta, mihin käytän aikani".

Vierailija
36/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ilman minkäänlaista liikunnan lisäämistä. Laskennallisesti se on noin -200 kcal / päivä, ei vaadi kohtuuttomia ponnisteluja. Nyt 8 kg lähtenyt vuoden alusta.

Vierailija
37/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄhden töihin 7.00 ja palaan kotiin 17.30. Jos haluan ko. tunneille, ajan taas 40 km ja palaan kotiin joskus 21.00 jälkeen. Valitettavasti minulla lapset menevät nyt kroppani edelle. Sen sijaan pidän huolta siitä, että en liho niin, että täytyy saada 14 kg pois eli töissä käytän portaita, ruokavalioni on kakuton ja jäätelötön, hyötyliikun lasten kanssa. Ei mahdotonta ja vieläpä ihan ilmaista.

sitä salilla hinkuttamista senkin jälkeen kun on päässyt tavoitepainoon ja ihan sen vuoksi kun tykkää siitä? Ei liikunta ole kaikille pakkopullaa ja pelkkä laihdutuskeino. Mä haen sieltä nykyään lihaksia ja hyvää mieltä, iik!

hankala nähdä tuota mahdollisuutta, koska se tarkoittaisi sitä, että kolmena iltana viikossa en olisi lainkaan kotona. Kun lapset jo ovat päivähoidossa melkein 10 tuntia niin minusta voin ihan hyvin siirtää sitä kuntosalikäymistä vuosilla eteenpäin. Lapset ensin - ja rasvat pois ruokavaliosta!

Vierailija
38/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuvittelet, että päivätyötä tekevä ehtii käymään 2h salilla 4krt/vko. Enkä edes halua olla poissa lasteni luolta niin paljoa! Minä ehdin salille, kun lapset ovat isompia. Minulle riittää pyöräily 6-12km päivittäin + jumppa 2/vko salilla. t.lapset 4-v. ja 6v. itsellä päivätyö, miehellä vuorotyö

salille menee 5 min, treeni päälle max 1,5h ja isä touhuaa lasten kanssa sen aikaa tai lapset ovat omissa harrastuksissaan. Ja kummallakin on päivätyö. Ja kun lapset ovat jo tuon ikäisiä niin ovat ne kavereillakin, joten sen ajan voi käyttää hyödyksi.

Eikä todellakaan tulisi mieleeni jättää lapsia touhuamaan keskenään, etenkään tuon ikäisiä...kavereita heillä kyllä on, mutta eipä ole tapana. Ja salille meiltä on matkaa n. 15min.

Vierailija
39/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus 163cm. Lähtöpaino 71kg, nykyinen paino 53kg.

Karkkilakko, kotiin ei osteta pullaa/pipareita/tms paitsi jos tulossa vieraita.

Tummaa leipää söin muutenkin jos leipää söin, rajoitin vähän etten koko päivää leivällä elänyt eli vaihdoin osan leipävälipaloista hedelmiin, jogurttiin, keitettyihin kasviksiin ja sellaisiin.

Ruualla enemmän kasviksia ja vähemmän muuta.

Ja joka päivä 3-4syömiskertaa sen yhden sijasta.

Vierailija
40/50 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄhden töihin 7.00 ja palaan kotiin 17.30. Jos haluan ko. tunneille, ajan taas 40 km ja palaan kotiin joskus 21.00 jälkeen. Valitettavasti minulla lapset menevät nyt kroppani edelle. Sen sijaan pidän huolta siitä, että en liho niin, että täytyy saada 14 kg pois eli töissä käytän portaita, ruokavalioni on kakuton ja jäätelötön, hyötyliikun lasten kanssa. Ei mahdotonta ja vieläpä ihan ilmaista.

hankala nähdä tuota mahdollisuutta, koska se tarkoittaisi sitä, että kolmena iltana viikossa en olisi lainkaan kotona. Kun lapset jo ovat päivähoidossa melkein 10 tuntia niin minusta voin ihan hyvin siirtää sitä kuntosalikäymistä vuosilla eteenpäin. Lapset ensin - ja rasvat pois ruokavaliosta!

et todellakaan pysty miettimään asioita omaa napaasi kauempaa. Huoh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi